آخرین فیس لیفت سوزوکی ویتارا برای 2015

نمایشگاه پاریس 2014: سرانجام سومین فیس لیفت از سومین نسل سوم ویتارا در پاریس رونمایی شد؛ خودرویی که فروش آن از بهار 2015 و ابتدا از بازار انگلستان آغاز می شود . . .

2015 Suzuki Vitara
2015 Suzuki Vitara

بعد از بازنشستگی اجباری ویتارا، این فیس لیفت را باید آخرین نسخه تولیدی از نسل سوم این کراس اور جمع و جور دانست. همانطور که در زمان انتشار تیزر اولیه این خودرو نیز اشاره شد، مدل 2015 ویتارا ظاهری مدرن تر از همیشه دارد چراکه از یک طرف هم به سبک و سیاق مفهومی i-V4 طراحی شده و از طرف دیگر هم تریم های کرومی بدنه (به ویژه در جلوپنجره) آن بیشتر شده و همچنین LEDهای روز در سپر جلو بکار رفته اند.

سوزوکی برای مدل 2015 ویتارا از پیشرانه های جدید M16 (بنزینی) و D16AA (دیزلی) بهره گرفته؛ یعنی یک انجین 1.6 لیتری که در هردو مدل 120 اسب قدرت دارد با این تفاوت که گشتاور آن در مدل بنزینی 156 نیوتن متر بوده اما در مدل دیزلی این عدد به 320 نیوتن متر هم می رسد.

برای مدل بنزینی از گیربکس 5 سرعته دستی (6 سرعته اتومات سفارشی) و برای مدل دیزلی از 6 سرعته دستی استفاده شده؛ همچنین سیستم محرکه ویتارا بصورت استاندارد از نوع دیفرانسیل جلو بوده اما با این حال مشتریان می توانند از سیستم چهارچرخ محرک ALLGRIP که از کراس اور SX4 گرفته شده نیز بصورت سفارشی استفاده کنند.

45 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل Reza :: Deutschland :: Mercedes
    Reza :: Deutschland :: Mercedes
    سوابق: (2173 دیدگاه) ,

    مرتضی جان ماشاءالله تخته گاز گرفتی افتادی رو دور!!!

    ایشالاه سال 1404(!) شاهد حضور یکی از اینا به طور گذر موقت در کشور خواهیم بود!!!!!!!

    پاسخ
    1. فرامرز
      سوابق: (743 دیدگاه) ,

      همچین چیز عتیقه ای نیست. ایشالا تا ۱۴۰۴ عوارض گمرک رو برداشتن و همه میتونیم محصولات کمپانی های درجه یک رو بخریم نه سوزوکی که خداییش از کره ای ها و چینی ها هم داره عقب میوفته. انصافاْ نسل قدیم ویتارا که ایران هم مونتاژ‌ میکنه چیز خاصی نبود و اصلاْ در حد و اندازه های اسپورتیج هم نبود!!!
      این مدل هم اول یه کانسپت خیلی قشنگ ارایه دادن و بعد دیدن نمیتونن تولید انبوه کنن کلی ازش حذف کردن الآن دیدن همون قبلیه قشنگ تره دارن فیس لیفت میدن.

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل Reza :: Deutschland :: Mercedes
        Reza :: Deutschland :: Mercedes
        سوابق: (2173 دیدگاه) ,

        بله…بله…حتما گمرکو برمیدارن!!!!!
        دلت خوشه ها…اینا تا قطره آخر خون مردمو نکنن تو شیشه ول نمیکنن

        بعضی وقتا فکر میکنم شاید اینا با اسرائیلی جایی در ارتباطن میخوان نسلمونو منقرض کنن

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل Reza :: Deutschland :: Mercedes
          Reza :: Deutschland :: Mercedes
          سوابق: (2173 دیدگاه) ,

          اصلا هم مهم نیست که این ماشین خوبه یا بد مهم اینه که از فرغون هایی که ما سوار میشیم بهتر و ایمن تره…

          ارزش این ماشین تو کشور خودش مثل پراید تو کشو ماست(شاید هم کمتر).ولی اینجا هرکی سوار میشه مردم ساده میگن:به به چقدر پول دار!!!

        2. فرامرز
          سوابق: (743 دیدگاه) ,

          من نمیگم این ماشین بده. اما این خیلی ناامیدانه هست که بگیم ایشالاه سال 1404(!) شاهد حضور یکی از اینا به طور گذر موقت در کشور خواهیم بود!!!!!!! همین الآن ماشین های خیلی بهتری تو ایران پلاک میشن. مشکل اصلی ما ورود خودرو نیست و در واقع مشکلات اقتصادی هست چرا که پولدارها خیلی راحت تر از کشورهای پیشرفته سوپرکار میخرن تو ایران. من اونفدری که تو تهران پورشه دیدم تو آلمان ندیدم! گمرک رو مجبورن بردارن و تا الآن هم ۱۰ درصد مردم ایران تو مناطق آزاد تبریز، اهواز و …. زندگی میکنن و میتونن بعد از ۵ سال مالکیت خودرو بدون مالیات پلاک ملی بگیرن و سالی یک ماه خودرو رو از منطقه آزاد خارج کنن!!! این شرایط رو با ۵ سال پیش (گمرک ۱۸۰ درصدی هر نوع خودرو وارداتی) مقایسه کنیم و بعد راجع به ۱۱ سال پیش نظر بدیم!

        3. فرامرز
          سوابق: (743 دیدگاه) ,

          رضا جان من سنگ دولت، حکومت یا خودروساز داخلی رو به سینه نمیزنم بلکه میگم دنیا داره به سمتی میره که نمیشه مقاومت کرد. شاید شما یادت نباشه مردم ۲۰ سال پیش واسه یه سیم کارتی که خارج از تهران هیچ وقت در دسترس نبود پول یه پیکان رو میدادن و خیلی هم راضی بودن. اما بالاخره دولت مجبور شد بپذیره که این انحصار طلبی و فشار یه طرفه فایده نداره و با اومدن شرکت های دیگه مثل ایرانسل (که البته اونم یه جور دیگه سواستفاده کرد) حالا مردم پول یه پیتزا رو میدن واسه یه سیم کارت!!!

        4. تصویر پروفایل Reza :: Deutschland :: Mercedes
          Reza :: Deutschland :: Mercedes
          سوابق: (2173 دیدگاه) ,

          نه برادر شما جدی نگیر…

          منظور من از اون حرف بیان وضع فجیع خودرو های درون کشور بود-البته با قدری مبالغه 😉

      2. تصویر پروفایل وحید
        وحید
        سوابق: (402 دیدگاه) ,

        از بچه های بالا خبر رسیده: سال 1404 عوارض گمرگ برای خودروهای بالای 900 سی سی ممنوع و برای پائین 900cc هم 300% میگیرن

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل وحید
          وحید
          سوابق: (402 دیدگاه) ,

          آره 900 سی سی چون بالای 900 سی سی محصول لوکس حساب میشه باید از سال 1404 به بعد از محصولات 3چرخه ای که چین از 10 سال پیش تولید نکرد و مونتاژ کنیم

      3. DRAGONBORN
        سوابق: (1887 دیدگاه) ,

        آخه میگفتن دیگه اولید نمیشه پس چی شد؟

        پاسخ
      4. وحید
        سوابق: (6 دیدگاه) ,

        درود بر همه دوستان. چرخ ماشین های ژاپنی از ماشین های کره ای سر داره. همین ویتارا مونتاژ داخل از توسان و اسپورتیج سر داره به جز ظاهرش که اینا به روز تر هستن.کمک برقی ویتارا با پاورش واقعا عالیه تو آفرود اصلا کم نمیاره تو این رنج قیمت کم شاسی بلندی پیدا میشه که قدرت و مقاوت ویتارا رو داشته باشه.ویتارا فقط 2400 عالیه

        پاسخ
    2. "Amir"
      سوابق: (446 دیدگاه) ,

      پشتش افتضاحه مخصوصاً چراغاش

      پاسخ
    3. DRAGONBORN
      سوابق: (1887 دیدگاه) ,

      رنگهاش خیلی بچه گانست!!!!!
      آبی آسمانی و نارنجی
      انگار واسه مهد کودک ساختنش

      پاسخ
    4. تصویر پروفایل « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود . فرامرز جان چطوری ؟؟؟

      من عاشق ویتارا بودم ، اصلا هم کیا اسپورتیج رو در حد ویتارا نمیدونم .

      بحث من بخش فنی و دوام در دراز مدت است . طراحیه ظاهری هم یک امر سلیقه

      ایی است . اما من ویتارا را انتخاب میکنم .

      پاسخ
  2. تصویر پروفایل وحید
    وحید
    سوابق: (402 دیدگاه) ,

    ویتارا نسل قبلش که تو ایران بود واقعا پیش رقبا حرفی برا گفتن نداشت. تو انگلیسم به هیچ عنوان فروش خوبی رو با وجود نیسان قشقایی 2014 تجربه نمیکنه

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود .

      مردم ایران اکثریت دنبال قیافه و دک و پز هستند . اما حاضرم شرط ببندم که

      قابلیت های افرودش خیلی بیشتر از توسان و اسپورتیجه . اصلا قابل مقایسه

      نیستند .

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل مهرداد فراهانی
        مهرداد فراهانی
        سوابق: (36 دیدگاه) ,

        دقیقا با نظرت موافقم، من یه ۲۴۰۰ دنده ایش رو داشتم، این ماشین توی این قیمت فوق العاده، قابلیت آفرودش عالیه و به هیچ وجه با اسپورتیج و توسان قابل مقایسه نیست. (البته انتظار آفرود لندکروزو ازش نداشته باشید چون یه suv کامپکت) روی حالت ۴L Look هیچی جلودارش نیست.
        به لطف یکی از دوستانم، کیزاشی رو هم تست کردم اونم عالیه، هم از نظر هندلینگ هم از نظر لذت رانندگی
        متاسفانه کمپانی سوزوکی دو تا ضعف اساسی داره:
        تبلیغات به شدت ضعیف
        جذابیت کم در طراحی ظاهری

        پاسخ
  3. rezaSHA
    سوابق: (38 دیدگاه) ,

    اصلا سوزوکی جلوی توسان و ASX قشقایی هیچ هرفی برای گفتن نداره
    از بس آشغاله

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود .

      دوست عزیز میتسوبیشی ASX اصلا در کلاس ویتارا نیست . در ضمن اشغال هم نیست .

      بعدشم چرا میگی اشغال ؟؟؟

      طراحی که شلیقه ایی هست . من ویتارا رو بیشتر از رقبایی که گفتی میپسندم .

      پاسخ
  4. زیگما
    سوابق: (3078 دیدگاه) ,

    سوزوکی گرند ویتارا یکی از موفق ترین اس یو وی های کوچک دنیا بود….تقریبا در همه دنیا عرضه شد و موفقیت عظیمی بدست اورد
    حالا که میخوان بذارنش کنار خیلی غم انگیزه
    کلا جزو اون دسته از ماشینایی بود که دیگه مثلش ساخته نمیشه
    مثل کاپریس تخم مرغی و بنز ای کلاس نسل قبل و 206 و 405…..
    جالبه بدونید همین گرند ویتارا که ایران خودرو مونتاژ میکنه روی پلتفرم تِـــتــا جنرال موتورزه که در سال 2002 در امریکا طراحی شد
    شورلت equinox
    جمس تِرِین
    کادیلاک srx
    هم روی این پلتفرم ساخته شدن

    پاسخ
    1. خاوری
      سوابق: (1104 دیدگاه) ,

      به شدت ناتوان بودن در اجرای فیس لیفت..مخصوصا به عقب خودرو گند زدن و به مدلای میتسو نزدیکش کردن.. حجمای روی بدنه م به هیچ وجه خوب درنیومده… در جلو هم کاملا ردپای فیس لیفت و طرح قدیمی دیده میشه… خوشم نیومد..قبلا خیلی بهتر بود

      پاسخ
  5. تصویر پروفایل محمدحسین پورکیوان
    محمدحسین پورکیوان
    سوابق: (71 دیدگاه) ,

    سلام
    واقعا جای گراند ویتارا خالی!!!!
    این ویتارای جدید هیچ شباهتی به گراند نداره فکر نکنم بتونه مثل برادر بزرگترش (البته توی بحث چهره ی ضاهری) موفق باشه.

    پاسخ
  6. MASOOUD
    سوابق: (70 دیدگاه) ,

    حجم پردازیهاش واقعا زیباس علی الخصوص خط کمر پایینی که از گلگیر جلو شروع میشه ودر انتها به گلگیر عقب ختم می شود، طراحی قسمت جلو خوب از آب دراومده اما قسمت عقبش چنگی به دل نمی زنه، طراحی داخلیشم که نسبت به ویتارای قبلی یه سر و گردن بالاتره، ولی نمی دونم واقعا این فیس لیفته یا نسل جدید ویتاراس؟

    پاسخ
  7. MASOOUD
    سوابق: (70 دیدگاه) ,

    یه سوال از دوستان اهل فن
    چه شاخصه هایی وجود داره که فیس لیفت رو از نسل جدید تمییز داد؟

    پاسخ
    1. زیگما
      سوابق: (3078 دیدگاه) ,

      هیچ معیار خاصی وجود نداره
      معمولا خود خودروساز اعلام میکنه که محصول جدیدش فیس لیفت هست یا نسل جدید
      یه ماشین مثل تویوتا کمری فیس لیفت میشه و ظاهرش از زمین تا اسمون فرق میکنه و مثل یه نسل جدید میمونه ولی فیس لیفته!
      از طرفی هم نسل دهم و یازدهم فورد سری اف رو داریم که ظاهرشون تقریبا فرقی نکرده.

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل وحید
        وحید
        سوابق: (402 دیدگاه) ,

        فیس لیفت میگی ناخودآگاه ذهنم میره پیش غول خودروسازی “سایپا”

        پاسخ
  8. تصویر پروفایل Ahmad..F12
    Ahmad..F12
    سوابق: (2517 دیدگاه) ,

    سوزوکی همیشه جزء بهترین خودروها بوده، ویتارا هم که عالی بود

    فقط چندتا ایراد بهش وارده:

    کاش موتورش قوی تر بود

    کاش مثه نسل قبل زاپاسو رو درب عقب سوار می‌کرد، با ابهت تر بود

    کاش طراحی چراغای عقب هم به صورت عمودی تکامل پیدا می‌کرد تا اینکه اینجوری بشه

    کاش طراحی داخلش هم یکم لوکس تر و جذاب تر می‌شد

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود . احمد شدیدا باهات موافقم .

      به نظر من از لحاظ فنی افت کرده .

      چون هم موتورش ضعیف شده و هم در نسخه لیمیتد ، تک دیفرانسیله .

      این خیلی بده .

      یکی عاشق ویتارا بودم ، یکی هم عاشق کیزاشی .

      پاسخ
      1. خاوری
        سوابق: (1104 دیدگاه) ,

        میلاد موافقم … کیزاشی ماشین زیبایی بود..منم خیلی ازش خوشم میومد..بدنه شو طوری طراحی کرده بودن انگار میخواست حمله کنه خیلی اسپرت بود

        پاسخ
  9. تصویر پروفایل Alpha
    Alpha
    سوابق: (544 دیدگاه) ,

    ضعف بزرگش نوع چیدمان داخلی چراغ های عقبش هست ! اصلا اون تیکه بزرگ سفید رنگ که ظاهرا مال دنده عقب هست رو نمیشه هضم کرد ! خیلی قیافه پشتش خنگه

    پاسخ
  10. تصویر پروفایل 4MATIC
    4MATIC
    سوابق: (1057 دیدگاه) ,

    طراحی داخلی وخارجی ضعیفی داره سقف دورنگ هم ازرنج روور کپی کرده نسل قبلیش که واقعا بی کیفیت بود وبه نظرم70 بیشترنمی ارزیدنه135حالا ببینیم این چی کارمی کنه

    پاسخ
  11. e36
    سوابق: (753 دیدگاه) ,

    پشتش واقعا زشته خصوصا چراغاش داخلشم خیلی ساده و بی روحه

    پاسخ
  12. تصویر پروفایل parseh net30
    parseh net30
    سوابق: (283 دیدگاه) ,

    خداییش انگار طراحش به زور طراحیش کرده که از سر خودش بازش کنه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.