سئات

نسل جدید سئات ایبیزا 2017 معرفی شد

سرانجام خودروساز اسپانیایی سئات از نسل جدید ایبیزا رونمایی کرد. همان‌گونه که می‌بینیم در طراحی ایبیزا ۲۰۱۷ ردپای پررنگی از لئون فیس لیفت شده به چشم می‌خورد. درحالی‌که افراد زیادی انتظار خودرویی متفاوت‌تر را داشته‌اند، برخی نیز بدنه‌ی شبیه لئون را می‌پسندند. به یاد داشته باشید ما تریم FR را که اسپورت‌تر است می‌بینیم. این مدل دارای خروجی دوبل اگزوز، دیفیوزر عقب، چراغ‌های جلوی LED و دیگر جزئیات مناسب بوده بنابراین مدل‌های سطح پایین‌تر ایبیزا به زیبایی این مدل نخواهند بود.

seat-ibiza-2018-04
از جزئیات فنی ایبیزای جدید می‌توان به این نکته اشاره کرد که این خودرو اولین نمونه‌ی گروه فولکس‌واگن است که از پلتفرم MQB A Zero استفاده می‌کند. این خودرو فاصله‌ی محوری بیشتر (حدود ۹۵ میلی‌متر) داشته بنابراین فضای بیشتری برای سرنشینان در عقب وجود دارد. همچنین پهنای خودرو نیز ۸۷ میلی‌متر افزایش یافته که همه‌ی این موضوعات حکایت از افزایش فضای کابین دارند. نسل فعلی ایبیزا محفظه‌ی باری با گنجایش ۲۹۲ لیتری دارد اما نسل جدید جادارتر بوده و فضای ۳۵۵ لیتری دارد.

نیروبخش ایبیزای جدید پیشرانه‌ی ۳ سیلندر ۱ لیتری توربو TSI با دو خروجی ۹۵ و ۱۱۵ اسب بخاری است. اگر خواهان قدرت بیشتری باشید پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری TSI با خروجی ۱۵۰ اسب بخاری در دسترس شماست. سئات همچنین نسل جدید ایبیزا را با پیشرانه‌ی دیزلی ۱.۶ لیتری TDI نیز عرضه می‌کند که سه قدرت متفاوت ۸۰، ۹۵ و ۱۱۵ اسب بخاری دارد؛ و در نهایت پیشرانه‌ی ۹۰ اسب بخاری سازگار با گاز طبیعی فشرده شده CNG نیز ارائه می‌شود. بسته به نوع پیشرانه می‌توان گیربکس ۵ و ۶ سرعته دستی یا ۷ سرعته DSG را سفارش داد.

seat-ibiza-2018-1024-03

این خودرو تنها با فرم هاچبک عرضه شده و در تریم های رفرنس، استایل،FR و XCelence ارائه می‌شود. نسخه‌ی FR همان‌گونه که گفته شد اسپورت ترین مدل و XCelence نیز لوکس‌ترین مدل ایبیزا ۲۰۱۷ خواهند بود. از نظر ایمنی پنجمین نسل ایبیزا سیستم‌های متعددی داشته که برجسته‌ترین آن‌ها کروز کنترل تطبیقی و دستیار ترافیک هستند.

seat-ibiza-2018-1024-0b

اما در بحث کابین می‌توان به صفحه لمسی ۸ اینچی سیستم اطلاعات سرگرمی اشاره کرد که در مدل‌های فول تر در دسترس است. این سیستم از اپل کارپلی و اندروید اتو پشتیبانی می‌کند. دیگر ویژگی‌های برجسته‌ی کابین ایبیزا ۲۰۱۷ عبارت‌اند از سیستم صوتی با ۶ بلندگو و حتی شارژ بی‌سیم سفارشی. به عنوان سخن پایانی باید گفت که منتظر نسخه‌های SC سه درب و یا ST واگن ایبیزا نباشید زیرا این خودرو تنها به‌صورت هاچبک ارائه خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Madjid R8 V12 TDI Le Mans

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    اون دوبل اگزوزش منو کشته. ???

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. یوسف

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (740 ديدگاه)

    بدنه طراحی خیلی اسپرت و داغی داره ولی نمای داخلی با وجود باکیفیت بودن زیادی ساده و محافظه کارانه دراومده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. mehran.Jy

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (232 ديدگاه)

    دیگه سئات باید یه دستی به طراحیش بکشه. زیاد تکراری شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. reza-a

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (414 ديدگاه)

    طراحی داخلی خوبی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا