عجیب اما واقعی! بررسی سیتروئن C1 Furio

سیتروئن C1 Furio هزینه‌ی سواری کم و ظاهر خوبی دارد اما فاقد توانایی‌های رقبا است.

Citroen C1 Furio 2016
اجازه ندهید که نوارهای مسابقه‌ای، اسپویلر سقف و خروجی اگزوز قرار گرفته در وسط شما را گول بزنند. سیتروئن C1 Furio هاچبک داغی نیست. این خودرو از همان پیشرانه‌ی سه سیلندر 1.2 لیتری 81 اسب بخاری موجود در دیگر نسخه‌های C1 سود می‌برد و البته گزینه‌ی کوچک‌تر 1 لیتری 67 اسب بخاری نیز وجود دارد.

Citroen C1 Furio 2016
C1 Furio تلاش دارد تا خریداران جوان‌تر را که خواهان خودرویی با ظاهر اسپورت تر هستند اما هزینه‌های زیاد بیمه‌ای مربوط به پیشرانه‌های قدرتمندتر را نمی‌خواهند به خود جذب کند. قطعاً دراین‌باره صرفه‌جویی‌های هزینه‌ای وجود دارد و مدل حاضر در تست در هر صد کیلومتر مصرف سوخت 4.3 لیتری دارد.

Citroen C1 Furio 2016
بنابراین هزینه‌های سواری این خودرو با توجه به مصرف و آلایندگی کم پایین است. اخبار خوب این است که خرید این خودرو نیز ارزان درمی‌آید. خودرویی که ما تست کردیم 11205 پوند قیمت دارد اما با پرداخت 2 هزار پوند پیش‌پرداخت و ماهانه 145 پوند می‌توانید صاحب این خودرو شوید. با وجود تجهیزات استانداردی چون ظاهر اسپورت تر به همراه رینگ‌های آلیاژی 15 اینچی، دورشمار پیشرانه، سیستم تهویه مطبوع، شیشه‌های برقی و سیستم اطلاعات سرگرمی لمسی شاهد ارزش کاملاً خوبی هستیم.

Citroen C1 Furio 2016
سیتروئن C1 نیز همانند بسیاری از خودروهای شهری فرز و سبک سواری خوبی دارد اما وقتی آن را در برابر رقبایی چون اشکودا سیتی گو قرار می‌دهید جذابیت این خودرو کمی از دست می‌رود. فرمان خودرو سبک است و باعث راحتی رانندگی در شهر می‌شود اما همین امر در بزرگراه به نقطه‌ضعف تبدیل می‌شود. سواری خودرو در راه‌های ناهموار کاملاً خوب است اما معنی حرفمان این نیست که C1 Furio در پیچ‌ها نیز خوب عمل کند. در عبور از پیچ‌ها شاهد تکان‌های زیادی در بدنه هستیم.


تعویض‌های دنده‌ی گیربکس 5 سرعته دستی کمی با فاصله است اما هنوز هم در هنگام ترکیب با پیشرانه‌ی 1.2 لیتری راضی‌کننده نشان می‌دهد. این خودرو سریع‌ترین نمونه نیست اما در سرعت‌های پایین سرزنده احساس شده و البته پیشرانه صدای خوبی نیز دارد. 10.9 ثانیه طول می‌کشد تا خودرو از سکون خود را به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برساند. گشتاور 116 نیوتون متری آن نیز در دور 2750 پیشرانه در دسترس بوده و برای فرار از ترافیک نیروی بیش‌ازحد نیاز محسوب می‌شود.


کابین خودرو کمی پر سروصدا است اما خب در خودروهای کوچک‌تر و ارزانی چون C1 این موارد قابل‌انتظار است. در سرعت‌های بالا صدای باد و جاده به گوش می‌رسد و شما باید صدای رادیو را بالاتر ببرید.

Citroen C1 Furio 2016


دوباره در مصاف با اشکودا سیتی گو این خودرو عقب می‌افتد چرا که اشکودا استایل اسپورت تر به همراه هیجان رانندگی بیشتری دارد و کابین آن بلوغ بیشتری نشان می‌دهد. کابین سیتروئن طراحی خوبی دارد اما احساس گران‌بها بودن برخی رقبا را ارائه نمی‌کند.

Citroen C1 Furio 2016
C1 Furio تنها به‌صورت 3 سیلندر در دسترس است و بنابراین برای حمل افراد خیلی مناسب نیست و دسترسی به بخش عقبی برای افراد قدبلند با سختی صورت می‌پذیرد. این خودرو برای سفرهای کوتاه مناسب است اما فضای پای عقب نقطه قوت این خودرو نیست. به همین ترتیب فضای صندوق 196 لیتری نیز به ویژه از نظر اندازه یا شکل کاربردی نیست اما می‌توانید با تا کردن صندلی‌های پشتی شاهد افزایش فضا به 780 لیتر باشید.


سیتروئن C1 Furio شاید یک هاچبک داغ نباشد اما برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها و خرید یک خودروی شهری نسبتاً اسپورت ارزش نگاه کردن را دارد. ظاهر خودرو خوب بوده و پیشرانه نیز کم‌مصرف است و تجهیزات بسیار خوب نیز دارد. هرچند C1 در اکثر زمینه‌ها مغلوب اشکودا سیتی گو می‌شود. اشکودا سواری بهتری داشته، جادارتر و ارزان‌تر است و کابین گران‌بهاتری نیز دارد.

مشخصات سیتروئن C1 Furio PureTech 82

قیمت: 11205 پوند
پیشرانه: 3 سیلندر 1.2 لیتری بنزینی
قدرت/گشتاور: 81 اسب بخار/116 نیوتون متر
گیربکس: 5 سرعته ی دستی، دیفرانسیل جلو
شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 10.9 ثانیه
حداکثر سرعت: 170 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 4.3 لیتر در هر صد کیلومتر

[دانلود ویدئو]
منبع: autoexpress

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

18 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل جواد
    جواد
    سوابق: (319 دیدگاه) ,

    یعنی به بعضی ها دوچرخه هم بدی اول شتاب صفر تا صد اون اندازه میگیرن

    پاسخ
  2. تصویر پروفایل اسطوره
    اسطوره
    سوابق: (3672 دیدگاه) ,

    .
    سیتروئن همیشه سعی کرده محصولاتی متفاوت با رقبا تولید کنه.
    واقعا هم این تفاوت در ظاهر وجود داره.
    البته یک تفاوت آزار دهنده نیست.
    بلکه زیبایی و جذابیت خاصی در طراحی های وجود داره.

    پاسخ
    1. king 918
      سوابق: (1605 دیدگاه) ,

      زشت اما واقعی /////
      مزخرف اما واقعی////

      پاسخ
      1. armaaaaan
        سوابق: (16 دیدگاه) ,

        از نمای جلو یکم منو یاد نیسان جوک میندازه…
        ماشین جالبیه

        پاسخ
    2. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      مصرف سوختش عالیه

      پاسخ
  3. GOD BLESS JAPAN
    سوابق: (74 دیدگاه) ,

    ماشین باحالیه مصرف پایینی داره . سایزش کوچیکه برای شهر های بزرگی مثل لندن یا تهران فوق العادست.

    پاسخ
    1. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      برای ترافیک تهران عالیه

      پاسخ
  4. (ali (CHEVY NOVA
    سوابق: (1267 دیدگاه) ,

    تو محصولات این برند یه مدل هست که مثل زانتیا عقبش میخوابه اسمش یادم رفته خیلی زیباس
    چند وقت پیش تو خیابون سبلان جنوبی تهران یه دهه 70 رو دیدم بسیار با وقار و زیبا بود
    توش مثل هواپیما بود خیلی خوشم اومد
    اسمش اون مدل چی بود؟؟؟؟

    پاسخ
      1. (ali (CHEVY NOVA
        سوابق: (1267 دیدگاه) ,

        نه مجید یه مدل قدیمی هستش از دهه ی 50 تا 70 تولید شده

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل اسطوره
          اسطوره
          سوابق: (3672 دیدگاه) ,

          .
          ماشالله به این دوستمون.
          درسته XM.
          .
          مثل همیشه زیباست.

        2. uss zumwalt DDG-1000
          سوابق: (4441 دیدگاه) ,

          خیلی

  5. hamid_hk
    سوابق: (43 دیدگاه) ,

    مثال بارز چشم چشم دو ابرو هستن ایشون.

    پاسخ
  6. GOD BLESS AMERICA
    سوابق: (548 دیدگاه) ,

    این ماشین برای استفاده دو نفر اون هم در شهرهای فرانسه و ایتالیا مناسب است.
    اما نفر سوم مطمئنا تا رسیدن به مقصد در صندلی‌های ردیف عقب به تمامی گناهان خود اعتراف خواهد کرد ، آخه از شکنجه بهتره:
    فضای سر و پای نا کافی + کابین نا آرام در پیچ ها …!

    :-$

    پاسخ
  7. حميد
    سوابق: (868 دیدگاه) ,

    سیتروین همیشه متفاوته ولی خلاقانه من که مدل کاکتوس رو خیلی دوست دارم
    اینهم بجز طرح پشتش خوبه

    پاسخ
  8. احمد باقری
    سوابق: (4279 دیدگاه) ,

    در نوع خودش، بد نیست.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.