سیتروئن

معرفی رسمی سیتروئن C5 ایرکراس در شانگهای

پس از افشای تصاویر سیتروئن C5 ایرکراس پیش از رونمایی رسمی، حالا سیتروئن کراس‌اوور جدید خود را رسماً در نمایشگاه شانگهای معرفی و اطلاعات آنرا منتشر نموده است. این خودرو که با الهام از کانسپت ایرکراس سال ۲۰۱۵ طراحی شده است، نشان‌دهندهٔ نقطهٔ عطف مهمی در استراتژی بازار سیتروئن است چراکه C5 ایرکراس اولین خودرویی است که به سیستم تعلیق جدید و نوآورانهٔ سیتروئن بنام «Progressive Hydraulic Cushions» مجهز شده است.

citroen-c5_aircross-2018-1

citroen-c5_aircross-2018-1024-06

به گفتهٔ سیتروئن، این سیستم تعلیق جدید متضمن ارائهٔ سواری روان و راحت منحصربه‌فردی است که به‌طورمعمول از یک سیتروئن انتظار می‌رود. در این سیستم، بجای کمک‌فنرها معمولی، در هر واحد از سیستم تعلیق دو پمپ هیدرولیک نصب شده است که یکی برای فشرده‌سازی و دیگری برای بازگشت مورداستفاده قرار می‌گیرد. سازنده فرانسوی همچنین ادعا می‌کند که C5 ایرکراس به لطف برخورداری از یکی از کشیده‌ترین فاصله‌های محوری در این سگمنت (۲.۷۳ متر)، فضای کابین پیشرویی را در کلاس خود ارائه می‌کند. علاوه بر این، کابین این کراس‌اوور نوین فرانسوی از یک صفحه آمپر تمام دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی، یک صفحه‌نمایش ۸ اینچی در بالای داشبورد، شارژر بی‌سیم برای گوشی‌های هوشمند و… هم سود می‌برد.

citroen-c5_aircross-2018-1024-13

لیست موتورهای C5 ایرکراس در ابتدا متشکل از دو پیشرانه بنزینی با ۱۶۵ اسب بخار و ۲۰۰ اسب بخار قدرت برای بازار چین می‌شود که نیروی هردو توسط یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک صرفاً به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند اما سیتروئن گفته است که در آینده یک نسخۀ پلاگین‌هیبریدی چهارچرخ محرک نیز از این ماشین ارائه خواهد شد که مجهز به یک موتور بنزینی ۲۰۰ اسب بخاری به همراه دو موتور الکتریکی است که خروجی کلی سیستم را به ۳۰۰ اسب بخار قدرت می‌رساند و C5 ایرکراس را به قدرتمندترین سیتروئنی تبدیل می‌کند که تاکنون ساخته شده است. این نسخۀ پلاگین‌هیبریدی همچنین می‌تواند تا مسافت ۶۰ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی بپیماید.

citroen-c5_aircross-2018-1024-03

citroen-c5_aircross-2018-2

سیتروئن برای نسخه‌های دیفرانسیل جلوی این کراس‌اوور یک سیستم جدید بنام «کنترل چسبندگی» را ارائه کرده است که موجب بهبود کشش و چسبندگی خودرو می‌شود. این سیستم دارای پنج حالت مختلف شامل استاندارد، ماسه، بیابان، برف و ESP خاموش است که از طریق ماژول ESP قابل انتخاب هستند. علاوه بر این، طیف گسترده‌ای از سیستم‌های کمک‌راننده نیز برای C5 ایرکراس ارائه شده است که شامل مواردی چون کنترل پایین آمدن از شیب‌ها، ترمز ایمنی فعال، اخطار خروج از خط فعال و کروز کنترل تطبیقی با قابلیت ایست می‌شود. سیتروئن C5 ایرکراس از اکتبر امسال در بازار چین عرضه خواهد شد اما به گفته سازنده فرانسوی، اروپاییان برای خرید این کراس‌اوور باید تا نیمۀ دوم سال ۲۰۱۸ صبر کنند.

[دانلود ویدئو]

پوشش کامل جدیدترین رویدادهای نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۱۷ در پدال، با ما همراه باشید…

shanghai-auto-show-2017-4

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. فرشاد سجادیان

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    خاص و دوست داشتنیه، فقط کاش نمای جلوش دو تیکه نبود ?
    انصافا کابین محصولات جدید پژو سیتروئن خیلی پیشرفت کردن و شیک شدن ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (48 ديدگاه)

      اگه تیکه بالایی چراغاش نبود خیلی خشن و خفن میشد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. سینا

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (347 ديدگاه)

    C5 ایرکراس را به قدرتمندترین سیتروئنی تبدیل می‌کند که تاکنون ساخته شده است.

    سیتروئن تا حالا چکار می کرد ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Mehdi

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1949 ديدگاه)

    عالیه،سیتروئن ک خیلی خوب بود اون زمان نسبت به هم دوره ایاش،زانتیا خیلی خوب بود یادمه،c5 به خاطره طراحیه خاص فرمونش خیلی سر و صدا کرد،ای کاش اینو وارد میکردند خیلی خوبه،طراحیش عالیه،همراه با هندلینگ سیتروئن،جای کره ایا را میتونه بگیره.

    موافقم 0
    مخالفم 1
  4. ایران فرانسه

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (49 ديدگاه)

    در یک کلام خاص با طراحی منحصر به فرد و سیستم تعلیق جادویی سیتروئن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. یاسین

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (658 ديدگاه)

    در مورد سیتروئن چی گفتم واقعا تو سیستم تعلیق سری در سراها داره قبلا هم اینو راجع به PSA گفتم که یکی از سیاست های خوب و جدیدشون اینه که طراحی ماشینهای رده اقتصادیشون حس لوکستری نسبت به محصولات دیگه اقتصادی داشته که یه برتری خیلی مهمه البته منکه به شخصه بین این و برادرش 3008 برادرشو انتخاب میکنم چون طراحی داخلیش رو بیشتر دوست دارم
    خیلی خوشحالم PSA به روزهای خوبش برگشته و اصالت مهندسی باوقار و مستقل اروپایی رو داره به همه نشون میده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. علیرضا میرزایی

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (337 ديدگاه)

    بینظیره مخصوصا طراحی داخلیش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. milad

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (36 ديدگاه)

    سیتروین راه خودشو پیدا کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. the best or nothing

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (38 ديدگاه)

    کابینش حس خیلی خوبی به ادم میده ،، به راحتی حس راحتیو و لوکس بودنو القا میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. بیژن

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (255 ديدگاه)

    اوووف…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. ارمان

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    من چقدر خوشم اومد از این ماشین عجیبه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. پوریا

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (7 ديدگاه)

    سلام میشه ایرکراس رو یه توضیح بدین ؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا