سئات

معرفی فیس‌لیفت سئات لئون کوپرا با 300 اسب بخار قدرت

پس از معرفی نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ هاچ‌بک کامپکت لئون توسط سئات، حالا این شرکت اسپانیایی نمونهٔ فیس‌لیفت شدهٔ نسخهٔ اسپرت و داغ کوپرای (Cupra) لئون را هم معرفی کرده است که قدرتمندترین خودروی ساخت سئات لقب گرفته است. لئون کوپرا جدید از همان پیشرانهٔ ۲ لیتری بنزینی TSI قبلی استفاده می‌کند که البته مورد تجدیدنظر قرار گرفته و قدرتش به ۳۰۰ اسب بخار و گشتاورش به ۳۸۰ نیوتن متر افزایش یافته است. این یعنی لئون کوپرای جدید ۱۰ اسب بخار قدرت و ۳۰ نیوتن متر گشتاور بیشتری نسبت به قبل دارد؛ بنابراین پیش‌بینی می‌شود که شتاب صفرتاصد کوپرا ۲۰۱۷ با گیربکس اتوماتیک DSG حدود ۵.۷ ثانیه و با گیربکس دستی ۵.۸ ثانیه باشد هرچند که هنوز سئات هیچ‌گونه آمار و ارقام رسمی از کوپرا جدید منتشر نکرده است.

2017-seat-leon-cupra-300-1

اما لئون کوپرای جدید علاوه بر اینکه قدرتمندتر شده، در دیگر بخش‌ها هم مورد بهینه‌سازی قرار گرفته است به‌گونه‌ای که مجهز به سیستم کنترل شاسی تطبیقی (DCC)، دیفرانسیل خود قفل شونده و فرمان پیشرفته شده است. علاوه بر این رانندگان می‌توانند بین حالات رانندگی مختلف راحت، اسپرت، اقتصادی، شخصی و کوپرا یکی را انتخاب کنند. همچنین این هاچ‌بک داغ آلمانی/اسپانیایی مجهز به آخرین تکنولوژی‌های کمک‌راننده مانند تشخیص ترافیک روبرو، حفاظت از عابر پیاده و… شده است.

2017-seat-leon-cupra-300-2

سئات لئون کوپرا جدید در دو نسخهٔ هاچ‌بک و استیشن عرضه می‌شود و همچنین برای آن گیربکس اتوماتیک دوکلاچه و سیستم چهارچرخ محرک هم ارائه شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. احمد باقری

    ۱۸ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    طراحیش کمی بهتر شده.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا