سوزوکی

بررسی سوزوکی ایگنیس جدید 2017

چندین خودروساز در طی سالیان گذشته نام‌های قدیمی را دوباره احیا کرده‌اند. تنها به واکسهال ویوا یا هیوندای توسان نگاه کنید. سوزوکی نیز اوایل امسال نام بالنو را زنده کرد و هم‌اکنون این برند ژاپنی با مدل ایگنیس بازگشته است. نشان ایگنیس آخرین بار ۹ سال پیش دیده شده بود اما باید گفت که آن سوپرمینی بلندقد هرگز توجه عموم را به خود جلب نکرد و در حقیقت یک خودروی پرفروش نبود. با توجه به بازار شاسی بلندها که در طی چند سال گذشته رونق خوبی داشته‌اند می‌توان گفت آن خودرو جلوتر از زمان خود بوده است.

Suzuki Ignis 2017
در هر زمینه‌ای، خودروی جدیدی که نام ایگنیس را دوباره زنده کرده جالب‌توجه‌تر است. این خودرو از پلتفرم جدید سوزوکی بهره برده و قطعات خود را با بالنو و نسل بعدی سوپرمینی سوئیفت به اشتراک می‌گذارد. ایگنیس در حقیقت یک کراس اوور شهری همانند فیات پاندا چهار چرخ محرک است. سوزوکی خودروهایی چون فیات ۵۰۰ و واکسهال آدام را نیز حریف خود می‌داند بنابراین ایگنیس باید عملکرد مناسبی داشته باشد.

Suzuki Ignis 2017
با ۳.۷ متر طول این خودرو کمی بزرگ‌تر از هیوندای i10 بوده اما با توجه به نمای جلوی جذاب، بدنه‌ی نازک، خط سقف زاویه‌دار و قوس چرخ‌های ترد یکی از متمایزترین خودروهای شهری به شمار می‌رود. این خودرو را دوست داشته باشید یا نه اما شکی وجود ندارد که ایگنیس شخصیتی واقعی دارد که تنها رقبای جذاب می‌توانند آن را دوباره‌سازی کنند.

Suzuki Ignis 2017
داخل خودرو متداول‌تر بوده اما احساس گران‌بهاتری نسبت به سایر خودروی شهری شرکت یعنی سلریو دارد. در روی داشبورد و درب‌ها شاهد طراحی و مواد دو رنگ هستیم و موارد قابل‌توجهی چون صفحه لمسی تبلت مانند و کنسول جدای سیستم تهویه شخصیت متمایزی برای ایگنیس ایجاد کرده‌اند.

مدل SZ5 حاضر در تست تجهیزات زیادی نیز دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به سیستم ناوبری ماهواره‌ای، چراغ‌های جلوی LED، سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای و ورود بدون کلید اشاره کرد. سیستم اطلاعات سرگرمی و ناوبری خودرو بیش از فابریک به نظر آید شبیه نمونه‌های افترمارکتی بوده و پلاستیک بکار رفته در داشبورد و درب‌ها نیز از نوع سخت هستند. البته هنوز هم چفت شدن قطعات و بخش‌ها به یکدیگر در سطح مناسبی ارزیابی می‌شود.

Suzuki Ignis 2017
موقعیت رانندگی خودرو اندکی بالا بوده و کابین باریک است اما فضای شگفت‌انگیزی برای پاها و سر وجود دارد. این میزان فضا به لطف داشبورد کوتاه و دو صندلی پشتی انفرادی که از نوع لغزشی هستند ایجاد شده است. این خودرو فضای بیشتری نسبت به اکثر رقبای خود دارد و ۴ سرنشین بالغ در سفرهای طولانی راحتی خوبی خواهند داشت.

Suzuki Ignis 2017
سبک‌ترین نسخه‌ی ایگنیس ۸۱۰ کیلوگرم وزن دارد به همین علت این خودرو در جاده مشتاق و فرز احساس می‌شود. همه‌ی مدل‌های این خودرو از پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۱.۲ لیتری Dualjet با قدرت ۸۹ اسب بخاری استفاده می‌کنند اما می‌توانید سیستم هیبریدی ۴۸ ولتی را نیز سفارش دهید.

اضافه کردن این سیستم باعث می‌شود که شتاب خودرو ۲ ثانیه بهبود یابد اما این خودرو حتی از ارقام روی کاغذ نیز سریع‌تر احساس می‌شود. البته در دورهای بالا پیشرانه کمی خشن نشان می‌دهد.

Suzuki Ignis 2017
مطابق انتظار این خودرو در شهر هیجان رانندگی خوبی داشته که این امر به لطف ابعاد جمع‌وجور و دید خوب حاصل شده است. هرچند در جاده اوضاع کمی پیچیده می‌شود. از یک سو خودرو چابک احساس شده و در سرعت‌های بالا تحت کنترل است اما دست اندازهای بزرگ در سرعت‌های کم باعث ناراحتی خودرو می‌شود و صدای باد و جاده و پیشرانه نیز بیشتر از رقبایی چون فولکس آپ و هیوندای i10 به کابین راه می‌یابند. تکان‌های بدنه نیز کاملاً قابل احساس هستند و فرمان خودرو نیز کند و مبهم نشان می‌دهد.

Suzuki Ignis 2017
خودروی حاضر در تست از سیستم چهار چرخ محرک سود می‌برد اما در حقیقت نمی‌تواند به پای فیات پاندا برسد؛ زیرا فاصله‌ی کف خودرو از زمین زیاد نیست. همچنین این سیستم باعث کاهش راندمان خودرو می‌شود بنابراین انتظار داریم که مدل نیمه‌فول دیفرانسیل جلو انتخاب مناسب‌تر و بهتری باشد.

ignis-26
سوزوکی ایگنیس نفسی تازه در کلاس خودروهای شهری است و استایل متمایز به همراه جزئیات برجسته و وزن کم دارد. این خودرو جادار بوده و علیرغم اینکه بهترین انتخاب نیست اما سواری دوست‌داشتنی‌ای دارد. ما مدل ارزان‌تر و دیفرانسیل جلوی SZ-T را که ارزش بیشتری در برابر پول پرداختی دارد را پیشنهاد می‌کنیم.

مشخصات سوزوکی ایگنیس ۱.۲ SHVS SZ5 4X4

قیمت: ۱۳ هزار پوند (تخمینی)
پیشرانه: ۴ سیلندر ۱.۲ لیتری بنزینی/واحد الکتریکی
قدرت/گشتاور: ۸۹ اسب بخار/۱۲۰ نیوتون متر
گیربکس: ۵ سرعته دستی، چهار چرخ محرک
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۱۱.۱ ثانیه
حداکثر سرعت: ۱۶۶ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: ۴.۷ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. The Grand Tour

    ۱۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (64 ديدگاه)

    جالبه تا دیدمش خوشم اومد خیلی گوگولیهD:

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. مجید.بهترین یا هیچ.

      ۱۶ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      حیف از این ماشین که دست قشر متوسط ما ازش دور باشه.

      کاش وارد بشه یا داخلی ها، مونتاژش کنند.

      موافقم 3
      مخالفم 0
  2. faramarz

    ۱۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (184 ديدگاه)

    چه رخ باحالی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. نویدی

    ۱۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (409 ديدگاه)

    مناسب بازار ایرانه.
    حیف که مونتاژکاران ایرانی سلیقه و البته دانش کافی رو ندارن.

    موافقم 3
    مخالفم 0
  4. ME84

    ۱۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    درود
    از جلو که نگاه میکنی و میری به سمت عقب همه چیز خوبه، اما عقبش رو یه کم بی تناسب زده.
    دلم میخواست یه جوری صدامو به گوش سوزوکی میرسوندم که لعنتی ، تو که اینقدر استعداد داری آخه چرا بیشتر دقت نمیکنی. چرا آخرش خرابکاری میکنی. یه تکون به خودت بدی حسابی رو میای.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  5. یوسف

    ۱۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (740 ديدگاه)

    نمای جالبی داره فقط اون ستون عقب کلفت کارو خراب کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ASA

    ۱۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    عقبش یه جوریه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. h112

    ۱۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (434 ديدگاه)

    چهار چرخ!!!!بیارنش تو ایران انبوه سازیش کنن…ولی حداقل اتوماتش…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. یاسین

    ۱۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (658 ديدگاه)

    عقبشو بد کار کرده ولی طراحی داخلیش خوبه جلوشم یه حالت اسپرت باحالی داره سوزوکی برای بازار ایران خیلی خوبه هم از نظر قیمت همینکه کیفیتش واقعا صد برابر این چینیاس یه ماشین ژاپنی خوب با امکانات کافی و قیمت مناسب یکی تو ایران خودرو شعورش برسه بجای تولید این خانواده بی صاحب سمند و دنا برنامه رو تولید محصولات سوزوکی بزاره بخدا ملت یه چندتا ماشین بروز با کیفیت بجای این خزعبلاتی که میدن دست ملت بیچاره،
    خدایا برس به داد این مردم بیچاره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. omid

    ۱۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (166 ديدگاه)

    این طراحی های جعبه ای شکل و رترو توی خیلی از کشورها میتونه بازار خوبی ایجاد کنند و خودروهای مفیدی برای مردم باشند. توی ایران میتونستند برند “پیکان” رو با تحول همه جانبه اما با یک چنین طرح نوستالژیک و حفظ همون برند، خودرویی تولید کنند که هم اسم و اعتبار خوبی داشته باشه، هم خوب بفروشه و هم واقعا خودروی خوبی برای مردم باشه، کاری که فولکس با بیتل و گلف، فیات با 500 و … کردند اما افسوس که اینجا هیچکس به فکرش نیست، باشن هم مقاصد دیگه ای در پیش میگیرن که برامون از قبل قابل حدسه !

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا