سیتروئن شاسی‌بلند DS 6WR و سلیقه چینی در داخل کابین

سیتروئن در دومین سالگرد ایجاد نام تجاری DS در چین، تصاویر فضای داخل اتاق SUV لوکس خود را که برای بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان توسعه داده، منتشر کرد. شاسی‌بلند DS 6WR تا پایان سپتامبر 2014 روانه بازار خواهد شد ولی هنوز معلوم نیست که آیا راهی بازار سایر کشورها نیز خواهد شد یا خیر.

Citroen DS 6WR 2015
Citroen DS 6WR 2015

فضای داخلی با چرم و تریم دو رنگ با تزئینات آلومینیوم برس خورده روی کنسول، فرمان و درها، کاملاً اشرافی به نظر می‌رسد. ترکیب داخلی و طراحی آن را باید پست‌مدرن نامید زیرا با وجود قسمت‌های مشکی رنگ در پایین اتاق، چرم شکلاتی‌رنگ و آلومینیوم و سبک خاص داشبورد مرکزی و کنسول که یادآور گذشته می‌باشند، طراحی فرمان بیضی‌شکل و نشانگرهای دیجیتال داشبورد و صفحه نمایش لمسی را می‌توان مدرن دانست.

Citroen DS 6WR Interior
Citroen DS 6WR Interior

متاسفانه این SUV تنها به صورت دیفرانسیل جلو عرضه می‌شود و گزینه ای برای انتخاب چهار چرخ متحرک فعلاً موجود نیست. البته گروه پژو سیتروئن سیستم Grip Control را روی این خودرو هم نصب می‌کند. این سیستم که در پژو 3008 نیز وجود دارد، تا حدودی کمبودهای ناشی از نبود دیفرانسیل عقب را جبران می‌کند. در عوض داشتن تنها تک دیفرانسیل مزایایی چون مصرف سوخت مناسب‌تر، پیچیدگی مکانیکی کمتر و هزینه و قیمت پایین‌تر را هم در پی دارد.

Citroen DS 6WR Interior
Citroen DS 6WR Interior

طول این خودرو 4.55 متر، عرض آن 1.86 متر و ارتفاع آن 1.61 متر می‌باشد و با فاصله بین دو محور 2.73 متری، فضای داخلی دلپذیری را فراهم می‌نماید. دو پیشرانه از خانواده پژو-سیتروئن e-THP 160 و THP 200 بنزینی با یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک برای این خودرو موجود می‌باشند.

Citroen DS 6WR 2015
Citroen DS 6WR 2015

در حال حاضر DS به یک نام تجاری در چین تبدیل شده که قصد دارد به بازارهای جهانی نیز ورود پیدا کند.

26 دیدگاه

  1. زیگما
    سوابق: (3078 دیدگاه) ,

    چقدر زیبا شده
    چه بلایی سر پژو سیتروئن اومده؟
    دارن خوب کار میکنن انصافا.

    پاسخ
  2. just germany...
    سوابق: (264 دیدگاه) ,

    فوق العاده شده
    تو کابینش که دیگه حرفی باقی نمیمونه

    پاسخ
    1. مک میسل
      سوابق: (2635 دیدگاه) ,

      ایرادی نداره…..عالیه

      پاسخ
      1. مک میسل
        سوابق: (2635 دیدگاه) ,

        اینو بخونید از خنده روده بر میشوید تو سایت ایرانخودرو نوشته:
        …………………………………………………..
        پژو پارس , با وقار و ايمن

        پژو پارس – نخستين خودرو لوكس در بازار ايران – در سال 1379 در شركت ايران خودرو متولد شد. اين خودرو كه حاصل تلاش متخصصان مركز طراحي محصولات جديد ايران خودرو است، از امكانات و تجهيزات رفاهي قابل توجهي سود مي برد، به گونه اي كه پس از گذشت چند سال از نخستين عرضه آن به بازار و وجود رقباي مدعي، اين خودرو هنوز جزءمحبوب ترين خودروهاي سواري لوكس در كشور به شمار مي رود.
        پارس علاوه بر بهره مندي از امكانات فراوان، از كيفيت بالايي – چه در بخش قطعات و چه در بخش ساخت و مونتاژ – برخوردار است. اين موارد همراه با قيمت رقابتي آن، پارس را به مقرون به صرفه ترين و پرفروش ترين خودرو لوكس ايران مبدل ساخته است.
        پارس به موتور 8/1 ليتري با قدرت 97 اسب بخار مجهز است كه در عين آلايندگي كم و مصرف سوخت پايين، به راحتي مي تواند اين خودرو را به سرعت هاي بالا رسانده و در هنگام سبقت، شتاب گيري قابل توجهي را براي اين خودرو فراهم كند.
        تجهيزات به کار گرفته شده در اين محصول نظير موتور با سيستم سوخت پاششي (Injection) ، فرمان تقويت شده ، آينه هاي خارجي با کنترل برقي ، کولر با خنک کنندگي مناسب و … ضمن فراهم نمودن آسايش بيشتر براي راننده و سرنشينان با استانداردهاي کنترل آلودگي و مصرف روز دنيا مطابقت دارد.
        …………………………………………………
        من موندم اینا به خودروی12سال گذشته چطوری میگن لوکس؟
        خودرویی که97 اسب بخار بیشتر نمیتونه تولید کنه چیش لوکسه؟

        پاسخ
        1. Just germany...
          سوابق: (264 دیدگاه) ,

          کولر داره،پنجره داره،صندلی هاش بو پلاستیک زباله میده تاا چرم،فرمونش کاملا از وضعیت آسفالت با خبرت میکنه،موقعی که بارون میاد توو ماشین انگار صدا گلوله میاد دیگه چی از یه ماشین لوکس میخوای؟
          حالا فکرشو بکن به این میگن لوکس به s کلاس هم میگن لوکس
          پس پراید نیمه لوکسه یعنی پراید=c class

        2. امیر
          سوابق: (180 دیدگاه) ,

          آلایندگیشو مصرف سوختش منو کشته

      2. mahdi
        سوابق: (627 دیدگاه) ,

        درود
        دوست عزیز وقتی آرزوی یه ایرانی (عرب و ….. ) نه ایرانی فقط میشه یه پراید و برای بدست آوردن یه پراید شبانه روز باید سگ دو بزنه اون وقت این […] میان میگن پژو پارس خودرویی لوکس
        […]
        بازهم میگم
        تاوقتی مردم مثل دلال فکر میکنند وضعبت به همین منوال باقی میمونه
        احتمالا با توجه به توضیحات این آقایون خودرو ساز مبنی بر لوکس بودن پژو پارس باید به تویوتا بگیم یه خودروی اشرافی و به بنز و ….. بگیم خودروی از مابهترون
        خیلی بدبخت شدیم که مسئولین به خودشون اجازه میدن با مردم اینطور رفتار کنند و پراید رو که مثل یه آلت قتاله میمونه به مردم میدن 22 و جدیدا به 24 تومن هم رسیده
        من به این نتیجه رسیدم با حرف زدن کار درست نمیشه
        باید یه راه حل دیگه ای پیدا کرد باید جستجو کرد
        سپاسگذارم
        مهدی (فرزند کوروش)

        پاسخ
        1. حامد
          سوابق: (216 دیدگاه) ,

          به نظرم باید این روسای ایرانخودرو و سایپا را یا خودشون …. هستند و یا مردم را …. فرض کرده اند. آخه یکی نیست بگه آدم… مگه با دسته ی کورا طرفی که همچین از پژو پارس تعریف می کنی!!!! فکر می کنند مردم از پشت کوه اومدن!!!!!!!!

  3. PEUGEOT
    سوابق: (997 دیدگاه) ,

    طراحی داخلی و خارجی بسیار زیبا و جذابی داره
    همچنین از قدرت موتور مناسبی برخورداره
    صندلی هاش منو کشته
    واقعا نمی تونم ازش ایرادی بگیرم

    پاسخ
  4. حامد
    سوابق: (216 دیدگاه) ,

    واقعا واقعا زیباست. دلم خواست!!!
    نمی دانم این مسئولین داخلی […] تشریف دارند یا ما رو کور فرض کردن آخه نمی بینید تو دنیا داره چی تولید میشه!!!!!!!!!!!!!!!!!
    ای خدا من دیگه می خواهم سر به بیابون بزارم!!!!!!!!

    پاسخ
  5. mahdi
    سوابق: (627 دیدگاه) ,

    درود
    اگه اشتباه نکنم طراحی جدید سیتروئن داره به سمت طراحی خودروسازای کره ای میره
    اما باید گفت این رویه تقریبا بهتر از حالت سکون هست که سیتروئن داشته
    نکته ای که داره تک دیفرانسیل هست که این یه نقطه ضعفه
    به هر حال خریدار انتظار یه خودروی جفت داره
    فقط نمیدونم قابلیت آفرود داره یا نه (با توجه به تک دف بودنش)
    اطلاعاتش خیلی کمه
    سپاسگذارم
    مهدی (فرزند کوروش)

    پاسخ
    1. Mahdi
      سوابق: (51 دیدگاه) ,

      اقا مهدي زماني كه سيتروئن داشت با شركت برتونه برأي طراحي ماشين همكاري ميكرد خودروسازي كره اي تازه داشتن مونتاژ كردن محصولات جي ام سي رو تجربه ميكردن تا همين چند سال پيش وقتي كيا داشت اپيروس و اپتيماي نسل قديمو توليد ميكرد سيتروئن با نيو c5 داشت المان هاي جديد طراحي رو ممعرفي ميكرد به نظر من خاص ترين شركت در طراحي خودرو همين سيتروئنه حسي كه با يك فرانسوي خاص وتفكري هنري ميشه لمس كرد هيچوقت با هيچ اسيايي نمشيه لمس كرد
      درود

      پاسخ
      1. PEUGEOT
        سوابق: (997 دیدگاه) ,

        کاملا درسته مهدی جان سیتروئن واقعا طراحیاش خاصه

        پاسخ
      2. mahdi
        سوابق: (627 دیدگاه) ,

        درود مهدی جان
        حرف شما کاملا درسته
        البته باید شرایط فعلی رو درنظر گرفت
        و در حال حاضر کره ایها بالاتر از فرانسه ایستادند
        یه زمانی فرانسه خوب بود البته بر میگرده به سال 1988 تا 10 سال قبل
        اما الان کشورهای نو ظهور وارد بازار رقابت شدند و عرصه رو برای بزرگان تنگ کردند
        امروز آلمان و ژاپن هم نمیتونند برای خودشون حاشیه امن متصور بشند هرچند که قبلا هم متصور نشدند
        به هر حال فرانسه صاحب صنعت هست و میتونه در مدت زمان کوتاهی دوباره به بازار رقابت برگرده
        سپاسگذارم
        مهدی (فرزند کوروش)

        پاسخ
  6. mahdi
    سوابق: (150 دیدگاه) ,

    انصافا طراحی خارجی وداخلی خیلی خوبی داره موتورایی هم که براش درنظر گرفتن هم بدک نیست مطمئنا قابلیت آفرود داره بخاطر سیستم grip control نوش جونتون چینیای آشغال بساز{البته واسه ما ایرونیا} {{{درجوانی بتوانی وندانی درپیری بدانی ونتوانی}}}

    پاسخ
  7. sky
    سوابق: (33 دیدگاه) ,

    پژو-سیتروئن خوب خودشونو جمعوجور کردن انصافا!!!!!!!!!

    پاسخ
  8. hero
    سوابق: (593 دیدگاه) ,

    ندید میگم سیستم تعلیقش خوبه

    پاسخ
  9. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود .

    بسیار بسیار عالی . ولی عقبش خیلی شبیه اسپوتیج و پورشه ماکان شده .

    پاسخ
  10. احمد.ف
    سوابق: (463 دیدگاه) ,

    با اینکه ظاهرش زیبا است ولی فرانسوی شاسی بلند ساز نمیشه!!!!

    پاسخ
  11. علی
    سوابق: (22 دیدگاه) ,

    بابا ایول به سیتروئن بعدش دوستان من از شنیدن این خبر خیلی ناراحت شدم

    پایان تولید وانت پیکان در ایران خودرو
    پیش از این مدیرعامل ایران خودرو از تولید و عرضه یک محصول جدید “غیر چینی” در نیمه دوم سال خبر داده بود.
    ایران خودرو تا پایان امسال به تولید وانت پیکان خاتمه داده و خطوط تولید محصولات دیگری را جایگزین آن خواهد کرد.

    به گزارش تسنیم، علاوه بر پیکان وانت، ایران خودرو خطوط تولید پژو 405 را تا پایان سال 95 متوقف خواهد کرد تا خطوط تولید این خودرو را به محصولات جدیدتری اختصاص دهد. خودرو جدید ایران خودرو با نام “دنا” یکی از محصولاتی است که جایگزین خواهد شد.

    پیش از این مدیرعامل ایران خودرو از تولید و عرضه یک محصول جدید “غیر چینی” در نیمه دوم سال خبر داده بود.

    با حذف وانت پیکان از خطوط تولید ایران خودرو مشتریان خرید خودروهای تجاری کمتر از 20 میلیون تومان فقط با یک گزینه پراید 151 مواجه خواهند شد.

    پاسخ
  12. مک میسل
    سوابق: (2635 دیدگاه) ,

    بله!!!!!اینم از پرونده ی وانت پیکان و405

    پاسخ
  13. hossein
    سوابق: (55 دیدگاه) ,

    هر شرکتی که با خودروسازای ایرانی قطع رابطه میکنه…
    ناگهان پیشرفت میکنه!!:)

    پاسخ
  14. هموطن
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    میاد تو ایران یک موتور tu5 میزارن روش و grip control و ایربگهای کناری و روکش چرم اش و برمیدارن ترمزهای عقبشم کاسه ای می کنند یک سایز هم رینگشو کوچیک می کنند به دو برابر قیمت فول اش میفروشن بهت.
    مهم نیست از چه کمپانی ای خودرو وارد می کنیم.همین که خیانتکاران و مدیران ناتوان و مفسد ایران خودرو و سایپا مونتاژش کنند کافیه که یک موجود ناقص الخلقه و رو اعصاب خلق بشه با قیمت نجومی

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.