بررسی سوبارو اوت‌بک شش سیلندر ۲۰۱۵

پاییز شاید برای برخی بهترین فصل برای رانندگی باشد؛ زمانی که برگ‌های درختان رنگ‌های زیادی به سطح زمین بخشیده و کناره‌های جاده تبدیل به پشته‌هایی از برگ‌های قرمز، نارنجی و زرد می‌شود که همه چیز را برای یک سفر کوتاه خاطره‌انگیز آخر هفته آماده می‌کند. شاید اگر یک پورشه باکستر داشته باشید، با سقف باز، گرم‌کن و گرم‌کن صندلی‌ها، تجربه رانندگی در پاییز دو چندان شود. ولی اگر به چیزی بیش از دو صندلی برای سرنشینان نیاز داشته باشید و یا نمی‌توانید باز بودن سقف را در پورشه با موتور میانی تحمل کنید، شاید سوبارو اوت‌بک بتواند گزینه مناسبی برای شما باشد. در همین حال، شما هنوز هم می‌توانید از یک موتور ۶ سیلندر تخت استفاده کنید.

2015 Subaru Outback
2015 Subaru Outback

یکی از مهم‌ترین مزایای مدل پنج سرنشینه و جادار سوبارو، قابلیت آن در جابجایی افراد و وسایل بدون کمترین شکایت است. ضمن اینکه کابین اوت‌بک جدید حدوداً به اندازه ۱۱۳ لیتر بزرگ‌تر است. طول خودرو در کنار ارتفاع و عرض آن نیز به ترتیب هریک ۰/۶، ۲/۲ و ۰/۷ اینچ افزایش داشته‌اند. با سردتر شدن هوا، مدل لیمیتد اوت‌بک با گرم‌کن و صندلی‌های عقبی که می‌توانند کاملاً در وضعیت افقی قرار گیرند، می‌تواند شرایط راحتی را برای سرنشینان ایجاد کند. همچنین فضای صندوق عقب ۱/۰۰۵ مترمکعبی اوت‌بک می‌تواند وسایل بسیاری را در خود جای دهد. در این فضا، یک سطح صاف، گیره‌های بستن وسایل و حتی یک خروجی برق ۱۲ ولتی درنظر گرفته شده است؛ برقی که می‌تواند برای وسایلی مانند آرام‌پزها استفاده شود. با وجود سقف آفتابگیر، منظره خوبی نیز از پنجره‌های کناری قابل‌مشاهده است. صندلی راننده نیز ارتفاع بالایی دارد و تسلط مناسبی را برای راننده از محیط اطراف و مسیر پیش‌رو به ارمغان می‌آورد.

2015 Subaru Outback
2015 Subaru Outback
2015 Subaru Outback
2015 Subaru Outback

2015 Subaru Outback
2015 Subaru Outback

یکی از امکانات ایمنی به کار رفته در خودروی تست ۳۶۸۳۵ دلاری، سیستم EyeSight است که به عنوان بخشی از یک پکیج ۲۹۹۰ دلاری به خودرو اضافه شد. در این پکیج، امکاناتی چون نمایشگر لمسی سیستم‌های اطلاعات و سرگرمی و راهبری، سقف آفتابگیر، اتصال بلوتوث، ورودی بدون کلید و استارت فشاری وجود دارند. EyeSight اصطلاح سوبارو برای مجموعه‌ای از تجهیزات دستیار راننده است که از دوربین‌های دوگانه استفاده می‌کنند و شامل مواردی چون سیستم کروز کنترل انطباقی، سیستم ترمز پیش از برخورد، هشدار عبور از خط و چراغ‌های مه‌شکن حساس به فرمان می‌شود. سیستم ترمز اتوماتیک در اوت‌بک تأثیر زیادی در توقف خودرو داشته و در همین حال، شرایط مانند مزاحمت در رانندگی از خود نشان نمی‌دهد. با این حال، همچنان باید اذعان کنیم که بهترین راه جلوگیری از وقوع تصادف، تمرکز در رانندگی است. صدای هشدار سیستم عبور از خطر تا حدودی غیرمعمول و بلند است و می‌تواند آسایش و راحتی همراهان شما در صندلی‌های عقب را بر هم بزند.

2015 Subaru Outback
2015 Subaru Outback
2015 Subaru Outback
2015 Subaru Outback

2015 Subaru Outback
2015 Subaru Outback

آمارهای عملکرد نشان می‌دهند که نسخه جدید سوبارو اوت‌بک از هر لحاظ از اوت‌بک قبلی ۶ سیلندر بهتر عمل می‌کند. ۰ تا ۹۶/۶ کیلومتر در ۶/۹ ثانیه ثبت می‌شود که ۰/۵ ثانیه بهبود نشان می‌دهد و مسیر یک‌چهارم مایل نیز در ۱۵/۴ ثانیه با سرعت نهایی ۱۵۱/۲ کیلومتر بر ساعت طی می‌شود که نسبت به اوت‌بک قبلی، مدت آن ۰/۳ ثانیه کمتر و سرعت نهایی آن ۶/۴ کیلومتر بر ساعت بیشتر است. با این حال، همانند مدل هم‌خانواده لگاسی 3.6R، آخرین اوت‌بک ۶ سیلندر نیز یک حس چابکی چندان بیشتری نسبت به مدل قبلی ارائه نمی‌کند.

این حس عدم‌چابکی در رانندگی را بیشتر باید به حساب سیستم جدید انتقال قدرت متغیر اوت‌بک گذاشت. سیستم CVT با توجه به آرامشی که دارد، بسیار خوب شرایط یک گیربکس اتوماتیک را شبیه‌سازی می‌کند. چیزی که در مدل قبلی اوت‌بک 3.6R با گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک دیده بودیم. البته اگر بخواهید آن را با CVT موجود در هوندا آکورد مقایسه کنیم، این سیستم در رده پایین‌تری قرار می‌گیرد. سازمان حفاظت محیط زیست امریکا نیز می‌گوید که سیستم CVT جدید سوبارو اوت‌بک ۶ سیلندر می‌تواند در شهر ۳ مایل و در جاده ۲ مایل بیشتر از مدل قبلی برای هر گالن سوخت مسافت طی کند. در همین حال، در تست انجام شده، مصرف سوخت ۱۰/۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر از این خودرو مشاهده شده که مطابق با تخمین EPA برابر ۲۲ مایل برای هر گالن است. این مصرف سوخت برای یک کراس‌اور AWD و ۱۷۵۸ کیلوگرمی مناسب به نظر می‌رسد.

2015 Subaru Outback Interior
2015 Subaru Outback Interior

سیستم دیفرانسیل استاندارد تمام‌چرخ متحرک و کنترل سراشیبی، به همراه دامنه وسیع سیستم تعلیق و فاصله ۸/۷ اینچی تا زمین به اوت‌بک کمک می‌کند تا به بسیاری از نقاط دور از دسترس خودش را به راحتی برساند و در همین حال، بسیاری از ناهمواری‌های سطح جاده را کنترل کنید. البته این تنها نکته مثبت هندلینگ این خودرو است؛ چرا که در تست لغزش در پیچ، چسبندگی 0.79g ران نشان داده و لغزش‌های بدنه زیاد و سطح بالایی از بدفرمانی مشاهده شده است. همچنین برای توقف از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت به مسافتی برابر ۵۴/۸۶ متر نیاز خواهد بود؛ مسافتی که ۵/۷۹ متر بیشتر از مدل گران‌تر ولی قابل‌مقایسه آئودی آلرود است. در مورد راحتی سیستم تعلیق، باید گفت که سرنشینان اوت‌بک به راحتی متوجه شرایط سطح جاده می‌شوند؛ چرا که کابین به خوبی از چرخ‌ها، تایرها و نویز سیستم تعلیق ایزوله نشده است.

2015 Subaru Outback Interior
2015 Subaru Outback Interior
2015 Subaru Outback Interior
2015 Subaru Outback Interior

2015 Subaru Outback Interior
2015 Subaru Outback Interior

با همه این حرف‌ها، مشتریان وفادار سوبارو که تعدادشان کم هم نیست، باید از آمدن سوباروی جدید خوشحال باشند. چرا که این مدل بر اساس قدرت و رانندگی مدل قبلی ساخته شده است. طراحی زیباتر و تر و تمیزتر شده، ولی هنوز حالت گذشته آشنای خود را حفظ کرده است. با این حال، برخی المان‌ها مانند تریم چوبی با سطح مات به‌مراتب زیباتر از سطوح صیقلی و غیرعادی در مدل گذشته است.

همان‌طور که قبلاً هم گفته شد، اوت‌بک ۶ سیلندر تنها در تریم سطح بالای لیمیتد در دسترس است. استفاده از این موتور ۳ هزار دلار بیشتر نسبت به مدل 2.5i لیمیتد هزینه دارد. اوت‌های سطح پایین‌تر، شروع قیمتشان از ۲۵۷۴۵ دلار خواهد بود. در هر صورت، اوت‌بک جدید قابلیت‌های زیادی دارد و در هر فصل از سال، می‌تواند کارآیی مناسبی برای صاحبش داشته باشد.

مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل چهار چرخ متحرک، ۵ سرنشین، ۵ در واگن.
  • قیمت مدل تست: ۳۶۸۳۵ دلار (قیمت مدل پایه: ۳۳۸۴۵ دلار).
  • نوع موتور: DOHC ۲۴ سوپاپ و شش سیلندر تخت، بدنه و رویه آلومینیومی، پورت انژکتور سوخت.
  • گنجایش: ۳۶۳۰ سی‌سی.
  • قدرت: ۲۵۶ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۳۳۴/۹ نیوتن‌متر در ۴۴۰۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: CVT با حالت شیفت دستی.

ابعاد:

  • فاصله محوری: ۲/۷۴۶ متر.
  • طول ماشین: ۴/۸۱۶ متر.
  • عرض: ۱/۸۳۹ متر.
  • ارتفاع: ۱/۶۷۹ متر.
  • وزن کلی: ۱۷۵۸ کیلوگرم.

تست‌های سرعت:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶/۹ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۷/۸ ثانیه.
  • صفر تا ۱۹۳/۱ کیلومتر بر ساعت: ۲۹ ثانیه.
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۷/۲ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۵/۴ ثانیه با سرعت نهایی ۱۵۱/۲۸ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی (با محدودیت قانونی): ۲۲۳/۷ کیلومتر بر ساعت.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵۴/۸۶ متر.

مصرف سوخت:

  • تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۱/۸ لیتر در شهر و ۸/۷ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
  • مصرف سوخت در تست: ۱۰/۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

52 دیدگاه

    1. تصویر پروفایل امیر
      امیر
      سوابق: (181 دیدگاه) ,

      منم خیلی خوشم اومد
      از سانتافه کپی کرده
      از سانتافه کپی کرده
      از سانتافه کپی کرده
      خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ:D

      پاسخ
        1. تصویر پروفایل امیر
          امیر
          سوابق: (181 دیدگاه) ,

          آره دیگه تازه سانتاقه هم نه از رو ایکس 60 که اونم کپی سانتافه حساب میشه
          خخخخخخخخخخخخخخخخ 😀

        2. DRAGONBORN
          سوابق: (1887 دیدگاه) ,

          من یکی ازش خوشم میاد و به کره ای ها ترجیح میدم.

      1. DRAGONBORN
        سوابق: (1887 دیدگاه) ,

        برو بابا سانتافه کیلویی چند

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل امیر
          امیر
          سوابق: (181 دیدگاه) ,

          مگه پرایده؟
          بابا دولت عوض شده دیگه اون بنده خدا راس کار نیس !!
          😀

    2. saeed.shariati
      سوابق: (477 دیدگاه) ,

      چقدر کشیده اس بدنه اش
      اولین چیدی که با دیدنش به زهنم اومد ماجراجویی تو طبیعته باهاش مخصوصا تو جنگل
      ولی جلوپنجره اش زیادی ساده اس
      اما در کل ماشین عالی هس حداقل روکاغز
      بچه ها کسی در مورد این ممنوع الورود بودن ماشینای ۲۵۰۰ سی سی خبر داره?
      فک کنم الکی باشه چون سبد خودرویی کشور خیلی فقیر میشه

      پاسخ
    3. slr722
      سوابق: (1351 دیدگاه) ,

      مثل این دختراس که عکس میبرن پیش دکتر زیبایی میگن هر جامون شبیه به یه بازیگر بکن…

      این ماشین هر بار نگاش میکنم شبیه به یه چیزی هست…

      اما خواستم هرچی از دهنم در بیاد بش بگم…
      ولی وقتی دیدم که موتورش 3600 و AWD هستش…

      دیگه حرفی نمیزنم…

      پاسخ
    4. DRAGONBORN
      سوابق: (1887 دیدگاه) ,

      عجب ماشینی میسازه این سوباروی بابا

      عالی

      پاسخ
    5. علیرضا---------ژاپن------------
      سوابق: (25 دیدگاه) ,

      راضیم ازش

      پاسخ
    6. DRAGONBORN
      سوابق: (1887 دیدگاه) ,

      یکم از چراغهای عقبش خوشم نمیاد فقط همین

      پاسخ
    7. DRAGONBORN
      سوابق: (1887 دیدگاه) ,

      جلو پنجرش شبیه فورد تاروس هست

      پاسخ
    8. DRAGONBORN
      سوابق: (1887 دیدگاه) ,

      نظر سنجی

      تویوتا RAV4 ++++++++++++++

      سوبارو اوت بک – – – – – – – –

      پاسخ
    9. ME 84
      سوابق: (399 دیدگاه) ,

      خیلی خوبه. اما من جیپ چروکی رو به این ترجیح میدم. چون هم تو شهر میشه ازش استفاده کرد و هم از این آفرودی تره. فاصله چرخ های جلو و عقب اوت بک تا نوک سپر زیاده و بخاطر همین نمیشه یه دفعه به یه شیب یا مانع تند وارد شد. ولی جیپ تو این موارد خیلی حواسش جمعه.

      پاسخ
  1. یه پسر
    سوابق: (1125 دیدگاه) ,

    اتاقش خیلی قشنگه

    اما وجدانا این شبیه لیفان ایکس 60 یا ایکس 60 شبیه اینه

    اما جدا از شوخی ارتفاعش کم نسبتا

    اما حجم موتور 3.5 لیتری و مصرف شهری 11 لیتر در کنار 250 اسب بخار واقعا باحاله

    پاسخ
    1. milad
      سوابق: (61 دیدگاه) ,

      اين كه ليفان خودمونه با موتور قوي تر

      پاسخ
    2. DRAGONBORN
      سوابق: (1887 دیدگاه) ,

      قیمت مناسب
      قدرت مناسب

      پاسخ
  2. زیگما
    سوابق: (3078 دیدگاه) ,

    کیفیت مواد داخل رو ببینید
    حیرت انگیزه

    نسبت به قیمتش کم نظیره
    افروده واقعیه
    ارزونه

    این اوتبک در واقع نسخه شاسی بلند سوبارو لگاسی هست

    پاسخ
    1. خاوری
      سوابق: (1104 دیدگاه) ,

      ما خودمون هیچی نیستیم بعد هی به چینیا توهین میکنیم… واقعا روحیه خوبی نیست… خداوکیل کی تو کشور از دست بیکاری و نبود تولید واقعی و صنعت در رنج نیست..نه واقعا کسی هست؟ چین معجزه کرده تو این بیست سال..به جرات میگم موفق ترین اقتصاددرحال رشد جهان بوده تو دو دهه اخیر…ماشیناشون کپی هستن..زشتن…بی کیفیتن اما تولید میشن و به فروش میرن و سود عاید یه ملت گرسنه و بزرگ میکنن..کاری که ما بلد نیستیم… فک کنم قبول میکنید که صادرات یک میلیون دستگاه خودرو در سال کار هر کسی نیست
      نظرت چیه زیگماجان؟

      پاسخ
      1. زیگما
        سوابق: (3078 دیدگاه) ,

        سلام و درود بر دوست عزیزم

        توهین و بی احترامی به هر قوم و کشور و مردمی اقدامی محکوم شده است و از پایه کار اشتباهیه و در طول تاریخ این توهین ها هیچ کدوم نتیجه خوبی نداشته و باعث درگیری و دردسر شده
        در مورد اقتصاد بر پایه تولید که باهاتون متاسفانه موافق نیستم 😀
        کشور ما نیازی نداره حتما یه تولید کننده بزرگ باشه
        میتونه یه خدمات دهنده بزرگ باشه
        و حتما شما بهتر از من میدونید کشوری که اقتصادش بر پایه تولید باشه چقدر اسیب پذیره
        در مورد اقتصاد چین
        من فکر نمیکنم معجزه کرده باشه
        کشوری با 1 میلیارد و خرده ای جمعیت از نظر اقتصادی یکی از کمترین بهره وری ها رو در میان اقتصاد جهان داره
        این اقتصاد درسته که از اون چهارچوب کمونیستی مسخره اومده بیرون ولی حکومتش هنوز کمونیستیه و پایان یک حکومت کمونیستی در نهایت فروپاشیه
        رشد اقتصادی بالای چین از نظر من نه به خاطر سیاست های خیلی دقیق و ریزبینانه دولت چین است
        بلکه به خاطر بازار بزرگ این کشور است که شرکت های خارجی رو به این کشور میکشونه و اونارو تشویق به سرمایه گذاری در چین میکنه تا اون بازار 1 میلیارد نفری رو تغذیه کنند
        از طرفی هم کارگر ارزان به علاقه تولید کننده ها افزوده
        در اقع بنظر من چین کار عظیم و بزرگی نکرده
        ضمن اینکه رشد اقتصادی این کشور بسیار زود تر از زمانی که باید، داره کند میشه
        شما که حتما میدونید، ولی برای بقیه دوستان توضیح میدم که یک کشور در حال توسعه تا حدی رشد اقتصادیش میتونه سریع باشه و زمانی که اقتصاد اون کشور به بالاترین درجه بهره وری رسید، رشد اقتصاد کند میشه
        مثلا ژاپن رشد اقتصادیش در دهه 70 دو رقمی بود
        ولی در دهه 90 میلادی این رشد به 1 یا 2 درصد رسیده بود
        این نشانه مشکلی در سیستم نیست و نشون دهنده اینه که اقتصاد به سر حد توانایی خودش برای تولید و خدمات رسیده و این موضوع برای چین خیللی زود تر از اونی که باید، داره اتفاق میوفته که نشانه ضعف است(درسته که به خودی خود این کاهش رشد اقتصای برای یه کشور توسعه یافته مشکلی حساب نمیشه ولی برای کشور که هنوز در حال توسعه است بسیار خطرناکه)
        در هر حال خاوری عزیز حتما میدونید که من چقدر افکار کاپیتالیستی مایل به راست دارم و نمیتونم یه اقتصاد دولتی و حکومت کمونیستی رو در ذهنم هضم کنم!
        داداش بنظر میاد نظرت عوض شده و سوسیالیست شدی!
        اتفاقی افتاده که نظرت عوض شده؟

        پاسخ
      2. علی
        سوابق: (255 دیدگاه) ,

        اصلا چه ربطی داشت به این مطلب .
        اصلا جایی که سوبارو هست حتی نباید گفت چ چه برشه به چین.
        اگر میخوای بحث راه بندازی بگو تا شروع کنیم و بحث جذابی رو راه بندازیم.
        قصدم توهین نبود ولی بدبخت انیس جان داره هروز یه بررسی خودرو میگذاره و اینقدر زحمت میکشه و ما میام داخل این صفحاتش راجب هچی بهث میکنیم بجز مطلب اصلی..

        پاسخ
        1. خاوری
          سوابق: (1104 دیدگاه) ,

          علی جان خطابم به اون دوستانیه که هی همه چیز رو به چین و ماشین چینی و …ربط میدن درحالیکه هیچی از چین نمیدونن
          قصدم بی ادبی نبود

        2. زیگما
          سوابق: (3078 دیدگاه) ,

          علی جان دوست عزیزم
          من و جناب خاوری دست مسعود جون رو میبوسیم به خاطر مطلباش و اصلا قصد اون کارارو نداریم
          من و و جناب خاوری گاهی با هم بحث میکنیم و دوستان هم گاها مارو همراهی میکنن و هدف از این بحثا هم چیزی نیست جز اشتراک اطلاعات ولاغیر
          اگر یه سایت مثل پدال، با موضوع اقتصاد بود، مطمئن باش ما اصلا و ابدا این صحبت هارو اینجا نمیکردیم

        3. زیگما
          سوابق: (3078 دیدگاه) ,

          جناب خاوری من جوابتونو دادم ولی کامنتم هنوز تایید نشده.

        4. تصویر پروفایل Reza :: Deutschland :: Mercedes
          Reza :: Deutschland :: Mercedes
          سوابق: (2173 دیدگاه) ,

          من با نظر هردو موافقم
          ایران اگه جمعیت چین رو داشت تا حالا…
          .
          .
          یه مورد کوچیک:
          چن وقت پیش مجلس چین رو نشان داد تو تلویزیون 3000 نفر!همشون مثل بچه آدم سر جاشون نشسته بودن…!!!
          چیزی که در مجلس ایران تا به حال دیده نشده!!!

        5. خاوری
          سوابق: (1104 دیدگاه) ,

          زیگماجان حرف شما از یه منظر کاملا درسته..اینکه اقتصادهای فراصنعتی فاصله بسیاری با مدل اقتصادی چین دارند… حرف من که البته کوتاه و ناقص بود از منظر “دانش توسعه” بود..واقعایت اینه که در کشورهای جهان سوم یا توسعه نیافته و درحال توسعه مشکلات بسیاری وجود داره که کار رو برای سیاستگذاری اقتصادی سخت و حتی غیرممکن میکنه..تجربه 8سال دولت عدالت محور کاملا همه چیز رو در ایران ثابت میکنه…کارشناسان و پژوهندگان مختلف بر موقعیت تاریخی کشور تاکید میکردن شب وروز اما خب شد آنچه شد
          درباره مدل چینی اقتصاد هم باید بگم بااینکه کاملا دست راستی فکرکنم مخالفم…اساسا علم اعتبارش به قدرت تحلیل و پیش بینیشه…اما با ایدئولوژیک شدن علم و قایم شدن پشت نحله های فکری نمیشه اقتصادی عمل کرد..خود جریان لیبرال اقتصاد هم از نحله های مختلفی از کینزینهای دولت گرا و ایده دولت رفاه تا پولگرایان و کلاسیک ها و اتریش ها تشکیل میشه..مهم اینه در هر دوره ای علم رو در بستر تاریخیش قرار بدیم..کافی بود دنگ شیائو پنگ، جیانگ زمین و .. رهبران چین راه مائو رو میرفتن تا همچنان مردم چین در قحطی و گرسنگی جون میدادن اما با یک چرخش آگاهانه و حرکت به سمت واقعیت، چین تونست تو یه بازه زمانی 11ساله بیش از 200میلیون شغل ایجادکنه که این یعنی معجزه
          در هرصورت بسیار خوشوقتم که تااین حد قوی و محکم استدلال میکنی…درود بر ایران وایرانی

        6. Ehsan
          سوابق: (1252 دیدگاه) ,

          با اجازه دوستان که پریدم وسط بحث اقتصادی با زیگما موافقم که کشور ما نمیتونه تولید محور باشه ، چون ما شرایطش رو نداریم ( البته نه در حد صفر ما در معدن و ذخایر زمینی خیلی خوبیم ولی در بعضی صنایع که بعضی آقایون اصرار دارن نمیتونیم موفق باشیم نه اینکه نشه بلکه ضررش خیلی بیشتر از منفعتشه) اگر هم دقت کنید اجداد ما بیشتر تاجر بودن تا تولید کننده ، ایران ظرفیت بالایی در تجارت و گردشگری و خدمات به کشور های اطرافش داره ولی متاسفانه از هیچکدومش نمیتونیم استفاده کنیم

        7. Ehsan
          سوابق: (1252 دیدگاه) ,

          اما در مورد چین ، چین حتی اگر بزرگترین اقتصاد دنیا هم بشود یک نقطه ضعف بزرگ یا بهتر بگم یک پاشنه آشیل داره اون هم عدم وجود دموکراسی در اون کشور ، کشوری که دموکراسی نداشته باشه بزرگ میشه فاسد میشه و بعد منفجر

        8. زیگما
          سوابق: (3078 دیدگاه) ,

          موافقم باهات احسان
          بالاخره یه سر حدی داره این دیکتاتوری چین و پایان این سرحد هست که خطرناکه
          همچنین تمایلات شدید تجزیه طلبانه در این کشور وجود داره که تا حالا شدیدا سرکوب شده
          تجزیه طلب همه جا هست ولی در چین بسیار شدیده
          چون سرکوب شده طی این سال ها، انسجام مردم برای جداشدن بیشتر شده
          تبت
          مناطق مسلمان نشین غرب چین
          مناطق شمالی و مغول نشین چین
          مناطق جنوبی و جنوب غربی چین که تمایل به اتحاد با هند رو دارند
          خیلی هاشون اصلا مسئله اقتصادی براشون مطرح نیست و فقط به خاطر کشتار و سرکوب و توهین به عقایدشون هست که علاقه دارن از چین جدا بشن(میتونید در یوتیوب نحوه و روش سرکوب مخالفان در چین امروزی رو ببینید، به جرات میتونم بگم سرهنگ قذافی و اسد در برابرشون هیچ هستن!)
          و من و بقیه از این میترسیم که یک شوروی دیگری و تجزیه عظیمی دیگر در راه باشد
          با این تفاوت که اگر این اتفاق بیوفته، حجم عظیمی از سرمایه و پول از بین میره
          تفاوت شوروی با چین در این است که شوروی نیاز چندانی به خارج نداشت و اقتصادش جنبه خارجی خاصی نداشت ولی چین اینطور نیست

        9. Ehsan
          سوابق: (1252 دیدگاه) ,

          کاملا درسته زیگما به نکات خوبی اشاره کردی

    2. DRAGONBORN
      سوابق: (1887 دیدگاه) ,

      من این رو به RAV4 ترجیح میدم

      پاسخ
      1. علی
        سوابق: (255 دیدگاه) ,

        اره واقعا خاوری این جور به مطلبت نگاه نکردم واقعا اینرو خوب اومدی

        پاسخ
  3. مهران
    سوابق: (64 دیدگاه) ,

    شاید این ماشین آنچنان بچشم نیاد اما بدون شک یکی از بهترین شاسی بلندهای دنیاست.

    پاسخ
  4. تصویر پروفایل پوری پوریا
    پوری پوریا
    سوابق: (322 دیدگاه) ,

    سوبارو تو تولید SUV فعلا زیاد تجربه نداره ولی این ماشین عالیه: قدرت و گشتاورش به نظر من کافی هست. امکانات هم اندازه کافی داره. به نظر من میتونه انتخاب مناسبی برای ایران باشه. تو ایران میتونه رقیب مناسبی برای مدل های هیوندای باشه.

    پاسخ
    1. AMin
      سوابق: (25 دیدگاه) ,

      این …های چینی همه چیز و قبل از اومدن اصلیش تقلید می کنن تابلو لیفان رو از رو این کپی زدن

      پاسخ
  5. مصطفی ...
    سوابق: (51 دیدگاه) ,

    عالی بود ! با این حجم موتور اینقد میسوزونه واقعا عالیه کم حجمتر از این خیلی بیشتر از اینا میسوزونن ! کلا سوبارو دست به موتورش خوبه!!!
    هم داخل و همبیرونش هم ماشین خیلی شایسته ای هست
    اما اول که دیدمش یه حسی بهم گفت قیافش آشناست جلوش شبیه سانتافه ی جدیده اما نه به طور فاحشی ! در کل نمیشه دوسش نداشت من که خیلی خوشم اومد ازش قیمتشم عالیه…

    پاسخ
    1. DRAGONBORN
      سوابق: (1887 دیدگاه) ,

      اسمشو از کجا گرفتن؟
      اوت بک یعنی چی

      پاسخ
  6. مصطفی ...
    سوابق: (51 دیدگاه) ,

    میگم شبیه لیفان x60 هم هستا ! چراااااا ؟؟؟؟؟

    پاسخ
  7. بهزاد
    سوابق: (759 دیدگاه) ,

    اگر کارایی و کیفیت و قیمت رو در نظر بگیریم واقعا ماشین خوبی از آب در اومده و خریداران رو خوشحال خواهد کرد.

    پاسخ
  8. مجتبی (ساروی)
    سوابق: (551 دیدگاه) ,

    احساس میکنم مثله بقیه ی ژاپنی ها باید ماشین سگ جونی باشه

    پاسخ
  9. hrf
    سوابق: (375 دیدگاه) ,

    کارمون شده دیدن عکس های ماشینای با کیفیت ب روز و خوب دنیا ولی سواری گرفتن از اشغالای بی کیفیت و بی ریخت داخلی و چینی. تا کی حسرت باید؟ 😐

    پاسخ
  10. ehsan
    سوابق: (81 دیدگاه) ,

    اسمش از خودش قشنگتره. سوبارو _ ضمنا یاد سوباسا تو فوتبالیستا بخیر. بچه های دهه 60 پرچم بالا

    پاسخ
  11. فرزاد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    واقعا فضاى سايت پدال داره عوض ميشه که اين جذاب نيست!!قديمى هاى سايت خيلى کم کامنت ميذارن! يسرى هم که متاسفانه فقط براى بالا بردن ديدگاه که هيچ نشونى از اطلاعات مفيد و بالا نيست مدام نظر ميدن!بهتره که اطلاعات مفيدى ارايه بشه تا بازديد کنندگان به خوندن اخبار و کامنت ها ترغيب بشن!يا على

    پاسخ
  12. ali
    سوابق: (26 دیدگاه) ,

    اقایی DRAGONBORN که یکی در میون پست های جالب شما رو میبینیم! و میخوایی رکورد تعداد کامنتهارو داشته باشی !!!(کمیت کامنت ها مهم نیست کیفیت مهمه!) این عکسه که رو آواتارت گذاشتی ؟! میدونی چقدر از بدبختیهای ایران و سوریه و عراق برای جنگ با داعش رو این نکبت براه انداخته؟! چقدرم سنگ اندازی میکنه تو کاره ایران …

    پاسخ
    1. DRAGONBORN
      سوابق: (1887 دیدگاه) ,

      ماشین بادوامی میسازه سوبارو

      پاسخ
  13. تصویر پروفایل A
    A
    سوابق: (1407 دیدگاه) ,

    خیلی شباهت به کره ای ها داره
    عقبش مثل سورنتو هست و جلوش مثل سوناتا جدید

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.