سئات

معرفی سئات لئون کوپرا به‌روز شده

سئات لئون کوپرای جدید دقیقاً خودروی جدیدی نیست اما نسبت به مدل پیشین خود اندکی به‌روز شده است.

seatleoncupra2
لئون کوپرا یکی از تواناترین هاچبک های بازار بوده و سئات هم‌اکنون تنها اندکی آن را بهتر ساخته است به گونه‌ای که قدرت آن از ۲۸۶ اسب بخار مدل قبلی به ۲۹۶ اسب بخار رسیده و گشتاور نیز با افزایش ۳۰ واحدی از ۳۵۰ به ۳۸۰ نیوتون متر رسیده است.

seatleoncupra3
سئات همچنان لئون کوپرا را با گیربکس ۶ سرعته دستی یا نسخه‌ی دوکلاچه و سه فرم متفاوت بدنه (سه درب SC، پنج درب معمولی و نسخه‌ی استیت ST) روانه‌ی بازار می‌کند.

seatleoncupra1
از جمله موارد برجسته‌ی مدل جدید می‌توان به اضافه شدن سیستم تمام چرخ محرک هالدکس به نسخه‌های استیت ST مجهز به گیربکس DSG اشاره کرد. این کشش اضافه شده به همراه فرم بدنه‌ی کاربردی‌تر مطمئناً لئون کوپرای واگن را به یکی از بهترین دلایل ترجیح این خودرو به یک کراس اوور تبدیل می‌کنند.

seatleoncupra6
سئات می‌گوید سیستم چهار چرخ هالدکس در صورت نیاز می‌تواند ۱۰۰ درصد گشتاور را تنها به یک چرخ منتقل کند. این سیستم به همراه سیستم‌های الکترونیکی کمکی کار می‌کند بنابراین این اجازه را می‌دهد که ترمزها کمتر بکار گرفته شوند و دخالت‌های سیستم‌های کنترل پایداری کاهش یابد.

seatleoncupra4
سئات هنوز مشخصات پرفورمنس خودرو را منتشر نکرده اما سقف سرعت خودرو مثل قبل ۲۵۰ کیلومتر در ساعت بوده و میزان آلایندگی آن بسته به نوع بدنه از ۱۵۳ تا ۱۶۴ گرم دی‌اکسید کربن در هر کیلومتر متغیر است. نسخه‌ی ۲۸۶ اسب بخاری قبلی قادر بود با گیربکس DSG ظرف ۵.۷ ثانیه از سکون به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.

seatleoncupra5
ویژگی‌هایی چون DCC، دیفرانسیل الکترونیکی جلو و سیستم فرمان تطبیق‌پذیر به‌صورت استاندارد در خودرو وجود داشته و البته نباید از به‌روزرسانی‌هایی چون چراغ‌های جلوی تمام LED، تشخیص عابران پیاده و سیستم‌های کمکی اضطراری، سیستم ترافیک سفارشی در مدل‌های مجهز به گیربکس DSG و دو رنگ متالیک جدید (آبی Mystery و قرمز Desire) غافل شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. Parker

    ۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    نمیدپنم حجم موتورش چقدره.
    اما به واردات سئات به ایران خیلی خوش بینم.
    به نظرم میتونه موفقیت چشم گیری داشته باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. احمد باقری

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    فرق خاصی نکرده.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا