سیتروئن

مشخصات ابعادی دی‌اس 3

سیتروئن به‌تازگی یک نسخه فیس‌لیفت از مدل زیبای دی‌اس  ۳ هاچ‌بک ارائه کرده و در این میان، دی‌اس را به عنوان یک برند مستقل مطرح کرده است. با این حال، تغییرات صورت گرفته در دی‌اس ۳ چیزی فراتر از عنوان «فیس‌لیفت» هستند؛ جایی که یک سری موتورهای بهینه‌تر و ارتقای طراحی کابین و بدنه در نسخه جدید این مدل دیده می‌شوند.

Citroen DS 3
Citroen DS 3
اگر به این هاچ‌بک زیبای فرانسوی علاقه دارید، دانستن ابعاد مختلف این خودرو برایتان جالب خواهد بود؛ اینکه این دی‌اس ۳ چگونه می‌خواهد در زندگیِ شما جای خود را پیدا کند. اگر هم به فضای سر بیشتری احتیاج دارید، می‌توانید دی‌اس ۳ کابریولت را امتحان کنید. ضمن اینکه امکان انتخاب نسخه قدرتمندتر دی‌اس  ۳ پرفورمنس نیز وجود دارد.

ابعاد خارجی
یکی از اهداف دی‌اس ۳ ارائه یک تجربه مالکیت سطح بالا در یک پکیج با ابعاد کوچک است. جثه این خودرو آنقدر کوچک است که می‌تواند در فضاهای باریک خود را جا کند و به‌راحتی پارک شود. اگر بخواهیم مقایسه‌ای با دیگر مدل‌های مطرح داشته باشیم، طول دی‌اس ۳ از فورد فیستا کوچکتر و عرض آن نیز از واکسهال کورسا باریک‌تر است. در این خودرو، میدان دید بسیار خوبی در اختیار راننده قرار می‌گیرد؛ موضوعی که همراه با کنترل روشنایی مناسب، شرایط بسیار راحتی را در هنگام رانندگی در محیط شهری فراهم می‌کند.

DS-3-DS-3-Cabrio-259

Citroen DS 3

ابعاد خارجی (میلی‌متر)
طول ۳۹۴۸
عرض ۱۷۱۵
ارتفاع ۱۴۸۳
فاصله محوری ۲۴۵۲

ابعاد داخلی
دی اس  ۳ با خودروهای کوچک پرمیوم نظیر آئودی A1، مینی هاچ‌بک و فیات ۵۰۰ رقابت می‌کند. در حالی که کابین برخی از این رقبا، محیطی نسبتاً‌ خفه‌کننده دارند، دی‌اس ۳ از یکی از جادارترین کابین‌ها در این کلاس برخوردار است و شرایط مناسب و راحتی برای حضور چهار سرنشین فراهم می‌کند. با این حال، در این کابین خبری از محفظه برای حمل وسایل نیست و حتی یک نگهدارنده فنجان نیز دیده نمی‌شود.

Citroen DS 3 interior

ابعاد داخلی (میلی‌متر)
فضای سر
جلو ۸۸۲
عقب ۸۲۸
آزادی عمل
جلو ۱۴۲۰
عقب ۱۴۰۷
فضای صندوق عقب
فضای ۲۸۵ لیتری صندوق عقب دی‌اس  ۳ به اندازه ۷۵ لیتر بر مینی و ۱۰۵ لیتر بر فیات ۵۰۰ برتری دارد و در حالی که هنوز هم به اندازه فضای مشابه در دیگر سوپرمینی‌ها بزرگ نیست، ولی برای استفاده‌های روزانه و بارهای سبک کفایت می‌کند. اگر هم نیاز به حمل وسایل حجیم‌تر داشته باشید، صندلی‌های عقب دی‌اس  ۳قابلیت جمع‌شدن دارند و در نتیجه این فضا به ۹۸۰ لیتر افزایش خواهد یافت.

DS-3-DS-3-Cabrio-133
دایره گردش و ظرفیت مخزن سوخت
فضاهای تنگ نمی‌توانند مشکل چندانی باری دی‌اس ۳ ایجاد کنند؛ چرا که این خودرو، مشابه سایر مدل‌های حاضر در این کلاس، دایره گردشی به قطر ۱۰/۴ متر دارد. در همین حال، یک مخزن سوخت به حجم ۴۸ لیتر در دسترس شما قرار می‌گیرد و اگر با بهترین موتور دیزل اقتصادی همراه شود، می‌تواند دامنه مسافتی معادل ۱۴۷۰ کیلومتر را تأمین کند.

ds3 04
وزن
دی‌اس ۳ یک خودروی نسبتاً سبک است؛ موضوعی که تأثیر خود را در مصرف سوخت، و همین‌طور شتاب‌گیری، ترمز و هندلینگ نشان می‌دهد. کم‌وزن‌ترین مدل با موتور ۱/۲ لیتری بنزینی، تنها ۹۷۵ کیلوگرم وزن دارد و این در حالی است که وزن سنگین‌ترین نسخه دی‌اس ۳ که یک مدل کابریولت با موتور ۱/۶ لیتری دیزلی، به ۱۲۷۵ کیلوگرم می‌رسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. سامان اذری

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    عکس اولی رو که دیدم یه لحظه فک کردم کیا ریو جدید هستش
    ادم اسم فرانسه رو میشنوه یه جوری میشه :(

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. خسته شده

      ۳۰ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (623 ديدگاه)

      چندشش میشه نه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Armin

        ۳۰ فروردین ۱۳۹۵
        سوابق: (421 ديدگاه)

        یاد تعمیرگاه میفته

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. علي

      ۳۰ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (150 ديدگاه)

      آدم زیر دلش درد میگیره!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. حمید رجبی

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کاش قیمتشم میگفتین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. بهنام طیبی

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    عقب خودرو اصلا قشنگ نیست.
    فرانسه خودروساز زیاد بی نظیری هم نیست که بعضی ها تعریف میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. پویان

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (750 ديدگاه)

    شما خودروی فرانسوی اصل سوار شی بینظیر بودن و کیفیت رو میفهمی.زانتیا دهه 90 میلادی رو ببین.ولی در کل سه کشور المان جاپن امریکا سرامد های خودروسازی هستن .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهنام طیبی

      ۳۰ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      پویان عزیز نظرت برام محترم.ولی من توخودروسازان فرانسوی فقط رنو قبول دارم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. خسته شده

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (623 ديدگاه)

    فرانسوی ها میخوابن پا میشن واسه خودشون اسم میسازن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. mehdi

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    کمپانی خودرو سازی فرانسوی ها در حد معمولی هست..نه خیلی خوب نه خیلی بد…..معمولی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهنام طیبی

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      دقیقا فرانسه خودروساز معمولی.ولی تنها خودروساز فرانسوی که ایده های زیبا داره به نظر من رنو.
      پژو که اصلا توباغ نیست.سیتروئن هم هی بدک نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. احمد باقری

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    ماشین کوچیک و جمع و جوریه، ولی اونقدرها خوب طراحی نشده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Mehdi TuRbO

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1950 ديدگاه)

    شما ی سرچ تو اینترنت کنید و قیمیتای این خودرو رو در خارج و ایران مقایسه کنید خودرو یی ک با توجه به اختلاف به قیمتش نسبت به بقیه خودروها اصن به صرفه نیست.http://www.citroen.co.uk/new-cars-and-vans/ds-range

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. پویان

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (750 ديدگاه)

    خیر .خودرو فرانسوی معمولی نیست.و خیلی خوبه .اگه دستکاری شرکت های وطنی توش نباشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهنام طیبی

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      شما دنبال چی بخدا
      لیست 30 شرکت بهترین خودروسازها اعلام شده همه از المان و ژاپن و امریکا بودن
      فرانسه اصلا تولیست نبود.شما برو ببین.اینکه دیگه دستکاری ایران خودرو درکار نبوده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. عبدالله

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (49 ديدگاه)

    آقای بهنام طیبی آن چه شما به آن استدلال کرده اید یک سایت یا مجله آن هم از دیدگاه خودش می باشد و بدون توجه به آمار و ارقام در چهار گوشه جهان می باشد.
    الان شرکت رنو فرانسه نهمین خودروساز بزرگ جهان است و شرکت پژو دومین خودروساز بزرگ اروپاست و شرکت سیتروئن فرانسه در سیستم تعلیق خودرو دردنیا حرف اول را می زند و شرکتهای مانند مرسدس بنز و شورلت در این زمینه همیشه با شرکت سیتروئن تقاضای همکاری داشته اند.
    دو سالی است که هر سه خودرو ساز فرانسه نسبت به گذشته از لحاظ طراحی بدنه و کار فنی وکیفیت پیشرفت چشمگیری داشته اند و در اروپا هم تراز خودروسازان آالمانی و بالاتر از ژاپن و آمریکا فروش و محبوبیت داشته اند.
    من مطمئن هستم در این بیست سال گذشته اگرشرکت ویران خودرو به جای خودروهای سی سال گذشته پژو خودروهای تویوتا و فولکس واگن مونتاژ می کرد و خودروهای روز پژو مستقیم از فرانسه توسط یک شرکت خصوصی وارد ایران میشد الان قضیه کاملا متفاوت بوده و شما به تویوتا و فولوکس بد و بیراه می گفتید و از پژو تعریف می کردید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهنام طیبی

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      اقای عبدالله عزیز بزرگ بودن اهمیت خاص خودشو داره درست ولی کیفیت هم باید درنظر داشت
      اتفاقا من رنو قبول دارم ولی پژو اصلا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. عبدالله

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (49 ديدگاه)

    آقای طیبی لطفا به لینک زیر مراجعه بفرمایید:
    http://www.car.ir/news/Foreign-Company/megane-rs-275-trophy-r/

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. پویان

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (750 ديدگاه)

    سیستم تعلیق سیتروئن شاهکاره .حتی سیستم زانتیا رو بنز و بی ام و سالها بعد تونستن بسازن .بهنام اگه خودروهای فرانسوی سوار شی متوجه کیفیتشون میشی. مشکل فرانسوی ها مدیریت ناصحیح فروش خودرو و نبود بازاریابی مناسبه .و گر نه خودروهاشون در سطح خیلی بالایی قرار داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهنام طیبی

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      پویان جان عزیز منی ولی روچه حسابی زانتیا میای با بنز مقایسه میکنی؟؟؟؟؟ایا این مقایسه خنده دار نیس؟؟
      البته من به سلیقه شما احترام میگذارم و اصلا بحث و جدال هم نداریم ولی شما مقایسه هایی میکنی که عقلانی نیست.من زانتیا سوار شدم خیلی و بنز هم سوارشدم ولی مقایسه شما جای تعجب داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. پویان

        ۳۱ فروردین ۱۳۹۵
        سوابق: (750 ديدگاه)

        منظورم زانتیای اون موقع با بنز اون موقع بود.درسته فرانسه به کیفیت بزرگان نیست .ولی کیفیتش خیلی بالا هست .یه مقدار ده سال اخیر فرانسویها خوب عمل نکردن .ولی هنوز بالاتر از کره ای ها از نظر کیفیت هستن .ظرف دو سال گذشته عملکردشون طوری بوده که دوباره دارن به اوج بر می گردن . علت ضعف نسبت به المانیها این بوده که مهندسان خبره فرانسه بر عکس المان به جای کار در شرکتهای تولیدی در شرکت های نظامی و هوافضا فعالیت می کنن .و گر نه کیفیت مهندسان فرانسوی هم به اندازه المانیه ولی المان چون نمیتونه مستقل در صنایع نظامی فعالیت کنه مهندساش میرن در شرکتهایی مثل زیمنس و شرکتهای خودروسازی .

        موافقم 0
        مخالفم 0
  13. پویان

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (750 ديدگاه)

    منظورم سیستم با عملکرد شبیه زانتیا بود که بنز و بقیه بعدن تونستن به چنین استانداردی برسن .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهنام طیبی

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      زانتیا برای خودش دوره ای داشت بین سال های 82 الی 86 همین.بعدش خودروهای کره ای اومد زانتیا خیلی کم رنگ شد.زانتیا ماشینی که خرجش خیلی بالاست.
      الان زانتیا به هیچ عنوان سالم گیر نمیاد یا خیلی سخت.زانتیا صفرش اومد ایران خیلی خوب بود ن الان که کارکردش اکثرا چپ کردن و پرخرج

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. پویان

        ۳۱ فروردین ۱۳۹۵
        سوابق: (750 ديدگاه)

        شما میخوای ماشین سال 1990 میلادی رو با 2016 کره مقایسه کنی؟!!!!!
        تازه باز هم کیفیت سواری و هندلینگ زانتیا با 2016 کره ای برابری میکنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. بهنام طیبی

          ۳۱ فروردین ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          خوب شما بفرمایید که پیشرفت کره سریعتر بوده یا فرانسه؟؟؟؟؟
          مدل خودروها هم نام ببرید؟؟؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. بهنام طیبی

          ۳۱ فروردین ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          نمونه اش پژو خداییش این همه سال داره خودروسازی میکنه کدوم محصولش جز باکیفیت ترین و سریعترین و اقتصادی ترین و زیباترین بوده؟؟؟؟؟؟
          پس قبول داری رشد کمپانی پژو زیادی هم سریع نبوده.
          البته رنو پیشرفت خوبی داشته.
          ولی کره هرچقدر هم اشغال تولید کنه که نمیکنه باز رشد اقتصادی بالاتری داشته نسبت به فرانسه

          موافقم 0
          مخالفم 0
  14. پویان

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (750 ديدگاه)

    به طور کلی شتاب اقتصادی کره خیلی قوی بوده .الان هم افتصاد 11 دنیاست. کره مدیون المان وامریکاست.من هم هرگز نگفتم که فرانسه صدر خودروسازی دنیاست.ولی در حد قوی هست.
    رنو به خاطر مدیر عامل قویش که نیسان رو از ورشکستگی نجات داد رشد داشته .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. حمید

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    متاسفانه کسانی که بیشتر از خودروهای ایرانی یا چینی بیشتر سوار نشدن درباره ماشین های فرانسوی نظر منفی میدن همه با هم همسلیقه نیستن ولی کیفیت و تکنولوزی در ماشین های فرانسوی با ماشین های زاپن و آلمان تقریبا برابر و هر سه از تکنولوزی های خوب هم استفاده میکنن.
    این مشخص که یک بنز 600میلیونی بهتر از ماشین 100میلیونی پس حرف های غیر کارشناسی و خنده دار نزنیم.
    قیمت این ماشین در ایران 135میلیون هست که با توجه به کیفیت قطعات با لا و تکنولوزی به روز و مصرف کم قابل تخمین بود.
    ماشین فقط آپشن نیست که و باید به امنیت و کیفیت قطعات دقت کرد و بیشتر ماشین های فرانسوی به کیفیت بیشتر از ظاهر توجه میکنن که اصل هم این مورد است با تشکر.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا