تجربه‌ای جدید با سئات لئون فیس‌لیفت 2016
تجربه‌ای جدید با سئات لئون فیس‌لیفت 2016

تجربه‌ای جدید با سئات لئون فیس‌لیفت 2016

سئات لئون از زمان عرضه در سال 2012 یکی از هاچبک های مورد علاقه‌ی ما بوده است؛ اما با پیشینه‌ی 4 ساله این خودرو در برابر رقبای تازه‌تر خود فرتوت به نظر می‌رسد. به همین علت بوده که سئات محبوب‌ترین خودروی خود را فیس لیفت کرده و تجهیزات بیشتر و ظاهری جدید را به آن تزریق نموده است.

SEAT Leon 2016 facelift
SEAT Leon 2016 facelift

لئون همیشه نسبت به عموزاده‌ی خود یعنی گلف هاچبکی خوش‌چهره‌تر و اسپورت تر و جوان‌پسند تری بوده است. به خاطر همین بوده که مدل جدید تنها بهبودهای اندکی داشته و در آن شاهد سپر جلوی جدید، جلوپنجره‌ی به‌روز شده، طراحی جدید رینگ‌ها و طیفی جدید از رنگ‌ها هستیم. داخل کابین نیز شاهد پوشش و نورپردازی بدیعی هستیم.

SEAT Leon 2016 facelift
تجهیزات اضافی مدل جدید عبارت‌اند از تشخیص علائم ترافیکی، شارژ بی‌سیم گوشی و دستیار ترافیک که برای اولین بار در شاسی‌بلند آتکا آن را دیده‌ایم. مدل‌های SE دینامیک به بالاتر همچنین دارای صفحه‌نمایش لمسی 8 اینچی نیز هستند. خودروی حاضر در تست مشخصات مدل بازار انگلستان را ندارد بنابراین از صفحه‌نمایش بزرگ‌تر استفاده می‌کند. نسخه‌های خاص بازار انگلستان دارای صفحه 5 اینچی هستند که با این بازه‌ی قیمتی شرم‌آور است.

SEAT Leon 2016 facelift
خود سیستم اطلاعات سرگرمی تغییر زیادی نداشته اما این موضوع نکته‌ای منفی نیست چراکه این سیستم یکی از خلاقانه‌ترین سیستم‌های در حال فروش بوده و در بحث تکنولوژی‌های خودرویی لئون قطعاً هنوز هم با اکثر رقبای خود هم‌تراز است.

SEAT Leon 2016 facelift
در مدل فیس لیفت شده نیز می‌توان برخی از پلاستیک‌های خراش‌پذیر را دید اما در کل کابین خودرو حس گران‌بهایی دارد و داشبورد لئون هوشمند است اگرچه که در بحث کاراکتر ویژه‌ی خود کمی لنگ می‌زند. این موضوع باعث سرافکندگی است مخصوصاً وقتی به ظاهر خودرو که یکی از جذاب‌ترین هاچبک ها است نگاه می‌کنیم.

SEAT Leon 2016 facelift
همانند مدل قبل از فیس لیفت موقعیت رانندگی برای راننده‌های بلندقد کمی نامناسب است اما اگر در مدل قبلی موقعیت مناسب خود را یافته بودید اینجا نیز مشکلی نخواهید داشت. فضای زیادی داخل کابین وجود دارد و شاهد فضای پای برجسته‌ای هستیم. فضای داخلی کنسول مرکزی کمی کوچک است و نگه‌دارنده‌های بطری نیز فاقد عمق مناسب هستند.


هنوز هم سواری نرم و راحت را در لئون می‌بینیم هرچند این خودرو توازنی مثال‌زدنی بین کیفیت سواری و هیجان و درگیری رانندگی دارد. جاده‌های نرم اسپانیا حس زیادی را درباره‌ی عملکرد خودرو عیان نمی‌کنند.

SEAT Leon 2016 facelift
در پیچ‌ها لئون اعتمادبه‌نفس و پایداری بالایی داشته و چسبندگی بالای خودرو جلب‌توجه می‌کند. بالانس وزنی فرمان به خوبی صورت گرفته اگرچه که احساس زیادی ندارد. پیشرانه‌ی 1 لیتری سبک‌وزن خودرو که برای اولین بار در این خودرو نصب شده قبلاً در گلف استفاده شده و البته چابکی بیشتری را به ارمغان آورده است. سواری خودرو به اندازه‌ی مزدا 3 خوب نیست اما در مجموع توازن بهتری از توانایی‌های خود را به نمایش می‌گذارد.

SEAT Leon 2016 facelift
پیشرانه‌ی 113 اسب بخاری خودرو در هنگام استفاده از دنده‌ی نامناسب کم‌توان نشان می‌دهد و البته باید گفت گشتاور 200 نیوتون متری آن تنها بین دورهای 2000 تا 3500 در دسترس است بدین معنی که در دورهای پایین پیشرانه‌ی 3 سیلندر کوچک لئون تمایل به لرزش دارد اما خوشبختانه دورگیری آن مناسب است و در دورهای میانی خوب عمل می‌کند. گیربکس 6 سرعته ی دستی لئون نیز عالی است. عمل تعویض دنده نرم و روان بوده و دسته‌دنده احساس خوبی را به دست منتقل می‌کند. علیرغم مصرف سوخت کم، هنوز هم لذت زیادی با نشستن پشت فرمان لئون به وجود می‌آید.

SEAT Leon 2016 facelift
لئون با پیشرانه‌ی کوچک خود در هر صد کیلومتر 4.4 لیتر سوخت می‌سوزاند و آلایندگی کمی دارد. مالیات‌های مربوط به این خودرو نیز کم بوده و پیشرانه‌ی بنزینی خودرو بهتر و آرام‌تر از نسخه‌ی 1.6 لیتری دیزلی است.

SEAT Leon 2016 facelift
در حقیقت به لطف ایزوله‌ی فوق‌العاده‌ی صدا تنها راه برای فهمیدن اینکه پیشرانه روشن است احساس لرزش دسته‌دنده خواهد بود. با بالا رفتن دور پیشرانه صدا مشخص می‌شود اما صدایی بد و گوش‌خراش نیست. صدای باد و جاده‌ی زیادی نیز وجود ندارد بنابراین لئون واقعاً خودروی آرامی در سرعت‌های بالاست.

SEAT Leon 2016 facelift
لئون کاربردی نیز هست و فضای بار 380 لیتری دارد که با خواباندن صندلی‌ها به 1210 لیتر می‌رسد.

SEAT Leon 2016 facelift
با بهای آغازین حدود 17 هزار پوند لئون ارزش خوبی را نشان می‌دهد اگرچه که به اندازه‌ی واکسهال آسترا معامله‌ی ارزانی به حساب نمی‌آید. این موضوع مخصوصاً هنگام مقایسه نسخه‌ی 1 لیتری بیشتر به چشم می‌آید چراکه مدل 3 سیلندر آسترا از بهای 16615 پوند در دسترس است درحالی‌که لئون 18995 پوند قیمت دارد.

SEAT Leon 2016 facelift
به لطف فیس لیفتی سبک، لئون بیش از پیش ارزش بالاتری دارد اما تغییرات اندک همه‌چیز نیستند. لئون هنوز هم جایگزینی فوق‌العاده برای گلف بوده هرچند به اندازه‌ی آن راحت و شیک (در داخل کابین) نیست. پیشرانه‌ی 1 لیتری جدید انتخاب مناسبی بوده که ترکیبی عالی از مصرف سوخت کم و هیجان را ایجاد می‌کند. این مشخصات دقیقاً با کاراکتر یک سئات همخوانی داشته اگرچه که خرید آن پول بیشتری را نسبت به مدل 1.2 لیتری بنزینی طلب می‌کند.

SEAT Leon 2016 facelift

مشخصات سئات لئون Ecomotive SE Technology 1.0 TSI

قیمت: 18995 پوند
پیشرانه: 3 سیلندر 1 لیتری بنزینی
قدرت/گشتاور: 113 اسب بخار/200 نیوتون متر
گیربکس: 6 سرعته دستی، دیفرانسیل جلو
شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 9.6 ثانیه
حداکثر سرعت: 198 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 4.4 لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

3 دیدگاه

  1. madjid
    سوابق: (3795 دیدگاه) ,

    چند وقت هست پدال خیلی خلوت شده.
    فقط چند نفر هستیم که کامنت میذاریم.

    پاسخ
  2. احمد باقری
    سوابق: (4379 دیدگاه) ,

    طراحی خوب و شیکی پیدا کرده.

    پاسخ
  3. تصویر پروفایل یاسین
    یاسین
    سوابق: (66 دیدگاه) ,

    رخش بهتر شده قیمتشم درسته یکم زیاده ولی به نظرم به قیمتش می ارزه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.