سوبارو

بررسی سوبارو لوورگ فیس‌لیفت جدید

استیت های چهار چرخ محرک این روزها بسیار معمول هستند اما در سال‌های پیشین تنها چندین برند انگشت‌شمار این‌گونه خودروها را تولید می‌کردند. چندین دهه‌ی پیش اکثر استیت هایی که قدرت پیشرانه را به هر دو اکسل انتقال می‌دادند یا قابلیت‌های آفرود و سیستم تعلیق افزایش ارتفاع یافته و نرم داشتند و یا اینکه نشان آئودی را حمل می‌کردند.

subaru-levorg-2017-facelift-01
سوبارو به عنوان نتیجه موفقیت‌های زیادی را به دست آورده و هنوز هم این موفقیت را ادامه می‌دهد به گونه‌ای که سال گذشته ۹۶۵ هزار خودروی چهار چرخ محرک را فروخته است. مدل لگاسی یکی از خودروهایی بوده که سالیان سال این سنت را ادامه داده و دو سالی است که جای خود را به مدل لوورگ Levorg داده است. ما نسخه‌ی فیس لیفت ۲۰۱۷ این خودرو را آزمایش کرده‌ایم تا ببینیم که آیا این استیت چهار چرخ محرک هنوز هم فوت‌وفن‌های خاص سوبارو را به همراه دارد یا خیر.

subaru-levorg-2017-facelift-02
فروش لوورگ در بریتانیا قطعاً کم بوده است اما سوبارو به وضوح فکر می‌کند بار اول کار خود را به خوبی انجام داده زیرا مدل سال ۲۰۱۷ تغییرات زیادی نداشته است. جدای از به‌روزرسانی‌های جزئی، قوای محرکه، سیستم تعلیق و شاسی خودرو بدون تغییر باقی مانده‌اند. از نظر بصری نیز تغییر زیادی را نمی‌توان در ظاهر و کابین خودرو دید.

subaru-levorg-2017-facelift-03
البته کارهایی برای افزایش آسایش و راحتی خودرو صورت گرفته که از آن جمله می‌توان به بهبودهای صورت گرفته در مواد آب‌بند درون درب‌ها و ایزوله‌ی اضافی پیشرانه اشاره کرد. سوبارو همچنین سیستم کمک راننده‌ی Eyesight را به لوورگ ۲۰۱۷ اضافه کرده و مهندسان شرکت ادعا می‌کنند این سیستم پیشرفته‌تر از دستگاه‌های رقبا می‌باشد. این سیستم در کنار ترمز اضطراری خودکار، کروز کنترل تطبیقی و دستیار حفظ خودرو بین خطوط عرضه می‌شود.

subaru-levorg-2017-facelift-04
در روی جاده به سختی می‌توان تغییری را نسبت به گذشته احساس کرد. سیستم Eyesight کار خود را در خفا انجام داده و تنها زمانی که هشدار دهد شما متوجه مانعی در مسیر خواهید شد. تنها زمانی می‌توان کاهش صدای کابین را احساس کرد که لوورگ ۲۰۱۷ را بغل‌به‌بغل مدل ۲۰۱۶ برانید.

subaru-levorg-2017-facelift-05
علیرغم ورودی هوای بزرگ روی کاپوت که یادآور مدل محبوب ایمپرزا است، لوورگ خودرویی است که بیشتر روی راحتی مانور می‌دهد. پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری توربوی خودرو تنها به گیربکس CVT متصل بوده و اگرچه گیربکس مشکلات خاص خود را دارد اما بهترین عملکرد را زمانی خواهد داشت که با آن مدارا کنید. گیربکس خودرو خیلی پر سر و صدا نیست هرچند ناله‌ی ضعیفی را می‌توان در مواقعی خاص شنید.

عملکرد خودرو بیش از آنکه امیدوار باشد صرفاً پذیرفتنی بوده مخصوصاً وقتی می‌فهمید مصرف سوخت خودرو چندان برجسته نیست. جای شرمساری است که پیشرانه‌ی بنزینی پرقدرت‌تر با گیربکس دستی و یا پیشرانه‌ای دیزلی با گشتاور بیشتر وجود ندارد.

subaru-levorg-2017-facelift-06
کنترل بدنه در پیچ‌ها به‌طور شگفت‌آوری خوب بوده و چسبندگی زیادی وجود دارد. چابکی خودرو نسبت به ابعاد لوورگ کاملاً بالا بوده اما فرمان بی‌حس و سبک لوورگ (حتی در حالت اسپورت) و موقعیت رانندگی بالای شاسی‌بلند مانند آن باعث می‌شود عطای سریع رفتن را به لقایش ببخشید. بازهم جای شرمساری است که سواری خودرو سفت است.

کیفیت کابین لوورگ نسبت به آن چیزی که از یک استیت خانوادگی انتظار دارید بالاتر است و تنها برخی مواد باعث کاهش کیفیت آن شده‌اند. تجهیزات استاندارد خودرو نیز رضایت‌بخش بوده و البته باید هم این‌گونه باشد زیرا با خودرویی ۳۰ هزار پوندی طرفیم. اگر می‌توانید از سیستم چهار چرخ محرک صرف‌نظر کنید (ما حدس می‌زنیم اکثر افراد به این سیستم نیازی نداشته باشند) برخی از استیت های دیگر در بازار حاضر هستند که پیشرانه‌ی بنزینی بزرگ‌تر و بهای کمتری دارند.

تغییرات تقریباً غیر محسوس صورت گرفته در سوبارو لوورگ ۲۰۱۷ برای بهبود وضعیت این خودرو کافی نبوده‌اند. لوورگ خودرویی جادار، مناسب و مجهز است و بی‌شک جذابیت کافی برای افرادی که به دنبال دوام و سیستم چهار چرخ محرک هستند را دارد. هرچند، فقدان قوای محرکه‌ی دیگر و سواری سفت به این معنی است که در کوتاه‌مدت نباید انتظار فروش بیشتر را داشته باشیم.

مشخصات سوبارو لوورگ ۱.۶i GT Lineartronic

قیمت: ۲۹۶۸۰ پوند
پیشرانه: ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربوی بنزینی
قدرت/گشتاور: ۱۶۸ اسب بخار/۲۵۰ نیوتون متر
گیربکس: CVT اتوماتیک، چهار چرخ محرک
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۸.۹ ثانیه
حداکثر سرعت: ۲۱۰ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: ۷.۱ لیتر در هر صد کیلومتر

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. سینا

    ۸ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (347 ديدگاه)

    چه جوری از ساختن ماشین های هیجان انگیز به اینجا رسیدن ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. امیر

    ۸ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (25 ديدگاه)

    به نظرم تو دوران اواخر دهه نود و اوایل سال 2000 ژاپنی ها جادو کردن لنسر اوولوشن اون زمان با ادم حرف می زد اسکای لاین ار 34 سوبارو ایمپرزا هوندا ان اس ایکس اون موقع سوپرا چرا این طوری کردن
    میتسوبیشی که کلا نامید کرده همه رو .تویوتا هم انگار نه انگار که اون سال با سوپرا دل ماشین باز ها رو جادو کرده بود فقط نیسان مونده و سوبارو هوندا هم بعد از مدت ها انتظار برگشته ولی باز هم جذابیت اون سال ها و اون روز هاشونو ندارن واقعا غم انگیزه
    با این حال هنوز که هنوزه بهترینن!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. shahin

      ۹ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (856 ديدگاه)

      پرچم ماشین ژاپنی بالاس

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. #ali.m#

      ۹ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      میتسو رو قبول دارم ولی بقیه دارن برمیگردن به همون دوران .
      اینی که گفتی در مورد امریکا هم صدق میکنه اما جفتشون دارن بر میگردن به دوران اوجشون .
      تویوتا سوپرا ?
      فورد gt ?
      برانکو ?
      Nsx?

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. یوسف

    ۹ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (740 ديدگاه)

    ماشین چهار چرخ محرک صدی هفت لیتر میسوزونه بعد میگه مصرف سوختش بالاست!!! مگه هاچ بک هیبریدیه که صدی پنج بسوزونه؟! قدرت ماشینم به نسبت کاربریش خوبه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Sina

    ۹ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (234 ديدگاه)

    از قدیم گفتن ماشین فقط ژاپنی
    بقیش بریز دور

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا