نگاهی به سوبارو STI پرفورمَنس کانسپت

خودروسازی سوبارو در نمایشگاه نیویورک از مدل کانسپتی با نام STI پِرفورمَنس پرده برداشت که به گفته خودش حرف‌های زیادی درباره فعالیت‌های مسابقه‌ای کمپانی و همچنین آیندهٔ مدل BRZ برای گفتن دارد.

Subaru BRZ STI Performance Concept
Subaru BRZ STI Performance Concept

این کانسپت بر اساس همان کوپه BRZ ساخته‌شده و علی‌رغم این‌که هنوز هیچ جزئیاتی از آن مشخص نیست اما شایعاتی وجود دارد مبنی بر این‌که در هفته‌های گذشته اطلاعات بیشتری درباره آن به‌صورت غیررسمی و پنهانی در اختیار بعضی از کارشناسان خودرویی قرارگرفته است.

Subaru BRZ STI Performance Concept
Subaru BRZ STI Performance Concept

قوای محرکه مورداستفاده در خودروی به نمایش درآمده از مدل BRZ GT300 گرفته‌شده که هم‌اکنون در سری مسابقات داخلی سوپر GT کشور ژاپن حضور پررنگی دارد. این پیشرانهٔ باکسِر با حجم 2 لیتر و بهره‌گیری از توربوشارژر، توانی حدوداً 300 اسب بخار و گشتاوری در حدود 447 نیوتون متر ارائه می‌کند و به یک جعبه‌دنده 6 سرعته دستی متصل می‌شود. از طرفی شاسی، سامانه تعلیق و ترمز هم با سوبارو BRZ tS مشترک هستند.

Subaru BRZ STI Performance Concept
Subaru BRZ STI Performance Concept

در نمای خارجی کیت بدنه عریض‌تر، اسپویلر بزرگ فیبر کربنی عقب، خروجی‌های جفت سامانه اگزوز که از مرکز دیفیوزر سر برآورده‌اند و گرافیک زیبای چراغ‌ها از موارد قابل‌ذکر است. داخل کابین هم نسبتاً جمع‌وجور است؛ تفاوت‌های صورت گرفته نیز باعث اسپرت و دل‌نشین شدن هرچه بیشتر آن و القای حس یک خودروی جسور و ریزنقش مسابقه‌ای شده‌اند.


نام STI نخستین بار به‌عنوان شاخه مربوط به موتوراسپورت سوبارو متولد شد؛ اکنون هم بعد از گذشت چند سال این بخش قصد دارد در مبحث لوازم، قطعات و خدمات پس از فروش از مرزهای وطن گذشته و تمامی مواردی را که در کشور ژاپن به‌راحتی می‌توان تهیه کرد در کشورهای دیگر نیز به‌صورت گسترده در دسترس مشتریان قرار دهد.


طبق ادعای سازنده، فعلاً هیچ برنامه‌ای برای تولید این کانسپت یا خودرویی بر اساس آن (حتی در آینده نزدیک) وجود ندارد و رونمایی از آن تنها برای ارائه و نمایش توانایی‌های فنی و مهندسی سوبارو صورت گرفته است. از طرفی هم به نظر می‌رسد این خودرو بیشتر شبیه به نسخه قدرتمند مدل BRZ است تا نماینده جدید سوبارو برای شرکت در مسابقات!


به‌هرحال امید است که کمپانی سازنده حداقل برای نسل‌های آینده سوبارو BRZ یا مدل‌های دیگرش از بعضی اِلِمان‌های گیرای این مدل مفهومی مثل صندلی‌های ریکارو، چراغ‌های بسیار زیبا، ترمزهای 6 پیستونه جلو و ادوات دیجیتالی مسابقه‌ای بهره ببرد.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امین قوام‌ صفری

نویسنده و مترجم اخبار و مقالات خودرو.

13 دیدگاه

  1. مهران72
    سوابق: (105 دیدگاه) ,

    به این میگن تغییر مثبت
    Brz و gtr برای لذت رانندگی طراحی شدن ولیذبا این قیافه خیلی تو دل برو تر شده

    پاسخ
  2. تصویر پروفایل امیر محمد
    امیر محمد
    سوابق: (280 دیدگاه) ,

    واقعا تویوتا gt86 یا همون سوبارو brz ماشینی اسپرت هست که واقعا داشتنش ارزوی خیلی محالی نیست و هم خوشگله و نسبت به خیلی ماشینای اسپرت دیگه ارزون
    از نظر تاپ گیر هم که میگفت رانندگی باهاش خیلی لذت بخشه
    تویوتا gt86 +++
    جنسیس کوپه —–

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل سعید
      سعید
      سوابق: (1481 دیدگاه) ,

      gt86 خیلی عالیه،من از وقتی دیدمش عاشقش شدم،حتی صداش هم از جنسیس خیلی بهتره

      پاسخ
  3. محمد. رضا
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    من نفهمیدم این ماشین واسه تویوتا ست یا واسه سوبارو؟

    پاسخ
    1. SAEED
      سوابق: (355 دیدگاه) ,

      درود
      محمدرضا جان این پلت فرم , یک پلت فرم مشترک متعلق به سه کمپانی تویوتا , سوبارو و سایون هست که در سه ماشین از این کمپانی ها تولید میشه :

      1. Toyota GT86
      2. Subaru BRZ
      3. Scion FRS

      پاسخ
  4. milad
    سوابق: (209 دیدگاه) ,

    Gt86 و این سوبارو نسبت به قیمت خیلی ماشین باحالیه…

    پاسخ
  5. h112
    سوابق: (301 دیدگاه) ,

    سلام…
    با این همه تغییرات باید دید که قیمتش چقدر تغییر میکنه…
    رقیب هاش هم
    mazda mx-5 (mita
    nissan 370z
    toyota gt86
    hyundai g.. coupe
    ford mustang v6
    chevrolet camaro v6
    در کل خیلی از مال تویوتا بهتر شده …مخصوصا استفاده کردن از چراغ های led برای عقب و جلو…

    پاسخ
  6. تصویر پروفایل K.MAK.MISEL
    K.MAK.MISEL
    سوابق: (2635 دیدگاه) ,

    پلت فرم سایون بهتره تا پلت فرم سوبارو و تویوتا.
    سایون راحتی اش بیشتره،امکانات بیشتری داره و به نظر من خوشگلتره.
    نمونه تویوتا که وللش فقط کمرت توش درد میگیره.
    طبق گفته ها این ماشین میخواد رکورد دریفتو بزنه که الان متعلق به جی تی86 هستش.

    پاسخ
  7. Sepideh NK
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    GT86 ضعفش فقط تو طراحی داخلیشه ،،،، ولی لذت رانندگیش عالیه

    پاسخ
  8. Sina
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    به این می گن تغییر، موتور 2 لیتری توان 300 اسبی حالا سمند با موتور 1.8 لیتری دنا که اوج طراحی و مهندسی ایرانیه و باقی ماجرا…

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.