سوزوکی

نگاهی به سوزوکی بالنو، گزینه جدید ایران‌خودرو برای بازار ایران

سوزوکی یکی از کمپانی‌هایی است که پس از برجام صحبت‌های زیادی در مورد بازگشت آن به بازار ایران و تولید محصولات جدیدش از سوی ایران‌خودرو شنیده می‌شود. در چند ماه گذشته چندین بار خبرهایی مبنی بر همکاری‌های جدید با سوزوکی اعلام شده و محصولات متفاوتی از سوزوکی به‌عنوان محصولات جدید بازار ایران معرفی شده‌اند. در این میان، سوزوکی بالنو جدیدترین مدلی است که از ورود آن به بازار ایران صحبت می‌شود.

2016 Suzuki Baleno
۲۰۱۶ Suzuki Baleno
سوزوکی بالنو یک خودروی ساب‌کامپکت (سگمنت B) از سوزوکی است که تولید آن از سال ۲۰۱۵ در هندوستان آغاز شده است. با توجه به این که بالنو با محصول قدیمی‌تر سوزوکی یعنی سوئیفت در یک کلاس قرار می‌گیرد، در ابتدای معرفی این خودرو شایعاتی مبنی بر این که بالنو جایگزین سوئیفت خواهد شد بالا گرفت؛ اما هم‌اکنون بالنو و سوئیفت در کنار یکدیگر در بازارها حضور دارند و بالنو بازه قیمتی کمی بالاتر از سوئیفت دارد.

2016 Suzuki Baleno
بالنو تنها در کشور هندوستان و توسط ماروتی سوزوکی بر پایه یک پلتفرم کاملاً جدید و مستقل تولید می‌شود. برای این خودرو سه گزینه پیشرانه در نظر گرفته شده است که عبارتند از:
• موتور بنزینی سه سیلندر یک لیتری بوسترجت، با تکنولوژی توربوشارژ و تزریق مستقیم سوخت.
• موتور بنزینی چهار سیلندر ۱.۲ لیتری دوال جت با سیستم SHVS (خودروی هوشمند هیبریدی سوزوکی)
• یک موتور بنزینی چهار سیلندر ۱.۲ لیتری معمولی
همچنین برای نسخه هندی نیز دو گزینه پیشرانه موجود است که عبارتند از:
• موتور ۱.۲ لیتری چهار سیلندر بنزینی سری K
• موتور دیزلی ۱.۳ لیتری چهار سیلندر DDIS
گزینه‌های انتقال قدرت نیز برای بالنو عبارتند از جعبه دنده دستی ۵ دنده اتومات، جعبه دنده ۶ دنده اتوماتیک (بوسترجت) و CVT (دوال جت)

2016 Suzuki Baleno
سوزوکی بالنو از نظر ایمنی ۳ ستاره از موسسه Euro NCAP کسب کرده است و یک نسخه مجهزتر از آن موفق به کسب چهار ستاره ایمنی از همین موسسه شده است.

2016 Suzuki Baleno
در ادامه، بررسی نشریه اتواکسپرس انگلستان از این خودرو را مرور می‌کنیم:
سوزوکی در حال حاضر سوئیفت را برای رقابت در کلاس سوپرمینی ها دارد. در نتیجه به نظر غیر معمول می‌آید که سوزوکی بالنوی جدید نیز در همین بازار به رقابت بپردازد. البته منطق کمپانی واضح است: سوپرمینی‌ها همچنان بخش بزرگی از فروش خودروها در انگلستان را تشکیل می‌دهند و یک گزینه دیگر برای سوزوکی می‌تواند حضور این کمپانی در این بخش از بازار را استحکام بخشد.

2016 Suzuki Baleno
بالنو بر پایه یک پلتفرم جدید ساخته شده است و این همان پلتفرمی است که قرار است نسل آینده سوئیفت را نیز تشکیل دهد. این پلتفرم طراحی شده است تا بدون کاستن از مقاومت بدنه، وزن خودرو را کاهش دهد. در حقیقت، ساختار پوسته خودرو کمتر از ۲۰۰ کیلوگرم وزن دارد که وزن کلی این خودروی تازه وارد را به ۹۳۵ کیلوگرم کاهش داده است.
کاهش وزن همواره یک امتیاز بزرگ محسوب می‌شود؛ چراکه به نظر می‌آید که سوزوکی بهینه‌تر، چابک‌تر و سریع‌تر خواهد شد. وزن این خودرو نشان می‌دهد که این خودرو، خودرویی بسیار کوچک نخواهد بود. طول ۳.۹ متری و عرض ۱.۹ متری این خودرو نشان از این دارد که بالنو دقیقاً در کلاس سوپرمینی ها قرار می‌گیرد، اما فضای بار ۳۲۰ لیتری آن، که با خواباندن صندلی‌ها به ۷۵۶ لیتر می‌رسد، فضایی بسیار بزرگ خواهد بود.

2016 Suzuki Baleno
کابین این خودرو نیز بسیار جادار است و در نتیجه این فضای زیاد تنها منحصر به محفظه بار نمی‌گردد. فضای بسیار زیادی در قسمت جلو وجود دارد و حتی زمانی که صندلی‌ها به طور کامل به عقب کشیده شده باشند، فضای پا در عقب برای نشستن راحت سرنشینان بزرگسال مناسب است. سوزوکی بالنو به راحتی یکی از انطباق پذیرترین سوپرمینی‌های موجود است. فضای سر برای افرادی که قدی بیشتر از ۱۸۲ سانتی‌متر داشته باشند کمی تنگ است، اما صندلی‌های عقب به‌اندازه کافی بزرگ هستند که اکثر افراد را راضی نگه دارند.

suzuki_baleno_38

2016 Suzuki Baleno

2016 Suzuki Baleno
اگر شما از خودرو برای جابه‌جایی وسایل به جای افراد استفاده می‌کنید بد نیست بدانید که صندلی‌های عقب به‌سادگی تا می‌شوند و هیچ فاصله‌ای بین آن‌ها و قسمت پایین وجود نخواهد داشت. در آن قسمت حتی یک فضای عمیق در زیر صندلی‌ها برای قرار دادن وسایل اضافی وجود خواهد داشت.

جدیدترین سوپرمینی سوزوکی همچنین رانندگی خوبی در راه‌های بریتانیا دارد. صندلی‌ها اندکی سفت هستند اما به‌خوبی بدن را در برمی‌گیرند. پس از یک روز رانندگی با این خودرو، وقتی که از آن خارج شدیم هیچ‌گونه ناراحتی و خستگی که حتی در خودروهای گرانتر از آن وجود دارد را احساس نکردیم. مهم‌ترین ایرادی که بالنو دارد، درزمینهٔ عایق‌بندی، خصوصاً در بزرگراه‌هاست. صدای باد و نویز جاده تا حدودی به کابین نفوذ می‌کند و با داشتن گیربکس پنج دنده، در سرعت‌های بالا کمی پر سروصدا است که کمی آزاردهنده است.
با این وجود، اگر شما قصد نداشته باشید که به خیلی زیاد در بزرگراه‌ها رانندگی کنید، هیچ جای نگرانی در این مورد وجود نخواهد داشت. با خروج از مسیرهای سریع ژن‌های سوئیفت شروع به خودنمایی می‌کنند و این خودرو در مسیرهای شهری و جاده‌های ییلاقی بسیار چابک و تند و تیز به نظر می‌رسد.

فرمان این خودرو کمی سبک است، اما با داشتن قدرت غافلگیرکننده نگرانی‌ها را کنار می‌زند. حتی کم کردن سرعت نیز راضی‌کننده است، زیرا که احساس می‌شود که پدال ترمز بسیار خوب تنظیم شده است. تعلیق نرم این خودرو به این معنی است که کمی تکان‌های بدنه وجود خواهد داشت، اما رانندگی با بالنو همچنان به‌خوبی برادر اسپرت ترش یعنی سوئیفت است.

2016 Suzuki Baleno
مدلی که ما مورد تست قرار دادیم، از پیشرانه ۱ لیتری سه سیلندر توربو جدید سوزوکی استفاده می‌کرد که حقیقتاً برای این خودرو مناسب است. خروجی‌های ۱۰۹ اسب بخاری و ۱۷۰ نیوتن متری این پیشرانه بیشتر از حد نیاز برای خودرویی با این وزن کم هستند و با وجود توربوشارژ بودن، رانندگی با آن درست مثل تمام موتورهای سه سیلندر عالی امروزه، هیجان‌انگیز است.

سوزوکی بالنو با مصرف سوخت ادعایی ۳.۷ لیتر بر صد کیلومتر خودرویی اقتصادی محسوب می‌شود و با وجودی که از نظر میزان آلایندگی هنوز نتوانسته است وارد محدوده ۱۰۰ گرم بر کیلومتر اکسید کربن شود، اما همچنان این خودرو میزان قابل احترام ۱۰۵ گرم بر کیلومتر را منتشر می‌کند. دنده دستی استفاده‌ای آسان دارد و بد نبود اگر یک دنده اضافی برای مسیرهای طولانی موجود می‌بود تا در سفرها بهره‌وری خودرو را بیشتر کند.

متأسفانه وقتی که صحبت از طراحی می‌شود، بالنو به یک بازنده چه درزمینهٔ طراحی داخلی و چه طراحی خارجی تبدیل می‌شود. طراحی خارجی ساده نمی‌تواند خودرو را به‌خوبی به مخاطبان عرضه کند. به‌عبارت‌دیگر، آن گونه که سئات ایبیزا و فورد فیستا می‌توانند خریداران جوان ظاهرپسند را جلب کنند، سوزوکی در این کار شکست می‌خورد. سوپرمینی‌هایی که از آن‌ها اسم برده شد همچنین کابین بسیار جذاب‌تری نسبت به سوزوکی دارند. در حالی که پلاستیک‌های سفت و خشک کابین بالنو در شرایط سخت زندگی خانوادگی کمک‌کننده خواهند بود، اما کابین ظاهری بسیار قدیمی، پراکنده و بدتر از همه، کمی احمقانه دارد.

خودروی مورد تست دارای یک کیت از تجهیزات اضافی بود، در عین حال، تجهیزات استاندارد برای همه مدل‌ها شامل رینگ‌های آلومینیومی، رادیوی DAB، USB و اتصال بلوتوث و شیشههای عقب دودی می‌شود. حتی می‌توان در برخی از مدل‌ها یک رهیاب ماهواره‌ای هم دریافت کرد که در کلاس سوپرمینی‌ها کم‌سابقه است. اگر شما مشکلی با ظاهر و جنس کابین خودرو ندارید، لیست کیت‌ها می‌توانند بسیار وسوسه‌انگیز باشند.

قضاوت:
سوزوکی بالنو ذره‌ای از گوهر پنهان در کلاس سوپرمینی هاست، مخصوصاً زمانی که با موتور عالی سه سیلندر یک لیتری توربو بنزینی همراه باشد. اگر از ورای چهره احمقانه داخلی و خارجی به آن نگاه کنید، سوزوکی می‌تواند گزینه‌ای عالی و شایسته برای تأمین تمامی نیازهای شما باشد. رانندگی این خودرو سرگرم‌کننده است، کاربردی است، راحت است و به طور معقولی راندن آن ارزان است. مدل SZ5 با تمامی تجهیزاتش قیمتی کمتر از ۱۴۰۰۰ پوند خواهد داشت.

امتیاز: ۴ از ۵ ستاره
مشخصات کلیدی:
مدل: Sukuzi Baleno SZ5
قیمت: ۱۳,۹۹۹ پوند
پیشرانه: ۱ لیتری سه سیلندر توربو
قدرت/گشتاور: ۱۰۹ اسب بخار/ ۱۷۰ نیوتن‌متر
انتقال قدرت: پنج دنده دستی، چرخ‌های جلو محرک
شتاب ۰-۱۰۰ کیلومتر: ۱۱.۴ ثانیه
حداکثر سرعت: ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت/ آلایندگی: ۳.۷ لیتر بر صد کیلومتر/ ۱۰۵ گرم بر کیلومتر
منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

علیرضا رحیقی

کارشناس ارشد مهندسی برق و نویسنده مقالات خودرویی

مطالب مشابه

‫۳۸ دیدگاه‌ها

  1. طالب

    ۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    قیمتش چند میلیون میشه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا پ

      ۱ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (216 ديدگاه)

      با احتساب وام کم بهره و همچنین هزینه اوقات فراغت فرزندان دلبند مدیران ارشد و کارانه مدیران میانی و هزینه های مربوط به امور فرهنگی و پرسنل این شرکت معظم ! و سایر هزینه ها شما چیزی در حدود 60 میلیون در نظر بگیر?????

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رضا پ

        ۱ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (216 ديدگاه)

        البته باموتور TU5 و گیربکس 405
        خخخخ

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. رضا پ

          ۱ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (216 ديدگاه)

          صندوقدارشم با صندوق عقب 206 قابل سفارشه !

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. مجید.بهترین یا هیچ.

      ۱ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      فکر نکنم بالای 50 میلیون بره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رضا پ

        ۱ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (216 ديدگاه)

        وقتی ساندرو 2008 و با اون طراحی افتضاح بیرون و کابینش و موتور و گیربکس با تکنولوژی قدیمیش میدن 53 تومن میخواهی اینو 50 حساب کنن

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. مجید.بهترین یا هیچ.

          ۱ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          اگه این بالای 50 باشه سر میذارم به کوه و بیابون…

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. علی

          ۲ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (67 ديدگاه)

          برادر مجید شما از همین الان میتونی سر به کوه و بیابون بذاری چون قیمتش رو در همین بررسی 14 هزار پوند زده و الان هم که پوند 4600 تومان. با یه حساب ساده میشه 64 میلیون تومان!

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. ارش

      ۱ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (2026 ديدگاه)

      واقعا یه هاچ بک خوب و مناسب برا قشر متوسط هست ولی اگه با قیمت منصف تر و قطعات اصلی بدن بازار!ولی این مدیران از شمر هم بدتر هستن لعنت بهشون

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. کمیل

      ۲ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (94 ديدگاه)

      نوشته قیمت جهانیش 13000 پونده یعنی 65 میلیون تومان،‌ دیگه کمتر از این که دست من و شما نمیدن!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. Ceranta

      ۲ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      با یه حساب سر انگشتی به بالای 70 میلیون میرسه، 14 هزار پوند قیمتشه که 9 درصد ارزش افزوده هم بهش اضاف میشه… اگه توی ایران مونتاژ بشه شاید حدود 90 و خورده ای میلیون ولی اگه وارداتی باشه حدود 120 میلیون ناقابل :ا

      موافقم 0
      مخالفم 0
    6. یو اس اس اینترپرایز

      ۲ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      13999 پوند میشه 64395400 تومان.البته این قیمت در اونجا
      اگه بیاد ایران بستگی به درصد تعرفه داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. حامد ف

    ۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (33 ديدگاه)

    رقیب تیوولی و رنو کپچر …
    از طراحی غقب خودرو و داشبوردش خوشم اومد … اما متاسفانه طراحی جلو خودرو ، اصلا به دلم ننشست و چنگی به دل نمیزنه و بخصوصصص که طراحی جلو و چراغهاش بسیار شبیه به تیبا میمونه و خیلی تو ذوق میزنه … در مجموع فکر نکنم ماشین موفقی در جذب مشتری باشه ….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۱ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (242 ديدگاه)

      یعنی قیمتش قراره در حد تیوولی باشه؟ اگر این طور باشه موفق نخواهد بود با این مشخصات

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. saeed

      ۱ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (9 ديدگاه)

      این یه هاچ بکه یا نهایت کراس اور کوچیک، چش به کپچر و تیوولی

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. فرامرز

      ۱ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      این یه ساب کامپکت هست یعنی در واقع رقیب فورد فیستا و فولکس پولو و هیوندای آی ۲۰. ابعادش هم الآن چک کردم از ساندرویی که ایران اومده کوچکتره و از ۲۰۶ تیپ ۲ بزرگتره. با ارتفاع زیر ۱۵۰ هم هیچ جوره نمیشه بهش گفت کراس اور. ضمناْ قیمتش تو انگلیس خیلی بالاست و اگه تو هندوستان با این قیمت عرضه میشد یه مشتری هم نداشت. قیمت این تو هندوستان ۴.۹۹ لاخ (۴۹۹۰۰۰ روپیه) یا ۷۴۳۰ دلاره (۵۶۵۰ پوند).

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رضا پ

        ۱ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (216 ديدگاه)

        احتمالا ایرانخودرو با همون ***حساب میکنه میزن بالا قیمتش😂😆

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. noob saibot

    ۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (18 ديدگاه)

    خیلی سوزوکی عالی کار میکنه واقعا تحسین داره ……..
    مصرف سوختش شگفت انگیزه …………
    درود برتو سوزوکی ……..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. جنوب

    ۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (310 ديدگاه)

    حیف پول

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. رضا پ

    ۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (216 ديدگاه)

    طراحیش به اون بدی که تو متن نوشته شده نیست نسبت به خودروهای قبلی خود شرکت سوزوکی مثل گرندویتارا با اون شکل قوطی کبریتیش و بخصوص مدلهایی که گفته میشه تو ایران قراره مونتاژ بشه مثل سوئیفت و سلریو باز بهتره
    اندازش هم تو عکسهایی که اینجا گذاشته شده زیاد کوچیک به نظر نمیرسه
    اگه با موتور جدید توربو شارژش تولیدبشه خوبه
    به نظرم امتیاز مثبتش کم مصرف بودنشه که اونو برای جایی مثل ایران که سالهاست خودروهای مصرف بالا تولید میشه مناسب میکنه
    متاسفانه یه خودروساز دولتی مثل ایرانخودرو میخواد مونتاژش کنه و این باعث بالا رفتن قیمتش بطور غیر منصفانه خواهد شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. xan

    ۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (52 ديدگاه)

    من بر خلاف خیلی از شما و تمامی خودروهای دیگه سوزوکی طراحی این یکی رو اتفاقا خیلی میپسندم البته از حق نگزریم کیزاشی هم خیلیییی خوشگله و هیچی کم نداره. اینم از نظر من عالیه طراحیش خیلی معقولانس ولی خب سئات ایبیزا کجا این کجا سئات یه شاهکار طراحی نه بین این چند خودرو بلکه بین هر چند خودرویی که بگید هست! و بی انصاافیه بگیم چون خیلی از اون کمتره پس طراحیش ضعیفه به نظرم در حد فیستا هم هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. حسین

    ۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2805 ديدگاه)

    طراحی اش سنگینه و قشنگ
    فک کنم با موتور سری k که تو هند عرضه میشه،تو ایرانم عرضه بشه متاسفانه!
    امیدوارم با قوی ترین موتور و فول اپشن
    و در نسخه کم اپشن با ارزانترین موتور از لحاظ قیمت ساخت و اپشن های کافی عرضه بشه!
    البته هر دو مدل کم و فول اپشن با گیربکس اتومات و دستی!
    چقدر تنوع تو خارج زیاده!?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. احسان

    ۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (15 ديدگاه)

    ام وی ام 315 که از این قشنگ تره بابا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا پ

      ۱ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (216 ديدگاه)

      شما خودروی ژاپنی رو با خودروی مونتاژ داخل چینی یکی میکنی ؟ حتی مدل مونتاژ داخل این ژاپنی هم از ام وی ام بهتره
      ظاهرشم قاطعانه نمیشه گفت از ام وی ام بدتره
      البته اگه قطعاتشو از هند یا بعدا از چین نیارن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. حميد

    ۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    سلام
    طراحیش بدی نبود نمیدونم چرا اینقدر بد نوشته ولی خوب خیلی گرونه حدود هفتاد ملیون تو بریتانیا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. ASTON

    ۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (213 ديدگاه)

    بعضی از دوستان انگار یادشون رفته کجا زندگی میکنن یا ایران خودرو رو نمیشناسن عمرا اینو زیر هفتاد بدن
    در ضمن ظاهرشو که من خیلی پسندیدم ولی به طور کلی از رو عکس نمیشه قضاوت کرد تا ماشین رو از نزدیک نبینی و پشت فرمون نباشی نمیشه نظر قطعی داد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Aref

      ۲ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (29 ديدگاه)

      این ماشین رو امروز سوار شدم. واقعا تا قبلش فکر میگردم i20بهتره ولی کیفت و راحتی بیشتری از i 20 ، فورد فیستا و فولکس پلو داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. shahin

    ۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (856 ديدگاه)

    با اینکه من خودم ژاپنی دوس دارم اما برگ برندش باید یزی بیشتر از اسم کشورش باشه.باید بیاد ببینبم عملکردش چجوریه.اما من ترجیح میدم مزدا٢ یا حتی ٣ هاچبک بگیرم اگه مجبور باشم این سایزی بخرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. حمیدرضا

    ۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    کاش در مورد سیستم هیبرید سوزوکی یه مطلب مینوشتید من یه فیلم در موردش دیدم ولی خیلی خوب نفهمیدم منظورش چیه ممنون میشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. محمدرضا

    ۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (211 ديدگاه)

    بالای 70 میلیون قیمت میخوره ، قطعا محکوم به شکسته چون رنج قیمت 70 تا 100 میلیون تنوع محصول زیاد شده و با این حجم موتور ضعیف بعیده بتونه دلربایی کنه !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. Amirenault

    ۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (12 ديدگاه)

    شبیه تیبا هاچبک هستش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. Genius

    ۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1226 ديدگاه)

    ته تهش این ماشین باید در بازه قیمتی پرشیا یعنی نهایتا 40 میلیون بدست مصرف کننده برسه والا ارزش خریدش بشدت میاد پایین بالاخص با توجه به انتخابهای نسبتا متنوعی که تو این رنج وجود دارند.تازه این مدلی که بررسی شده علیرغم اینکه زیردست متخصصان توانمند مونتاژکاری ویرانخودرو نرفته یک محصول متوسط لقب گرفته دیگه وای بحال محصول نهایی در ایران!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. فقط آمریکایی

    ۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (64 ديدگاه)

    هیچی دیگه این مدیران ایران خودرو مردم رو…فرض کردن .
    یه بار میگن پژو میاریم بعد میگن سوزوکی میاریم
    درنهایت به تولید 405 ادامه میدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. احمد باقری

    ۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    هر ماشینی هم بیارن، تنها چیزی که براشون مهم نیست خریداره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. امیرحسین

    ۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (17 ديدگاه)

    ایران خودرو این ماشینو به عنوان یه ماشین لوکس و با قیمت بالای70 تومن میندازه به مردم…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. علی

    ۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (67 ديدگاه)

    با توجه به قدرت موتور و آپشن هایی که روش هست و همینطور مصرف سوخت، کمی بهتر از ال 90 هست و با دنده دستی محدوده 40 تا 45 میلیون قیمت مناسبی برای بازار ایران هست. اما اگر بالای 50 بدن نمی ارزه. البته در انگلیس 64 میلیون هست نمیدونم که کدوم آدم عاقلی در انگلیس اینو 64 میخره!!؟ چون کیا ریو با مشخصات مشابه در انگلیس زیر 60 قیمت خورده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. محمد۲۰

    ۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (85 ديدگاه)

    جلوش شبیه نیسان آلتیما!
    داشبوردش هم شبیه سانتافه جدید!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. Fakhr

    ۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (15 ديدگاه)

    من به شخصه از نظر ظاهری میتسوبیشی میراژ جدید طراحی شده نه قدیمیش ترجیح میدم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا