خداحافظی سوزوکی با گرند ویتارا و کیزاشی

سوزوکی اعلام کرد که دیگر به تولید سدان کیزاشی و شاسی‌بلند گرند ویتارا ادامه نخواهد داد و در عوض روی شش مدل جدید برنامه‌ریزی می‌کند.

 Suzuki Kizashi Sport
Suzuki Kizashi Sport

این یک شکست برای کیزاشی تلقی می‌شود که عمر کوتاهی دارد و نتوانسته در برابر رقبای مطرح این کلاس، کمر راست کند. در واقع کیزاشی وارد کلاسی شد که خودروهای معروفی چون کمری، آکورد، سوناتا، پاسات، مزدا 6، کیا اپتیما و … جای پای محکمی داشتند و دست‌درازی به بازار آن‌ها بسیار دشوار می‌نمود.

در عوض این خبر بدی برای گرند ویتارا ویتارا می‌باشد که از سال 2005 به عنوان یک کراس اوور بسیار محبوب در بازار حضور داشته است و اکنون باید جای خود را به برادر کوچک‌تر خود ویتارای جدید بدهد و این یعنی دیگر خبری از سری گرند نخواهد بود.

سوزوکی گراند ویتارا 2013
سوزوکی گراند ویتارا

تا سال 2017، مدل‌های جدیدی شامل سلریو، ویتارا، سوئیفت، Baleno و Jimny با طراحی و نسل جدید وارد بازار خواهند شد. بنابراین سوزوکی تقریباً به حوزه تخصصی‌تر خود یعنی خودروهای کوچک‌تر و مینی با قیمت مناسب بازمی‌گردد و دست از بلندپروازی لااقل برای مدت محدودی خواهد شست.

2015 Suzuki Vitara
2015 Suzuki Vitara
Suzuki Celerio
Suzuki Celerio
Maruti-Suzuki Ciaz Concept
Maruti-Suzuki Ciaz Concept
Suzuki A:Wind concept
Suzuki A:Wind concept

33 دیدگاه

  1. لاکی استریک
    سوابق: (192 دیدگاه) ,

    اون قرمزه خوشکله اما ترکیبش مثه سوناتاس

    پاسخ
    1. سپهر
      سوابق: (68 دیدگاه) ,

      پیشرفتش خیلی خوب بوده ها ولی از همه بیشتر من از قرمزه خوشم اومد. ولی زرده اصلا قشنگ نیست.

      پاسخ
      1. فرامرز
        سوابق: (743 دیدگاه) ,

        زرده رو انگار رنو و داچیا طراحی کردن!

        پاسخ
  2. سام سامی
    سوابق: (72 دیدگاه) ,

    با اینکه کیزاشی تو کلاس خودش رقبای خیلی گردن کلفتی داشت اما بیش از همه فکر میکنم حداقل در ایران قربانی زیاده خواهی ایران خودرو شد،ایران خودرو به جای یک قیمت گذاری مناسب و تبلیغ برای خدمات پس از فروش اومد به خیال اینکه این تفکر وجود داره که ماشین ژاپنی هست ، کیزاشی و از سونوتا و اپتیما گرون تر فروخت که باعث از بین رفتن ماشین شد ( دقیقا داستانی که برای پژو 407 و سیتروئن c5 اتفاق افتاد) خوشم میاد برا خودشون تجربه هم نمیشه ، یعنی باز که موقع فروش محصول جدید میشه با خودشون میگن بزار تا خر خره گرون بفروشیم و سود کنیم!!!( البته این تقصیر انحصار خودرو هستش)…به امید روزی که حداقل قیمت گذاری ماشین های وارداتی کمی تنها کمی منصفانه تر باشه…
    درود بر عاشقان خودرو

    پاسخ
    1. amin
      سوابق: (79 دیدگاه) ,

      سوزوکی کیزاشی از تمامیه رقیبایی که او بالا نام برده شده چهره جذاب تری داشت و 100% از رقیبای کره ای اون زمان خودش سرتر بود اشتباهات شرکت در عرضه نکردن به موقع این مدل و همچنین عدم فیس لیفت در زمان مناسب باعث شد میدونو به رقبا ببازه . در مورد ویتارا هم همین اشتباه رو کرد.
      دلیل موفق شدن ویتارا در ایران به این دلیل بود که در زمان عرضش هنوز رقبای کره ای رنگ به رنگش وارد بازار ایران نشده بودن .
      به شخصه واسه کیزاشی خیلی متأسفم چون اتومبیله خیلی خوش استایلی بود در زمان خودش

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل Ali
        Ali
        سوابق: (266 دیدگاه) ,

        آزرا 2010 110 میلیون به بالا
        سوزوکی کیزاشی 2012 105 به بالا
        کدوم؟؟؟؟؟؟

        پاسخ
    2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود .

      به خدا حرف دلمو زنید .

      منم چندین ماه پیش این حرفو در پدال زدم .

      من عاشق گرند ویتارا و کیزاشی بودم .

      کیزاشی قرمز . واااااای خدای من .

      واقعا چرا باید یک ماشین اشغال فروش بره ، اما کیزاشی نه .

      ببین چجوری برند های خوب و مدل های خوب دارن بازار رو واگذار میککند .

      اون از تویوتا اف جی کروزر . اون از دیفندر . اینم از کیزاشی و گرند

      ویتارا .

      اونووقت توسان و اسپورتیج مثل نقل میفروشن .

      اه اه اه

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل صادق
        صادق
        سوابق: (2130 دیدگاه) ,

        میلاد گفتی اف جی کروز داغ دلمو تازه کردی
        خیلی حیف بود، واقعا عالی بود، یه چندتا ازش دیدم اصلا وقتی میبینیش فقط ابهت میبینی

        جزء مدل هایی هم هست که بیشترین انتظار برای تولید جانشینش وجود داره ولی چشمم آب نمیخوره!!

        پاسخ
  3. تصویر پروفایل یاسین
    یاسین
    سوابق: (279 دیدگاه) ,

    به شخصه کیزاشیو خیلی دوس داشتم ماشین ژاپن یه چیز دیگس .

    پاسخ
  4. مسعود
    سوابق: (21 دیدگاه) ,

    چقدر جالب هر دو مدلي كه ايران خودرو انتخاب كرده بود ناموفق از آب دراومد آفرين به انتخاب ايران خودرو

    پاسخ
    1. ایرانی
      سوابق: (197 دیدگاه) ,

      منم همینا میخاستم بگم…

      پاسخ
    2. Archi KHAN
      سوابق: (1658 دیدگاه) ,

      یعنی خوشم میاد با هر کی همکاری میکنن زود بدبخت اش میکنن اون کمپانی را !
      واسه همینه غولی شدن واسه خودشون عاغا برندهای معتبر جرات ندارن دور و بر ایران و ایران خودرو بیان
      سریع نابود میشن

      پاسخ
  5. تصویر پروفایل 4MATIC
    4MATIC
    سوابق: (1057 دیدگاه) ,

    گراند ویتارا که واقعا ازش ناراضی بودم هم موتورش ضعیفه وهم امکانات زیادی نداره قیمتش هم خدایی بالاست ادم با140 ملیون میتسوبیشیASXیا توسان می گیره
    ولی کیزاشی رونمی دونم چه جور ماشینیه

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل امیررضا
      امیررضا
      سوابق: (61 دیدگاه) ,

      دوست عزیز لطفن در مورد موتور 2400 سی سی ویتارا بی انصافی نکن.
      بزرگترین ایرادی که میشه به گرند ویتارا گرفت امکانات کمشه. اما خب مال سال 2009 بوده. در ضمن ویتارا هیچ وقت قیمت واقعیشو نداشت که اونم به خاطر بی تدبیری یه سری آدماست.
      در کل به خاطر سرنوشت تلخ گرند ویتارا و مخصوصا کیزاشی خیلی ناراحتم. دوسشون دارم.

      پاسخ
    2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود .

      من پشت ویتارا 2006 نشستم . موتورش 2000 بود . من که راضی بودم .

      با 6 نفر از تهران تا شمال و از شمال تا مشهد . مثل مرد میرفت .

      کم خرججججججججججججج

      عالی .

      به نظر کیزاشی میتونست گزینه ی منسبی برای خودروی پلیس ما باشه .

      پاسخ
  6. محمد
    سوابق: (500 دیدگاه) ,

    کیزاشی ماشین خوبیه عالی هست ولی نسبت به قیمتش به صرفه نیست یه جورایی توبازارایرانم درحقش ظلم شد اصلا وجودنداره ازسال ورودش به بازار من فقط یه دونش رو دیدم همین…

    پاسخ
  7. سجاد
    سوابق: (126 دیدگاه) ,

    به ژاپنی ها بگید اگه 30 سال دیگه دلشون برای ویتارا تنگ شد ، بیان ایران از خط تولید همچنان فعالش دیدن کنن!

    پاسخ
  8. محمدMOHAMMAD
    سوابق: (232 دیدگاه) ,

    کیزاشی واقعا ماشین زیبایی بود ولی چون ایرانخودرو می خواست از قیمتش سوء استفاده کنه شکست خورد اون روز قیمتی در حدود آزرا داشت که شکست خورد البته خریداراش هم الان فکر نمی کنم حال و روز خوشی داشته باشند چون بازار خرید و فروش گرمی نداره با این دست پای رنگین ایران خودرو نمی دونم قطعاتش را از کجا تهیه می کنند البته اگه دبی بروند قطعاتش حتما یافت می شود

    پاسخ
  9. محمدMOHAMMAD
    سوابق: (232 دیدگاه) ,

    البته ایران خودرو هنوز هم دندون طمعش را نکشیده و می خواهد با کپچر و کلیو هم همین کار را بکند یک قیمت نجومی برای این دو تعیین میکند و یک تعداد هم در بازار میفروشه بعدم تمام میشه ماشینا هم روی دست خریدارها باد میکنه دیگه نه خدمات پس از فروشی نه قطعاتی نه خرید و فروشی ایزان خودرو در موقع قیمت گذاری خودرو ها مثل کپک سرش را زیر برف می کند و بعد قیمت می گذارد البته سایپا صد مرتبه بدتره

    پاسخ
    1. مجتبی(ساروی)
      سوابق: (551 دیدگاه) ,

      الا لعنت اله علی القوم الظالمین و سیعلموالذین ظلمو ای منقلب ینقلبون

      حیف از کیزاشی حیف خیلی ماشین استانداردی بود
      اصلا این فرقون سازا نجسن دست رو مگان هم گذاشتن به گند کشیدنش

      پاسخ
  10. یه پسر
    سوابق: (1125 دیدگاه) ,

    من طراحی کیزاشی رو خیلی دوست داشتم واقعا از سوناتا بهتر بود

    پاسخ
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود .

      گل گفتی داداش . طراحیش فضایی نبود . منطقی بود کیزاشی .

      پاسخ
  11. تصویر پروفایل 4MATIC
    4MATIC
    سوابق: (1057 دیدگاه) ,

    از کیزاشی وویتارا عبرت نگرفتن بازم ایران خودرو تااون جایی که من می دونم رنو کپچررو حدود110می خواد بفروشه

    پاسخ
  12. E 36
    سوابق: (753 دیدگاه) ,

    با ویتارا حال میکردم هرچند تنبله

    پاسخ
  13. YaShar
    سوابق: (295 دیدگاه) ,

    حالا که اونا نمی خوان تولیدش کنن اینا برن امتیاز و خط تولیدشو بگیرن

    پاسخ
  14. تصویر پروفایل صادق
    صادق
    سوابق: (2130 دیدگاه) ,

    کیزاشی مدلی بود که باعث بیشتر در مورد سوزوکی تحقیق کنم و برام قابل احترام تر بشه
    فقط حیف که دیگه نیست

    ایران که این مدل و نابود کرد، شرایطش فروشش و قیمتش بد بود.

    مدلی بود که میشد به جای نسل قبلی سوناتا و کلا برند هیوندای و کیا دست مردم داد

    واقعا خوب بود.

    پاسخ
  15. محمدMOHAMMAD
    سوابق: (232 دیدگاه) ,

    الان بهترین موقعیته که ایران خودرو پلتفرم کیزاشی را از سوزوکی بخره بیاره ایران تولید کنه البته با قیمت مناسب چون اصولا توی دنیا پروژه شکست خورده را خوب میشه خرید

    پاسخ
  16. تصویر پروفایل 4MATIC
    4MATIC
    سوابق: (1057 دیدگاه) ,

    اقا محمد کیزاشی توایران پروزه شکست خورده هست نه تو خارج

    پاسخ
  17. محمدMOHAMMAD
    سوابق: (232 دیدگاه) ,

    آقای 4MATIC اگر خط اول را با دقت بخوانید نوشته سوزوکی دیگر کیزاشی و ویتارا را تولید نخواهد کرد یعنی شرکت اصلی و اصلا کاری به ایران خودرو ندارد

    پاسخ
    1. rasoul
      سوابق: (21 دیدگاه) ,

      نگران نباشيد چينيا قبل از شما به فكر خريد پلت فرمش افتادن در عرض چند ماه يه مدل قوقولي مقولي با چراغهاي مكش مرگ ما ازش ميدن بيرون با 10%كيفيت اوليه به قيمت 80 ميليون وارد ايران ميشه و ما اينجا تو پدال درباره آشغال بودنش نظر ميديم و اونو با فرقونهاي ديگه مثل ال90 و 405 و سمند مقايسه مي كنيم و واسه خودمون خوشيم كه قول اين زرق و برقا رو نمي خوريم و هي فحش به ايران خودرو و سايپا ميديم و اين دو شركت محترم هم در 30 سال آينده با تلاش خودشون چراغهاي جلو عقب همه ماشينهاي درجه 7 دنيا رو رو ماشيناشون امتهان مي كنند و ما به قيمتهاي 200 300 ميليوني اونا رو مي خريم و آرزو مي كنيم كه كاش يه ماشين با كيفيت چيني يا هندي (سي سال بعد) داشتيم تا با قيمت800 ميليون سوار شيم و لذت ببريم و اين درحالي اشت كه ماشيناي اروپايي بيش از 800 سي سي حق ورود به ايران رو ندارند و تو مناطق آزاد باقيمتهاي چند 10 ميلياردي معامله ميشن و هم وطنهاي منطقه آزاد نشين به پرايدهاي كوپه 1600 سي سي توربو و سورن كابريولت تويين توربو 2 گانه سوز باهاشون كورس ميندازن و ويديو شو تو آپارات ميزارن تا ما ببينيم حال كنيم…………
      اصلا يه وضعي
      خداييش پدال اين پيشبيني رو نگه دار سال 1423 ببينيم اگه اينطوري نشده بود من يه پرايد به هركي لايك كنه بدهكارم
      ببخشيد اگه طولاني شد دلم خيلي پره

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.