آغاز ماجراجویی سوزوکی بالینو جدید در اروپا

سوزوکی در نمایشگاه فرانکفورت از هاچ‌بک جدید بالینو برای بازار هدف اروپا رونمایی کرد. بالینو درواقع پاسخ سوزوکی به رنو کلیو و فورد فیستا خواهد بود. سوزوکی قصد دارد، اوایل سال ۲۰۱۶، بالینو را به‌عنوان یک جایگزین جذاب و مقرون‌به‌صرفه در بازارهای اروپا عرضه کند.

Maruti Suzuki Baleno
Maruti Suzuki Baleno

بالینو در اصل نسخه تولیدی کانسپت iK-2 هست و زبان طراحی جدید سوزوکی را به رخ می‌کشد. با نگاه به قسمت جلویی متوجه می‌شوید کاپوت و قسمت جلویی با قوس زیبایی تا شیشه جلو امتدادیافته و به ستون A، متصل شده است. جلوپنجره تکامل‌یافته آن با یک مرز باریک تا چراغ‌ها امتدادیافته و به همراه چراغ‌های جدید به همراه LED-های روزتاب یکپارچه، ظاهری تهاجمی برای آن ایجاد کرده است. طراحی فضای داخلی تا حدودی موقر به نظر می‌رسد و جنس ادوات را ترکیب یکنواختی از پلاستیک و کروم، تشکیل می‌دهد.

2016 Suzuki Baleno
2016 Suzuki Baleno

در مواجهه با آن، متوجه خواهید شد همه‌چیز برای پیروزی در برابر رقبا آماده شده است. ظاهر جذاب و تهاجمی، پلتفرم ماژولار جدید سبک و مستحکم و از همه مهم‌تر موتور ۱.۰ لیتری توربو کوچکی که سوزوکی آن را بوسترجت می‌نامد همراه با صدای جذاب خود، نشان می‌دهد که بالینو شمشیرش را از رو بسته است.

2016 Suzuki Baleno
2016 Suzuki Baleno
2016 Suzuki Baleno
2016 Suzuki Baleno
2016 Suzuki Baleno
2016 Suzuki Baleno

2016 Suzuki Baleno
2016 Suzuki Baleno

این صدای نجیب، خبر از توان ۱۱۰ اسب بخار و گشتاور ۱۷۰ نیوتن متر می‌دهند که همراه گیربکس پنج دنده دستی یا شش سرعته اتوماتیک در دسترس قرار می‌گیرد. البته یک موتور تنفس طبیعی چهار سیلندر ۱.۲ لیتری با توان ۸۹ اسب بخار همراه گیربکس ۵ دنده دستی یا CVT نیز قابل انتخاب است.


سؤال این است که آیا مردم اروپا ظاهر جدید آن را که کمی بزرگ به نظر می‌رسد دوست خواهند داشت؟


منبع: carscoops

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مهرداد فراهانی

مهندس صنایع و از علاقه‌مندان تکنولوژی و خودرو هستم، قبل از پیوستن به پدال در وب‌سایت های خبری دیگر در حوضه آی‌تی می‌نوشتم و وظیفه سردبیر و مدیریت وبسایتی در زمینه آی‌تی و خودرو را هم دارم. درحال حاضر مفتخر به نویسندگی در سایت پدال هستم.

18 دیدگاه

  1. AMIR
    سوابق: (105 دیدگاه) ,

    CVT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل asa
      asa
      سوابق: (368 دیدگاه) ,

      عمرا با فورد بتونه رقابت کنه ، مردم اروپا هم ببخشید ببخشید خیلی احمق هستند اگه اینو به رونو و فیستا ترجیح بدن….

      پاسخ
      1. آرمااااان
        سوابق: (335 دیدگاه) ,

        نمیدونم چرا از ماشینای سوزوکی خوشم نمیاد تو زمینه ی خودرو مثل سایر هموطناش زیاد فعال نبوده،ولی برعکس عاشق موتورهاشم

        پاسخ
  2. احمد باقری
    سوابق: (4379 دیدگاه) ,

    بیاد ببینیم سوزوکی داره خوب کار می کنه یا نه. فکر نکنم اونقدر عالی باشه.

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل asa
      asa
      سوابق: (368 دیدگاه) ,

      فقط داشتبوردش قشنگه ، باقیش زیاد مالی نیست ، اما حاضرم با پرایدم عوضش کنم.

      پاسخ
  3. امیر.عارف
    سوابق: (372 دیدگاه) ,

    سوزوکی پس از افتی که داشت این روزا داره خوب کار میکنه . قبلا ماشینهای قابل احترامی داشت . امیدوارم به روزهای اوجش برگرده

    پاسخ
  4. ناشناس
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    جلوش شبیه تیبای زیباتر وپشتشم مثلmvm315

    پاسخ
  5. Aref
    سوابق: (72 دیدگاه) ,

    اصلا نمیتونم با سوزوکی کنار بیام’ این مدلشم مثل تیبا سایپا میمونه

    پاسخ
    1. amirhosein
      سوابق: (56 دیدگاه) ,

      اقا به جان خودم جلوش که کپی تیبا هست چراغ هاش چراغ های عقبش کپی تیبا 2 یا همون هاچبگ هست
      http://res.mefair.com/Images/ef560b11-8fb8-4416-995e-6861abeb6d4d/800/600/image.jpg
      این جلوش بود حالا عقبش
      http://saipart.com/UploadImages/UC/MMGallery/1317_2.jpg
      فقط موندم اینو از رو اون درست کردن یا اونو از رو این؟؟؟؟
      ایا سوزوکی به پیسی افتاده؟؟؟

      پاسخ
  6. وحید
    سوابق: (249 دیدگاه) ,

    این چه تغییر طراحیه
    جلو پنجره جلو را هم کمی زوایاش رو تغییر بدید می شه جلو پنجره مزدا
    این می خاد با فیستا رقابت کنه

    پاسخ
  7. سکوت
    سوابق: (77 دیدگاه) ,

    کلا با S حال نمیکنم…تمام ماشیناش انگار یه چیزی کم دارن…

    پاسخ
  8. amirhosein
    سوابق: (56 دیدگاه) ,

    در مورد موتورش هم باید بگم موتور جدید رنو کلیو الان 1600 سی سی با 220 اسب بخار هست و موتور فورد فیستا در سری 2013 که بشه با این مقایسش کرد میشه FORD Fiesta 3 Doors 1.0 EcoBoost 5MT (125 HP) با 125 اسب بخار 1000 سی سی که برتری بر این موتور داره تازه میزان تولید co2 این موتور 99 کیلو گرم هست من احترام خاصی برای موتور های اکو بوست فورد قائلم . مصرفش هم در خارج از شهر 3.7 L/100Km هست گه واقعا امروزه به این طور موتور هایی احتیاج داریم مصرف کم حجم کم الایندگی کم قدرت مناسب 125 اسب برای یه خودرو مثل فورد فکوس یا هاچ بگ های جمع جور کافیه برای تهران و کل ایران مثل دارو و امپول میمونه

    پاسخ
  9. mojtaba
    سوابق: (23 دیدگاه) ,

    طراحی نداره … از نظر طراحی و زیبایی صفره

    پاسخ
  10. Ali
    سوابق: (59 دیدگاه) ,

    لگنیست چون لگن های داخل
    البته نه در اون حدا

    پاسخ
  11. Ali Reza
    سوابق: (101 دیدگاه) ,

    موتور یه لیتری قدرتش از خودرو های ملی ( الکی مثلا) بیشتره
    خجالتم خوب چیزیه!! 🙁

    پاسخ
  12. مرتضی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    بعضی از دوستان تیبارو با سوزوکی بالینو مقایسه کردن و حتی تیبا رو از لحاظ طراحی برتر دونستن حتی پا فراتر گذاشته و از نظر فنی هم این خودرو رو ضعیف دونستن…. من فکر میکنم که سلیقه ی ما ایرانیا به دلیل استفاده از خودرو های دههی 90 میلادی بیست و پنج سال از دنیا عقب باشه … مقایسه ی تیبا با این ماشین مثل مقایسه ی سونی k750 با گلکسی s5 میمونه… ماها وقتی 206 تیپ 5 با حجم 1600 و قدرت 110 اسب بخاری و مصرف 7 و 8 لیتر رو سوار میشیم فک میکنیم بهترین ماشین دنیارو داریم چطوره که حجم 1000 و قدرت 125 اسبی و مصرف 5 لیتری رو کم میدونیم؟ انجین های سوزوکی یک دهه جلوتر از پژو 206 است ، پس کمی واقع بین باشیم….

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.