جراحی زیبایی سیتروئن C-Elysee

سیتروئن C الیزه که بر روی پلت‌فرم مشترکی با پژو 301 ساخته شده، در درجهٔ اول جهت عرضه در بازارهای بین‌المللی و رقابت با خودروهایی چون رنو/داچیا لوگان در نظر گرفته شده است. حال سیتروئن این فرزند اقتصادی خود را زیر تیغ جراحی زیبایی برده و فیس‌لیفت کرده است. طراحی کلی C الیزه به‌جز در جلوپنجره، چراغ‌های جلو، پروژکتورها و اضافه شدن دی‌لایت‌های LED، در دیگر قسمت‌ها تقریباً بدون تغییر باقی‌مانده است. در قسمت عقب اما تنها به تغییر گرافیک داخلی چراغ‌های عقب که فرمی سه‌بعدی پیدا کرده‌اند بسنده شده است. همچنین دو رنگ جدید آبی لاجوردی و خاکستری آلومینیومی هم برای الیزهٔ جدید ارائه شده است.

citroen-c-elysee-2017-1024-01

سی الیزه 2017 به رینگ‌های جدید 16 اینچی نیز مجهز شده است درحالی‌که در داخل، یک رابط کاربری جدید برای صفحه‌نمایش لمسی 7 اینچی آن ارائه گردیده است که پاسخگویی بهتری داشته و امکان اتصال تلفن همراه از طریق بلوتوث هم برای آن فراهم شده است. این سیستم از اندروید اتو گوگل و کارپلی اپل نیز پشتیبانی می‌کند و به تکنولوژی تشخیص صدا هم مجهز شده است. همچنین برای این خودرو سیستم «Citroen Connect Nav» ارائه شده است که در برخی بازارها توسط سرویس‌های اتصالی، قیمت بنزین/گازوئیل را نشان داده و پیشنهاد مسیرهای جایگزین را ارائه می‌کند.

citroen-c-elysee-2017-1024-11

بسته به هر بازار، سیتروئن C الیزه 2017 را می‌توان با طیف وسیعی از پیشرانه‌های دیزلی و بنزینی خریداری کرد. این موتورها عبارت‌اند از PureTech با 82 اسب بخار، VTi با 115 اسب بخار، HDi با 91 اسب بخار و BlueHDi با 100 اسب بخار قدرت. برای انتقال نیروی این موتورها نیز دو گیربکس شش سرعتهٔ دستی یا اتوماتیک در نظر گرفته شده است.

citroen-c-elysee-2017-1024-02

سی الیزه همچنان در ویگو اسپانیا تولید می‌شود و فروش آن در سه‌ماههٔ اول سال آینده آغاز خواهد شد؛ اما علاوه بر این مدل، نسخهٔ چینی این ماشین نیز در ووهان چین تولید می‌شود که آن‌هم از به‌روزرسانی مشابه نسخهٔ اسپانیایی بهره‌مند خواهد شد. لازم به ذکر است که احتمالاً در آینده شاهد عرضهٔ سیتروئن سی الیزه در کشورمان توسط سایپا خواهیم بود که با پسرعمویش، پژو 301 که توسط ایران‌خودرو تولید می‌شود به رقابت خواهد پرداخت. البته مشخص نیست که سایپا این نسخهٔ جدید فیس‌لیفت شدهٔ الیزه را عرضه خواهد کرد یا نمونهٔ پیش از فیس‌لیفت آن‌را.

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

9 دیدگاه

  1. KING 918 (سلطان اشتوتگارت)
    سوابق: (1607 دیدگاه) ,

    با جراحی زیبایی و عمل پلاستیک هم همچین چیز خوبی نشده …
    نگاهی به کابین این ماشین مخصوصا فرمونش یاد کویر لوت میندازه ادمو ////
    بی شباهت با محصولات فولکس واگن هم نیست ///

    پاسخ
    1. omid
      سوابق: (140 دیدگاه) ,

      غربیلک فرمون واقعا عجیبه، یه سطح بزرگ تو پُر ، بدون هیچ دکمه ای و با طرح D کات !! هم از طراحی اسپورت استفاده کرده و هم از طراحی لوکس ، اما در عمل هیچکدوم نشده. :))

      پاسخ
  2. تصویر پروفایل اسطوره
    اسطوره
    سوابق: (3812 دیدگاه) ,

    اسم الیزه براش یکم زیاده.
    سیتروئن این اسم رو روی مدل خیلی بهتری باید میذاشت.

    پاسخ
  3. تصویر پروفایل نوید جهرمی
    نوید جهرمی
    سوابق: (1467 دیدگاه) ,

    چطور معلوم نیست سایپا کدوم نسخه رو مونتاژ کنه؟ نسخه قبل از فیس لیفت دیگه
    جالب اینجاس ک گفته 301 و الیزه برای رقابت با داچیا لوگان هستن اونوقت اینجا قراره 60 تومن قیمت بخوره.

    پاسخ
    1. omid
      سوابق: (140 دیدگاه) ,

      در ایران این و 301 باید با رنو سیمبل ( همون داچیا لوگان که اون هم به تازگی کمی فیس لیفت شده) رقابت کنن.

      پاسخ
  4. حمیدرضا
    سوابق: (333 دیدگاه) ,

    جلوش شبیه تیپ طراحی فولکس شده و به نظر من از طرح قبلیش دلنشین تره ولی نمی فهمم چرا با این که تولید داخلی میشن باز قیمتشون بالاتر از سایت اصلی سازنده میشه

    پاسخ
  5. Nima
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    نسبت به 301 طراحی جالبتری داره اگه با قیمت 301 بفروشه سایپا احتمالا پسر عموشه شکست میده

    پاسخ
  6. تصویر پروفایل رضا پ
    رضا پ
    سوابق: (199 دیدگاه) ,

    از سایت پدال تقاضا دارم در مطالبی که در مورد فیس لیفت خودروها منتشر میکنه تصاویرهمه قسمتهای تغییر یافته رو با نسخه های قبلی یکجا مثلا بصورت قرینه تو مطلب بزاره تا کاربرها مخصوصا کسانی که به تازگی علاقمند شدن تو همونجا یه مقایسه بین قبل و بعدش بکنن و ببینن تو فیس لیفت چه تغییراتی انجام شده
    آیا بهتر و قشنگتر شده یا بدتر شده؟( مثل فیس لیفتهای وطنی)
    بخدا حسش نیست بریم تو گوگل مدلهای قدیمی رو دوباره سرچ کنیم😒
    و ضمنا مقایسه هرو دو تو یه مطلب کمک میکنه آدم بدونه سلیقه طراحای شرکتهای مختلف چه سمت و سویی گرفته
    با تشکر از سایت پدال

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.