تست و بررسی سوزوکی بالنو 2016
تست و بررسی سوزوکی بالنو 2016

تست و بررسی سوزوکی بالنو 2016

سوزوکی بالنو برادر معقول‌تر سوئیفت بوده و همه‌ی موارد پایه‌ی یک سوپرمینی را داراست.

Suzuki Baleno 2016
Suzuki Baleno 2016

سوزوکی در کلاس سوپرمینی ها قبلاً با خودروی سوئیفت حاضر بوده است بنابراین کمی عجیب به نظر می‌رسد که بالنوی جدید نیز در همان بازار به رقابت خواهد پرداخت؛ اما منطق کمپانی قوی است: سوپرمینی ها هنوز هم سهم بزرگی از بازار اروپا را در اختیار دارند و یک جایگزین کاربردی‌تر می‌تواند به حضور قوی‌تر سوزوکی در این کلاس کمک نماید.

Suzuki Baleno 2016
Suzuki Baleno 2016

بالنو از پلتفرم جدید بهره می‌برد، پلتفرمی که پایه و اساس نسل آینده‌ی سوئیفت را شکل خواهد داد. این پلتفرم به گونه‌ای طراحی شده که با وجود ساختاری مستحکم از وزن پایینی برخوردار باشد. در حقیقت، ساختار پایه‌ی خودرو کمتر از 200 کیلوگرم وزن دارد و در مجموع وزن خودرو به 935 کیلوگرم می‌رسد.

Suzuki Baleno 2016
Suzuki Baleno 2016

کاهش وزن همیشه با جایزه همراه است به این معنی که کارایی بالاتر می‌رود و سرعت و چابکی بیشتری را شاهد هستیم. وزن خودرو به این معنی نیست که با خودروی بسیار کوچکی طرف هستیم. 3.9 متر طول و 1.7 متر عرض، این خودرو را در سگمنت سوپرمینی ها قرار می‌دهد و فضای بار 320 لیتری (با خم شدن صندلی‌ها این مقدار به 756 لیتر می‌رسد) بسیار بزرگ است.


کابین خودرو نیز همانند صندوق‌عقب جادار است. فضای زیادی در جلو وجود دارد و حتی با عقب کشیدن صندلی‌های جلو، فضای پای عقب برای نشستن راحت افراد بالغ مناسب و کافی است. این خودرو به‌آسانی یکی از سازگارترین سوپرمینی های بازار است. برای افراد بلندقد فضای سر اندکی کم است اما صندلی‌های عقب برای اکثر افراد کافی خواهد بود.

Suzuki Baleno 2016
Suzuki Baleno 2016

اگر از آن دسته افرادی هستید که از خودرو برای جابجایی اشیا استفاده می‌کنید، باید گفت که صندلی‌های عقب به آسانی تا می‌شوند و بین آن‌ها و کف صندوق لبه و فاصله‌ای وجود ندارد. حتی زیر کف یک فضای اضافه وجود دارد.


جدیدترین سوپرمینی سوزوکی همچنین سواری خوبی دارد. صندلی‌ها کمی سفت هستند اما به‌خوبی از بدن حمایت می‌کنند. پس از چندی رانندگی با این خودرو احساس ناراحتی به ما دست نداد، چیزی که در برخی از مدل‌های گران‌تر دیده می‌شود. مشکل اصلی بالنو به صدای خودرو به خصوص در بزرگراه‌ها مربوط می‌شود. صدای باد و جاده کاملاً وجود دارد و تنها با 5 دنده، دور موتور خودرو در سرعت‌های زیاد بالا می‌رود و کمکی به بهبود شرایط نمی‌کند.

suzukibaleno1
وقتی که به راه‌های شهری و کم‌سرعت می‌رسید، ژن‌های سوئیفت خود را نشان می‌دهند و بالنو فرز و چابک احساس می‌شود.
فرمان خودرو کمی سبک است اما سوزوکی با قدرت شگفت‌آوری از پس پیچ‌ها برمی‌آید. حتی کاهش سرعت نیز راضی‌کننده است و پدال ترمز حس خوبی دارد. سیستم تعلیق نرم به معنی وجود کمی حرکت در بدنه است اما بالنو نیز در بخش رانندگی به خوبی برادرش می‌تازد.
خودروی حاضر در تست از پیشرانه‌ی 3 سیلندر 1 لیتری جدید سوزوکی که به توربو مجهز است استفاده می‌کند. این پیشرانه به خوبی می‌درخشد. 109 اسب بخار قدرت و 170 نیوتون متر گشتاور برای خودرویی با این وزن کم بیش‌ازحد کافی است و با وجود توربو بودن، لذت خوبی دارد.

suzukibaleno3
پیشرانه‌ی خودرو اقتصادی بوده و سوزوکی مدعی مصرف سوخت 3.75 لیتری در هر صد کیلومتر است و آلایندگی آن نیز 105 گرم Co2 در هر کیلومتر تخمین زده می‌شود. گیربکس دستی استفاده‌ی آسانی دارد و احتمالاً در سفرهای طولانی به مصرف سوخت کمتر کمک می‌کند.

baleno-2016-0099
متأسفانه، بالنو در بخش طراحی داخلی و خارجی قافیه را باخته است. نمای ظاهری خودرو در مقایسه با سئات ایبیزا یا فورد فیستا، باعث جلب توجه خریداران جوان نمی‌شود. این سوپرمینی ها در بخش داخلی نیز جذاب‌تر از بالنو به نظر می‌آیند. درحالی‌که پلاستیک‌های سخت کابین دوام خوبی دارند اما کابین بسیار کهنه و ساده به نظر می‌رسد و شاید بدتر از همه فاقد هیجان به نظر آید.

baleno-2016-0100
تجهیزات استاندارد برای همه‌ی مدل‌ها عبارت‌اند از رینگ‌های آلیاژی، رادیوی DAB، اتصال بلوتوث و USB و شیشه‌های عقب تیره. شما حتی می‌توانید سیستم ناوبری را هم به دست آورید که چیزی بی‌سابقه در این کلاس است. اگر شما درباره‌ی ظاهر و احساس داخل خودرو نگرانی ندارید، لیست تجهیزات می‌تواند وسوسه‌انگیز باشد.

suzukibaleno8
سوزوکی بالنو یک گوهر مخفی در این کلاس است، مخصوصاً وقتی با پیشرانه‌ی عالی 3 سیلندر و 1 لیتری همراه شود. اگر می‌توانید با نمای خارج و داخل فاقد جذابیت آن کنار بیایید، سوزوکی می‌تواند یک انتخاب عالی باشد. بالنو سواری جذابی دارد، کاربردی و راحت است و هزینه‌های رانندگی کمی دارد. این مدل SZ5 با تجهیزات کامل عرضه شده و 20 هزار دلار قیمت دارد.

baleno-2016-0094
مشخصات سوزوکی بالنو 2016
قیمت: 20013 دلار
پیشرانه: 3 سیلندر 1 لیتری توربو
قدرت/گشتاور: 109 اسب بخار/170 نیوتون متر
گیربکس: 5 سرعته ی دستی، دیفرانسیل جلو
شتاب صفر تا 100 کیلومتر: 11.4 ثانیه
حداکثر سرعت: 200 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 3.75 لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

21 دیدگاه

  1. احمد باقری
    سوابق: (250 دیدگاه) ,

    طرح خوبی زدن.حداقل یکم ابهت و خشونت داره بر خلاف بعضی ماشینا.قیمت و مصرفشم عالیه

    پاسخ
  2. Archi KHAN
    سوابق: (1652 دیدگاه) ,

    به نظر من سوزوکی و میتسوبیشی باید اول حساب شون را با خودوشن تسویه کنن !
    بعد ادامه بِدن …

    پاسخ
  3. اشكان
    سوابق: (64 دیدگاه) ,

    آخه خدا……الان این بیاد ایران به جای اینکه 40 تومن باشه آدم به جای 206 از این بخره…..میان قیمت میزارن 70 تومن!!!!! آخه اینا چرا سیر نمیشن??بابا جیبتون ترکید!!

    پاسخ
    1. احسان(احسان سابق)
      سوابق: (2207 دیدگاه) ,

      قیمت خالص این ماشین 20 هزار دلاره.از 40 میلیون خیلی بیشتره

      پاسخ
    2. علی
      سوابق: (39 دیدگاه) ,

      آقا اشکان این ماشین با قیمت جهانی حساب بشه با دلار 3500 میشه 70 میلیون. چطور 40 میلیون بفروشن؟ البته ماشین 109 اسب بخاری 70 میلیون براش زیاده. بخصوص که دنده اتومات هم نیست. کیا ریو اتومات با امکانات قابل قبول و 107اسب بخار قدرت، حول و حوش 50میلیون تا 55 میلیون هست و با همین قیمتها در کشورهای دیگه فروخته میشه. بالنو 70 نمی ارزه

      پاسخ
  4. حسین
    سوابق: (1155 دیدگاه) ,

    همیشه صدای سوت توربو می‌یاد داخل؟
    خوب ادم که دیوونه میشه!!

    پاسخ
  5. باربد.فقط شورولت .فقط کامارو
    سوابق: (811 دیدگاه) ,

    ممنون شاهین جان بابت مطلب.
    قیمتش زیاده نسبتاً با این قیمت گزینه های بهتری هم هست.

    پاسخ
  6. بهنام طیبی
    سوابق: (4441 دیدگاه) ,

    قیمتش 20013 دلار میشه 68044200 تومن که با این مشخصات قیمتش کمتر بود بهتر بود
    من تومشخصات فنی که اعلام شده فقط با مصرف سوختش حال کردم.

    پاسخ
  7. بهنام طیبی
    سوابق: (4441 دیدگاه) ,

    البته این نباید فراموش کنیم.این خودرو 3 سیلندر و تونسته 109 اسب بخار قدرت تولید کنه بازم تونوبه خودش خوبه

    پاسخ
  8. كسرى
    سوابق: (20 دیدگاه) ,

    ٧٠میلیون؟؟!!تازه اتومات هم نیست،خو ب پیکانتو خیلی ازاین سرتره

    پاسخ
  9. بنتلی
    سوابق: (1019 دیدگاه) ,

    فک کنم عرضش 192باشه طولشم بیشتر از4متره،البته اگه اشتباه نکنم!،در اینصورت اگه ابعادشو درست گفته باشم سوپر مینی حساب نمیشه،درکل اصن خودرو جذابی نی و کلی گزینه بهتر مثه سیویک و کروز وجود داره،ب نظرم سوزوکی فقط باید تمرکزشو رو ساخت
    موتورسیکلت بزاره

    پاسخ
  10. عیسی
    سوابق: (67 دیدگاه) ,

    به نظر من تنها حسنش مصرف سوخت پایینشه و گرنه با این قیمت، ظاهر و شتاب پایینش انتخابای خیلی بهتری وجود داره…

    پاسخ
  11. ali
    سوابق: (79 دیدگاه) ,

    خیلی ماشین کاربردی و خوبی هست طراحیشم بد نیست مخصوصا جلوش طراحی داخلی هم ساده و خوبه ماشین سبک و کم مصرف و ایمنی هم هست . تقریبا میشه گفت بهترین ماشین سوزوکی هست! بنظرم این ماشین واقعا ارزش تولید داخل ایران رو داره ولی با قیمت خوب !

    پاسخ
  12. امیرحسین
    سوابق: (323 دیدگاه) ,

    من گمون کنم 13200 دلار باشه و قیمت 20000 دلار اشتباه هست چون با این قیمت یعنی گرونتر از تویوتا کرولا!!!!اکثر سوپرمینی ها هم دور و بر 13000 تا 14000 دلار قیمت دارن
    این ماشین اگر منصفانه تو ایران وارد بشه چیزی نزدیک 206 قیمت داره ولی از آنجایی که مدیران خودرویی خوش اشتها هستن باید قیمت 70 میلیونی در نظر بگیریم

    پاسخ
  13. ASTON
    سوابق: (67 دیدگاه) ,

    با امیر حسین کاملا موافقم یک ساعته دارم حساب میکنم با بیست هزار دلار کلی ماشین هست خیلی سر تر از این که میشه خرید پیش خودم گفتم حتما من اشتباه فکر میکنم
    رفتم سایت کیا و هیوندا و تویویا ( ماشینهایی که تو ایران هست) میبینم بابا قیمت این تنده

    پاسخ
  14. ارمان
    سوابق: (993 دیدگاه) ,

    بدک نیستا اقتصادیا میدونن من چی میگم مصرف زیر 4 خیلی کم دیده میشه

    پاسخ
  15. Arash-zr
    سوابق: (26 دیدگاه) ,

    پدال عزیز لطفا توی ذکر قیمت دقت کن
    این خودرو در هند 5,11000 تا 8,16000 روپیه قیمت داره که به دلار میشه چیزی حدود 8 تا 12 هزار دلار.
    این خودرو با این قیمت واقعا عالی هست اگر وارد بازار ایران بشه با قیمت گذاری مناسب مطمئنن موفق خواهد شد

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل سردبیر
      سردبیر
      سوابق: (354 دیدگاه) ,

      سلام.
      همانگونه که در منبع نیز مشاهده می نمایید، قیمت نسخه صادراتی این خودرو به پوند انگلستان درنظر گرفته شده که پس از تبدیل به رقم حدود 20 هزار دلار رسیده است. البته قیمت ها ممکن است در سایر بازارها با توجه به میزان عوارض و مالیات و تجهیزات متفاوت باشد.
      ممنون

      پاسخ
  16. حسین
    سوابق: (31 دیدگاه) ,

    دقیقا با امیر حسین موافقم

    ولی خداییش عاشق جمله بندیای بهنام طیبیم..بهنام هم شهری خودمون شیرازی هستی؟

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.