سئات

فیس‌لیفت سئات لئون با موتورهای جدید و به‌روزرسانی جزئی ظاهری

نسل سوم هاچ‌بک سئات لئون در سال ۲۰۱۲ معرفی شد و حالا سئات این خودرو را در میانهٔ عمرش مورد فیس‌لیفت و به‌روزرسانی قرار داده است. فیس‌لیفت لئون همراه با مجموعه‌ای از تغییرات فنی بوده است و هرچند در ظاهر به نظر می‌رسد چیزی در آن تغییر نکرده است اما سازندهٔ اسپانیایی اصرار دارد که همه‌چیز تغییر کرده است.

seat-leon-2017-1024-01

لئون جدید در قسمت بیرونی از طراحی نوینی برخوردار شده است که هارمونی بیشتری دارد تا جایی که مدیر طراحی سئات «Alejandro Mesonero» دراین‌ارتباط گفته است که هدف از این فیس‌لیفت هماهنگی تمامی قسمت‌های خودرو به‌ویژه جلو، عقب و طرفین آن با یکدیگر بوده است. درواقع سئات طرح فعلی پویای لئون را با جلوپنجرهٔ کمی عریض‌تر (۴ سانتیمتر)، خطوط واضح‌تر و چراغ‌های LED بازطراحی‌شده، تقویت کرده است.

seat-leon-2017-1024-05

کابین این مدل نیز مجهز به سیستم روشنایی LED شده است درحالی‌که و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی آن از طریق یک صفحه‌نمایش بزرگ‌تر ۸ اینچی ارائه می‌شود. برای اینکه همه‌چیز نشانگر تکنولوژی بالا باشند، تعداد دکمه‌ها کمتر شده و یک صفحه‌نمایش دیجیتالی هم به‌صورت اختیاری بجای صفحه آمپر استاندارد ارائه شده است.

seat-leon-2017-1024-0a

ویژگی‌های دیگر لئون جدید عبارت‌اند از سیستم کمکی حرکت در ترافیک که سرعت‌گیری و ترمزگیری ماشین را به‌صورت خودکار تا سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعت انجام می‌دهد، کروز کنترل تطبیقی و سیستم کمک پارک پیشرفته که قادر به پارک خودرو به هر دو صورت عمودی و افقی است. همچنین برای لئون فیس‌لیفت تریم جدیدی بنام Xcellence هم ارائه شده است. سئات گفته است این تریم جدید شامل تریم داخلی ویژه و متمایز می‌شود که چرم آلکانترا و دیگر چرم‌های مشخص را به همراه چند نورپردازی مختلف و دیگر موارد ارائه می‌کند.

در بخش فنی، سئات دو موتور جدید برای نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ لئون ارائه کرده است که عبارت‌اند از یک موتور ۱ لیتری سه سیلندر TSI فولکس‌واگن و یک واحد دیزل ۱.۶ لیتری که هردو ۱۱۵ اسب بخار قدرت دارند. همچنین در آیندهٔ نسخهٔ اسپرت و قدرتمند کوپرا هم معرفی خواهد شد. سئات لئون جدید همانند گذشته در سه مدل هاچ‌بک پنج‌در، هاچ‌بک سه‌در و استیشن عرضه می‌گردد.

seat-leon-2017-1024-04

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. mahsa

    ۲۹ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    امیدوارم بتونه بازار جهانی رو بگیره…سیات خیلی خوب کار میکنه… پیشرفتش قابل ملاحظه بوده. به راحتی میتونه جای ماشینای کره ای رو تو ایران بگیره. من که عاشقشم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ELEMENTO

      ۲۹ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      بیاد ایران ببینیم قیمت و خدماتش چطور خواهد بود…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. فرامرز

    ۲۹ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1595 ديدگاه)

    من گواهینامه آلمانیم رو با این گرفتم. یعنی تو ۱۰ ساعت تمرین و ۴۵ دقیقه آزمون سئات لئون استیشن دیزلی ۱۶۰۰ با ۱۰۵ اسب قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور. شتابش در حد سمند ای اف ۷ بابام هست (تو سرعت های بالا البته بهتره) ولی هندلینگ و اسپرتی بودنش عالیه و ماشین خیلی قرص و محکمیه. گیربکس دستیش هم خیلی نرم و خوب بود و کیفیت داشبوردش هم بعضی از ماشین های لوکس رو شرمنده میکرد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. یاسین

    ۱۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (658 ديدگاه)

    باید قیمت گذاریش درست باشه اگه قیمت گذاریش خوب باشه مردم بتونن از پسش بر بیان بدون شک میتونه جایگاه پیدا کنه چون برند قدیمی و با تجربه ایه کارنامه خوبی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا