سیتروئن

نسل جدید سیتروئن C5 در نمایشگاه شانگهای معرفی خواهد شد

درست زمانی که فکر نمی‌کردیم سیتروئن C5 به این زودی‌ها بازگردد، خبر رسیده که سیتروئن قصد دارد نسل جدید این سدان متوسط را در نمایشگاه شانگهای رونمایی کند. این در حالی است که سازندهٔ فرانسوی یک کراس‌اوور جدید را هم با نام C5 ایرکراس در این نمایشگاه معرفی خواهد کرد؛ اما نسل جدید سدان C5 در وهلهٔ اول برای بازار چین تدارک دیده شده تا حضور سیتروئن C5 را در بخش سدان‌های خانوادگی در این کشور تقویت کند. به‌طورمعمول اعلام رسمی این خبر می‌توانست با انتشار یک تیز همراه باشد اما سیتروئن هنوز این کار را انجام نداده است.

citroen-c5-render-1

در عوض این شرکت فرانسوی اعلام کرده که نسل جدید C5 در بیرون دارای طراحی زیبا و متشخص بوده و در داخل بر مدرنیته و آسایش تأکید خواهد داشت. با توجه به گفته‌های سیتروئن، در جلوی خودرو مانند ساخته‌های اخیر این شرکت از چراغ‌های دوبخشی به همراه چراغ‌های روشنایی در روز و تریم کرومی استفاده خواهد شد درحالی‌که در عقب نیز چراغ‌های بازطراحی شده با تکنولوژی LED و چهار ماژول در هر چراغ بکار خواهد رفت که موجب ارائهٔ یک امضای نوری می‌شود و خودرو بلافاصله به‌عنوان یک سیتروئن اصیل تشخیص داده می‌شود.

citroen-c5-render-2

در داخل کابین نیز یک صفحه آمپر تمام دیجیتالی ۱۲ اینچی با تنظیمات قابل‌تغییر، یک صفحه‌نمایش ۸ اینچی لمسی و یک کنسول مرکزی عریض وجود خواهد داشت. علاوه بر این، راحتی و سکوت کابین C5 در نسل جدید ارتقاء یافته و همچنین به طیف وسیعی از سیستم‌های کمک‌راننده شامل تشخیص نقاط کور، حفظ حرکت میان خطوط، هشدار برخورد و دوربین دید ۳۶۰ درجه هم مجهز خواهد بود. بااین‌حال برای اطلاع دقیق از استایل نهایی و مشخصات کامل نسل جدید سیتروئن C5 باید تا برگزاری نمایشگاه خودروی شانگهای در تاریخ ۱۹ آوریل (۳۰ فروردین) صبر کنیم. پس بیایید امیدوار باشیم که این خودرو مانند برادر بزرگ‌ترش C6، طراحی خسته‌کننده‌ای نداشته باشد.

 

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. #ali.m#

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    خیلی شیک و عالی دمش گرم همیشه طراحی هاش عالی بودن .

    موافقم 1
    مخالفم 1
  2. Ace

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    عاشق استایلش شدم.
    چقدر این سیتروئن خوش سلیقست… ??

    موافقم 3
    مخالفم 1
  3. فرید

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (76 ديدگاه)

    متاسفانه باسیاست های غلط شرکت سایپا درقیمت گذاری وبازاریابی نسل قبلی این خودرو درایران به فنا رفت!!!
    که شایدهم میتوانست بابرنامه ریزی درست آن رادربازارجابندازد.

    موافقم 1
    مخالفم 1
  4. farshid omidfar

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (72 ديدگاه)

    بدون تعارف جلوش به درد نمیخوره طرح های خیلی زیباتری تو بازار هستن

    موافقم 1
    مخالفم 2
  5. محمد

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1486 ديدگاه)

    خدایا دنیا به کجا رفت ما کجا موندیم تازه سایت و مجله های خودرویی ما تیتر میزنن پارس سال یا سیتروئن زانتیا دست دو چینی که کمتر از بیست و دو سال پیش بیش از هشتاد درصدش تو فقر بودن الان به جایی رسیده که کشورهایی که روزی استعمارش میکردن براش خودرو متخص بازار خودش طراحی میکنن اونوقت ما….. بگذریم این قصه سر دراز دارد…..

    موافقم 0
    مخالفم 1
  6. shahin

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (856 ديدگاه)

    سیتروعن کلا باحاله

    موافقم 2
    مخالفم 2
  7. یاسین

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (658 ديدگاه)

    چقدر شیک و با ابهت شده یه استیل خوب اروپایی
    در مورد کیفیت راحتی سیتروئن اینو یادم هست که تو فصل 8 تخت گاز قسمت 5 جرمی سیتروئن C6 رو برای تست برد و به شدت عاشقش شد و گفت یکی از راحتترین و ریلکس ترین ماشینهایی که تو زندگیتون میتونین بخرین مدلهای C5 و C6 سیتروئنه بعد برای نشون دادن راحتی و عملکرد سیستم کمک فنر ماشین ماشینو برد یه مسابقه اسب سواری بعد قرار شد که فیلم مسابقه رو از طریق دوربینی که روی سقف ماشین نصب شده بصورت زنده تو اسکوربورد نشون بدن و ماشین تو اون میدون وسط مسابقه که به شدت سطح ناراحتی از سنگ ریزه ها و چاله های کوچیک داشت ماشین باید به موازات حرکت اسب ها حرکت میکرد و جالب بود انقدر سیستم کمک فنرها خوب دفع ضربه ها رو جذب میکرد که بعد جرمی فیلم رو که دید باور نمیشد که کمترین لرزش و ضربه به اتاق ماشین وارد شده بوده بعد برای نشون دادن سطح راحتی یه بارم این کارو بعد از مسابقه با یه ماشین دیگه کرد که نمیگم چی بود که خودتون ببینید اگه من الان بگم خیلیا فحشم میدن میگن امکان نداره و اینا خلاصه نتیجه طوری شدکه جرمی گفت شرکتی که این ماشینو ساخته اصلا نمیدونه راحتی چیه :))))))
    که واقعیت اینه اینطوریام نیست اون شرکت واقعا عشق منه ولی این تفاوت سطح راحتی و عملکرد کمک فنر خیلی جالب ود

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. حمید

      ۲۸ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (3 ديدگاه)

      سلام یاسین چه کردی تصمیم گرفتی؟
      ۱۰۲ توربو یا هیبریدی؟ c hr رو میگم

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. یاسین

        ۲۸ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (658 ديدگاه)

        سلام دادا
        هیبرید رو ثبت نام کردم از اولم برنامم هیبرید بود ولی خب شنیدم وخوندم اینور اونور که هیبریدش خیلی حس اسپرتی نداره به نسبت 1200 توربو ولی خب راسیتش اصلا نمی ارزه 1200 توربوش ادم بخواد 1200 توربوشو بخره رنو کپچر یا پژو 2008 منطقی تره خریدشون الان بابام تصمیم گرفته به خرید 2008 برای خودش من خیلی دنبال ماشین پرشتابی نیستم ترجیحمم به موتور تنفس طبیعیه تا توربو واسه همین هیبریدش رو انتخاب کردم

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. حمید

          ۲۹ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (3 ديدگاه)

          مبارکه انشالله

          موافقم 0
          مخالفم 1
    2. #ali.m#

      ۲۹ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      اصلا سیتورین همیشه سیستم تعلیق خوبی داشته .
      یاد ژیان افتادم.?
      فنر نبود که ترامپولین بود همش بالا و پایین میشد .
      ولی خارج از شوخی ماشین های فرانسوی همیشه راحت و اروم بودن .نمونش همین 405 های 2000.
      ب نسبت اون زمان خیلی نرم و ذاحت بودن همین الانم وقتی سوارشون میشی اگه خوب نگهداری شده باشن خیلی قدرت دارن.
      قبلا زیاد سوار شدم تو جاده احساس میگردی 5تا دنده براش کمه یکی دیگه م باید بزارن از بس تو دنده 5هم غرش داشت هم نفس .
      ☺☺

      موافقم 1
      مخالفم 1
    3. علیرضا میرزایی

      ۳۰ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (337 ديدگاه)

      اون یکی ماشین bmw بود؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. یاسین

        ۳۰ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (658 ديدگاه)

        اره سری 5 BMW بود

        موافقم 0
        مخالفم 1
  8. بیژن

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (255 ديدگاه)

    بلاخره اروپاییها (الالخصوص فرانسه) راه افتادن، با دیدن این خودروهای خوش ساخت ،دیگه کره ای ها ویا ژاپنی به چشم نمیاد…

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. ساسان.م

      ۲۹ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (338 ديدگاه)

      انصافاً شما بین C5 ، آکورد ، کمری و مزدا6 میرید C5 میخرید؟

      من خودم اپتیما رو ترجیح میدم به C5 ژاپنیا که دیگه جای خود

      موافقم 0
      مخالفم 2
      1. یاسین

        ۲۹ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (658 ديدگاه)

        ساسان من در مورد حرف بیژن اینجوری برات میگم ما ایرانی ها باور کن فقط ما ایرانی ها تفکر انقدر بدی نسبت به ماشین های فرانسوی داریم چندتا دلیل ساده هم داره اولا اینکه فرانسوی ها وقتی اومدن تو کشور ما دوران بدی رو داشتن یعنی صنعت خودروشون روزهای بدی رو میگذروند یعنی طراحیاشون ضعیف بود متریالشون ارزون بود حس ارزونی داشت ماشین ولی همون ماشینا هم ماشینای بی کیفیتی نبودن یادته نسل اول پژو 2000 ها زانتیا و حتی پژو 206 واقعا ماشینهای با کیفیتی بودن ولی ما فکر نمیکردیم اینا ماشین های خوبین دلیل دوم اینه فرانسوی ها افتاده بودن دست دوتا دزد به اسم ایران خودرو و سایپا که برای منافعشون وجهه این دوتا برند رو خراب کردن یعنی فکر کن در چه حد خراب کردن که تو قرار داد جدید که عملا PSA مستقیم میخواد تو ایران کار کنه گفته اصلا یه سری مدلها رو نمیدم تولید کنی اینا فقط وارداتی چون اینا ماشین های خوبین میزنی خرابشون میکنی مثل 3008 و 508 یا حتی نسل جدید C6 سیتروئن که بالا توضیح دادم خود جرمی واقعا موقع تست مدل قدیمیش عاشقش شده بود بخصوص حس و راحتی و کیفیت ماشین و الان نسل جدیدش که قراره وارد ایران بشه توسط سایپا دلیل سومش اینه ببین ماشینهای کره ای واقعا ماشینهای بدی نیستن ماشین خوبین بالاخره هر چیزی مزایا معایبی داره ولی چرا انقدر در نظر ما عالی تر از ماشین فرانسوین چون کره ای ها تو اون استارت خوب جهانیشون اومدن ایران و بخاطر قیمت ماشیناشون طبقه خاصی بهشون دسترسی و داشت و در نظر ما این ماشین عالی و لوکس شد در حالی که همون موقع مثلا سال 2012 که سوناتا و اپتیما تو ایران قیمت بالایی داشت و ماشین طبقه لوکس بودن تو اروپا پژو 508 مدل سال اونموقع ماشین محبوب و پرفروشی بود یعنی اینا هم سطح بودن و مردم اروپا مثل من و تو فکر نمیکردن که کیا و هیوندا رو بیشتر از پژو و سیتروئن ببینن مطمئن باش اگر کار دنیا برعکس بود و کیا و هیوندا تو اون روزای اول کارشون میومدن و ایرانیا خرابشون میکردن و بعد مثلا پژو سیتروئن وارداتی میومد تو ایران الان پژو سیتروئن ماشین با کیفیت بود و کیا هیوندای ماشین بی کیفیت به همین سادگی بعد اگه الان برای اولین بار بود توسان میومد ایران میگفتیم کی 190 میلیون پول میده به توسان هیوندای بعد جالبه ما ایرانیا میگیم فرانسوی ها پر استهلاکن قابلیت اعتماد پایینی دارن درصورتی حتی دیگه فرانسوی ها تو اینم ضعفی ندارن سال 2016 پژو در بازار المان جز 10 برند قابل اعتماد بود ولی ما هنوز ناخوداگاه دیدمون یه ماشین فرانسوی 206 و 405 تولیدی ایران خودروه درصورتی که اینطور نیست از این ببین که پژو سیتروئن داره برمیگرده به بازار امریکا
        در مورد حرف بیژن اینو بگم من با تو موافقم من این ماشین به ماشین ژاپنی ترجیح نمیدم ولی موضوع قیمت و هزینه نگه داری رو هم باید مد نظر داشته باشی که فرانسوی ها همیشه توش برگ برنده دارن ولی من ماشین فرانسوی رو به ماشین کره ای ترجیح میدم برای این قضیه هم دلایلی مثل اروپایی بودن طراحی خوب و… دارم البته سلیقس دیگه همه سلیقه ها محترمن ولی همه اینارو گفتم که بهت اینو بگم ماشین فرانسوی در نظر ما ایرانی ها منفوره تقصیر خودمونم نیست درصورتی که در نظر اونی که پژو 3008 رو ماشین سال میکنه منفور که نیست هیچ بلکه یک برند با اصالت با طراحی مستقل و با کیفیته من ماشین فرانسوی رو یک پله پایین تر از ماشین ژاپنی میبینم ولی هرگز فکر نکن نظر دنیا اینا که مهندسی فرانسه در زمینه خودرو ضعیف تر از مهندسی کره در زمینه خودروه

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. shahin

        ۲۹ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (856 ديدگاه)

        حرف شما درسته.ما میگیم سیتروعن هم خوبه اما اگه واقعا آدم بخواد ٢٠٠ تومن بده بین مزدا ۶ و کمری و اپتیما و سیتروعن شاید اخرین انتخاب من سیتروعن باشه.اما ماشین خوبیه واقعا

        موافقم 0
        مخالفم 0
  9. Amir.dp

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (64 ديدگاه)

    خوش استایل و با وقار ،این فرانسوی ها هم حالا حرفهای زیادی دارند برای طراحی خودرو

    موافقم 1
    مخالفم 0
  10. یاس ی

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1021 ديدگاه)

    قیافه باحالی داره، امیدوارم مثل بقیه ساخته های فرانسه از نظر فنی بیحال نباشه، خیلی وقته که فرانسویها ماشین اسپرت خوب نساختن،

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Mehdi

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1959 ديدگاه)

    این ۱۵۰ میارزه ن اون پژو ۵۰۸ با اون طراحی قدیمیش واقعن چرا خودرو میارند رو خودروهایی سرمایه گذاری نمیکنند ک فروش داشته باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. رضا

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من ی New C5 دارم، محاله با چیزی عوضش کنم مگر اینکه بخوام بنز یا لکسوس بخرم، واقعا ایمن و با کیفیت ه و طراحی خارقالعاده ای داره از همه مهم تر زیر پای همه نیست. اون ک ارزش این ماشین رو بدونه عمرا ازش بگذره

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا