سوزوکی

بررسی سوزوکی SX4 S-Cross 2016

ما ساعتی را با سوزوکی SX4 S-Cross به‌روز شده گذراندیم و فهمیدیم که این خودرو بسیار بهتر از مدل قبلی است.

Suzuki SX4 S-Cross 2016 07
از زمان معرفی و عرضه‌ی سوزوکی ویتارای جدید در سال گذشته، مدل SX4 S-Cross به‌طور گسترده‌ای نادیده گرفته شده است. هر دو خودرو تقریباً در بازار کراس اوورها اندازه‌ی مشابهی دارند؛ اما هم‌اکنون سوزوکی بازطراحی چشم‌گیری را روی این خودرو انجام داده تا آن را بیشتر شبیه یک شاسی‌بلند نماید. این خودرو همچنین از دو پیشرانه‌ی توربوی جدید نیز سود می‌برد. ما نسخه‌ی ۱ لیتری کوچک‌تر Boosterjet را آزمودیم تا ببینیم که آیا می‌توان روی این خودرو به عنوان آلترناتیوی شایسته برای نیسان قشقایی حساب باز کرد یا خیر.

Suzuki SX4 S-Cross 2016
بی‌شک اولین چیزی که برق نگاهتان را می‌رباید نمای جلوی جدید است. کاپوت بالاتر رفته و طراحی جدید پیدا کرده و طبق گفته‌ی مقامات سوزوکی دماغه‌ی خودرو نیز به منظور ایجاد حس قوی‌تر و برجسته‌تر بودن بالاتر آمده است. البته ما دراین‌باره خیلی مطمئن نیستیم و در چشمان ما جلوپنجره‌ی بزرگ کرومی از نظر محل قرارگیری و هماهنگی با چراغ‌ها و کاپوت کمی عجیب به چشم می‌آید.

Suzuki SX4 S-Cross 2016
این تغییر اصلی ظاهر SX4 S-Cross است اما با نگاهی عمیق‌تر می‌توان به جزئیات دیگری نیز پی برد. پوشش‌های بدنه بازطراحی شده و ورودی‌های هوای تغییر شکل یافته در جلو دیده می‌شوند. همچنین طرح رینگ‌های آلیاژی تغییر یافته و چراغ‌های جلو و عقب از نوع LED هستند. به علاوه ارتفاع سیستم تعلیق نیز به میزان ۱۵ میلی‌متر افزایش یافته است.

Suzuki SX4 S-Cross 2016
داخل کابین بهبودهای کوچکی در داشبورد صورت گرفته و پلاستیک نرم در آن به چشم می‌خورد. تریم مشکی براق نیز صفحه لمسی را دربر گرفته و در برخی نقاط از مواد روشن‌تر استفاده شده است. هنوز هم مقدار زیادی مواد خراش پذیر روی درب‌ها، بخش بالایی داشبورد و بسیاری از نقاط لمس شونده وجود دارد اما در کل کابین به خوبی سر هم شده است.

Suzuki SX4 S-Cross 2016
سوزوکی همچنین سیستم اطلاعات سرگرمی ویتارا که بزرگ‌تر بوده و استفاده‌ی آسان‌تری دارد را جایگزین نسخه‌ی قدیمی قبلی کرده است. در مجموع علیرغم بهبودهای صورت گرفته، این خودرو هنوز هم بیش از آنکه دل‌چسب و رؤیایی باشد عملکردی‌تر باقی مانده است. این همه‌ی داستان نیست و چیزهای زیادی درباره‌ی گفتن و دیدن وجود دارد.

Suzuki SX4 S-Cross 2016 13
این خودرو جادارتر از اکثر کراس اوورهای موجود در این محدوده‌ی قیمتی است. فضای مناسب برای افراد قدبلند وجود داشته و فضای سر نیز برجسته است. در این مدل فضای محفظه‌ی بار افزایش ۱۰ لیتری داشته و فضای آن به ۴۴۰ لیتر رسیده که بیشتر از نیسان قشقایی است.

باید گفت به‌طور شگفت‌انگیزی سواری خودرو لذت‌بخش است. پیشرانه‌ی ۱ لیتری ۱۱۰ اسب بخاری جایگزین نسخه‌ی تنفس طبیعی ۱.۶ لیتری قبلی شده و ما فکر می‌کنیم که این عمل جواب داده است. به خاطر وزن ۱۱۶۰ کیلویی SX4 S-Cross این خودرو حریص و مشتاق به نظر می‌رسد. به عنوان نتیجه سوزوکی سریع‌تر از رقم پیشنهادی ۱۱ ثانیه برای شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت حس می‌شود.

Suzuki SX4 S-Cross 2016 16
این خودرو به اندازه‌ی سئات آتکا گشتاور زیادی را در دورهای پایین ارائه نمی‌کند اما پیشرانه منعطف بوده و صدای آن دوست‌داشتنی است. این موارد را با مصرف سوخت و آلایندگی بسیار رقابتی سوزوکی ترکیب کنید. شما حتی می‌توانید این خودرو را با پرداخت ۱۷۰۰ پوند اضافی‌تر به سیستم چهارچرخ محرک سوزوکی مجهز نمایید. با این سیستم SX4 S-Cross فرز و چابک‌تر از قبل احساس می‌شود. سیستم تعلیق به منظور بهبود پایداری و راحتی خودرو تنظیم شده است. وقتی خودرو را تحت فشار می‌گذارید تکان‌های بدنه قابل‌توجه است اما در کل خودرو چسبندگی خوبی دارد. البته جاده‌های ناهموار و دست اندازهای تیز می‌توانند خودرو را ناراحت کنند.

Suzuki SX4 S-Cross 2016
جذابیت واقعی سوزوکی به ارزشی است که پیشنهاد می‌کند. برخلاف اینکه SX4 S-Cross از نظر اندازه و فضای کابین اختلاف چندانی با قشقایی ندارد اما از نظر قیمتی با نیسان جوک کوچک‌تر رقابت می‌کند. بهای این خودرو تنها از ۱۴۹۹۵ پوند آغاز می‌شود البته نسخه‌ی نیمه فول SZ-T حاضر در این بررسی بهای ۱۹۴۹۹ پوندی داشته و به سیستم ناوبری، حسگرهای پارک جلو و عقب، دوربین پشتی، تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای، چراغ‌های LED و رینگ‌های ۱۷ اینچی مجهز است.

این خودرو عموماً به خاطر پیشرانه‌ی ۱ لیتری توربوی جدید بهتر شده است. این پیشرانه پاک‌تر، قوی‌تر و آرام‌تر از نسخه‌ی قبلی بوده و البته بازنگری‌های سوزوکی در بخش سیستم تعلیق و کابین نیز به خوبی صورت گرفته است. این خودرو هنوز هم رؤیایی‌ترین و باشکوه‌ترین کراس اوور کلاس خود نیست اما چیزهای زیادی را با این بها ارائه می‌کند.

Suzuki SX4 S-Cross 2016 06

مشخصات سوزوکی SX4 S-Cross 1.0 Boosterjet SZ-T

قیمت: ۱۹۴۹۹ پوند
پیشرانه: ۳ سیلندر ۱ لیتری توربو بنزینی
قدرت/گشتاور: ۱۱۰ اسب بخار/۱۷۰ نیوتون متر
گیربکس: ۵ سرعته ی دستی، دیفرانسیل جلو
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۱۱ ثانیه
حداکثر سرعت: ۱۸۰ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: ۵ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. ارش

    ۶ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (2029 ديدگاه)

    کابینش زیاد جذاب نبود ولی عملکرد خوبی نسبت به قیمتش داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۶ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (70 ديدگاه)

      ظاهرش نگاه کنی استفاده گسترده از پلاستیک چه طراحی خارجی و داخلی این نمایانگر اینه می خواستن هزینه ساخت پایین بیارن که یک خودرو مقرون بصرفه باشه که بازم شیک و قابل قبول شده به نظر من خودرو خوبیه اما توی بازاری اروپایی فکر نکنم حرفی واسه گفتن داشته باشه اگه دیگه بیشتر در آسیا کشورای جهان سوم ارائه بشه چون بیشتر امکاناتش از سطح استاندارد کشوری مثل ایران بالاتره کشوری که شیشه برقی از امکانات لوکس محسوب میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ایرانی

    ۶ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (612 ديدگاه)

    یک سؤال متفرقه….

    آیا کمپانی ساب سوئد دوباره میتونه شروع به ساخت خودروهای سواری کنه؟!!!

    آیا تو برنامش هست که برگرده یا برای همیشه رفت؟!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۶ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (70 ديدگاه)

      اگه یک شرکت چینی سرمایه‌گذاری کنه درونش چرا که نه ? البته ساب شرکت کله شق یه وقتی زیر نظر جنرال موتورز بود هر کار خودش می خواست میکرد آخرش لغو همکاری به فنا رفت ولی کیفیت و اصالت و ایمنی سر لوحه کارشون بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. AMIR

    ۶ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    به نظر من شاسی بلند 5 نفره فقط kia sportage

    موافقم 0
    مخالفم 1
  4. امیر

    ۶ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (392 ديدگاه)

    کلا ماشینای سوزوکی بد قواره وزشتن نمیدونم چرا تیم طراحی بدی داره هیچ جذابیت بصریی نداره

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. REVENTоN

      ۸ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (282 ديدگاه)

      اتفاقا بعضیاشون عالین
      مثل کیزاشی
      که دو سال پیش برنده بهترین طراحی تو آمریکا رو گرفت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. vahid porsche

    ۶ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (474 ديدگاه)

    این چرا انقد شبیه شاسی بلندای bmw شده?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. parham

    ۶ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (111 ديدگاه)

    پشتش شبیه قشقایی خیلی. کلا تو اون استایله

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Archi KHAN

    ۶ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (2165 ديدگاه)

    دوستان به نظرتون
    پایین ترین جایگاه خودروسازی ژاپن متعلق به کدوم خودروساز ژاپنیه ؟
    ( در زمینه ی خودروهای سبک )
    و از همه لحاظ ! حالا دوستان فیلسوف میان میگن تویوتا اینش خوبه فلانش بده و نیسان فلانش خوبه اونش بده و …
    در جمیع پارامترها را منظور هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. uss zumwalt DDG-1000

    ۷ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    فقط مصرف سوختش خوشم اومد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا