سوزوکی

سوزوکی سلریو، همتای جوان پراید در ایران‌زمین

بزرگ‌ترین خودروساز کشورمان در پی آن است که افواج سامورایی را از دروازه‌های خود عبور دهد؛ ازاین‌رو با شرکت ژاپنی سوزوکی تجدیدعهد نموده تا بلکه این‌باره و با مددگیری از او، راه نوینی را در این صنعت بگشاید و به ندای به‌حق مشتریان هم بهتر پاسخ دهد. امید است که چنین گردد.

2015 Suzuki Celerio
۲۰۱۵ Suzuki Celerio
شنیده‌ها حاکی از آن است که سه فرستاده از خانواده سوزوکی به اسامی سوئیفت (SWIFT)، سیاز (CIAZ) و سلریو (CELERIO) راهی سرزمینمان می‌گردند که در این میان، مدل سلریو از اهمیت شایان توجهی برخوردار است زیرا بنا بر برخی از گفته‌ها، این خودرو قصد هماوردی با پای ثابت بازار یعنی «پراید» را دارد. بهایی هم که برایش در نظر گرفته شده حول و حوش ۲۵ الی ۳۵ میلیون تومان است که چنانچه تحقق یابد، سخت وسوسه‌انگیز است. به همین بهانه، در وهله نخست تصمیم گرفتیم که این مدل را مورد ارزیابی خویش قرار می‌دهیم.

2015 Suzuki Celerio
۲۰۱۵ Suzuki Celerio
سوزوکی سلریو از انواع سوپر مینی محسوب می‌گردد و از ابعاد کوچکی هم برخوردار است. این خودرو از جدیدترین محصولات سوزوکی به شمار می‌آید و تاریخ شروع به تولید آن ماه آوریل سال ۲۰۱۴ میلادی است. در حال حاضر هم تنها در دو مکان تولید می‌شود یکی از این دو، کمپانی ماروتی هند بوده و دیگری هم شرکتی است در تایلند. نسخه‌های وارده به ایران نیز از معبر هندوستان راهی کشورمان خواهند شد.
این خودرو چندی پیش توسط سایت «AUTOEXPRESS» بریتانیا مورد بررسی قرار گرفت که در اینجا خلاصه‌ای از آن را خدمتتان ارائه می‌دهم.

2015 Suzuki Celerio
۲۰۱۵ Suzuki Celerio

خلاصه بررسی

امتیاز کلی این خودرو: ۳ از ۵

فروش سوزوکی سلریو از اوایل سال ۲۰۱۵ میلادی آغاز گردید، این خودرو جایگزین مدل‌های شهری این برند به نام‌های آلتو و اسپلش شد. درون این خودرو از اشکودا CITIGO وسیع‌تر بوده و حجم تجهیزات ارائه شده در آن از هیوندای i10 هم بیشتر است و هزینه نگهداری آن نیز از سئات MII پایین‌تر است.
بهای پایه این خودرو کمتر از ۸,۰۰۰ پوند است و تمامی مدل‌های آن از تجهیزاتی همچون رینگ‌های آلومینیمی، سیستم تهویه مطبوع، اتصالات بلوتوث و سیستم DAB رادیو، بهره می‌برند. اگر این‌ها به‌تنهایی کافی نیستند، خریداران سلریو می‌توانند تیپ برتر SZ4 را سفارش دهند که از اقلامی همچون شیشه‌های برقی عقب، تریم همرنگ بدنه و نیز ۴ عدد اسپیکر برخوردار است. گرچه چنین حجمی از تجهیزات قادر نیست که این خودرو را در رویارویی با رقبای اروپایی‌اش یاری دهد اما در عوض، این نکته را باید مد نظر قرار داد که در حال حاضر، هیچ خودروی شهری را در بازار نمی‌یابید که با چنین مبلغ کمی، این میزان از تجهیزات را در اختیارتان نهد.
پیشرانه‌های انتخابی در این خودرو تنها به یک جفت محدود می‌گردند که سرمنشأ هر دوی آن‌ها از یک پیشرانه سه سیلندر یک لیتری می‌باشد. این دو پیشرانه به‌ظاهر متفاوت به نام‌های استاندارد و DUAL JET ارائه می‌شوند. پیشرانه استاندارد این خودرو از هزینه نگهداری بسیار پایینی برخوردار است و مصرف سوخت آن ۴.۳ لیتر در صد کیلومتر و میزان گاز CO2 خروجی آن معادل ۹۹ گرم در کیلومتر است که این میزان از آلایندگی، مالکین این خودرو را از پرداخت مالیات جاده‌ای معاف می‌گرداند. نسخه DUAL JET این خودرو هم از مصرفی معادل ۳.۶۲ لیتر برخوردار است.
توضیحات: پیشرانه‌های مجهز به سامانه DUAL JET دارای دو نازل پاشش سوخت برای هر سیلندر بوده و ازاین‌رو دارای مصرفی کمتر و شتاب نسبتاً بهتری نسبت به نمونه استاندارد هستند. در بازارهای دیگر نسخه دیزلی این خودرو هم ارائه می‌گردد که از پیشرانه‌ای ۲ سیلندر و به حجم ۰.۸ لیتر برخوردار است.

2015 Suzuki Celerio
۲۰۱۵ Suzuki Celerio

طراحی

امتیاز خودرو در این بخش: ۲.۸ از ۵
سوزوکی سلریو از آن دست خودروهایی نیست که در پی برنده شدن در مسابقات زیبایی باشد. این خودرو از ظاهری نسبتاً آرام و ملایمی برخوردار است و وجود سطح بالایی از تجهیزات استاندارد در آن موجب شده که گزینه‌های انتخابی تنها به (انتخاب) رنگ بدنه محدود گردند، در حالی که همتایانش از این لحاظ پربارتر بوده و ترکیبات و کیت‌های گوناگونی را جهت آراستگی بدنه ارائه می‌نمایند.

2015 Suzuki Celerio
۲۰۱۵ Suzuki Celerio
سوزوکی سلریو از نمای ظاهری بهتر و متناسب‌تری نسبت به اسلاف خویش، از جمله آلتو و اسپلش برخوردار است، این دو از زمره مدل‌هایی هستند که این خودرو جایگزینشان شده، اما درعین‌حال این خودرو قادر نیست که در این باب، به رویارویی با رقبایی همچون تویوتا آیگو و رنو توینگو برخیزد. در همان هنگام که بدنه جعبه‌ای این خودرو فضای داخلی جاداری را به سرنشینانش پیشکش می‌کند، کناره‌های بلند و صاف آن پهلو به پهلوی همتایانی چون پژو ۱۰۸ شیک و زیبا و یا فولکس‌واگن UP! جذاب و گیرا جای می‌گیرد.
مورد بدتری که در این خودرو قابل مشاهده است درک این موضوع است که در سوزوکی سلریو هیچ نوع گزینه شخصی و اختصاصی ارائه نشده و شما حتی قادر نیستید که رینگ‌های آلومینیمی متفاوتی را هم برای آن برگزینید؛ و تنها حق انتخابی که دراین‌بین وجود دارد سفارش رنگ متالیک برای آن است که به‌تنهایی ۴۱۵ پوند خرج بر می‌دارد.

2015 Suzuki Celerio
۲۰۱۵ Suzuki Celerio
در قیاس با طرح بیرونی لطیف و آرام این خودرو، درون آن بسیار شلوغ‌تر است. ترکیب رنگ‌ها، مواد و بافت‌های متعددی که در آن به کار رفته، احساس جاگیری در کابینی ارزان‌قیمت و با کیفیتی نازل را به آدمی القاء می‌نماید. با این حال، علیرغم حجم شایان توجهی از پلاستیک که در آن دیده می‌شود، کابین این خودرو از کیفیت ساخت مناسب و مستحکمی برخوردار است. کلیت داشبورد آن به سمت پایین و به یک کنسول میانی بزرگ ختم می‌گردد که در آن کنترلرهای رادیو و سیستم گرمایشی جای گرفته‌اند. در بخش زیرین آن نیز یک سوکت USB و همچنین فضایی جهت استقرار تلفن (برای عمل شارژ) وجود دارد. نواری نقره‌ای فام و U شکل در میانه داشبورد آن نصب شده و جلوه درخشانی را برای آن مهیا نموده است. مضاف بر آن، در بالای دسته‌دنده و نیز پیرامون کانال‌های هوا هم از قطعات درخشان و براقی استفاده شده است. در مجموع، به‌کارگیری قطعات صیقلی و براق با رنگ‌های متضاد، جلوه متفاوتی را برای کابین یکنواخت و سرشار از قطعات پلاستیکی این خودرو فراهم نموده است.

2015 Suzuki Celerio
۲۰۱۵ Suzuki CELERIO
در نهایت، تمامی مدل‌های این خودرو و حتی تیپ پایه ZS3، از رینگ‌های آلومینیمی و سپرهای همرنگ بدنه برخوردارند. بالاترین تیپ هم که ZS4 نام دارد از اقلامی همچون جلوپنجره کرومی و چراغ‌های مه شکن جلو سود می‌برد. تمامی نسخه‌های سوزوکی سلریو در کابین از تجهیزاتی همچون بلوتوث و رادیو DAB برخوردارند و همچنین سیستم تهویه مطبوع، اتصالات USB و نیز سیستم CD PLAYER هم در آن‌ها مشاهده می‌گردد.

2015 Suzuki Celerio
۲۰۱۵ Suzuki Celerio

رانندگی

امتیاز خودرو در این بخش: ۳ از ۵
برخلاف سوزوکی سوئیفت، هیچ نکته جادویی در هنگام رانندگی با سلریو مشاهده نمی‌گردد، این خودرو سودمندترین گزینه برای آنانی ست که در پی یک خودروی راحت و کاربردی شهری هستند. در قیاس با بسیاری از هاچ بک‌های رقیب، جایگاه راننده در آن، در موضع بالاتری قرار دارد. دید رو به جلو عالی است و از همین رو تغییر مکان این خودرو در جاده‌ها به سهولت صورت می‌پذیرد.

2015 Suzuki Celerio
۲۰۱۵ Suzuki Celerio
تایرهای ۱۴ اینچی این خودرو که از فاق بلندی هم بهره می‌برند، در سرعت‌های پایین سواری نرمی را برای آن مهیا می‌کنند. با این حال، اگر شما در پی رانندگی سخت‌تری با این خودرو هستید این نکته را از خاطر نبرید که در سرعت‌های بالا و در برخورد با ناهمواری‌ها، سوزوکی سلریو آرامش و خونسردی خویش را از کف می‌نهد. فرمان این خودرو هم کاملاً دقیق نیست و در هنگام رانندگی همیشه این احساس شما را فرا می‌گیرد که برای عبور از پیچ‌ها مجبورید که غربیلک (فرمان) را بیش از آنچه که نیاز است، بچرخانید.
گرچه فرمان این خودرو از حالت قفل به قفل به گردش زیادی احتیاج دارد، ولی با این وجود، سوزوکی سلریو برای عمل دور زدن به کمترین شعاع گردش یعنی ۹.۴ متر نیازمند است. البته این امر در ترکیب با میدان دید جالبی که در آن وجود دارد، به وقوع می‌پیوندد. در مجموع، این خودرو به‌سادگی پارک شده و از قابلیت مانور مناسبی در معابر و فضاهای تنگ شهری برخوردار است.

2015 Suzuki Celerio
۲۰۱۵ Suzuki Celerio
از پیشرانه یک لیتری بنزینی این خودرو توانی معادل ۶۷ اسب‌بخار استخراج می‌شود که در مدت ۱۳ ثانیه شتاب آن را از سکون به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رساند و بیشینه سرعتی معادل ۱۵۵ کیلومتر بر ساعت را برای آن به ارمغان می‌آورد. این امر به‌ویژه مؤید آن است که این پیشرانه نمونه‌ای تیز و چالاک نیست و حرکت با آن در بزرگراه‌ها به تلاش سختی نیاز دارد اما علیرغم همه این موارد، پیشرانه مذکور برای آمدوشد در پیرامون شهرها نسخه‌ای دندان‌گیر و پاسخگوست.

2015 Suzuki Celerio
۲۰۱۵ Suzuki Celerio

قابلیت اطمینان

امتیاز خودرو از این بخش: ۲ از ۵
فروش سلریو با شروع لرزان و سستی توأم بود، تنها یک روز پس از ارائه این خودرو به بازار، سوزوکی فراخوانی را برای تمامی مدل‌های آن صادر نمود و بر وجود نوعی مشکل در سیستم ترمز آن مهر تأیید زد.با این وجود، تعمیر و رفع‌ورجوع این معضل به سرعت صورت پذیرفت و سوزوکی از بابت ایمنی این سامانه مشتریانش را دلگرم و خاطرجمع نمود.
به لحاظ ایمنی، نتایج به‌دست‌آمده در این خودرو چندان رضایت‌بخش نیست، باآنکه اخیراً سلریو توانسته سه ستاره را از موسسه ایمنی EURONCAP کسب کند اما نرخ ایمنی بزرگ‌سالان در آن ۶۱ درصد می‌باشد که نتیجه ضعیفی به شمار می‌آید. این امر تا حدی ناشی از نصب غیراستاندارد ایربگ های جانبی در این خودروست.
سوزوکی امتیاز خوبی را هم درزمینهٔ «ارزیابی رضایت مشتریان» در سال ۲۰۱۴ میلادی به دست نیاورد و در این باب لقب بدترین سازنده و نیز رتبه سی و سوم را از آن خود نمود. با این حال، از لحاظ قابلیت اطمینان، سوزوکی توانست رتبه دوازدهم را کسب نماید.

2015 Suzuki Celerio
۲۰۱۵ Suzuki Celerio

قابلیت‌های عملی و کاربردی

امتیاز خودرو از این بخش: ۴.۳ از ۵
این خودرو از بزرگ‌ترین صندوق‌عقب در میان خودروهای این کلاس برخوردار است و در آن فضای کافی جهت نشستن ۵ نفر وجود دارد. نمای کناری بلند و صاف این خودرو- که طرح مورد علاقه سوزوکی است- فضای زیادی را جهت جاگیری سر سرنشینان فراهم نموده است. در این میان باید قدردان فاصله زیاد بین دو محور آن نیز بود زیرا موجب شده که فضای کافی جهت جاگیری زانوهای سرنشینانی با قامت ۶ فوت (بیش از ۱۸۰ سانتی‌متر) هم در پشت این خودرو مهیا شود.
گنجایش صندوق بار این خودرو ۲۵۴ لیتر است که سه لیتر بیشتر از فضای موجود در فولکس‌واگن UP!، اشکودا CITIGO و سئات MII می‌باشد و دو لیتر هم بیشتر از پرچم‌دار پیشین این کلاس یعنی هیوندای i10 است.

2015 Suzuki Celerio
۲۰۱۵ Suzuki Celerio

هزینه‌های نگهداری

امتیاز خودرو از این بخش: ۴ از ۵
این امر چندان اهمیتی ندارد که شما خواهان و یا خریدار کدام یک از خودروهای شهری هستید، زیرا تقریباً بیشتر خودروهای این کلاس از هزینه‌های نگهداری پایینی برخوردارند و سوزوکی سلریو هم از این قاعده مستثنی نیست. در نسخه پایه این خودرو که از پیشرانه‌ای سه سیلندر و یک لیتری سود می‌برد خروجی گاز CO2 کمتر از ۱۰۰ G/KM بوده و به همین سبب نیز از مالیات جاده‌ای معاف است. از ماه آوریل سال ۲۰۱۵ میلادی، نسخه DUAL JET این خودرو در دسترس خریداران قرار گرفت که از مصرف سوختی معادل ۳.۶ لیتر برخوردار بوده و خروجی گاز CO2 در آن معادل ۸۴ G/KM است. همین امر به‌نوبه خود این مدل را به‌عنوان کارآمدترین خودرو در این کلاس جای می‌دهد و بی‌گمان نسخه استاندارد سوزوکی سلریو هم در بیشتر مواقع خودرویی کم‌خرج و باصرفه است.
نکته دیگری که در این خودرو نمود بارزی دارد بهای دست‌دوم مناسب و درخور آن است، تمامی نسخه‌های سوزوکی سلریو پس از طی سه سال از آغاز خرید،۳۹ درصد از ارزش اولیه خود را حفظ می‌کنند و این موضوع بیشتر از همه شامل حال تیپ‌هایی می‌گردد که بهایشان از ۸,۰۰۰ پوند کمتر است. این امر همچنین بدان معناست که بیشتر مبلغ ناشی از خرید این خودرو به‌مرورزمان به خریدار آن بازمی‌گردد و بیمه و هزینه‌های سرویس نازل و ارزان آن کمترین تأثیر را بر مبلغ موجود در کیف پولتان باقی می‌نهند.

2015 Suzuki Celerio
۲۰۱۵ Suzuki Celerio
نکات مثبت این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOEXPRESS»
کاربردی بودن خودرو
تجهیزات استاندارد
هزینه‌های نگهداری پایین
نکات منفی این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOEXPRESS»
کابین ارزان (منظور مواد مورد استفاده است)
فرمان سردرگم (نه‌چندان دقیق)
قابلیت اطمینان مشکوک

2015 Suzuki Celerio
۲۰۱۵ Suzuki Celerio

مشخصات فنی

تعداد سیلندر: ۳ عدد
حجم موتور: ۹۹۸ سی‌سی
توان: ۶۷ اسب‌بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه (در سایت سوزوکی عدد ۶۸ ذکر شده است)
گشتاور: ۹۰ نیوتن‌متر در ۳۵۰۰ دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد: ۱۳ ثانیه (نسخه DUAL JET) – ۱۳.۵ ثانیه (نسخه استاندارد) و ۱۶.۴ ثانیه (نمونه با گیربکس AMT)
حداکثر سرعت: ۱۵۴ کیلومتر بر ساعت
نسبت تراکم موتور: ۱۱.۰ (نسخه استاندارد) و ۱۲.۰ (نسخه DUAL JET)
سیستم فنربندی جلو: مک‌فرسون استرات به همراه فنرهای مارپیچ
سیستم فنربندی عقب: محور پیچشی به همراه فنرهای مارپیچ
مصرف سوخت ترکیبی در هر ۱۰۰ کیلومتر مسافت: ۴.۳ لیتر (نسخه استاندارد) و ۳.۶ لیتر (نسخه DUAL JET)
ترمز جلو: دیسکی خنک شونده
ترمز عقب: کاسه‌ای
استاندارد آلایندگی: یورو ۶
نوع جعبه‌دنده: ۵ دنده دستی – ۵ دنده AMT و گیربکس CVT

2015 Suzuki Celerio
۲۰۱۵ Suzuki Celerio
ابعاد
طول/عرض/ارتفاع: ۳۶۰۰/۱۶۰۰/۱۵۳۰ میلی‌متر
فاصله بین دو محور: ۲۴۳۵ میلی‌متر
وزن: ۸۳۵ الی ۸۴۵ کیلوگرم
حجم باک: ۳۵ لیتر
گنجایش صندوق بار: ۲۵۴ لیتر
سایز تایرهای جلو و عقب: ۱۸۵/۶۵ R 14
ارتفاع از کف زمین: ۱۴۵ میلی‌متر (نسخه استاندارد) و ۱۳۵ میلی‌متر (نسخه DUAL JET)

ایمنی
کسب سه ستاره از موسسه ایمنی EURONCAP
۶ عدد ایربگ (راننده، سرنشین جلو، جانبی و پرده‌ای)
سیستم ضد بلوکه ترمز ABS
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
سیستم کمکی ترمز BA
سیستم کنترل پایداری ESP
سیستم کمکی حرکت در سراشیبی‌ها HILL HOLDER
کمربند ایمنی سه‌نقطه‌ای
سیستم ISOFIX برای صندلی کودک
قفل ایمنی کودک
کیت تعمیر تایر
و…

2015 Suzuki Celerio
۲۰۱۵ Suzuki Celerio
برخی از تجهیزات ارائه شده در این خودرو
فرمان الکتریکی
سیستم روشنایی در روز (DAY LIGHT)
تنظیم ارتفاع نور چراغ‌های جلو
۴ عدد اسپیکر (بلندگو)
سیستم صوتی + CD + MP3 + پورت USB و اتصالات بلوتوث،RDS
نمایشگر فشار باد تایرها (TPMS)
شیشه‌های عقب و جلو برقی
نمایشگر تعویض دنده
سیستم دزدگیر IMMOBLIZER()
نمایشگر دمای بیرون
قفل مرکزی با ریموت
نگه‌دارنده فنجان برای سرنشینان جلو و عقب
سیستم تهویه مطبوع + فیلتر هوای داخل
آینه‌های برقی جانبی
و…

2015 Suzuki Celerio
۲۰۱۵ Suzuki Celerio
قیمت
در بریتانیا: ۶,۹۹۹ الی ۹,۷۹۹ پوند
در هندوستان: ۳۹۰,۰۰۰ الی ۵۷۱,۰۰۰ روپیه (۶,۱۲۰ الی ۸,۹۶۰ دلار آمریکا)

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۸۲ دیدگاه‌ها

  1. احسان

    ۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (314 ديدگاه)

    دوستان توجه کنن این ماشین ۶ تا ایربگ داره که تونسته ۳ستاره ایمنی بگیر مطمعن باشین بیاد ایران فقط با دو ایربگ و کلی ارزان سازی داخلی سازی و حذف اپشن هاش به فروش میره وگرنه اگه وارد کنن بدون دستکاریش ۳۵ میلیون خوبه واقعا می ارزه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. عليرضا

      ۱ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (95 ديدگاه)

      قیمت ٢۵ الی ٣۵ میلیونی این خودرو من رو یاد قیمت ۴ الی ٧ میلیونی L90 میندازه ، اگر این ماشین در پایین ترین آپشن زیر ۵٠ میلیون فروخته شد من اسم خود را عوض کرده و کلارا خواهم گذاشت. یادمون نره خودروی ارزانی به اسم mvm 315در کشورمون حدود ۴٠ میلیون فروش میره :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رضا

        ۲۲ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (242 ديدگاه)

        رنج قیمت دادنشون هم مسخرست در یک مبلغ 25 میلیونی 10 میلیون نوسان. خب یه دفعه میگفتند 25 تا 100 میلیون که خیال این لگن ساز راحتتر می بود

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. حسین

    ۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (24 ديدگاه)

    به نظرم تیبا دو قیافه و متورش شرف داره به این.آبروی ژاپنی ها روبرد.

    موافقم 1
    مخالفم 2
    1. سارا

      ۱ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (216 ديدگاه)

      دیگه این ماشین هرچی باشه از تیبا بهتره محصول روز هست و سه ستاره ایمنی داره
      اگه نظرات نسبت به این ماشین مثبت نیست به جهت مقایسه با هم رده های این خودرو هست وگرنه تیبا به هیچ وجه قابل قیاس با این نیست … یه عده از آب گل آلود ماهی میگیرن

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. فرشاد

        ۱۱ آبان ۱۳۹۴
        سوابق: (6 ديدگاه)

        اینهمه لایک؟!!!
        ماهم نظر دادیم هیچکی لایک نکرده!!!
        الله اکبر!!!

        موافقم 3
        مخالفم 0
    2. ahmad

      ۲ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (136 ديدگاه)

      میشه به من بگی که تیبا چه ویژگی مثبتی داره؟
      -مضرخف ترین، آسیب پذیر ترین، نا متعادل ترین و بی مفهوم ترین طراحی قرن رو داره
      -موتورش هم که دقیقا موتور همون ریو های قدیمی هست و موتور جدیدی نیست
      -داشبورد و طراحی داخلیش مربوط دوره ژوراسیکه و احساس حالت تهوع به آدم میده
      -از همه مهم تر خودروی ملی هست و آبروی ملت ایران رو به باد داده!

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. عبدالله

        ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
        سوابق: (4 ديدگاه)

        داداش دمت گرم
        آبروی ریو رو نبر دیگه !!!
        خودشون گفتن ک این موتو ریو نیست و از اون ضعیف تره … .

        موافقم 3
        مخالفم 0
  3. MjM

    ۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (718 ديدگاه)

    هم رده پراید نیست که!!…حالا چون سوزوکیه باید بگیم بهتره…شاید از نظر کیفی بهتر باشه ولی نه امکاناتی داره…نه جادار تره…ایمنی خیلی بالایی هم نمیتونه داشته باشه با توجه به جسش…قیمتشم که مشخصه اگه بیاد بالاست!

    موافقم 0
    مخالفم 1
  4. abbas

    ۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (8 ديدگاه)

    باتوجه به قیمت 65 میلیونی کیا پیکانتو و میتسوبیشی میراژ که در همین کلاس هستن و نسبت به این ماشین موتورشون کمی قوی تره اگر باقیمت 35 م به بازار بیاد فروش خوبی خواهد داشت

    موافقم 2
    مخالفم 0
  5. حمید

    ۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (12 ديدگاه)

    با درود
    هم گرون و هم تنبل و هم ایمنی در حد معمولی . فقط یه ماشین شهریه که اگر دوو ماتیس جدید رو میاوردند به نظرم بسیار قابل قبولتر بود . ضمنا” اگه مقداری دقت کنید شباهت بسیار زیاد بدنه و شکل ظاهری این ماشین با رنو ساندرو قدیمی که پارس خودرو قراره تولید کنه قابل رویته .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ahmad

    ۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (136 ديدگاه)

    اگر با 25 میلیون بیاد به خاطر ظاهر به روز و تجهیزات مدرن ترش و کارایی بهترش مسلما پراید رو کنار میزنه و شکست بزرگی برای پراید با اون طراحی مضخرف و ظاهر مربوط به قرن بیستم رقم میزنه!
    ولی مسلمه که اینو ایرانخودرو زیر 30 تومن به مردم نمیده و طی یک اتحاد پنهانی با سایپا نمیزاره که این پراید و تیبا لعنتی از خط تولید خارج بشن…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. رضا

    ۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    این شد یه حرکت خوب
    بهرحال باید از یه جایی شروع کرد دیگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. وینسنت پرایس

    ۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (578 ديدگاه)

    آقا شایان با به کار بردن آشغال به یکی از خودروهای سوزوکی توهین کرد منم به خودروهای آلمانی { که آقا شایان بهشون علاقه داره } توهین کردم . بالاخره جواب توهین را باید با توهین داد . من از روی ناچاری اون حرف را زدم . و الان حاضرم اون حرفم را پس بگیرم . امیدوارم آقا شایان هم همین کار رو انجام بده . آشغال کلمه بسیار بسیار زشت و نادرستی هست و نمیتوان این برچسب را به خودروسازان چسباند . امیدوارم که از این به بعد کمتر آشغال را دیدگاهها ببینیم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. marmulak

    ۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    اندکی صبر…..
    قاتلی دیگر در راه است

    موافقم 1
    مخالفم 0
  10. سامان

    ۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (19 ديدگاه)

    به نظرم ورود این خودرو با این قیمت یه عقبگرد دوبارس،پراید در گرونترین حالت به قیمت 20 تومن فروخته میشه و امکان داره ارزونتر هم بشه ،در حالی که این ماشین حداقل بین 5 تا 15 تومن گرونتر از پرایده و امکاناتی هم ک بتونه این اختلاف قیمت رو توجیه کنه نداره، تنها امتیازش سال تولیدشه، درضمن قشر متوسط جامعه نمیتونه 35 تومن بابت ی ماشین با این کیفیت پایین بپردازه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. mohsen

    ۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    اولین سوزوکی که دیدم همین ویتارا ها بود که گنده بعدش کیزاشی بدک نبود ولی کلا ماشینی نیس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. S@M@N

    ۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (21 ديدگاه)

    سلام دوستان
    اگه خاطرتون باشه قرار بود ال 90 هم جایگزین پیکان بشه اما به محض ورود نه تنها جایگزین پیکان نشد بلکه قیمتش از همه محصولات دیگر هم بالا تر بود.
    به هر حال باز به خاطر برندش و کیفیتش رفتیم خریدیم.
    من اخیرا یه مدل فول ال نود رو از شرکت‌ پارس خودرو گرفتم اما پس از تحویل برای سرویس اولیه اقدام کردم و بطور اتفاقی رفتم زیر ماشین ودیدم از سر شاسی گرفته تا کف بدنه همش ترک خورده و این اصلا برام خوشایند نبود از نمایندگی محل پیگیر شدم اما گفتند مواد عایقی که زیر این بدنه ها بکار گرفته شده از نوع نامرغوبش بوده. اگه کسی با این مشکل روبه رو شده لطفا منو راهنمایی کنه. ممنون از سایت خوب پدال

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. تهران

      ۲ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سلام دوست عزیز
      منم دقیقا همین مشکل رو دارم که پرس و جو کردم گفتن از وقتی که شرکت هنکل آلمان اومده تو پارس خودرو همه ماشینا این مشکل رو پیدا کرده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. تهران

    ۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام دوستای عزیز
    منم یه تندر مدل 93 خریدم اما خدا نکنه برم کارواش یا اینکه تو بارون باشه ماشین.میشه دریای آب.هم از کف ماشین آب میاد هم از ستونای ماشین.
    از یکی از آشناها که کارمند پارس خودرو هست پرس وجو کردم میگه از وقتی که شرکت آلمانی هنکل اومد تو پارس خودرو همه ماشینا همین طوری شده.
    حالا اگه کسی میتونه واسه جلوگیری از نفوذ آب کمکم کنه ممنون میشم.
    با تشکر از سایت پدال

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. مهران. از تهران

    ۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    دوستانی که مشکلات کیفی دارن می تونن با شکایت مشتری از خودرو سازیها ,پیگیر مشکلات کیفی خود باشند ان شاالله که
    خودروسازها هم به مشکلات مردم ,رسیدگی و به کیفیت خودروهای خود بیافزایند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. مهران. از تهران

    ۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    دوستانی که مشکلات کیفی دارن می تونن با شکایت مشتری از خودرو سازیها ,پیگیر مشکلات کیفی خود باشند ان شاالله که
    خودروسازها هم به مشکلات مردم ,رسیدگی و به کیفیت خودروهای خود بیافزایند.
    باتشکر از سایت پدال

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. AMIR

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (107 ديدگاه)

    از عقب شبیه میراژه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. bita

    ۸ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بالاخره خودروسازان عزیز هیچ وقت ماشین سرتر از 206 با قیمت مناسب برای ما نمیارن مبادا بازار 206 و پراید خراب بشه! به نظر من ظاهرش قشنگه ( برعکس طراحی داخلی و داشبورد و…که منو یاد رنو 5 قدیمی میاندازه) ولی با این قیمت اصلا امکانات خوبی نداره ظرفیت باک کم و شتاب بد و از همه مهمتر سه سیلندر بودن و سرعت کم خیلی ماشین ضعیفیه اونم ماشینی که فقط تو هندوستان تولید میشه نه برای اروپایی ها .قیمت منصفانش بین 20 تا 25 تومنه .والا با این اندازه و سه سیلندر بودن بیشتر همتای ام وی ام 110 هستش.خدا وکیلی ژاپنیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. فرشاد

    ۱۱ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    این چیه خداوکیل ماشین باید حداقل یکم قیافه داشته باشه خداییش ریخت پراید خیلی از این بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. hamid

    ۱۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (15 ديدگاه)

    واسه نون گرفتن خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. علی

    ۳ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    ملت رد دادن بابا .یارو میگه هیچ تجهیزاتی نداره!!!!
    قدرت موتور مساوی با پراید ولی خیلی کمتر از مصرف پراید رو داره!!!!
    فرمان الکتریکی مثل مگان!!!نمایش باد لاستیک!!!نمایش تعویض دنده!!!
    6تا ایربگ!!!!سیستم abs-ebd !!!!سیستم پایداری esp ;ک هیچ یک ا ماشینای داخلی نداره!!!نمایش دمای بیرون. 3 تا ستاره از از اروپا گرفته!!!!همون ستاره هایی ک زانتیا 2 تا بیشتر نتونست بگیره.حالا فک کن پراید بره چی میشه!!!
    ولی امیدوارم قیمتش بیشتر از 30 تومن نشه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. امیرمحمد

    ۶ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    35 میلیون چجوری میخاد با پراید مقابله کنه؟
    اصلا کاری با امکانات و …. ندارم
    در ضمن یادتون نره تا 90 درصد اپشن هاشو حذف نکنن نمیدن تو بازار بعد ایربگم عمرا شیش تا بذارن نهایت دو تا قیمت تازه با حذف همه اینا شاید بشه 35 تومن
    وگرنه برای مسعولان نمیصرفه ارزون تر بدن
    بالاخره جیب اونا با پولای کم پر نمیشه
    جیب اونا مهم تر از جون و امنیت مردم و وضعیت معیشت مردم به هر حال…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا