ایگنیس کراس‌اوور کامپکت جدید سوزوکی

همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، سوزوکی از مدل تولیدی کانسپت IM-4 با کمترین تغییرات به نام ایگنیس رونمایی کرد. درواقع سوزوکی ایگنیس را به‌عنوان مینی کراس‌اوور کامپکت، درست یک ماه پیش از آغاز نمایشگاه خودرو توکیو معرفی کرده است.

Ignis Suzuki Concept
Ignis Suzuki Concept
Ignis Suzuki Concept
Ignis Suzuki Concept

Ignis Suzuki Concept
Ignis Suzuki Concept

به‌سختی می‌توان تفاوت‌های آن را از مدل کانسپت تشخیص داد و چهره آن همچنان کاملاً جسورانه به نظر می‌رسد که برای چنین ماشین کوچکی بامزه است. تغییرات عمده شامل تغییر سپرهای جلو و عقب، حذف ضربه‌گیر بالای رکاب، تغییر آینه‌ها و حذف سه شیار قرارگرفته بر روی ستون C هستند.

Ignis Suzuki Concept
Ignis Suzuki Concept
Ignis Suzuki Concept
Ignis Suzuki Concept

Ignis Suzuki Concept
Ignis Suzuki Concept

سوزوکی همچنین تصاویری از داخل کابین آن منتشر کرده که طراحی آن زیبا و مدرن به نظر می‌رسد و بیانگر این نکته نیز هست که خودرویی ارزان‌قیمت و کاربردی خواهد بود. در دسترس بودن یک سیستم سرگرمی با صفحه‌نمایش لمسی قطعاً در مدل‌های فول آپشن آن خواهد بود.

Ignis Suzuki Concept
Ignis Suzuki Concept

Ignis Suzuki Concept
Ignis Suzuki Concept

هنوز مشخص نشده که سوزوکی چه موتورهایی برای آن در نظر گرفته‌شده، اما احتمالاً از موتور ۱.۰ لیتری توربو بوسترجت جدید خود به همراه گیربکس خودکار در آن استفاده خواهد کرد.

Ignis Suzuki 2007
Ignis Suzuki 2007

Ignis Suzuki 2008
Ignis Suzuki 2008

منبع: carscoops

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مهرداد فراهانی

مهندس صنایع و از علاقه‌مندان تکنولوژی و خودرو هستم، قبل از پیوستن به پدال در وب‌سایت های خبری دیگر در حوضه آی‌تی می‌نوشتم و وظیفه سردبیر و مدیریت وبسایتی در زمینه آی‌تی و خودرو را هم دارم. درحال حاضر مفتخر به نویسندگی در سایت پدال هستم.

8 دیدگاه

  1. ali
    سوابق: (59 دیدگاه) ,

    نمی دونم چرا سوزوکی ماشین سازیا رها نمیکنه بچسب به همون موتورسیکلت سازیش. والا من که تو ایرانم و تنوع ماشین وجود نداره عمرا این بدقیافه را بخرم(با فرض ارزان بودن) چه برسه کشورای دیگه

    پاسخ
    1. آرمااااان
      سوابق: (335 دیدگاه) ,

      چی شد یه هویی فعال شد سوزوکی، زود به زود مدلای مختلف معرفی میکنه

      پاسخ
  2. یوسف
    سوابق: (155 دیدگاه) ,

    و باز هم یک طراحی تخیلی دیگر از سوزوکی.
    نه به اون موتورسیکلتای فوق العاده نه به این ماشینای دربو داغون.
    بیخود نیست مشتریای سوزوکی در اروپا عمدتا سالخورده هستن چون سرعت و زیبایی که براشون مهم نیست و ارزونم هست و دقیقا به همین دلیله که بزرگترین و پر رونق ترین بازار سوزوکی هنده جایی که تعریف ماشین دقیقا اینه : یه چهار چرخ که بدون نیروی انسان و حیوان حرکت میکنه و ارزونه! (البته این تعریف برای مهاراجه های هندی نیست).

    پاسخ
  3. احمد باقری
    سوابق: (4331 دیدگاه) ,

    انصافا فعلا نمیشه نظر داد، با این طراحی و کارایی، بحث قیمت هست که مشخص میکنه چقدر این ماشین میتونه مفید باشه.

    پاسخ
  4. امیر.عارف
    سوابق: (372 دیدگاه) ,

    از پراید ما که بهتره

    پاسخ
  5. سارا
    سوابق: (156 دیدگاه) ,

    مدل 2007 قشنگ تره … این مدل جدیدش خیلی خفه است … اگه ماشین تصادف کنه به هیچ وجه از شیشه عقب نمیشه بیرون اوند … سقف کوتاه و دید کم سرنشینان عقب و طراحی ناموزون

    پاسخ
  6. unique
    سوابق: (19 دیدگاه) ,

    سلام
    به طور کلی چشم بادومی ها طراحای افتضاحی هستند.
    کیا قبل از اینکه طراح آلمانی بیاره چی تولید می کرد ؟ ریو ، اسپورتیج و سراتو قدیمی رو به یاد بیارین. نیسان هم گهگاه از این کارا انجام میده مثل مدل جوک. تویوتا هم برعکس کیفیت و کارایی بالایی که داره معمولا ماشینای زشتی طراحی میکنه. مثلا کمری چه زیبایی داره ؟ یا پرادو. چراغ و جلو پنجره و آینه های بزرگ. لندکروز فقط اصالت داره.
    مشکل اصلی خودروسازای آسیایی نداشتن اصالته. اصالتی که بتونن مثل آلمانی ها و آمریکایی ها حفظش کنند. مشکل دومشون طراحی داخلیه.
    دووهایی که تو ایران هستند رو در نظر بگیرین. سی یلو ماشین خوبی بود ولی داشبوردش فاجعه بود. تو جدیدا تویوتا اف جی کروزر، داشبوردش عین داشبورد تانکه!!
    منصفانه قضاوت کنیم کره و ژاپن ماشینای با کیفیتی میسازن ولی ایراد طراحی زیاد دارن. طراحاشون مثل سازنده های کارتوناشون تو رویا سیر میکنن.

    پاسخ
  7. ALI
    سوابق: (80 دیدگاه) ,

    طراحی جلوش قابل قبوله ولی عقبش مخصوصا چراغاش خیلی بده ! داشبوردشم خوبه. این ماشین یه ماشین ارزونه که با سوخت کم کار مردمو راه میندازه این ماشینا حکم پراید مارو اون ور آب دارن. ولی همینشم با همت فرغون سازای ما برامون رویا شده !!!

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.