سئات

نسل جدید سئات ایبیزا در نمایشگاه ژنو رونمایی می‌شود

سئات ایبیزا سابقه‌ای طولانی در پشت سر خود دارد به‌گونه‌ای که عرضهٔ اولین نسل آن به سال ۱۹۸۴ بازمی‌گردد. نسل کنونی ایبیزا که نسل چهارم آن محسوب می‌شود، از سال ۲۰۰۸ تاکنون در بازار حضور داشته است بنابراین به‌طور طبیعی تقریباً زمان عرضهٔ نسل جدید آن فرارسیده است. در حال حاضر مشخص شده است که نسل جدید این هاچ‌بک ساب‌کامپکت اسپانیایی در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۷ در ماه مارس (اسفند) رونمایی می‌شود.

2017-seat-ibiza-camouflaged-as-hyundai-i20-is-just-epic_13

سئات هم‌اکنون در حال آزمایش پروتوتایپ‌های نسل آیندهٔ ایبیزا است و تصاویر جاسوسی زیادی هم از آن‌ها منتشر شده که البته بسیار عجیب هستند چراکه نسخه‌های در حال آزمایش ایبیزا در نگاه کلی یک هیوندای i20 به نظر می‌رسد. این بدان خاطر است که سئات برای گمراه کردن جاسوسان صنعتی و جلوگیری از مشخص شدن طراحی نسل جدید ایبیزا، با قطعات و برچسب‌هایی، ظاهر آن‌را شبیه به هیوندای i20 کرده است و در صورت عدم دقت کاملاً شبیه به i20 به نظر می‌رسد.

seat-ibiza-spy-photos1

نسل جدید سئات ایبیزا بر روی پلت‌فرم انعطاف‌پذیر MQB فولکس‌واگن ساخته خواهد شد و شالودهٔ آن با فولکس‌واگن پولو مشترک است. نسل جدید این خودرو با فضای داخلی بروز شده توسط پلاستیک نرم و تکنولوژی بیشتر، کمی لوکس‌تر از قبل شده است و همچنین درنتیجهٔ رشد ابعاد خودرو، فضای داخلی آن‌هم افزایش پیدا کرده است. در مورد طراحی بیرونی هم بدیهی است که نسل جدید ایبیزا مشابه هیوندای i20 نخواهد بود و انتظار می‌رود از یک طراحی بسیار تیز و شارپ مشابه نسخهٔ به‌تازگی فیس‌لیفت شدهٔ لئون برخوردار باشد.

seat-ibiza-spy-photos4

اگرچه این برند متعلق به فولکس‌واگن در مورد قوای محرکهٔ نسل جدید ایبیزا هنوز سخنی به میان نیاورده است اما در حال حاضر میدانیم برای این خودرو مجموعه‌ای از موتورهای بنزینی و دیزلی که اکثراً از نوع توربوشارژ هستند ارائه خواهد شد. هم‌اکنون اگر فقط به لیست پیشرانه‌های فولکس‌واگن پولو و اشکودا فابیا نگاه کنید می‌توانید از طیف دقیق موتورهای نسل آیندهٔ ایبیزا اطلاع پیدا کنید؛ بنابراین ممکن است پیشرانهٔ ۱ لیتری تنفس طبیعی برای نسخهٔ پایهٔ ایبیزا ارائه گردد.

خبر بد در مورد نسل پنجم سئات ایبیزا اینکه ساخت نسخهٔ استیشن یا ST این خودرو به دلیل تقاضای کم برای نسل آینده از دستور کار خارج شده است اما بجای آن یک کراس‌اوور کوچک‌تر از آتکا بنام آرونا بر اساس ایبیزا ساخته خواهد شد. رونمایی کراس‌اوور آرونا برای سپتامبر ۲۰۱۷ برنامه‌ریزی شده است و به‌احتمال‌زیاد تنها به‌صورت دیفرانسیل جلو عرضه می‌گردد. تولید نسل آیندهٔ سئات ایبیزا علاوه بر خانه‌اش در اسپانیا، در الجزایر هم در کنار فولکس‌واگن گلف فیس‌لیفت و اشکودا اکتاویا تولید خواهد شد و در جولای ۲۰۱۷ (تیر ۹۶) به بازار عرضه می‌گردد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. بهادر

    ۲۳ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (11 ديدگاه)

    الان از برچسب استفاده می کنن دو روز دیگه هم از طراحیای کره کپی برداری میکنن.
    گهی پشت به زین و گهی زین به پشت
    البته در حد شوخی بود وگرنه کمپانی سئات خودش کمپانی قوی هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. پژمان

    ۲۳ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (18 ديدگاه)

    عقبش شبیه توسان اصلا نشده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ناشناس

    ۲۳ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (34 ديدگاه)

    قبل از اینکه مطلب رو کامل بخونم گفتم خدایا این که هیوندا i20 هست!!! خخخخخ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. احمد

    ۲۳ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (128 ديدگاه)

    الگوی طراحی خودروسازی دنیا شده هیوندا و کیا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. احمد باقری

    ۲۳ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    طراحیش میتونست خیلی بهتر از اینا باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. یوسف

    ۲۳ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (740 ديدگاه)

    با این پوشش محاله کسی تو نگاه اول شک کنه این سئاته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. سیاوش

    ۲۳ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (221 ديدگاه)

    زشت

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا