سیتروئن

پا به پای DS6، کراس‌اوور لوکس فرانسوی

از قدیم‌الایام گفته‌اند که “شنیدن کی بود مانند دیدن”… پس به گفته‌ها و شنیده‌ها و مندرجات امثال بنده هیچ اکتفا نکرده و پیش از قضاوت و داوری درباره هر خودروی جدیدی، خود شخصاً آستین همت بالا زده و کیس مورد نظرتان را از بعدی نزدیک روئیت کنید. اگر برایتان مقدور بود به نمایندگی‌اش رجوع و تک‌تک اجزایش اعم از بدنه، پیشرانه و کابین را با چشمان تیزبین و جستجوگر خود بررسی نموده و درنهایت خودتان به جمع‌بندی نهایی برسید. گاهی مواقع حس درونی بشر بسی شگفتی‌ساز است و برداشت درستی را به وی القاء می‌کند. در اینجا، روی سخن بنده بیشتر با آن دسته از عزیزانی هست که از مدل‌های مرسوم و آشنای وارداتی خسته و دل‌زده شده و به دنبال کسب تجربه متفاوت و نوینی هستند. تجربه‌ای متفاوت با آنچه که تاکنون حس نموده‌اند. شاید DS6 همان تجربه متفاوت باشد…

2016 DS6
۲۰۱۶ DS6
برند DS، نامی است جوان از سازنده‌ای کهن. سازنده‌ای که در درازنای تاریخ، همواره یکی از بهترین و زیباترین‌های این صنعت را به عالمیان عرضه نمود و در کنارش نیز نرم‌ترین‌ها را. خودروهای DS را بیشتر می‌توان به برخی از خودروهای لوکس بریتانیایی مشابه دانست. خودروهایی که در آنها آسایش سرنشینان و کیفیت اعلای متریال مصرفی بیش از بقیه موارد، عمده و شاخص هستند.
برند DS تاکنون مدل‌های متعددی را عرضه نموده که تقریباً تمامی آنها در گونه‌های هاچ‌بک و لیفت بک بوده‌اند و نسخه DS6 را باید نخستین تجربه آن درزمینهٔ ساخت کراس‌اوور برشمرد. شاید برخی از دوستان، بهای ۲۱۹ میلیون تومانی این خودرو را در قیاس با نسخه‌های هم قیمت کره‌ای و ژاپنی‌اش گران فرض نموده و با تکیه بر این ادله هم خریدش را غیرقابل‌توجیه بدانند. پاسخ من به این دسته از عزیزان این است که اولاً DS6 خودرویی لوکس هست. درحالی‌که کراس‌اوورهای هم قیمت کره‌ای و یا ژاپنی‌اش – با توجه به استانداردهای متعارف امروزی در دنیا – خودروهایی معمولی به‌حساب می‌آیند و نه لوکس؛ و ثانیاً،کیفیت متریال مصرفی و آسایش موجود در کابین این خودرو نیز ازجمله مواردی است که نمی‌توان به همین راحتی بر روی آن چشم بست. به‌راستی در کدام کراس‌اوور کره‌ای و ژاپنی هم قیمت این خودرو می‌توان چنین سطحی از کیفیت و راحتی را در درون کابین مشاهده نمود؟
برخی دیگر از دوستان هم ممکن است بر روی پیشرانه کم‌حجم این خودرو دست نهاده و آن را در قیاس با دیگر انواع وارداتی، ضعیف و کم‌رمق بدانند. در پاسخ به این دسته، تنها این نکته را می‌توان متذکر شد که امروزه با پیشرفت‌های حیرت‌انگیزی که در عرصه تکنولوژی رخ داده و نیز استفاده بیش از پیش از سامانه‌های توربوشارژر و نیز سوپرشارژ، روز به روز از حجم و اندازه پیشرانه‌ها کاسته شده است و دیگر آنکه، آنچه در یک پیشرانه مهم است توان و گشتاور خروجی آن است نه صرف حجمش. بگذریم!

2016 DS6
DS6، یک شاسی‌بلند جمع‌وجور فرانسوی است که ویژه بازار چین طراحی شده است. این خودرو با مشارکت کمپانی چانگان،شریک فرانسوی کمپانی PSA (پژو – سیتروئن) ساخته می‌شود و برای نخستین بار در ماه آوریل سال ۲۰۱۴ میلادی به نمایش نهاده شد. فروش آن نیز کمی بعد، یعنی در پاییز همان سال آغاز گردید. این خودرو از پلت‌فرمی مشترک با مدل DS5 بهره می‌برد. این پلت‌فرم PSA F2 نام دارد و به غیر از این دو خودرو در پژو ۳۰۰۸ نیز به کار می‌رود. برخلاف DS5 که تولید آن توأمان در دو کشور فرانسه و چین صورت می‌پذیرد، این کراس‌اوور مجلل فرانسوی‌تبار تنها در خاک چین تولید می‌شود. در حال حاضر، این خودرو تنها با یک پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو (بنزینی) عرضه می‌شود. این پیشرانه در دو نسخه متفاوت THP160 و THP200 عرضه می‌شود که در کشورمان فعلاً تنها نسخه THP160 آن به فروش می‌رسد. ناگفته نماند که پیشرانه THP160 نیز با همکاری گروه خودروسازی ب‌ام‌و تکوین و توسعه یافته است.
در همان آغاز ورود این خودرو به بازار، سایت «AUTO EXPRESS» بریتانیا نسخه THP160 آن را مورد تست و ارزیابی خود قرار داد که در اینجا برگردان متنش را تقدیم شما عزیزان می‌نمایم.

2016 DS6
داوری
امتیاز این خودرو: ۴ از ۵
DS6 نخستین حمله از طرف برند DS به بازار خودروهای شاسی‌بلند است. بازاری که حال مقدر شده تنها چین باشد. آیا DS6 خودروی خوبی است؟
با عرضه این خودروی شاسی‌بلند، برند DS سیتروئن، نخستین ضربه به‌موقع و به‌جای خود را وارد نمود. این خودرو، جذاب و جادار است و جای شگفتی است که تنها در چین عرضه می‌شود. تک – پیشرانه بنزینی که برای این خودرو عرضه می‌شود، مورد علاقه خریداران در این گوشه از دنیا نیست (منظور بازار بریتانیا است)، ولی بی‌شک کیفیت، تجهیزات و منش جاده‌ای آبرومندانه آن مورد پسند خواهد بود. پس از دلسردی از خودروهای بزرگتر برند DS، مایه تأسف است که این مدل برتر، تنها در چین اقامت می‌گزیند.
فروش این بهترین شاسی‌بلند فرانسوی، در اینجا صورت نمی‌پذیرد و این خودرو، حتی در خود فرانسه هم فروخته نمی‌شود. درواقع، DS6 را تنها می‌توان در کشور چین خریداری نمود. ضمن اینکه این خودروی تازه‌وارد در همین کشور نیز ساخته می‌شود. با تولید این خودرو، برند DS یک جایگزین مقرون‌به‌صرفه را برای رقابت با مدل‌های پریمیوم کوچک‌تری همچون رنجروور اووک (AURORA در چین) عرضه نموده و یک شاسی‌بلند مدعی را برای برند DS تدارک دیده است.

2016 DS6
یکی از مواردی که از همان آغاز مواجهه با این خودرو جلب نظر می‌کند، نبود هیچ آرم و نشانی از سیتروئن بر روی بدنه آن است. در عوض، نشان و اثر DS، در جای‌جای آن به طرزی سخاوتمندانه قابل مشاهده است. ضمن اینکه،هر رد و نشانی از نیاکانش نیز در آن حذف شده تا پیرو آن، جایگاه بهتری برای DS، به‌عنوان یک برند مستقل در این کشور فراهم آید (منظور کشور چین است).
قطعاً این خودرو در مکانی همچون بریتانیا مشاهده نخواهد شد. نیمرخ جذاب و گیرای این خودرو از این قابلیت برخوردار است که لحظاتی چند، خریداران نیسان قشقایی و ولو XC60 را به فکر وا‌دارد. ضمن اینکه جزییات کرومی که محبوب مالکان چینی است با پرداخت مات با ذوق و سلیقه‌تری در مکان‌هایی همچون ریل سقفی آن به کار رفته‌اند. ریل سقفی که تا ستون عقب آن امتداد می‌یابد.
بی‌شک در داخل کابین این خودرو، بیش از همتای هم قیمت بریتانیایی‌اش، چرم به کار رفته است. این پوشش چرمی که بر روی داشبورد و نیز رو دری‌ها امتداد یافته، از درجات بالایی از پرستیژ و اعتبار برخوردارند. درمجموع کیفیت داخل کابین در حد و اندازه خوبی است. در این زمینه هم می‌توان پنل پلاستیکی که کنترلرهای دما بر روی آن جای گرفته‌اند را مثال آورد. تنها مورد نازلی از کیفیت که در این کابین به چشم می‌خورد مربوط به زمانی است که شما بالاجبار برای کار با صفحه نمایشگر لمسی ۷ اینچی، دستتان را بر روی چوب مصنوعی (با کیفیت مشکوک) پیرامون این تجهیز، تکیه می‌دهید.

2016 DS6
از آنجایی که بیشتر خریداران چینی از پیشرانه‌های دیزلی دوری می‌جویند، این خودرو با پیشرانه دیزلی عرضه نمی‌شود. ولی در عوض، DS6 با پیشرانه ۱.۶ لیتری بنزینی توربو ساخت پژو – سیتروئن عرضه می‌شود. پیشرانه‌ای که با دو نسخه متفاوت از توان خروجی عرضه می‌شود: ۱۵۸ و ۱۹۷ اسب بخار. هر دوی این نسخه‌ها هم به همراه یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک فروخته می‌شوند.
این خودرو با سیستم چهار چرخ محرک عرضه نمی‌شود ولی در عوض گفته شده که سامانه “کنترل چسبندگی ” این خودرو، اقدام به بهینه‌سازی کشش محور جلویی آن در سطوح مختلفی از زمین می‌نماید. شما حتی می‌توانید نوع زمین مورد نظرتان را توسط یک مهره گردان که در کنسول میانی این خودرو جای گرفته و شکل آن نیز از لندروور الهام گرفته شده است، انتخاب نمایید؛ اما ما تردید داریم که این سامانه بتواند عملکردی بهتری نسبت به آن نسخه‌ای که در سیتروئن کاکتوس نصب شده به ارمغان آورد.

2016 DS6
ما نسخه ۱۵۸ اسب بخاری DS6 را رانده و این نکته را دریافتیم که هماهنگی ضعیفی (بین پیشرانه و گیربکس) در آن وجود دارد. خودرویی همچون DS6، که از طولی ۴.۵ متری و وزن ۱.۵ تنی برخوردار است، نیاز به پیشرانه‌ای دیزل جهت کسب گشتاورهای بالا دارد و یافته‌های ما نیز مؤید همین مطلب است. ضمن اینکه پیشرانه این خودرو در حالت تحت فشار، بسیار پر سر و صدا ظاهر می‌شود.

2016 DS6
البته خصوصیات دیگر DS6، خیلی بهتر از این هستند و در این میان، کفه ترازو به سمت هدایت عالی این خودرو و نیز مهار خوب بدنه آن در سر پیچ‌ها سنگینی می‌کند. ما باید قدردان رقبای آلمانی DS6 باشیم که این شرایط را برای خریداران چینی‌شان فراهم آورده‌اند تا بلکه آنها بتوانند هر چه بیشتر سبک رانندگی اروپایی را تجربه کنند تا آنجایی که می‌توان گفت که این خودرو هم در همان مسیر گام برمی‌دارد (منظور سبک رانندگی تقریباً همسان این خودرو با رقبای ژرمنی‌اش است). درعین‌حال، DS6 از سواری خوبی هم بهره می‌برد. مثلاً هیچ نوع تکان و یا نوسان شدیدی در بدنه آن به هنگام ترمزگیری مشاهده نشد. گاهی مواقع حرکات این خودرو نشان و دلالتی بر فنربندی بسیار نرم آن است.

2016 DS6
بهای معقول این خودرو با ارزش پرداخت خوبی معادل ۲۰,۱۴۲ پوند استارت می‌خورد. در مقایسه، بهای آئودی Q5 معادل ۳۷,۱۷۰ پوند است. درعین‌حال،گستره سخاوتمندانه‌ای از تجهیزات هم در آن به کار رفته است که شامل مواردی همچون صندلی‌های چرمی، سیستم هوشمند ورود بدون کلید و نیز نمایشگر فشار باد لاستیک‌ها در چهار مدل از شش مدل انتخابی، می‌گردد. خودروی در اختیار ما با بهایی معادل ۲۸,۳۵۰ پوند، از تجهیزاتی ازجمله دوربین دید عقب، درب برقی صندوق عقب و حتی از کنترلرهای ماساژور صندلی‌های جلو بهره می‌برد.

2016 DS6
مالکان چینی،خواستار یک فضای خوب برای صندلی‌های عقب هستند، حتی اگر خودشان با خودروی خود رانندگی کنند و قطعاً DS6 چنین امکانی را برایشان فراهم می‌آورد. ضمن اینکه حجم فراوانی از فضا، معادل ۵۰۰ لیتر در صندوق عقب وجود دارد. حتی اگر این خودرو نسخه تحت تست ما باشد، خودرویی که از یک سیستم صوتی پریمیوم با ساب ووفرهای مارک دنون (DENON) بهره می‌برد.
بنا به گفته سیتروئن، هیچ شانسی برای ورود این خودرو به اینجا وجود ندارد (منظور بازار بریتانیا است)، که البته وجود این امر مایه تأسف و شرمساری است. اصولاً خودروهای بزرگتر برند DS، ناامیدکننده بوده‌اند ولی این یکی، یعنی مدل DS6 به این‌گونه نبوده و از این لحاظ استثناست. پس تنها باید امیدوار بود که طرحی برای DS6 MK2 ریخته شود.

2016 DS6

مشخصات فنی DS6 (نسخه سفارش ایران)

نوع پیشرانه: THP160 – ۴ سیلندر توربوشارژر
حجم موتور: ۱۵۹۸ سی‌سی
توان: ۱۵۸ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه (در برخی منابع رقم ۱۶۵ اسب بخار ذکر شد)
گشتاور: ۲۴۰ نیوتن‌متر در ۱۴۰۰ – ۴۰۰۰ دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد: ۹.۵ ثانیه
حداکثر سرعت: ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ترکیبی: ۶.۷ لیتر در هر یک‌صد کیلومتر مسافت
سیستم فنربندی جلو: مک‌فرسون استرات
سیستم فنربندی عقب: غیرمستقل، محور پیچشی
نوع کالیپرهای ترمز جلو و عقب: دیسکی خنک شونده
نوع گیربکس: ۶ سرعته اتوماتیک ساخت کمپانی AISIN ژاپن

ابعاد
طول/عرض/ارتفاع: ۴۵۵۳/۱۸۵۸/۱۵۸۸ میلی‌متر
فاصله بین دو محور: ۲۷۳۲ میلی‌متر
وزن: ۱۵۲۵ کیلوگرم
ظرفیت باک بنزین: ۶۰ لیتر
گنجایش صندوق عقب: ۵۰۰ لیتر
ایمنی
۶ عدد کیسه هوای ایمنی (راننده،سرنشین جلو،جانبی و پرده‌ای)
سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS)
سیستم کمکی ترمز (BA)
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBV)
سیستم کنترل چسبندگی چرخ‌ها (ALL GRIP)
سیستم کنترل پایداری (ESP)
سیستم کنترل لغزش (ASR)
سیستم کمکی شروع حرکت از سربالایی (HILL ASSIST)
سیستم هشداردهنده نقاط کور اطراف خودرو (BLIS)
سیستم هشدار پیرامونی
ترمز الکترونیکی اتوماتیک
سیستم ISOFIX برای صندلی کودک
لاستیک‌های یخ‌شکن مارک میشلن
و…

2016 DS6
تجهیزات (نسخه سفارش ایران)
سانروف پانورامیک و درب آفتاب‌گیر برقی
روکش صندلی‌ها از چرم اعلای ناپا با طرح بند ساعت
سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای با کانال‌های تهویه برای سرنشینان عقب
کروز کنترل با محدودکننده سرعت
سامانه ورود بدون کلید هوشمند + دکمه استارت
دوربین دید عقب
درب صندوق عقب برقی
صندلی‌های جلو دارای گرم‌کن و قابلیت تنظیم الکتریکی
ساپورت ناحیه کمر صندلی‌ها با تنظیم برقی و امکان ماساژ در صندلی‌های جلو
آینه‌های جانبی تاشوی برقی به همراه گرم‌کن و دارای چراغ‌های راهنمای LED
امکان تنظیم زاویه صندلی‌های عقب
سنسورهای پارک جلو و عقب
داشبورد،پنل درب‌ها و تکیه‌گاه دست چرمی
دکوراسیون داخلی چوبی/آلومینیمی
فرمان با پوشش چرمی
فرش کف‌پوش جلو
صفحه نمایش لمسی به سایز ۷ اینچ با قابلیت پخش رادیو،CD و بلوتوث و هندزفری
کنترل سیستم صوتی از فرمان + CD + DVD + MP3 و پورت USB و AUX و اتصالات بلوتوث و هندزفری
سیستم تهویه هوا با یونایزر
بازکن الکتریکی درب باک بنزین
چراغ‌های جلو زنون دوکاره با امکان جهت‌یابی
سیستم همراهی چراغ‌های جلو در نقاط تاریک
برف‌پاک‌کن اتوماتیک
خاموش و روشن شدن اتوماتیک چراغ‌های جلو
فرمان هیدرولیک با قدرت متغیر + قابلیت تنظیم ارتفاع
مه‌شکن‌های جلو با گردش اتوماتیک
چراغ‌های روشنایی در روز از جنس LED
آینه داخلی وسط از جنس الکتروکرومیک
قاب متالیک محافظ پادری جلو
رینگ‌های آلیاژی طرح الماس ۱۸ اینچی
لوله‌های اگزوز دوگانه طرح کروم
نوارهای جانبی کرومی
و…

2016 DS6

2016 DS6
قیمت
در ایران: ۲۱۸,۹۰۰,۰۰۰ تومان
در چین: ۱۹۳,۹۰۰ الی ۲۷۲,۹۰۰ یوآن (نسخه ۱۶۵ اسب بخاری)

منبع اصلی:
AUTOEXPRESS.CO.UK
دیگر منابع:
WIKIPEDIA.ORG
CHINAAUTOWEB.COM
و…
نوشته: سام کاویانی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۴۶ دیدگاه‌ها

  1. محمدرضا

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (27 ديدگاه)

    ماشین وحشتناک خوبیه. اپشن های زیاد با قیمت مناسب خودرو. ولی بازم جا داشت ارزونتر باشه. من خیلی خوشم اومد از طراحیش .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Armin

      ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (421 ديدگاه)

      اخه با چه استانداردی شتاب ماشین لوکس ٩.۵ ثانیه میشه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. یو اس اس اینترپرایز

        ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        ارمین عزیز شما قدرت و حجم موتور هم بررسی کن بعدش نظر بده

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Armin

          ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (421 ديدگاه)

          قدرت و حجم موتورش و شتابش در حد ماشین لوکسه که نظر میدی؟ اصلا میدونی لوکس چیه؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. یو اس اس اینترپرایز

          ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          شما که بلدی بگو مایکل شوماخر.
          تورو جو گرفته انتظار داری ماشینی که زیر 160 اسب بخار قدرت داره چه شتابی داشته باشه نخببببببببببببه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
          مگه بوگاتی که 2.5 ثانیه شتاب 0 تا 100 داشته باشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. نیما

        ۷ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (1 ديدگاه)

        ماشین لوکس شتابش زیاد نمیشه ماشین اسپورت وسوپر اسپورت شتابش زیاد میشه ?

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. ali

      ۲۲ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1203 ديدگاه)

      این چه ماشین چینیه که اینقدر گرونه ؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. یو اس اس اینترپرایز

        ۲۲ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        علی عزیز لطفا متن کامل بخون

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. اسماعیل

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    وقتی یه خودروی فرانسوی توسط انگلیسی ها بررسی میشه بابد به نتیجه بررسی شک کرد. من که ازش خوشم اومد .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. احسان(احسان سابق)

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    بفرما.قیمتو ببین…218 میلیون براچی اخه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Mohammad

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (297 ديدگاه)

    شانس خیلی کمی داره تو ایران مگه این که بازاریابی فوق العاده ای داشته باشه ،یه چیزی بالاتر از فوق العاده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. احمد باقری

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    ماشین خیلی خوبیه، ولی قدرت و گشتاور موتورش یه خورده کمه که برای بعضی ها مشکل ساز هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۱۶ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (3 ديدگاه)

      با ماشین های هم ردیف قیمتش وقتی مقایسه میکنی میبینی خیلیم زیاده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. یو اس اس اینترپرایز

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    قدرت موتورش خوبه
    با مصرف سوختش خیلی حال کردم.شاسی بلند همچین مصرف پایینی عالیه
    افرین به فرانسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. جواد

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (27 ديدگاه)

    کاشکی مدل 197اسب بخاریشو وارد میکردن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. محمد رضا

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (804 ديدگاه)

    هیج شانسی نداره آکورد که خیلی شانسش بیشتر بودوهمه موفقیتشو قطعی میدونستن یا CR-V نابود شدن این که هیچ
    وباز هم بی ارزش ترین چیز در ایران جون مردم شناخته میشه .حداقل انتظار از یک خورو لوکس تو این دوره زمونه داشتن رادار هست (ترمز اضراریه هم بسیار مهمه ولی ما حد اقل رو کفتیم ) که توی نمونه وارداتی موجود نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mahdi

      ۲۱ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (19 ديدگاه)

      چرا اتفاقا رادار جانبی داره!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. Archi KHAN

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    البته از قدیم‌الایام باید می گفتن که “ دیدن کی بود مانند سوار شدن ”

    خخخخ …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Kasra

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (202 ديدگاه)

    سیستم تعلیق عقب غیر مستقل! براى یه لوکس نکته منفیه،مدل ١۶۵ تو چین در گرونترین نسخه حدود ١۵٠ ملیونه آخه اینا چی میخوان از جون ملت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. مهدی

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (37 ديدگاه)

    من 200 میلیون بخوام پول بدم برای خودرو، میرم هیوندای سوناتا LF یا تویوتا آریون 2012 یا هیوندای وراکروز میخرم.
    تو طراحی خارجیش از سورنتو و اسپورتیج تقلید کرده و طراحی داشبورد هم بیشتر شبیه خودروهای ژاپنی است. فقط یک قسمت ماوسش رو از خودروهای اروپایی مثل BMW تقلید کرده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. لانتا

      ۲۲ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (48 ديدگاه)

      چطوری به این نتیجه رسیدی جلوش شبیه سورنتو اسپورتیج !!!!!!! من هرچی نگاه میگنم طراحی پژو دیده میشه ولی اصلا هیچ طرحی از خودرو های کره ای که گفتید دیده نمیشه فرمون خودرو هم شبیه محصولات پژو و اگه ماشین ژاپنی یه همچین طراحی داخلی دارن حتما ژاپن شما جای که ما خبر نداریم طراحی داخلی کاملا ساده هست و با اصالت و هیچ نشانه از طراحی شلوغ خودرو های اسیای توش دیده نمیشه .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. محمد

      ۱۶ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (3 ديدگاه)

      مهدی جان این کراس اور هست داری با سدان مقایسه میکنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. ساسان

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (19 ديدگاه)

    با این قیمتش تو ایران نمیتونه فروش خوبی داشته باشه همه دنباله مارکهای مشهور هستن قیافه ی خوبی هم نداره به جای این میرم کیا سورنتو میگیرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یو اس اس اینترپرایز

      ۲۲ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      خوب ساسان عزیز قیمت ها در ایران افسانه ای هستن و غیرواقعی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ساسان

        ۲۲ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (19 ديدگاه)

        دقیقا ,,,من خودم تو منطقا آزاد زندگی میکنم اینجا کیا سورنتو قیمتش 1.5 میلیونه ببین چقدر روش میکشن که میشه 230 میلیون :) :) :)

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. علی

      ۲۸ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      یعنی کیا از DS(CITROEN)معروف تره!!!!!!!!!!!!!!!
      دیگه چی بگم برات):
      خدا عاقبت به خیرمون کنه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. حسين

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (134 ديدگاه)

    من که خیلی خوشم. اومد اما حیف که فقط می تونیم توی سایتها این ماشینها رو ببینیم و تو خیابونا با حسرت نگاهشون کنیم ، مبارک کسایی که میخرن باشه و حالشو ببرن ، و امیدوارم هرکس به هر چیزی دوست داره برسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. pouyan

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    دوستان این ماشین تک دف هستش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. erfan

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (237 ديدگاه)

    یعنی این از راوفور بهتره؟ من که شک دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بابک

      ۱۵ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (5 ديدگاه)

      قطعا روفور از این بهتره. روفور یک تویوتاست.
      لوکس بودن به معنای تجهیزات و امکانات و آپشن و متریال و روکش استفاده شده است و نه استهلاک موتور و قطعات.

      شما ماشینت سوپر لوکس باشه ولی هزینه نگهداری بالا و استهلاک زیادی داشته باشه ، فقط به درد پز دادن به مردم می خوره و خودت لذت نمی بری.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. نا شناس

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ضمن احترام به نظر دیگران به نظر من 220 میلیون بدی یه پرادو مدل 2010 یا 2011 خیلی از این بهتره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۱۶ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (3 ديدگاه)

      من بجای این ماشین ولو xc60 یا میتسوبیشی اوتلندر رو ترجیح میدم با این قیمت و زیبایی و سواری

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ساسان

        ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (4 ديدگاه)

        رنو کولئوس از نظر من خیلی بهتره چون رنو تو ایران اعتبارش بیشتره و اثبات شدس

        موافقم 0
        مخالفم 0
  17. Mahdi

    ۲۱ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (19 ديدگاه)

    دی اس برند نسبتا جدیدیه و خیلی راه داره
    ولی درکل ماشین خوبیه هم ازنظر امکانات هم ازنظر نرمی و راحتی وهم از نظر طراحی. فقط ی کم قیمت بالایی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. فيروز

    ۲۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    انصافا بچه های طراحی منحصر به فرد و زیبابی داره من تو خیابون دیدم خیلی حال کردم ولی بانظر بچه ها موافقم آدم رو دویست تومن بخواد پول بده گزینه های بهتری هست مثلا با یکم پول بیشتر می تونی بی ام و سوار شی یا آلفارومو و بنز حالا دو مدل پاینتر اگه قیمتش رو صدو پنجاه بو عالی می شد به امید روزی که ایرانیا بهترین ماشین های روز دنیا رو سوار شن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. اكبر

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    جالبه هیچ کدوم این ماشینو ندارن انقدم دقیق اظهار نظر می کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. Ds

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خیلی عالیه مقاله با قصد و غرض نوشته شده خسته نشدید از این ماشینای تکراری تو خیابون کیا هیوندا تویوتا همش شدهً همین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. مهدی

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    طراحی و زیبایی خوبی داره که خاصش میکنه از ماشینهای هم رده قیمتیش ولی نظر شخصی من در. مورد. این ماشین قیمت بالاش هست با این پول میشه وراکروز ،سورنتو خرید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. مجید

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام بر همه عزیزان
    من به تازگی این ماشینو ثبت نام کردم و خیلی تحقیق کردم .
    در کل نقاط مثبت و منفی زیادی داره ولی در مجموع ماشین خوبیه و با توجه به قیمت ها در بازار ایران و لوکس بودن خودرو فکر نمیکنم قیمت بالایی داشته باشه !
    میمونه استهلاک خودرو که زمان اونو مشخص میکنه!
    در کل از طراحی پژو 3008 بیشتر خوشم اومد و قیمتش هم ظاهرا پایین تره ولی اون به لوکسی این نیست!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. AmirShahryar

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من سانتافه 2016 دارم، راضیم هستم.
    امروز تو مرکز تجارى پالادیوم DS5 سوار شدم، که واقعاً طراحى داخلیش جذبم کرد، طبیعتاً ضعف هاییم داره مثل تمام ماشین ها، اما واقعاً تو دوزى، راحتى صندلیش و طراحى داخلیش و صد البته کیفیت متریال استفاده شده توش واقعاً قانعم کرد.
    البته من نظرم رو DS6 هستش که قطعاً بهترِ اما متاسفانه اتاقش نسبت به سانتافه کوچکتره!

    درهر صورت دوستانى که علاقه مندن تست سواریم گذاشته شرکت براى ماشین و من بدم نمیاد امتحانش کنم و اگر جواب خواسته هام رو بده حتماً جاش و با سانتافه عوض میکنم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. حسین

    ۱۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این ماشین نسبت به قیمتش ارزش خرید داره , چون اولا ماهیتش لوکس هست و نه اقتصادی ( مثل رقبای کره ای ) و دوم اینکه برند دی اس همچین جدید هم نیست , یه برند با اصالت اروپایی هست و از اون گذشته به خاطر سادگی و پختگی طراحی کمتر ازش دلزده میشن ….درست برعکس ماشینهای کره ای که یکی دو سال نشده از مد میفته طراحیشون و خسته کننده میشن , مثل آزرا , سوناتا یا سانتافه , آپشنها هم در سطح معقول هست , یعنی کاملا کاربردی , این ماشین بیشتر رقیب لکسس nx هست تا رقیب ماشینهای کره ای , جایی که یه راو 4 یا هوندا سی آر وی 250 به بالا قیمت گذاری شدن , اونم با کیفیت پایینتر , این ماشین 220 میلیون میارزه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. آرش

    ۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یک اتومبیل فوق العاده و با کیفیت. کشش موتور بسیار عالی و از دور موتور پایین توربو وارد مدار میشه. بسیار خوش دست، فنربندی نرم و ترمزهای قدرتمند. لطفاً اگر قصد خرید در این رنج قیمت را دارید حتماً این ماشین را تست کنید و بعد تصمیم بگیرید. با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. محمد

    ۶ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    به نظر من متریال استفاده شده در این خودرو فوق العاده است، چرم طبیعی نپا که برعگس چرم مصنوعی خودروهای کره ای و ژاپنی بسیار با ظرافت در این خودرو کار شده است، ضمنا بهتره بدونید که چرم نپا مختص بنز کلاس S و پورش . تولید میشه ، سواری این خودرو بسیار زیاد شبیه خودروهای آلمانی بخصوص SUV های BMW هستش ، من مدت ١٠ سال انواع خودرو کره ای سوار شدم اما وقتی تست درایو این خودرو را رفتم به کاتالوگهای خودروهای کره ای و اعداد و ارقام آنها واقعا شک کردم ، این خودرو بسیار موتور خوبی داره و واقعا هر اهل فنی رو راضی می کنه، ضمنا همونطور که دوستان هم اشاره کردند به هر گوشه از این خودرو نگاه میکنید کیفیت حرف اول رو میزنه و به هیچ وجه اقتصادی و بیزینسی طراحی نشده …در کل با توجه به قیمت ٣٨٠ میلیونی X1 BMW قیمت این خودرو فوقالعاده است و اطمینان دارم اگه این خودرو این رویکرد ادامه بده مطمینا قیمتش رشد تصاعدی خواهد داشت…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. محمد

    ۶ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    به نظر من این خودرو ضعف کمبود آبشن در خودروهای ژاپنی با این قیمت رو نداره و بازار خوبی رو پیش رو داره، نکته دیگه در این خودرو استفاده از هوش مصنوعی و استفاده از آپشنها به صورت هوشمندانه می باشد و نه مانند خودرو های کره ای که فقط اسم یک آپشن رو در ساده ترین حالت ممکن یدک میکشند…ضمنا در تست درایو این خودرو هماهنگی گیربگس و موتور و عملکرد ترمز فوق العاده بود و من پیشنهاد میکنم حتما با توجه به اینکه واردکننده برعگس برندهای دیگه امکان تست درایو رو گذاشته حتما امتحان کنید…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. امين

    ۸ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من یک ماه هست که این ماشین رو خریدم. ماشین بسیار نرم و کم مصرف و زیبایی هست. قدرت خوبی داره و غیر از اتوپارک بقیه آپشن ها مثل رادار اطراف ماشین و سنسور آینه و ترمز دستی برقی و انواع امکان رانندگی رو داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. حامد

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان عزیز

    من این ماشین را هفت ماه هست که خریدم
    واقعا از هر نظر بی نقصه
    واقعا عالی
    بی صدا ،قدرت خوب ،شتاب مناسب،جای سرنشین عالی،آپشن های کاربردی و در آخر حس آرامش در رانندگی

    اگر کسی قصد خرید داره شک نکنه
    عالیه

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا