سیتروئن

ژیان رالی با عملکرد خارق‌العاده

چندی پیش در میان نظرات یکی از مخاطبین پدال در مورد ژیان خواندم که این خودرو را به‌واسطه سیستم تعلیق عجیب و خاص آن نمی‌توان چپ کرد.

Crazy Citroen Dyane 6 Rally
Crazy Citroen Dyane 6 Rally
با دیدن این ویدئو از عملکرد خارق‌العاده سیتروئن Dyane 6 یا همان ژیان خودمان در نسخه رالی در مسابقات رالی ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹، به فرمان، سیستم تعلیق و قابلیت‌های عجیب این خودرو ایمان آوردم.

Crazy Citroen Dyane 6 Rally
Crazy Citroen Dyane 6 Rally
در این ویدئو، ژیان رالی به شکلی دیوانه‌وار تحت فشار قرار می گیرد، دریفت می‌زند و به پیچ‌های تند با سرعت بالا وارد می‌شود. اما سرنوشت آن در پایان فیلم، غمناک است.


[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۳۸ دیدگاه‌ها

  1. امیررضاعباسی

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (7 ديدگاه)

    فوق العادس .عجب ماشینیه .ایول

    موافقم 1
    مخالفم 1
      1. Elring-aventador

        ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (331 ديدگاه)

        باید مسابقه میذاشتن ببینن کی می تونه چپش کنه

        موافقم 1
        مخالفم 0
    1. سارا

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (23 ديدگاه)

      ژیان رالی با عملکرد خارق‌العاده !!!!
      کجاش خارق العاده است ؟
      سر هر پیچی اینقدر نا متعادل نشون میده تازه این ماشینها قبل از مسابقه تقویت میشن
      ماشین مثل کشتی داره سر پیچ بازی میکنه خارق‌العاده!!!
      مگه اینکه با دوچرخ مقایسش کنی که این بهتر باشه

      موافقم 1
      مخالفم 4
      1. امیدرضا

        ۲۵ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (3 ديدگاه)

        شما با پراید همچین کاری اصلا میتونی بکنی؟؟ این ماشینو هنوز کسی نتونسته چپش کنه بعد میگی تعادل نداره 😑

        موافقم 5
        مخالفم 0
  2. شاهین

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (4524 ديدگاه)

    فکر میکردم فقط ماییم که با دیدن این ویدئو میخندیم! خودشون از خنده غش کرده بودن :D
    یادمه تو دوران بچگی سوار ژیان یکی از اشناها شدم،دور میدون درش وا شد،اگه منو نگرفته بودن با مخ کف خیابون ولو بودم! :)))))))))))

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. shahryar

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (237 ديدگاه)

      دوست بابای منم ژیان داش،رفتنی ، وقتی که استارت زد منو داداشم از ترس فرار کردیم،مخصوصا اینکه بعده استارت گازم داد :D :D :D
      حتما شنیدید صدای جیغ مانندی داره :D

      موافقم 0
      مخالفم 1
    2. سارا

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (23 ديدگاه)

      شاهین همسایه ما هم یکی داشت خیابون ما سر بالایی بود سر خیابون زن و بچه رو پیاده میکرد آخه سری اول با هم اومدن ماشین برگشت :D

      موافقم 0
      مخالفم 1
  3. peyman

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (33 ديدگاه)

    مثله قالیه سلیمان میمونه میشه باهاش از دست اندازا و سرعت گیرا پرواز کرد

    موافقم 1
    مخالفم 1
  4. احسان(احسان سابق)

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    خودمون یکی داشتیم.تخته گازش 75 بود. اون موقع سانروف داشت و خوراکمون این بود از سر دست انداز رد بشیم بریم هوا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. amir

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (26 ديدگاه)

    جالبه یادمه میگفتن اگه ژیان رو چپ کنی راننده ای
    کسی تا حالا ژیان چپی دیده؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Lamborghini REVENTON

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (47 ديدگاه)

    یه سوال دارم؟
    پژو پارس ELX با صندلی برقی هشت حالته ی گرم کن دار بهتره یا زانتیا؟
    لطفاً جواب بدید.
    با تشکر.

    موافقم 1
    مخالفم 2
    1. مجتبی(ساروی)

      ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (551 ديدگاه)

      اقا این بنده خدا سوال پرسیده فحش ناموسی که نداده چرا اینقدر بهش دیسلایک دادین خدا شفا بده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

        ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (2283 ديدگاه)

        احتمالا منظورشون از دیسلایک ، رای دادن به گزینه دوم (زانتیا) بوده !!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Zonda R

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      @.F
      دوست عزیز
      زانتیا و پارس دو ماشین پر مصرف و پرهزینه و با کیفیت مونتاژ بسیار پایین هستن
      من پیشنهادم دنا هستش که بهترین مونتاژ رو در بین محصولات ایران خودرو داره و یه خودرو با ظاهر جدید و امکانات به مراتب بیشتره قیمتشم 44 میلیون تومنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. fluid

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (505 ديدگاه)

      داداشی دو تاش داشتم زانتیا خیلی برتر عزیزم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. سیامک

      ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (32 ديدگاه)

      من زانتیا داشتم پارس سال هم داشتم (ELX هم سوار شدم ولی مال خودم نبوده)
      کلا محصولات جدید ایران خودرو متاسفانه خیلی افت کیفیت داشتن که پرشیا هم از این قاعده مستثنی نبوده.
      زانتیا هم اگه سیستم هیدرولیکش توی خرج بیافته خیلی اذیت میکنه و کلا از یه مقطع ای به بعد هزینه های نگه داریش خیلی میره بالا.
      ولی به نظر من اگه در مورد زانتیا مطمئن ای که از لحاظ فنی کاملا سالمه زانتیا رو بگیر وگرنه دنبال یه گزینه ی دیگه باش.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. امیدرضا

      ۲۵ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (3 ديدگاه)

      زانتیا از همه لحاظ بهتره

      موافقم 0
      مخالفم 1
  7. امیرحسین (Lion26)

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (257 ديدگاه)

    فرانسوی دیگه

    Just France.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. احمد باقری

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    یادش به خیر. یکبار با ژیان یکی از آشنایان رفتیم نزدیکای فیروزکوه. یادم نیست چقدر هل دادیم تا این ماشین این مسیر رو بره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. amir

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    زیان اگه یکم رو پا بود تا ۹۰ تا رو میرفت.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  10. احسان

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (253 ديدگاه)

    جالب بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. احمدرضا

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    مجیک بادی داشته !!!! هههه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. محمدرضا777

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (7 ديدگاه)

    الحق و والانصاف که سیترون یک سرو گردن تو فرانسه نسبت به خودرو سازهای دیگه این کشور کارش درست تره

    موافقم 3
    مخالفم 0
  13. یه پسر

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1135 ديدگاه)

    ای کاش آخرش اون اتفاق نمی افتاد
    من بابابزرگم یه ژیان سفید داشت سال اول دبستان رو هم هر روز صبح با ژیان می رفتم مدرسه
    والا ژیان اواخر وجه خوبی نداشت
    می گفتن ژیان هم آدم رو می بره هم آبروی آدم رو
    اما الان گاهی که کلکسیونی هاش تو خیابون رد می شن همه با یه حس احترام نگاهش می کنن
    در مورد تعلیق خوبش هم شنیده بودم که الان که این کلیپ رو دیدم حاضر میلیونی پول بدم یه هم چین چیزی رو ی ماتیزم سوار بشه ، چون چاله چوله های خیابون گاهی دیوونه کننده اس
    در کل سیترون تعلیق معرکه ای داره

    موافقم 2
    مخالفم 0
  14. مهرداد فراهانی

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (36 ديدگاه)

    سیتروئن همیشه در زمینه سیستم تعلیق پیشگام بوده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. سعید

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1484 ديدگاه)

    خیلی باحال بود،یاد خاطرات بچگیم افتادم که چه بلاهایی سر ژیان معلممون می آوردیم :D

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    درود
    این هم یک جواب برای کسانی که میگن از فرانسه ماشین خوب درنمیاد !!!
    واقعا کارل بنز راست گفت که چرخ صنعت خودروسازی بدون فرانسوی ها نمیچرخه
    سیتروئن هم که خوراکش انواع سیستم تعلیق بوده
    دمش گرم واقعا…

    موافقم 1
    مخالفم 0
  17. h112

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (434 ديدگاه)

    من در مورد کمک فنر ژیان زیاد شنیده بودم…ولی نه تا این حد…تو بعضی حرکت ها ماشین امد رو دو تا چرخ ولی بازم چپ نشد…واقعا تعجب آوره…

    موافقم 3
    مخالفم 0
  18. مجتبی(ساروی)

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (551 ديدگاه)

    اقا اگه206رو جاش گذاشته بودند سر هرپیچ 80تا معلق میزد

    موافقم 3
    مخالفم 0
  19. ساسان.م

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (338 ديدگاه)

    دهنتو سرویس ٰ چپ کن دیگه لعنتی :D

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. tadano

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (176 ديدگاه)

    سیستم تعلیق ژیان دو تا فنر لولِ که بصورت افقی داخل سیلندر جا گرفته و در راستای طولِ ماشینه بسیار ساده ودر عین حال عجیب و کاربردیه، و اگه از نزدیک ندیده باشین شاید درست متوجه نحوه کارکردش نشین.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. سامان از تبریز

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    قد من 191 هست یه زمانی بدنسازی میرفتم
    اون موقع راحت عقبش رو از یه طرف بلند میکردم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سامان از تبریز

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      http://up98.ir/uploads/143042245468351.jpeg
      این قناری خوشگل واسه همه دوستان

      موافقم 0
      مخالفم 0
  22. شسی

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (19 ديدگاه)

    ماشینای فرانسوی عجیبآ یهو یکیش رو 3 چرخ میره یکی بدون چرخ و اینم از این
    تو این پیچا پراید بود چپ کرده بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. hamedfunnyboy

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام.من پدر بزرگم ژیان داشت.خیلی سوار شدم.واقعا سیستم تعلیق محشری داشت.پدر بزرگم معمولا باهاش میرفت صحرا(جاده خاکی که خیلی دست انداز داره).اونجا واقعا حس میکردی روی فنری خیلی نرم هستی(مثل پنبه) و واقعا حال میداد.بعد که پراید خرید همیشه میگفتم بهش که ژیان یه چیز دیگه بود.وقتی میخواستی جک بزنی روش باید جکو خیلی بالا میاوردی تا لاستیک از سطح زمین جدا بشه.اطرافیان و خودم هم عقیده داشتیم که ژیان چپ نمیکنه(مخصوصا سر پیچ). سبکم بود خیلی.یادش به خیر.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. OMID

    ۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (7 ديدگاه)

    ایرانی ها باید در موزه بگزارند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. alireza

    ۱۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پدرم ژیان داشت من خودم گاهی سوارش میشدم …رانندگی باهاش عالی بود …انصافا عالی بود فقط اون موقع ادم رو مسخره میکردن اما بگم تو دست انداز خدایی مث یه بالش نرم برات عمل میکرد …..واقعا چپ نمیکرد واقعا خوب بود حیف ک کمی ضعیف از مد افتاده و ما ایرانی ها تمسخرگر هستیم …خدا اقای سیتروئن رو بیامرزه دنیا رو سرافراز کرد …..اون زمان چیزی ساخت که مردم باهاش امنیت داشته باشن الان ماشین میزنن بی دلیل منفجر میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا