بررسی سوزوکی SX4 S-Cross 2016

ما ساعتی را با سوزوکی SX4 S-Cross به‌روز شده گذراندیم و فهمیدیم که این خودرو بسیار بهتر از مدل قبلی است.

Suzuki SX4 S-Cross 2016 07
از زمان معرفی و عرضه‌ی سوزوکی ویتارای جدید در سال گذشته، مدل SX4 S-Cross به‌طور گسترده‌ای نادیده گرفته شده است. هر دو خودرو تقریباً در بازار کراس اوورها اندازه‌ی مشابهی دارند؛ اما هم‌اکنون سوزوکی بازطراحی چشم‌گیری را روی این خودرو انجام داده تا آن را بیشتر شبیه یک شاسی‌بلند نماید. این خودرو همچنین از دو پیشرانه‌ی توربوی جدید نیز سود می‌برد. ما نسخه‌ی 1 لیتری کوچک‌تر Boosterjet را آزمودیم تا ببینیم که آیا می‌توان روی این خودرو به عنوان آلترناتیوی شایسته برای نیسان قشقایی حساب باز کرد یا خیر.

Suzuki SX4 S-Cross 2016
بی‌شک اولین چیزی که برق نگاهتان را می‌رباید نمای جلوی جدید است. کاپوت بالاتر رفته و طراحی جدید پیدا کرده و طبق گفته‌ی مقامات سوزوکی دماغه‌ی خودرو نیز به منظور ایجاد حس قوی‌تر و برجسته‌تر بودن بالاتر آمده است. البته ما دراین‌باره خیلی مطمئن نیستیم و در چشمان ما جلوپنجره‌ی بزرگ کرومی از نظر محل قرارگیری و هماهنگی با چراغ‌ها و کاپوت کمی عجیب به چشم می‌آید.

Suzuki SX4 S-Cross 2016
این تغییر اصلی ظاهر SX4 S-Cross است اما با نگاهی عمیق‌تر می‌توان به جزئیات دیگری نیز پی برد. پوشش‌های بدنه بازطراحی شده و ورودی‌های هوای تغییر شکل یافته در جلو دیده می‌شوند. همچنین طرح رینگ‌های آلیاژی تغییر یافته و چراغ‌های جلو و عقب از نوع LED هستند. به علاوه ارتفاع سیستم تعلیق نیز به میزان 15 میلی‌متر افزایش یافته است.

Suzuki SX4 S-Cross 2016
داخل کابین بهبودهای کوچکی در داشبورد صورت گرفته و پلاستیک نرم در آن به چشم می‌خورد. تریم مشکی براق نیز صفحه لمسی را دربر گرفته و در برخی نقاط از مواد روشن‌تر استفاده شده است. هنوز هم مقدار زیادی مواد خراش پذیر روی درب‌ها، بخش بالایی داشبورد و بسیاری از نقاط لمس شونده وجود دارد اما در کل کابین به خوبی سر هم شده است.

Suzuki SX4 S-Cross 2016
سوزوکی همچنین سیستم اطلاعات سرگرمی ویتارا که بزرگ‌تر بوده و استفاده‌ی آسان‌تری دارد را جایگزین نسخه‌ی قدیمی قبلی کرده است. در مجموع علیرغم بهبودهای صورت گرفته، این خودرو هنوز هم بیش از آنکه دل‌چسب و رؤیایی باشد عملکردی‌تر باقی مانده است. این همه‌ی داستان نیست و چیزهای زیادی درباره‌ی گفتن و دیدن وجود دارد.

Suzuki SX4 S-Cross 2016 13
این خودرو جادارتر از اکثر کراس اوورهای موجود در این محدوده‌ی قیمتی است. فضای مناسب برای افراد قدبلند وجود داشته و فضای سر نیز برجسته است. در این مدل فضای محفظه‌ی بار افزایش 10 لیتری داشته و فضای آن به 440 لیتر رسیده که بیشتر از نیسان قشقایی است.


باید گفت به‌طور شگفت‌انگیزی سواری خودرو لذت‌بخش است. پیشرانه‌ی 1 لیتری 110 اسب بخاری جایگزین نسخه‌ی تنفس طبیعی 1.6 لیتری قبلی شده و ما فکر می‌کنیم که این عمل جواب داده است. به خاطر وزن 1160 کیلویی SX4 S-Cross این خودرو حریص و مشتاق به نظر می‌رسد. به عنوان نتیجه سوزوکی سریع‌تر از رقم پیشنهادی 11 ثانیه برای شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت حس می‌شود.

Suzuki SX4 S-Cross 2016 16
این خودرو به اندازه‌ی سئات آتکا گشتاور زیادی را در دورهای پایین ارائه نمی‌کند اما پیشرانه منعطف بوده و صدای آن دوست‌داشتنی است. این موارد را با مصرف سوخت و آلایندگی بسیار رقابتی سوزوکی ترکیب کنید. شما حتی می‌توانید این خودرو را با پرداخت 1700 پوند اضافی‌تر به سیستم چهارچرخ محرک سوزوکی مجهز نمایید. با این سیستم SX4 S-Cross فرز و چابک‌تر از قبل احساس می‌شود. سیستم تعلیق به منظور بهبود پایداری و راحتی خودرو تنظیم شده است. وقتی خودرو را تحت فشار می‌گذارید تکان‌های بدنه قابل‌توجه است اما در کل خودرو چسبندگی خوبی دارد. البته جاده‌های ناهموار و دست اندازهای تیز می‌توانند خودرو را ناراحت کنند.

Suzuki SX4 S-Cross 2016
جذابیت واقعی سوزوکی به ارزشی است که پیشنهاد می‌کند. برخلاف اینکه SX4 S-Cross از نظر اندازه و فضای کابین اختلاف چندانی با قشقایی ندارد اما از نظر قیمتی با نیسان جوک کوچک‌تر رقابت می‌کند. بهای این خودرو تنها از 14995 پوند آغاز می‌شود البته نسخه‌ی نیمه فول SZ-T حاضر در این بررسی بهای 19499 پوندی داشته و به سیستم ناوبری، حسگرهای پارک جلو و عقب، دوربین پشتی، تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای، چراغ‌های LED و رینگ‌های 17 اینچی مجهز است.


این خودرو عموماً به خاطر پیشرانه‌ی 1 لیتری توربوی جدید بهتر شده است. این پیشرانه پاک‌تر، قوی‌تر و آرام‌تر از نسخه‌ی قبلی بوده و البته بازنگری‌های سوزوکی در بخش سیستم تعلیق و کابین نیز به خوبی صورت گرفته است. این خودرو هنوز هم رؤیایی‌ترین و باشکوه‌ترین کراس اوور کلاس خود نیست اما چیزهای زیادی را با این بها ارائه می‌کند.

Suzuki SX4 S-Cross 2016 06

مشخصات سوزوکی SX4 S-Cross 1.0 Boosterjet SZ-T

قیمت: 19499 پوند
پیشرانه: 3 سیلندر 1 لیتری توربو بنزینی
قدرت/گشتاور: 110 اسب بخار/170 نیوتون متر
گیربکس: 5 سرعته ی دستی، دیفرانسیل جلو
شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 11 ثانیه
حداکثر سرعت: 180 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 5 لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

11 دیدگاه

  1. ارش
    سوابق: (144 دیدگاه) ,

    کابینش زیاد جذاب نبود ولی عملکرد خوبی نسبت به قیمتش داره

    پاسخ
    1. علی
      سوابق: (70 دیدگاه) ,

      ظاهرش نگاه کنی استفاده گسترده از پلاستیک چه طراحی خارجی و داخلی این نمایانگر اینه می خواستن هزینه ساخت پایین بیارن که یک خودرو مقرون بصرفه باشه که بازم شیک و قابل قبول شده به نظر من خودرو خوبیه اما توی بازاری اروپایی فکر نکنم حرفی واسه گفتن داشته باشه اگه دیگه بیشتر در آسیا کشورای جهان سوم ارائه بشه چون بیشتر امکاناتش از سطح استاندارد کشوری مثل ایران بالاتره کشوری که شیشه برقی از امکانات لوکس محسوب میشه

      پاسخ
  2. ایرانی
    سوابق: (197 دیدگاه) ,

    یک سؤال متفرقه….

    آیا کمپانی ساب سوئد دوباره میتونه شروع به ساخت خودروهای سواری کنه؟!!!

    آیا تو برنامش هست که برگرده یا برای همیشه رفت؟!!!

    پاسخ
    1. علی
      سوابق: (70 دیدگاه) ,

      اگه یک شرکت چینی سرمایه‌گذاری کنه درونش چرا که نه 😂 البته ساب شرکت کله شق یه وقتی زیر نظر جنرال موتورز بود هر کار خودش می خواست میکرد آخرش لغو همکاری به فنا رفت ولی کیفیت و اصالت و ایمنی سر لوحه کارشون بود

      پاسخ
  3. AMIR
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    به نظر من شاسی بلند 5 نفره فقط kia sportage

    پاسخ
  4. امیر
    سوابق: (227 دیدگاه) ,

    کلا ماشینای سوزوکی بد قواره وزشتن نمیدونم چرا تیم طراحی بدی داره هیچ جذابیت بصریی نداره

    پاسخ
    1. REVENTоN
      سوابق: (133 دیدگاه) ,

      اتفاقا بعضیاشون عالین
      مثل کیزاشی
      که دو سال پیش برنده بهترین طراحی تو آمریکا رو گرفت

      پاسخ
  5. vahid porsche
    سوابق: (241 دیدگاه) ,

    این چرا انقد شبیه شاسی بلندای bmw شده😦

    پاسخ
  6. parham
    سوابق: (106 دیدگاه) ,

    پشتش شبیه قشقایی خیلی. کلا تو اون استایله

    پاسخ
  7. Archi KHAN
    سوابق: (1658 دیدگاه) ,

    دوستان به نظرتون
    پایین ترین جایگاه خودروسازی ژاپن متعلق به کدوم خودروساز ژاپنیه ؟
    ( در زمینه ی خودروهای سبک )
    و از همه لحاظ ! حالا دوستان فیلسوف میان میگن تویوتا اینش خوبه فلانش بده و نیسان فلانش خوبه اونش بده و …
    در جمیع پارامترها را منظور هست

    پاسخ
  8. uss zumwalt DDG-1000
    سوابق: (4441 دیدگاه) ,

    فقط مصرف سوختش خوشم اومد

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.