سوزوکی

معرفی جهانی کراس‌اوور کوچک سوزوکی Ignis برای اولین بار در نمایشگاه پاریس

شرکت ژاپنی سوزوکی در نمایشگاه توکیو ۲۰۱۵ از یک کراس‌اوور کوچک مینیاتوری بنام Ignis رونمایی کرد. فروش این خودرو در بازار ژاپن آغازشده اما سوزوکی قصد دارد نسخهٔ بین‌المللی آن‌را برای اولین بار در نمایشگاه پاریس امسال معرفی جهانی کند. البته سوزوکی قبلاً نیز از نام Ignis استفاده کرده است و بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۸ هاچبکی کوچک را با این نام عرضه می‌کرد اما در نسل جدید تبدیل به کراس‌اووری کوچک شد که به همراه یک نمونهٔ کانسپت در نمایشگاه توکیو ۲۰۱۵ معرفی گردید. این در حالی است که پیش از آن نیز سوزوکی کانسپت دیگری را بانام iM-4 در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۵ رونمایی کرده بود که طراحی مشابه Ignis داشت.

سوزوکی ایگنس نسخۀ مخصوص بازار ژاپن
سوزوکی ایگنس نسخۀ مخصوص بازار ژاپن

سوزوکی ایگنس جدید به‌صورت رترو و با نگاهی به گذشته طراحی‌شده است به‌گونه‌ای که فرم قسمت عقبی و فرم ستون C آن به همراه برش‌های روی این ستون مشابه سوزوکی SC100 Minicar دههٔ ۷۰ طراحی گردیده است. بااین‌حال در زیر پوست این خودرو پلت‌فرم کاملاً جدیدی قرار دارد. هرچند اکثر خریداران این قبیل خودروها آن‌ها را به‌صورت دیفرانسیل جلو سفارش می‌دهند اما سوزوکی برای ایگنس سامانهٔ چهارچرخ محرک را هم ارائه کرده تا این خودرو صرفاً یک هاچبک شهری با ارتفاعی بیشتر نباشد. بااین‌حال ایگنس همچنان توانایی‌های آفرود چندان بالایی نداشته و از این لحاظ می‌توان آن‌را با فیات پاندا ۴×۴ مقایسه کرد.

نسخۀ بین‌المللی سوزوکی ایگنس
نسخۀ بین‌المللی سوزوکی ایگنس

این کراس‌اوور کوچک دارای ۳.۷ متر طول، ۱.۶۶ متر عرض و ۱.۶ متر ارتفاع است که البته با ۱۸ سانتیمتر ارتفاع از سطح زمین حس کراس‌اوور بودن را به راننده منتقل می‌کند. بعلاوه علیرغم ابعاد بسیار کوچک، این خودرو صندوق باری به حجم ۳۵۸ لیتر دارد که برای خودرویی در این کلاس و با این ابعاد کاملاً مناسب است. لیست موتورهای این کراس‌اوور کوچک هنوز اعلام‌نشده است اما انتظار می‌رود با یک پیشرانهٔ سه سیلندر ۱ لیتری توربو Boosterjet و یک واحد ۱.۲ لیتری چهار سیلندر Dualjet عرضه شود.

موتور دوم به‌صورت استاندارد قدرتی برابر با ۹۰ اسب بخار و گشتاوری معادل ۱۱۸ نیوتن متر دارد درحالی‌که برای آن یک سیستم هیبریدی خفیف هم به‌صورت سفارشی ارائه می‌گردد. این سیستم میکرو هیبرید که توسط سوزوکی SHVS (مخفف Smart Hybrid Vehicle by Suzuki) نامیده شده است، نیروی ناشی از ترمز گیری را در یک باطری لیتیوم یون ذخیره کرده و به موتور استارت خودرو ارسال می‌کند. بدین ترتیب در مواقع موردنیاز مانند هنگام شتاب گیری یا شروع حرکت، قدرت کمکی کمی به موتور بنزینی اضافه می‌شود که موجب افزایش بهره‌وری و کاهش مصرف سوخت خودرو می‌گردد. این سیستم هیبریدی که ۳ اسب بخار قدرت و ۵ نیوتن متر گشتاور به موتور بنزینی اضافه می‌کند، احتمالاً فقط برای موتور چهار سیلندر Dualjet ارائه می‌شود.

suzuki_ignis_9

در نسخهٔ ژاپنی ایگنس جهت انتقال نیرو فقط یک گیربکس CVT ارائه‌شده است درحالی‌که نسخهٔ دیفرانسیل جلوی آن ۸۸۰ و نمونهٔ چهارچرخ محرک ۹۲۰ کیلوگرم وزن دارد. رقیب مستقیم سوزوکی ایگنس، کراس‌اوور کوچک رنو یعنی کوئید است که ساختهٔ سوزوکی با موتور چهار سیلندر قدرتمند، سیستم هیبریدی، گیربکس CVT و سامانهٔ چهارچرخ محرک برتری کاملی بر رقیب فرانسوی خود دارد. تیپ‌های مختلف سوزوکی ایگنس در ژاپن قیمتی از ۱۳ هزار تا ۱۷ هزار دلار دارند بنابراین این کراس‌اوور کوچک با توجه به همکاری ایران‌خودرو با سوزوکی برای عرضه در کشورمان هم گزینۀ مناسبی به نظر می‌رسد.

Suzuki-Ignis-2016-02

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. محمد جواد

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (45 ديدگاه)

    سوزوکی کراس اووراشو بد طراحی میکنه یا سلیقه من مشکل داره؟
    /:

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. hossein. gh

      ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (313 ديدگاه)

      همه ی کراس اووراش بد نیستن اینو باید به نسبت قیمتش قضاوت کرد خیلی هم بد نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. بنتلی

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    طراحی داخلیش خوبه ،طراحی خارجیش زیاد خوب نیس ولی خب بد هم نیس،قیمتش نسبت ب کویید خیلی بیشتره و نباید با اون مقایسه بشه ،البته برتریش نسبت ب کویید کاملا مشخصه. در کل توی این بازه قیمتی گزینه های بهتری وجود داره ک ارزون ترینش ک ارزش خرید بالایی هم داره رنو داستر هس. بنز قراره یک کانسپت از مایباخ کوپه رونمایی کنه ک طولش 6متره!البته زیاد شکلش مشخص نیس ولی ازش میشه فهمید کوپه با ابهت و خفنیه! اگه میشه خبرشو بزارین.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. احمد باقری

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    اکثرا ایمنی اینجور محصولات مشخص نیست و هدف بیشترشون فقط سود هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Madjid S

      ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      ایمنیش نسبت به قیمتش خوبه. میخواستی هدفشون ضرر باشه؟؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. هادی 8 سیلندر

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (458 ديدگاه)

    چهار چرخ و اتوماتیک خیلی عالیه زیر 50 ارزش خرید داره مثل موهاوی کوچک شدس به نظرم کلاسه عالی از ماشینای همه منظورست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. حميد

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    با سلیقه من جور نیست در عین حال با مشخصه های زیبایی روز نیست فاصله داره
    الان چراغهای کشیده باریک مده و خطوط سیال این درست مال یک دهه قبل هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. uss zumwalt DDG-1000

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    قیمت 15000 دلار که میانگین میشه 52500000 تومن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. حمیدرضا

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    بیشتر ظاهرماشین به سلیقه مردم ژاپن میخوره جعبه ای شکل بودن چراغا ولی به نسبت قیمتش کارایی بدی نداره و سیستم هیبریدشونم خیلی جالبه که سرعت رو در شروع حرکت بیشتر می کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. omid

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (166 ديدگاه)

    رنو کوئید بین 7 تا 8 هزار دلاره، اما این خودرو از سایر جهات برتر از کوئید هست و تقریبا دوبرابر کوئید قیمت داره که بنابراین اصلا قابل مقایسه نیست. اگه ایران بیاد تو رده قیمتی تندر90 عرضه میشه که به احتمال خیلی زیاد موفق نخواهد بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. ali

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (775 ديدگاه)

    طراحی چراغای عقب اصلا خوب نیست .. جاهای دیگش خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا