سئاتهفته نامه

بررسی اولیه سئات لئون 5 درب FR؛ مهمان تازه بازار ایران

شرکت کیهان موتور آرین نماینده کمپانی سئات اسپانیا (زیرمجموعه گروه معظم فولکس واگِن) از چند ماه پیش اقدام به تبلیغات و شناساندن خود در بازار خودرو و میان اقشار مختلف مردم نمود. همان موقع حدود یک‌صد دستگاه مدل لئون FR به‌عنوان اولین محصول وارد کشور و تماماً پیش‌فروش شد. از میزان و درجه رسمیت این شرکت که بگذریم (بعداً موردبحث خواهد بود)، محصولات سئات گزینه‌های مناسبی برای بازار ایران بوده و اگر قربانی مسائلی چون قیمت‌های عجیب، عدم ارائه خدمات پس از فروش کافی و باندبازی‌های دلسوزانه (!) نشود، می‌توانند جای خوبی برای خود دست‌وپا کند.

سئات لئون
سئات لئون به‌طورکلی در ۵ نسخه SC، ۵D، ST، X-Perience و کوپرا (Cupra) تولید می‌شود. نمونه موجود در کشور از نوع ۵ درب (چهار درب سرنشین و یک درب صندوق عقب) با تریم FR می‌باشد که ازنظر کیفیت و امکانات در سطح بالایی قرار دارد. در جریان تست درایو اختصاصی دست‌اندرکاران خودرو که روز پنج‌شنبه ۱۳ آبان ماه در پیست اتومبیل‌رانی مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد، فرصتی پیش آمد تا نسخه ۱.۸ لیتری آن را از نزدیک ملاقات کرده و ساعتی را کنار و پشت فرمان آن بگذرانم. آنچه در پی می‌خوانید و می‌بینید، حاصل این دیدار به‌یادماندنی است.

سئات لئون
صبح زود در مسیر آن‌قدر غرق در فکر راجع به سئات و پیشینه آن شدم که ناگهان خود را در ورودی اتوبان آزادگان یافتم! سرانجام پس از تأخیر نه‌چندان زیادی به پارکینگ مجموعه رسیدم اما هنوز زود بود. نکته جالب، محوطه پیست آزادی است که هیچ‌گونه شباهتی به یک مجموعه خودرویی ندارد.

سئات لئون
تماشای لئون از فاصله دور شاید شما را به یاد محصولات آئودی مخصوصاً سری ۳ هاچ‌بک بیندازد. نمای بیرونی آن زیبا و متناسب بوده و هیچ اغراق زننده‌ای ندارد. کار سئات در این بخش حقیقتاً قابل‌تحسین است. پس از بررسی چشمی دورتادور خودرو و لذت بردن از زوزه خفیف آن، روی صندلی چرم-آلکانتارا پشت فرمان چرمی قرار گرفتم. محیط تلفیقی است از چرم، آلکانتارا و پلاستیک فشرده. عایق‌بندی مناسب فضایی آرام را برای تمامی سرنشینان محیا کرده و ارگونومی خوب، حس جادار بودن و شاید بهتر بگویم، خلاصه و مفید بودن فضا را به سرنشینان القا می‌دارد. هنگام قرارگیری در صندلی کناری راننده و ردیف عقب، اتاق را بسیار جادار یافتم. دید به اطراف در هردو ردیف بسیار خوب بوده و نمی‌توان خرده‌ای بدان گرفت. فضای سر و پای عقب هم برای افراد تا ۱۸۵ سانتی‌متر کافی بوده و حقیقتاً تعجب و توجهتان را جلب می‌نماید.

سئات لئون

شروع به حرکت در حالت خودکار با شتاب اولیه خوبی انجام گرفته و عقربه سرعت سریعاً به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. قلب ۱.۸ لیتری سرزنده، قدرتمند و جسور عمل می‌کند. سر پیچ‌های تند پیست، پایداری عمودی خوب است و لئون بیشتر از حد انتظار ظاهر می‌شود؛ البته نه این که خیال کنید سرنشینان روی صندلی کاملاً ثابت می‌مانند. جعبه‌دنده ۷ سرعته DSG نرم و با دقت عمل کرده و تعلل خاصی در رفتارش مشاهده نمی‌گردد، در حالت دستی هم اگر دور پیشرانه بیش‌ازحد بالا برود خودش اقدام به تعویض خواهد کرد. یکی از نقاط قوت این خودرو، ترمزهای آن هستند که تیز و حساس بوده و چرخ‌ها را روی زمین قفل می‌کنند؛ در این زمینه قطعاً باید از دیسک‌های قوی مخصوصاً انواع برمبو موجود در جلو تشکر کرد. سامانه فرمان هم دقت و سرعت رضایت‌بخشی داشت و در حد حدود ۱۰ دور پیست، مشکلی بنده را متوجه خود نکرد.

سئات لئون
پس از چند دور آزمایشی و آشنایی با قلق بخش‌های مختلف، هرچه تلاش کردم نتوانستم سر پیچ‌های تند لئون را رام خود کنم. بخش عقب به‌هیچ‌وجه، حتی در حالت اسپورت و تحمل کشش زیاد، منحرف نمی‌شود و راستش را بخواهید، افرادی مثل بنده را کمی عصبی می‌کند! مگر می‌شود دو لاستیک ۴۵/۲۲۵ با رینگ‌های ۱۸ اینچی، این‌قدر به آسفالت بچسبند؟ البته پاسخ روشن است: بله، با کمک سامانه‌هایی همچون تعدیل و ضد لغزش (ASR)، کمکی پایداری خودرو (VSA) و کنترل کشش (TCS) چنین چیزی اصلاً بعید نیست. هنگام رانندگی با آن حس اطمینان و آرامش دارید و ازنظر فنی و راحتی چیزی نگران یا اذیتتان نمی‌کند.

سئات لئون

البته چند نکته منفی هم وجود داشت. علی‌رغم پایداری مناسب، صندلی‌ها طراحی چندان مناسبی نداشته و بدن را در خود نگه نمی‌دارند، درنتیجه سر پیچ‌ها با وجود تعادل خوب خودرو، کاملاً به این‌سو و آن‌سو کشیده می‌شوید. جای‌جای کابین، پلاستیک بیشترین سهم را به خود اختصاص داده و متأسفانه توی ذوق می‌زند. شیشه عقب نیز دید خوبی دارد اما اگر ابعاد بزرگ‌تری داشت بسیار بهتر بود.

سئات لئون

طبق صحبت‌هایی که در حاشیه آزمایش با یکی از مسئولان فروش کیهان موتور داشتم، در حال حاضر تحویل سری اول ثبت‌نام‌ها آغاز شده و پیش‌فروش با موعد تحویل ۱۲۰ روز کاری در جریان است. وقتی از قیمت بالای خودرو می‌گویم، ایشان زیر بار نمی‌روند و معتقدند با توجه به شرایط بازار، بهای به ترتیب ۱۳۴.۵ و ۱۵۴ میلیونی نسخه‌های ۱۵۰ و ۱۸۰ اسب بخاری اصلاً غیرمنطقی نیست. این شرکت همچنین قصد دارد در آینده نزدیک کراس‌اوور آتکا (Ateca) را نیز در بازار ایران عرضه کند. طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، رونمایی حوالی نوروز ۹۶ انجام و عرضه چندی پس‌ازآن آغاز خواهد شد.

سئات لئون

به‌زودی آزمایش رانندگی اختصاصی و مشروح این اسپانیایی دورگه را در پدال خواهید خواند.

سئات لئون
در پایان توجه شما را به فهرست ویژگی‌های اصلی نسخه موردبررسی جلب می‌کنم.
طول/عرض/ارتفاع (میلی‌متر): ۴۲۷۱ / ۱۸۱۶ / ۱۴۴۴
وزن خشک: ۱۲۵۲ کیلوگرم
پیشرانه: ۴ سیلندر / ۱۶ سوپاپ / ۱۷۹۸ سی‌سی
جعبه‌دنده: ۷ دنده خودکار DSG
حداکثر توان: ۱۸۰ اسب بخار در ۵۱۰۰ تا ۶۲۰۰ دور بر دقیقه
سقف گشتاور: ۲۵۰ نیوتن‌متر در ۱۲۵۰ تا ۵۰۰۰ دور بر دقیقه
بیشترین سرعت: ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت
شتاب اولیه: ۷.۲ ثانیه
سامانه تعلیق جلو/عقب: مک‌فرسون / چند اتصالی
ترمزها: جلو دیسکی خنک شونده برمبو / عقب دیسکی
مصرف سوخت شهری/جاده‌ای/ترکیبی (لیتر در یک‌صد کیلومتر): ۷.۱ / ۵.۱ / ۵.۸
میزان آلایندگی: ۱۳۴ گرم CO2 در هر کیلومتر – استاندارد یورو ۶
گنجایش مخزن سوخت (لیتر): ۵۰
ظرفیت صندوق عقب: ۳۸۰ لیتر
وضعیت ایمنی: ۵ ستاره یورو اِن‌کَپ

پیش از خاتمه گزارش، از شرکت کیهان موتور و جناب آقای عطارنژاد بابت دعوت صمیمانه و برخورد بسیار محترمانه تشکر و قدردانی می‌کنیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امین قوام‌

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه‌ها

  1. sunmartin

    ۲۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1915 ديدگاه)

    سئات یعنی آئودی اسپانیا واقعا اینخودرو را دوستدارم کاش قیمت منطقی داشت واقعا قیمت بالا در نظر گرفته شده با تشکر از تهیه این گزارش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Scuderia Italia

      ۲۰ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      به نظر من اگر ((( به نسبت ))) حساب کنیم گرون نیست
      ماشین های کره ای همین قیمتن.
      مزدا 3 همین قیمته.
      قدرتش همینقدره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Ashkan

      ۲۰ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (376 ديدگاه)

      با این قیمت حتی کمتر میشه آلفا رومئو گرفت

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Scuderia Italia

        ۲۱ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        کی گفته الفا رومئو بهتر از اینه ؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. فرامرز

          ۲۱ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (1595 ديدگاه)

          این واقعاْ بهتر از آلفا هست. امیدوارم اسب بخار این رو هم آزمایش کنه و بعد خودتون با دیدن بررسی ها ببینید که این چقدر خوبه. از آلفا بهتر نباشه ۱۰۰ درصد از دی اس بهتره که بالای ۲۰۰ میلیون قیمت خورده

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. فرامرز

      ۲۱ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      قیمت سئات تو آلمان از ۱۵۰۰۰ یورو شروع میشه ولی خیلی با این تیپ تفاوت داره. با این امکانات تو آلمان بخوای بخری حدود ۳۰۰۰۰ یورو در میاد. به نظرم قیمتی که براش تعیین کردن زیاد نیست چون سئات تو آلمان از تویوتا اوریس (هاچبک کورولا) و نیسان پولسار گرونتره. به نظرم خیلی بهتر بود مدل پایه رو با قیمت ۸۰ تا ۹۰ میلیون عرضه میکردن. البته مدل پایه حتی کروز کنترل، رینگ اسپرت، کولر اتوماتیک، ترمز عقب دیسکی و … هم نداره و موتورش حدود ۸۵ اسب بیشتر قدرت نداره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فرامرز

        ۲۱ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (1595 ديدگاه)

        الآن سایت seat.de آلمان چک کردم قیمت نسخه ۱۵۰ اسبی (بدون آپشن اضافه بر تیپ اف آر) زیر ۲۶۰۰۰ یورو هست که البته بدون مالیات تو آلمان کمتر از ۲۲۰۰۰ یورو درمیاد که با قیمت روز یورو باید زیر ۸۸ میلیون باشه. بگیر ۹۰ میلیون به اضافه ۴۵٪ گمرک میشه حدود ۱۳۰ میلیون. پس انصافاْ این مدل رو گرون نمیدن (البته اگه همه آپشن های تیپ اف آر رو داشته باشه). ولی مدل ۱۸۰ اسبی تو آلمان فقط ۹۰۰ یورو گرونتره چون آپشن بیشتری نداره و تو ایران نباید بالای ۱۴۰ میلیون باشه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. SS

          ۲۱ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (731 ديدگاه)

          به نظر من هم قیمت 1.4 لیتری با توجه به قیمت رقباش نسبتا خوب تعیین شده اما 1.8 لیتری (که به قول شرکت واردکننده موتور آئودی هست!!! در حالی که موتور 1.8TSI VW هست ) ارزش 20 میلیون اختلاف قیمت رو نداره (اگرچه در مقایسه با جولیتا هنوز هم خیلی بهتر قیمت خورده)
          البته فکر میکنم اگر استقبال بشه شرکت قیمت رو بالا ببره.
          و نکته دیگه اینکه هیچ صحبتی در مورد خدمات پس از فروش نشده که در میتونه در اینده برای خریداران دردسرساز باشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. ReventОn

    ۲۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (282 ديدگاه)

    شما شتاب و کشتاورو مصرف سوخت رو بزارین کنار هم، چی بذهنتون میرسه؟
    برای من که*** ایرانخودرو سایپا مدیران خودرو، و این باند بازیا ست، شما چطور؟
    واقعا دلم گرفت، سمند 100 اسب شتاب 18 مصرف صدی 10

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مجید

    ۲۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (681 ديدگاه)

    سئات و آشکودا برند های خوبی هستن که زیر نظر فولکس واگن بهتر هم شدند ولی من دلم میخواد بدونم این برندها تو دراز مدت تو ایران چطوری کار میکنن و آیا خدمات پس از فروش مناسب و پشتیبانی لازم با توجه به شرایط خیابان و جاده ها و کیفیت پایین سوخت هست یا نه؟اما بدنه زیبایی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. علی

    ۲۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (26 ديدگاه)

    چرا اینقدر ماشین تو ایران گران هست خدا بانیش را لعنت بکند ، بعد میگویند چرا ملت دزدی و اختلاس و … میکنند ، خوب قوانین حقوقی کشور را درست بکنید ، اون مدیری که چند صد میلیون در میآورد که دلش بحال مردم نمی سوزد کی می خواهند بفهمند!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ASTON

      ۲۰ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (213 ديدگاه)

      علی آقا دمت گرم با نظر فوق العاده ات واقعا خلاصه و بسیار دقیق ابراز عقیده کردی
      ارادتمندم

      خدایی من اگر تمکن مالی خرید در این حد داشتم انتاخب اولم با توجه به بازار موجود ایران این برند بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. وجدان

      ۲۱ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      واقا نمی دونی چرا؟!
      یا خواستی یک سئوال بپرسی تا بقیه را هم متوجه ظلم و انحصار طلبی آنها بکنی و در واقع ازشون بخواهی از خواب بیدار بشوند !!!
      اینها تا زورشان می رسد به ملت ظلم می کنند تازه اگر می توانستند هنوز هم مثل قدیم سیم کارت را یک میلیون تومان می فروختند و نه 5 هزار تومان !!!
      آخه یک اقتصاددان هم داخلشون نیست بگه این همه هزینه خرید بنزین می کنید بعد اینطوری راحت به بادش می دهید مصرف سوختش بکنار ، آلودگی هوا هم تو سرشون به خورد، بعد میگن جمعیت را زیاد کنید :( شما جون همین ها را حفظ کنید اون پیشکش !!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. YAS

    ۲۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (68 ديدگاه)

    بهتر بود اول کراس اوور رو میاوردن.مردم علاقه بیشتری به کراس اوور اوردن و چندان علاقه ای به هاچ بک این قیمتی ندارن.به شخصه فکر نمی کنم بهتر از جولیتا باشه و جولیتا با اینکه عالی بود اما موفق نشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. سیاوش

    ۲۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (163 ديدگاه)

    خود ماشین عالیه ولی قیمتش افتضاحه افتضاح چه خبره !!!!!!
    با این قیمت همون پژو هایی که قراره ایران خودرو تولید کنه بهتره زیر 100 میلیونه
    چه خبره 135 150 میلیون بدیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. ASA

    ۲۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    واقعا زیباست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ناصر

    ۲۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (111 ديدگاه)

    بازار ایران یه خودروی هاچ بک با این قیمت را نمیپسنده.
    خلاصه به درد مردم نمیخوره با این قیمت.
    داستان این قیمتها چیه؟؟؟
    یعنی نباید یه خودرو با قیمت منطقی وارد این مملکت بشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. ALIREZA034

    ۲۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (75 ديدگاه)

    از هاچبک های بازار یکم گرون تره ولی ارزششو داره.لااقل ماشین اروپایی و مطمعن سوار میشیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. متین

    ۲۱ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (30 ديدگاه)

    این ماشین قیمتش حدودا ۲۳ هزار یوروه چه جوری شده ۱۵۶ میلیون !؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نیما

      ۲۱ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (276 ديدگاه)

      این که گفتی قیمت پایه است !
      بعدش اگه حدود ۲۵ هزار یورو باشه و با یوروی ۴ تومنی میشه ۱۰۰ میلیون .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. یاسین

    ۲۱ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (658 ديدگاه)

    این ماشین یه مهندسی المانی و دقیق داره وبرای طرفدارای ماشینهای اروپایی گزینه خوبیه
    کاشکی شرکت مدل اتکا رو هم میاورد تا با داشتن یه کارس اوور خوب تو سبد محصولاتش تو همین شروع اسم سئات رو خوب سر زبونها مینداخت
    در مورد قیمتم این مدل 20525 پوند تو انگلستان قیمتشه که میشه حدود صد میلیون با احتساب تعرفه واردات و هزینه پلاک پول و چایی وزارت بازرگانی شرکت قیمت خوبی گذاشته تقصیر وارد کننده بیچاره چیه اینجا شهر هرته به نظرم خرید این ماشین از رقبای کره ای هم قیمتش خیلی بهتره درسته که سگمنتشون فرق داره ولی یه لحظه فرض کنیم یه نفر 130 تا 150 داره و میخواد یه ماشین صفر بگیره مشکلی با این نداره که این ماشین صندوق بزرگی نداره اشتباهه که بجای این ماشین سمت کره ای ها بره هم رخ قشنگتری داره و من مطمئنم تو بحث فنی و دوامم از اونا بهتر عمل میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سیاوش

      ۲۱ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (163 ديدگاه)

      این شرایطیه که خدمات پس از فروش یکی داشته باشن ولی وقتی تازه اومده و هر لحظه ممکنه باز تحریم شیم خریدش ریسکه
      دو روز دیگه قطعش خراب شه پیدا نشه باید چیکار کرد !!!
      در خوب بودنش نسبت به کره ای ها شکی نیست ولی باید فکر آینده رو هم بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. ارمان

    ۲۱ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    اقای قوام صفری عزیز من تو سایتش هم رفتم متاسفانه هیچ اطلاعاتی از گارانتی ندیدم شما خبر داری داستان چیه؟
    اگه بدون گارانتی باشه واقعا این قیمت عجیبه اما اگر یه ۵ ساله داشته باشه امیدوار کنندست
    و اینکه نمایندگی رسمیست یا ۱۰۰ هزار تومن دادن یه شرکت ثبت کردن و میگن ما نمایندییم اگر اطلاعاتی به من بدید ممنون میشم چون تا قبل عید قصد تعویض خودرو دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. سپنتا

    ۲۱ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (25 ديدگاه)

    یه ماشین کم فروش در جهان هاچبک با قیمت وحشتناک . حالا جای دو ر نریم همین افغانستان .بله افغانستان پرفروشترین ماشین جهان تویوتا کرولا کم کارکرد 16تا 17 هزار دلار یعنی 50میلیون . خودتون پیدا کنید پرتغال فروش رو(یا پرتغال دزد رو)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. فرشاد سجادیان

    ۲۱ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    دوستان‌ میدونم کامنتم ربطی به این پست نداره اما الان یه آگهی دیدم، دود از سرم بلند شد!!! فراری 250 GTO آبی رنگ ۱۹۶۲ با قیمت ۵۶ میلیون ۴۰۰ هزار دلار ? فکر‌میکنم این بالاترین قیمتیه که تا حالا برای یه خودرو در نظر‌گرفته شده، تا جایی که میدونم، رکورد قبلی ۵۲ میلیون دلاره برای یه فراری 250 GTO قرمز رنگ ۱۹۶۳

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. سوشا حمیدford

    ۲۱ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (42 ديدگاه)

    با این پول میرم ازرا 2011میخرم بااون موتور و ابهت و کلاسش این خیلی گرونه 30میلیون شد صدام کنید خریدارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرامرز

      ۲۱ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      شما که میخوای آزرا بخری برو چینی بخر آپشن بیشتر داره!!! آخه آزرا با این قابل مقایسه هست؟ مثل این که بگم با این پول میشه کامیون خرید که خیلی بزرگتره! خب باید ببینی نیازت چیه. واسه شما ۶ سیلندر بودن مهمه و برای خیلی ها نرمی گیربکس و مصرف پایین. بعد الآن آخر سال ۲۰۱۶ هست و آزرای ۲۰۱۱ لش شده تا الآن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. B.j

        ۲۱ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (6 ديدگاه)

        منم اگه باشم با این پول آریون یا آزرای کم کارکرد میخرم که همه جوره سرتره

        موافقم 0
        مخالفم 0
  16. sunmartin

    ۲۱ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1915 ديدگاه)

    باینکه برندهای کره ای کیا و هیوندا را واقعا میپسندم و میدونم در رشد سریع و حیرت آور آنها و نیز رتبه های عالی اونها در رنکینگ مختلف عالی عمل کردند اما انصافا اشکودا بخصوص مدل لئون و این خودروی با پرستیژ با اون ترمزهای خنک شونده تمام سرامیکی و پایداری عالی در حرکات اسلالوم و شتاب خوب براحتی نمیشه ازش گذشت کاش این شرکت بصورت وسیع تر در ایران کار کنه چون بازار ایران بازار نسبتا خوبی است شرکت وارد کننده باید دو مقوله در نظر بگیره
    قیمت واقعا کاهش بده و شرایط فروش متنوعی قرار بده تا به سرنوشت جولیتا و خودروهای ds دچار نشه همانطور که دیدیم تمامی ds ها را دلالان خریداری کردند پیش پیش و بعد از چند ماه بازار اشباع میشه درست مثل جریان رنو ساندرو استپ وی که خریداران را خیل عظیم دلالان تشکیل میدادند و نه مردم عادی با در نظر گرفتن شرایط شرکت با کاهش قیمت و ایجاد تیم پشتیبانی قوی و خدمات پس از فروش شاید بتواند برای خود وجه ای دست و پا کند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. امیر

    ۲۳ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    دارای ۵ سال گارانتی یا ۱۵۰ هزار کیلومتر
    طبق گفته شرکت

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا