رکوردشکنی سئات لئون استیشن در پیست

سئات لئون ST کوپرا، سریع‌ترین استیشن واگن جهان در پیست می‌باشد که توانسته در نوربرگ رینگ، رکورد خودروهای این کلاس را از آن خود نماید.
در حالی که استیشن گلف اسپرت‌واگن R با انتقال نیرو به هر چهار چرخ و قدرت 292 اسب‌بخار، با پلتفرمی مشابه، هنوز رکوردگیری خود را شروع نکرده، تابعه اسپانیایی فولکس یعنی، سئات دیفرانسیل جلوی کوپرا با نیروی کمتر، رکورد خود را ثبت نموده است.
سئات لئون ST کوپرا در پیست معروف آلمانی رکورد 7 دقیقه و 58 ثانیه و 12 صدم ثانیه را ثبت کرد و نخستین استیشن واگنی نام گرفت که در زیر 8 دقیقه یک دور، این پیست را طی نموده است.

Seat Leon ST Cupra 280 estate
Seat Leon ST Cupra 280 estate

این رکورد از این جهت جالب است که از برخی از سوپراسپرتهای سالهای نه‌چندان دور هم، زمان بهتری می‌باشد. به‌عنوان مثال می‌توان رکورد آئودی R8 با موتور 8 سیلندر در سال 2007 را نام برد که 8 دقیقه و 4 ثانیه می‌باشد. یا نیسان اسکای لاین R33 GT-R که در 7 دقیقه و 59 ثانیه این پیست را دور زده است. مدل استیشن حتی با وجود 45 کیلوگرم وزن بیشتر، از برادران هاچ‌بک خود یعنی مدل‌های کوپرا 280 SC هم 0.4 ثانیه سریع‌تر پیست را طی کرده است. مدل‌های هاچ‌بک، اوایل سال گذشته رکورد پیست نوربرگ رینگ را از آن خود کردند، اما دیری نپایید که رنو مگان 275 تروفی R رکورد خودروهای دیفرانسیل جلو در جهنم سبز را با زمان 7 دقیقه و 54.3 ثانیه به خود اختصاص داد.

Seat Leon ST Cupra 280 estate
Seat Leon ST Cupra 280 estate

شتاب صفر تا 100 کوپرای ST هم 6.1 ثانیه و بیشینه سرعت آن 250 کیلومتر بر ساعت است. موتور 2.0 لیتری توربوی این خودرو، 276 اسب‌بخار قدرت و 350 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و با یک گیربکس شش سرعته دستی جفت می‌گردد.

Seat Leon ST Cupra 280 estate
Seat Leon ST Cupra 280 estate

از دیگر ویژگی‌های این مدل، چرخهای 19 اینچی آلومینیومی، دیفرانسیل جلوی با لغزش محدود، دیسک‌های ترمز برمبو با کالیپرهای 4 پیستونی، تایرهای صاف و نسبتاً نرم ویژه پیست و صندلی‌های مسابقه‌ای ویژه را می‌توان نام برد.

Seat Leon ST Cupra 280 estate
Seat Leon ST Cupra 280 estate

از شما دعوت می‌کنیم تا ویدئوی زیبای سئات ویژه این رکوردشکنی را نیز ببینید:

12 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل محمد
    محمد
    سوابق: (135 دیدگاه) ,

    من نمیدونم که واقعا برای یه واگن استیشن این سرعت چه اهمیتی داره ؟ چون تو این کلاس مطمئنا کسی که این جور ماشین ها رو می خره هدفش هرچی هست به جز سرعت.

    پاسخ
    1. جی تی ار
      سوابق: (429 دیدگاه) ,

      خیلی از کمپانی های بزرگ به تولید استیشن های باقابلیت سریع رفتن روی آورده اند. اگه این نیاز دربازار نبود که الکی تولید نمی شدند…

      پاسخ
      1. امین
        سوابق: (115 دیدگاه) ,

        به نظر من بیش از اینکه نیاز بازار باشه یه حالت رقابتی و روکم کنی داره برا شرکتا و هرکدوم به دنبال اینن که سریع ترین تو این کلاس از برند و ساخته اونا باشه

        پاسخ
    2. سامورایی
      سوابق: (182 دیدگاه) ,

      Seat هم همچین ماشینهایی داشت و ما نمیدونستیم

      پاسخ
  2. زیگما
    سوابق: (3078 دیدگاه) ,

    سئات لئون با شالوده مشترک با فولکس گلف!
    لئون از نظر امکانات در پایین ترین سطح در بین خودروهای فولکس در این کلاس جای میگیره
    در واقع از بالاترین سطح به پایین ترین سطح در این کلاس در بین خودروهای فولکس میشه:
    آئودی آ3 هاچ بک
    فولکس گلف هاچ بک
    اشکودا رپید هاچ بک(جالبه که پلتفرمش با بقیه خودرو های فولکس در این کلاس فرق میکنه)
    سئات لئون هاچ بک

    پاسخ
  3. آبين
    سوابق: (22 دیدگاه) ,

    ای کاش در باره خودروهای اشکودا ساخت کشور چک هم در سایت مطلب درج بشه – ماشینهایی با دوام و دارای تکنولوژی بالا در ایمنی کامل و مصرف سوخت پایین – خصوصا در مورد اشکودا سوپرب مدل 2015 رو بررسی کنید – سازنده خودرویی که جای ماشینهاش واقعا در کشور ما خالییه من در ترکیه سوار خیلی از مدلهای اشکودا شدم واقعا ماشینهای راحت و ایمنی هستند و اکثرا مالکینش از کیفیت بالا و مصرف پایین و دوام این خودرو حرف زدن – باسپاس

    پاسخ
  4. milad
    سوابق: (209 دیدگاه) ,

    این ماشین های سءات و اشکودا کیفیت المانی هستن ولی قیمت کره ای….خیلی عالیه

    پاسخ
  5. تصویر پروفایل BMW7
    BMW7
    سوابق: (69 دیدگاه) ,

    این شرکت رو قبلا تو مجله ماشین دیده بودم و همون زمان هم پیشرفتهای خوبی داشت و معلومه ک برنامه ریزی دقیق و مدیریت حساب شده پشت شرکته ک سریعترین واگن استیشن رو دارن ولی به نظر من به زودی این رکورد شکسته میشه به لطف تکنولوژی های جدید ودر حال پیشرفت اتوموبیل سازی

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.