جدال کراس‌اوورهای کوچک: سانگ‌یانگ تیوولی، داچیا داستر و سوزوکی ویتارا

با توجه به محبوبیت روزافزون کراس‌اوورهای کوچک شهری، تصمیم گرفتیم سه نمونه از این خودروها را به رقابت دعوت کرده و آن‌ها را باهم مقایسه کنیم. اولین شرکت‌کنندهٔ این رقابت، کراس‌اوور کوچک و محبوب سانگ‌یانگ یعنی تیوولی است. البته در این مقایسه نسخهٔ کشیده یا XLV تیوولی شرکت کرده است. سانگ‌یانگ ادعا می‌کند با ساخت تیوولی XLV، یک کلاس خودرویی جدید ایجاد کرده است. سازندهٔ کره‌ای این کلاس جدید را «SUV استیشن» نامیده است اما نباید فریب این نام جدید را خورد چراکه تیوولی XLV هنوز هم یک کراس‌اوور معمولی است. XLV بر اساس دستورالعمل نسبتاً موفق تیوولی استاندارد ساخته شده است؛ بنابراین این مدل بزرگ‌تر، فضای بیشتری ارائه کرده و درنتیجه کاربردی‌تر است درحالی‌که ظاهری مشابه مدل استاندارد داشته و از همان موتور نسخهٔ کوچک‌تر استفاده می‌کند. بااین‌حال افزایش فضا موجب افزایش قیمت هم شده است به‌گونه‌ای که بالاترین تیپ تیوولی XLV که ELX 4×4 نام دارد و در آزمون ما شرکت کرده است قیمتی معادل 19,500 پوند دارد.

tivolli-group-test-464

با توجه به اینکه نسخهٔ استاندارد تیوولی ازلحاظ قیمت در آخرین حد طیف کراس‌اوورهای کوچک قرار دارد، نسخهٔ بزرگ‌تر XLV با قیمت بیشتر، در برابر رقبای یک کلاس بالاتر قرار می‌گیرد. بااین‌حال تیوولی XLV هنوز هم از قیمتی رقابتی برخوردار است بنابراین در اینجا آن‌را در برابر یکی از اقتصادی‌ترین کراس‌اوورهای بازار یعنی داچیا (رنو) داستر 4×4 قرار داده‌ایم؛ اما در این میان یک رقیب قدرتمند دیگر هم حضور دارد که از ژاپن آمده است و آن سوزوکی ویتارا است که با پیشرانهٔ دیزل 1.6 لیتری و سیستم چهارچرخ محرک ارائه می‌شود. در خودروهای چهارچرخ محرک توانایی‌های خارج جاده‌ای به‌وضوح اهمیت دارد اما این قابلیت باید در کنار کاربردی بودن، قیمت مناسب و کارایی خوب وجود داشته باشد؛ اما کدام‌یک از این سه کراس‌اوور کوچک 4×4 بهترین ترکیب از این ویژگی‌ها را ارائه می‌کند؟ در ادامه خواهیم فهمید.

tivolli-group-test-532

همچنین با توجه به اینکه هر سه کراس‌اوور این آزمایش به‌نوعی در ایران هم حضور دارند، جذابیت رقابت آن‌ها افزایش‌یافته و نتیجهٔ آن می‌تواند برای کسانی که در ایران قصد خرید یکی از آن‌ها را دارند مفید باشد. البته نمونهٔ عرضه شده از هر سهٔ این خودروها در ایران با نمونه‌های شرکت‌کننده در این رقابت متفاوت‌اند به‌گونه‌ای که داچیا داستر با برند رنو در ایران عرضه می‌شود، نسخهٔ استاندارد و کوچک‌تر سانگ‌یانگ تیوولی در ایران حضور دارد و همچنان نسل قبلی سوزوکی ویتارا توسط ایران‌خودرو در کشورمان تولید می‌شود. بااین‌حال خواندن این مقایسه و تطبیق آن با شرایط بازار ایران خالی از لطف نخواهد بود.

شروع رقابت

توانایی‌های آفرود

هر سه خودروی شرکت‌کننده در این آزمون دارای آپشن سفارشی سیستم چهارچرخ محرک هستند. همچنین سوزوکی حالات مختلف رانندگی مختلف ازجمله برفی، گِل‌ولای و اسپرت را هم ارائه کرده است. با ابن حال داچیا با فاصلهٔ بیشتر از سطح زمین بهترین شرایط مناسب برای آفرود سبک را دارد. خودرویی که هرچند ارزان‌قیمت احساس می‌شود اما کشش بسیار زیادی در مسیرهای ناهموار دارد.

استایل بیرونی

داچیا توانایی‌های آفرود خوبی را با ترکیبی از ویژگی‌های ظاهری برجسته و جذاب ارائه می‌کند اما بااین‌وجود هیچ آپشن رنگ سقف متفاوت با بدنه که در تیوولی XLV و ویتارا ارائه می‌شود، در داستر وجود ندارد. همچنین هر دو خودروی مذکور آپشن‌های سفارشی بیشتری نسبت به داستر دارند که خارج و داخل آن‌ها را زیباتر از کراس‌اوور کوچک داچیا می‌کند.

کیفیت

برای برخی از خریداران ممکن است داستر کمی احساس ارزان‌قیمت بودن داشته باشد اما هدف ساخت این خودرو همین بوده است بنابراین نمی‌توان آن‌را یک نقطهٔ منفی تلقی کرد. بعلاوه اگرچه ممکن است داستر در کیفیت هم‌سطح رقبای خود نباشد اما فاصلهٔ آن با رقبا خیلی هم زیاد نیست درحالی‌که داستر بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر بوده و هنوز هم تا حد زیادی کاربردی است.

نتیجه

مقام اول داچیا داستر

به‌روزرسانی جزئی داچیا داستر از آن خودرویی ساخته که رقابت با آن دشوار است. این خودرو با آپشن دو دیفرانسیل ارائه می‌شود که این یعنی در جاده از راحتی مناسب برخوردار است و در مسیرهای ناهموار و لغزنده نیز کشش و ثبات خوبی دارد درحالی‌که ازلحاظ قیمت هم فوق‌العاده مقرون‌به‌صرفه است. در این خودرو تنها عملکرد مناسبْ کافی است اما داستر با ارائهٔ بهره‌وری مناسب و معقول، مقدار زیادی فضای داخلی و یک لیست خوب از آپشن‌های تریم ظاهری، برندهٔ این رقابت شد. داستر هنوز هم بیشترین ارزش در برابر مبلغ پرداختی را در بین کراس‌اوورهای کامپکت دارد.

مقام دوم سوزوکی ویتارا

اگر شما می‌توانید کمی از راحتی سواری و پویایی رانندگی را قربانی کنید، ویتارا کراس‌اوور خوبی است. این جدیدترین شرکت‌کنندهٔ آزمون ماست که شاسی مناسب و فرمان تیزی دارد اما فقدان فضای صندوق بار بزرگ و قیمت بالاتر موجب شد که در مقام دوم قرار گیرد. ویتارا با توجه به عملکرد قابل‌توجهی که ارائه می‌کند، بهره‌وری مناسبی دارد اما درعین‌حال سواری خشک‌تر و استهلاک بالاتری هم دارد.

مقام سوم سانگ‌یانگ تیوولی XLV

مدل XLV یک تیوولی جذاب است که کاربردی بودن آن افزایش یافته است اما نتیجهٔ این امر افزایش قیمت بوده است. هرچند این خودرو صندوق بار بزرگ‌تری دارد و کیفیت آن‌هم نسبتاً خوب است اما رانندگی خوبی ندارد. علاوه بر این، نسخهٔ مورد آزمایش ما که بالاترین تیپ تیوولی است، موجب افزایش هزینهٔ خرید می‌شود درحالی‌که ازلحاظ کارآمد بودن نیز در پایین‌ترین سطح قرار دارد؛ بنابراین می‌توان نسخهٔ دیفرانسیل جلوی آن‌را خریده و در عوض مقداری پول پس‌انداز کرد.

 

مشخصات فنی

  داچیا داستر سوزوکی ویتارا سانگ‌یانگ تیوولی XLV
قیمت پایه 15,595 پوند 22,049 پوند 19,500 پوند
قیمت تست‌شده 16,940 پوند 22,849 پوند 20,400 پوند
فاصلهٔ بین دو محور 2.67 متر 2.5 متر 2.6 متر
طول/عرض/ارتفاع 4.31/1.82/1.69 متر 4.17/1.75/1.61 متر 4.44/1.80/1.63 متر
پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر دیزل 1.6 لیتری 4 سیلندر دیزل 1.6 لیتری 4 سیلندر دیزل
قدرت 110 اسب بخار 120 اسب بخر 115 اسب بخار
گشتاور 260 نیوتن متر 320 نیوتن متر 300 نیوتن متر
گیربکس 6 سرعته دستی 6 سرعته دستی 6 سرعته دستی
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
ظرفیت باک 50 لیتر 47 لیتر 47 لیتر
حجم صندوق بار 443/1604 لیتر 375/710 لیتر 547 لیتر
وزن خالص 1325 کیلوگرم 1259 کیلوگرم 1505 کیلوگرم
ظرفیت کشش 1500 کیلوگرم 1500 کیلوگرم 1500 کیلوگرم
شتاب صفرتا 96 کیلومتر 14.7 ثانیه 10.1 ثانیه 11.6 ثانیه
حداکثر سرعت 167 کیلومتر در ساعت 180 کیلومتر در ساعت 175 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت اعلامی 3.9 لیتر (ترکیبی) 3.5 لیتر (ترکیبی) 4 لیتر (ترکیبی)
مصرف سوخت آزمایش 5.8 لیتر 5.2 لیتر 7.2 لیتر

در ایران

مشخصات فنی این سه خودرو در ایران کاملاً با نمونه‌های مورد آزمایش متفاوت است چراکه در ایران همگی با پیشرانه‌های بنزینی عرضه می‌شوند. داچیا داستر با نام رنو داستر توسط نگین‌خودرو و نسخهٔ استاندارد سانگ‌یانگ تیوولی توسط رامک‌خودرو در ایران عرضه می‌شوند درحالی‌که نسل قبلی سوزوکی گرند ویتارا توسط ایران‌خودرو مونتاژ می‌شود که البته به‌تازگی نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ نسل قبلی متعلق به سال 2012 به بازار عرضه شده است. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به مشخصات و قیمت این سه کراس‌اوور کامپکت در بازار ایران.

 

  رنو داستر سوزوکی گرند ویتارا سانگ‌یانگ تیوولی
پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر 2.4 لیتری 4 سیلندر 1.6 لیتری 4 سیلندر
قدرت 135 اسب بخار 170 اسب بخار 128 اسب بخار
گشتاور 195 نیوتن متر 227 نیوتن متر 160 نیوتن متر
گیربکس 5 سرعته اتوماتیک 5 سرعته اتوماتیک 6 سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ جلو
شتاب صفرتاصد 11 ثانیه 11.7 ثانیه 13 ثانیه
حداکثر سرعت 171 کیلومتر در ساعت 185 کیلومتر در ساعت 175 کیلومتر در ساعت
طول 4.31 متر 4.5 متر 4.2 متر
وزن خالص 1205 کیلوگرم 1552 کیلوگرم 1300 کیلوگرم
ظرفیت باک 50 لیتر 66 لیتر 47 لیتر
مصرف سوخت 8.2 (ترکیبی) 9 لیتر (ترکیبی) 7.2 (ترکیبی)
قیمت 115 میلیون تومان 135 میلیون تومان 97 میلیون تومان

 

منبع: AutoExpress

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

39 دیدگاه

  1. سامان
    سوابق: (1463 دیدگاه) ,

    اگه قرار باشه از این سه تا یکیشو انتخاب کنم
    اول ویتارا
    بعد تیوولی
    اخر سر داستر

    پاسخ
    1. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      با این مشخصات توجدول چرا ویتارا اول نشد؟؟؟؟؟

      پاسخ
  2. reza
    سوابق: (34 دیدگاه) ,

    تو ایران ویتارا داستر تیوولی.
    البته با ید منتظر بود دید نسل جدید داستر رو با چه قیمت وارد میکنن

    پاسخ
    1. مانی
      سوابق: (57 دیدگاه) ,

      ویتارا همه چیزش خوبه فقط مصرف بنزینش زیاده،اگر مشکلی بابت پول نداسته باشی ویتارا گزینه خوبیه ولی برای منی که هم قیمت و هم کارایی و مصرف بنزین برام مهمه داستر رو انتخاب میکنم هرچند طراحیش کم و کاستی داره.

      پاسخ
  3. تصویر پروفایل <<<<<
    <<<<<
    سوابق: (244 دیدگاه) ,

    باید به نویسنده گفت:
    نتیجه گیری ات تو حلقم!!!!
    اصلا به گشتاور و شتاب و … توجه نکرده ها !!!!
    فقط رفته سر وقت قیمت
    بابا انصافتو …!!!!

    پاسخ
    1. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      والا ویتارا همه چی بهتره

      پاسخ
  4. mehdi
    سوابق: (56 دیدگاه) ,

    خدا وکیلی رنو داستراز نظر ظاهر و امکانات و قدرت موتور در پس سوزوکی و تیولی….فقط تو قیمت و وچهار چرخ محرک حرفی برای گفتن داره..خدا وکیلی سوزوکی که حرف نداره و تیولی هم تنها عیبش قدرت موتور و کمی قابلیت آف روده ولی باز هم بهتر از داستر آشغاله

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل s.M.s
      s.M.s
      سوابق: (24 دیدگاه) ,

      این نظر شماست ، ولی بنظر خیلیها داستر بهترین گزینست ، البته شاید تا چند سال پیش منم هم نظر شما بودم ولی الان با توجه به ظاهر نه چندان جذاب و فانتزی داستر بیشتر داستر رو ترجیح میدم ، اصلا بخاطر همین فانتزی نبودنش و زمخت بودنش حس بهتری بهش دارم

      پاسخ
  5. xan
    سوابق: (40 دیدگاه) ,

    داستر فاجعه س ! با اون بدنه داغونش بعد دو ماه کاربرد معمولی انگار از جبهه اومده.

    پاسخ
    1. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      طراحش باید بره خودکشی کنه با این سخن شما

      پاسخ
  6. صالح
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    هرجور که فکرشو بکنی ویتارا یک سروگردن از اون دوتا بالاتره. اتو اکسپرس این نویسنده درپیت رو از کجا پیداکرده؟ به درد مقایسه جاروبرقی میخوره نه خودرو
    اینجا هم تکنولوژی ژاپنی داره خودشو به بقیه دیکته میکنه لامصب از یک موتور 1.6 دیزل 320 نیوتن متر گشتاور گرفته
    قدرت و شتاب بیشتر و کیفیت ساخت بهتر از اون دوتای دیگه
    فقط باید کمی سر کیسه رو بیشتر شل کنی

    پاسخ
  7. فرید
    سوابق: (36 دیدگاه) ,

    1-تیوولی (البته مدلی که درایران هست)
    2-سوزوکی
    3-داستر

    پاسخ
  8. بیژن
    سوابق: (29 دیدگاه) ,

    شخصا با تیوولی موافقم…
    گرچه خودم یک خودروی آلمانی دارم

    پاسخ
    1. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      فولکس واگن؟؟؟؟؟

      پاسخ
  9. علی
    سوابق: (70 دیدگاه) ,

    طراحی ظاهری سوزکی طراحی داخلی سانگ یانگ کیفیت داچیا در کنار هم یک کراس اور قابل قبول بیرون میاد

    پاسخ
  10. امیر
    سوابق: (21 دیدگاه) ,

    به هیچ وجه باظاهر داستر نمیشه کنار اومد ، بنظر حاصل ازدواج فامیلیه ، خودرویی لایق مقام اول هست که از زیبایی کافی هم بهره ببره ، با این نتیجه گیری میشه گفت لندروور ۳۰ ساله بنده از این سه تا بهتره

    پاسخ
  11. Arena
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    مقام اول داچیا داسترررررر؟؟؟؟😳😳😳

    پاسخ
  12. تصویر پروفایل رادین
    رادین
    سوابق: (78 دیدگاه) ,

    من داستر و میبینم ناخدآگاه یاد جوجه اردک زشت میافتم،اصلا خیلی شبیه اردک هم هست.

    پاسخ
  13. علیرضا
    سوابق: (77 دیدگاه) ,

    تنها دلیلی که از خرید داستر دو دیفرانسیل منصرف شدم نبود ESP بود. برای کراس اوور وجود سیستم کنترل پایداری ضروری هست و اگه داستر این کمبود رو جبران کنه از همه نظر با قیمت 115 میلیون ماشین خوبی هست
    سواری داستر واقعاً از نمونه های چینی باکیفیت تر هست و قابلیت خوب آفرود که همه مجلات اذعان کردن اون رو ارزشمند میکنه

    پاسخ
    1. مانی
      سوابق: (57 دیدگاه) ,

      موافقم حتما باید ESP داشته باشه

      پاسخ
    2. محمد
      سوابق: (21 دیدگاه) ,

      اتفاقا رنو داستر دو دیفرانسیل که توسط نگین خودرو به تازگی وارد کشور شده دارای سیستم کنترل پایداری یا همون esp میباشد در صورتیکه ویتارا فاقد این سیستم حیاتیست . به نظر من با توجه به ارزش در مقابل مبلغ پرداختی رنو داستر 4wd با امکاناتی که جدیدا روی اون قرار دادن با قیمت 115میلیون در رتبه اول و سوزوکی ویتارا با قیمت 135 میلیون در رتبه بعدی قرار میگیره ، تیوولی هم که اصلا به دلیل تک دیفرانسیل بودنش نمیتونه با این دو ماشین رقابت کنه .

      پاسخ
  14. mehdi
    سوابق: (56 دیدگاه) ,

    داستر داخلش افتضاست آدم یاده تندر 90 می افته….نمی دونم تندر 90با این که ماشین با کیفیته ولی داخلش از پرایدم زشت تره….به این دلیل حیف پول بدی برای داستر..تیولی اسپرت با 115 فیمت خیلی شکیل تر و زیباتر و با کلاس تره….

    پاسخ
    1. مانی
      سوابق: (57 دیدگاه) ,

      تیولی برای داخل شهر خوبه،داستر برای آفرود،تو مناطق کوهستانی تیولی کم میاره فاصله از سطح زمینش خیلی کمه

      پاسخ
  15. مهدی
    سوابق: (28 دیدگاه) ,

    سلام تیولی 1600 سی سی است در ایران مدلی که هست قیمتش حداکثر باید 80 میلیون باشه در این صورت میتواند بهتر از بقیه باشه داستر هم 95 میلیون بود که با ترفندهای عجیبی قیمت تا 117 بالا رفته ویترا 2400 سی سی با توجه به آپشن های ایران خودرو از 120 تا 137 تغییر دارد آیا 2400سی سی باید با 1600 مقایسه شود

    پاسخ
  16. سجاد افشار
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    من تجربه روندن هر سه خودرو رو دارم واقعا داستر بهتره، بهد از اون سوزوکی در آخر تیوولی

    پاسخ
  17. پیمان
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    با سلام خدمت تمام دوستان من 2سال ونیمه که داستر دارم وخیلی هم راضیم .فقط آپشن از دو ماشین دیگه کمتر داره ولی خداییش ماشینتره تیوولی که اسپرته.ویترا هم خشکه.داستر تمامه لوازم مگان وال 90 بهش میخوره وبه صرفه تره

    پاسخ
  18. ایران و فرانسه
    سوابق: (14 دیدگاه) ,

    ظاهر ماشین مهمه ولی ما ایرانیان زیادی به ظاهر و آپ شن هایی که اکثرا بلا استفاده اند و پولش رو از ما گرفته اند اهمیت می دهیم من تجربه یکسال داشتن داستر رو دارم فوق العاده نرم و بی صدا با هندلینگ عالی و با موتور 2000 cc مصرف 8 واقعی قدرت در حدی که با فشار به پدال گاز سرنشینان جلو به صندلیها فشرده میشدن جادار و در عین حال همه جا پارک میشد ماشین باید کاربردی و اقتصادی باشه؛ نگار و دلبر که نمی خواهیم انتخاب کنیم واقعا داچیا استرتژی خوبی داره اقتصادی در عین کیفیت

    پاسخ
  19. کیا
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    بنظر من اول تیولی بعد. سوزوکی و در اخر داستر که اصلا نمیشه با قیافش کنار اومد. واقعا خیلی زشته طراحی دهه هشتاد نودی داره

    پاسخ
    1. علی
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      تیولی خیلی سر. تره و شتابش در. حالت دستی ۱۰/۵ هست این چی نوشته اینجا

      پاسخ
  20. حامد
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    اگه یه ماشین قوی میخواید که واقعا آفرود باشه و لوازمش پیدا بشه و بخواید با قابلیتهای دینامیکیش حال کنید به نظر من داستر میتونه انتخاب اول باشه.حتی داخل شهر هم با توجه به دست اندازها و چاله های موجود در خیابون و نرمی سیستم تعلیق باز هم داستر بهتره ولی اگه کسی با قیافش حال نکنه بهترین انتخاب سوزوکیه چون تیولی به نظر من خیلی زیباتر از داستر نیست.

    پاسخ
  21. ali
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    داستر چجوری اول شد؟
    ریپورتاژ اگهی ایا؟
    داستر نه قیافه داره نه فنیش بهتر ازویتاراست و کیفیتشم از هردو رقیباش کمتره

    پاسخ
  22. مهران قائمی
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    داستر اول؟؟؟؟؟؟
    اصلا این ماشین اخرش رنو؟داچیا؟چیه اخه
    این مقاله صرفا قیمت رو مبنای کار گذاشته،که خوب علت ارزان بودنش معلومه،بگذریم که در ایران. ما قیمت گذاری خودرو ها هیچ قائده و قانونی نداره غیر از شیره مالیدن سر مردم.
    به همین دلیل هم برند رنو روی این ماشینه،اگر اسم واقعی ماشین روش بود،شاید.
    50تا60ملیون هم مردم براش نمیدادن، قیمت. بازار هرگز بیدلیل نیست،تیوولی 89ملیونی در بازار115ملیون فروش میره،در حالی که داستر 115 ملیون شرکتی،در بازار 90ملیون،
    کیفیت،زیبایی، امکانات و….سانگ یانگ کره که حتی بالا تر از کیا و هیوندای قرار گرفته(البته در suv)و کیفیت سوزوکی ژاپن،حتی از رنو هم بالاتر قرار دارد،چه رسد به داچیا رومانی،
    اصولا مقایسه این سه خودرو اشتباه، چون در یک کلاس نیستند، در ضمن افرود فقط بلند بودن زیر ماشین نیست،
    این مقایسه تنها بر اساس ارزانی درست است،قطعا
    ترتیب درست،سوزوکی، تیوولی،…………….داستر
    است،

    پاسخ
  23. امیر
    سوابق: (23 دیدگاه) ,

    سلام حدود چند ماهیه که یه داستر دو دیف اتومات گرفتم که از نظر سواری نرم و شتاب نسبتا خوبی داره…از نظر آپشن esp،دوربین و سنسور دنده عقب،دی لایت ،سیستم صوتی لمسی و نویگیشن،حالت اوتو و قفل دیفرانسیل و تک دف،رینگ بلک دیاموند داره…..وصدای داخل کابین کمه و آفرودشم خوبه….به نظر نسبت به قیمت خوبه،حالا ببینم در کارکرد بیشتر چطوره….

    پاسخ
  24. نظری بیشه دراز
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    اگر میخواهید در اطاقی نرم وکم دست انداز وبیرون جاده راننگی کنیدباقیمت 100تمن فقط وفقطا داستر

    پاسخ
  25. پرمان
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    از لحاظ فنی و نرمی و کیفیت و شتاب وقدرت آفرود اول سوزوکی یادمون نره که سوزوکی بزرگترین شرکت کشتی سازی است و در موتر سیکلت رتبه سوم جهانی رو داراست
    در کشتی سازی باید از آلیاژی استفاده کرد که در شرایط سخت دریا دوام بیاره و قطعا دانش متالوژی زاپن که رتبه سوم در دنیاست پتانسیل بالاتری در خودرو سازی ایجاد میکنه
    در ضمن سوزوکی باسابقه تر از دو خودرو ساز دیگر است و ویتارا پر فروش ترین خودرو ساسی بلند ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۱ در اروپا بوده و رتبه ایمنی بالا تری داره از لحاظ آفرود هم از هر دو خودرو دیگه قویتره به فیلمهای آفرود سوزکی در یوتوب نگاه کنین همچنین سوزوکی از سازمان بازرسی ایمنی اروپا امتیاز بیشتری از داستر داره و تیولی امتیاز پاینتر از داستر
    ویتارا قویتر و کم استحلاک تره و از تکنولوژی موتر و گیربکس و دفرانسیل و تعلیق بروز تری بهره میبره در کل بررسی خودرو کار دشوار و تخصصی است و هر کس مختاره تابه سلیقه خودش از هر خودرویی برداشت کنه و نظر همه محترم هر سه خودرو خوبن و ویتارا بخاطر تجربه حظور قدیمیترش تست شده تره وباید به بقیه خودرو ها هم فرصت داد تا مدت طولانی تری در بازار تست بشن
    داستر ماشین خوبیه و از طراحی مستقل داچیا تحت لیسانس نیسان رنو بهره میبره
    نباید فراموش کرد که رومانی جزو کم درآمدترین کشورهای اروپایی است و طبیعی است که طراحان داچیا سیاست ارزان سازی در کنار کیفیت مناسب را مد نظر دارن

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.