پا به پای DS6، کراس‌اوور لوکس فرانسوی

از قدیم‌الایام گفته‌اند که “شنیدن کی بود مانند دیدن”… پس به گفته‌ها و شنیده‌ها و مندرجات امثال بنده هیچ اکتفا نکرده و پیش از قضاوت و داوری درباره هر خودروی جدیدی، خود شخصاً آستین همت بالا زده و کیس مورد نظرتان را از بعدی نزدیک روئیت کنید. اگر برایتان مقدور بود به نمایندگی‌اش رجوع و تک‌تک اجزایش اعم از بدنه، پیشرانه و کابین را با چشمان تیزبین و جستجوگر خود بررسی نموده و درنهایت خودتان به جمع‌بندی نهایی برسید. گاهی مواقع حس درونی بشر بسی شگفتی‌ساز است و برداشت درستی را به وی القاء می‌کند. در اینجا، روی سخن بنده بیشتر با آن دسته از عزیزانی هست که از مدل‌های مرسوم و آشنای وارداتی خسته و دل‌زده شده و به دنبال کسب تجربه متفاوت و نوینی هستند. تجربه‌ای متفاوت با آنچه که تاکنون حس نموده‌اند. شاید DS6 همان تجربه متفاوت باشد…

2016 DS6
2016 DS6

برند DS، نامی است جوان از سازنده‌ای کهن. سازنده‌ای که در درازنای تاریخ، همواره یکی از بهترین و زیباترین‌های این صنعت را به عالمیان عرضه نمود و در کنارش نیز نرم‌ترین‌ها را. خودروهای DS را بیشتر می‌توان به برخی از خودروهای لوکس بریتانیایی مشابه دانست. خودروهایی که در آنها آسایش سرنشینان و کیفیت اعلای متریال مصرفی بیش از بقیه موارد، عمده و شاخص هستند.
برند DS تاکنون مدل‌های متعددی را عرضه نموده که تقریباً تمامی آنها در گونه‌های هاچ‌بک و لیفت بک بوده‌اند و نسخه DS6 را باید نخستین تجربه آن درزمینهٔ ساخت کراس‌اوور برشمرد. شاید برخی از دوستان، بهای 219 میلیون تومانی این خودرو را در قیاس با نسخه‌های هم قیمت کره‌ای و ژاپنی‌اش گران فرض نموده و با تکیه بر این ادله هم خریدش را غیرقابل‌توجیه بدانند. پاسخ من به این دسته از عزیزان این است که اولاً DS6 خودرویی لوکس هست. درحالی‌که کراس‌اوورهای هم قیمت کره‌ای و یا ژاپنی‌اش – با توجه به استانداردهای متعارف امروزی در دنیا – خودروهایی معمولی به‌حساب می‌آیند و نه لوکس؛ و ثانیاً،کیفیت متریال مصرفی و آسایش موجود در کابین این خودرو نیز ازجمله مواردی است که نمی‌توان به همین راحتی بر روی آن چشم بست. به‌راستی در کدام کراس‌اوور کره‌ای و ژاپنی هم قیمت این خودرو می‌توان چنین سطحی از کیفیت و راحتی را در درون کابین مشاهده نمود؟
برخی دیگر از دوستان هم ممکن است بر روی پیشرانه کم‌حجم این خودرو دست نهاده و آن را در قیاس با دیگر انواع وارداتی، ضعیف و کم‌رمق بدانند. در پاسخ به این دسته، تنها این نکته را می‌توان متذکر شد که امروزه با پیشرفت‌های حیرت‌انگیزی که در عرصه تکنولوژی رخ داده و نیز استفاده بیش از پیش از سامانه‌های توربوشارژر و نیز سوپرشارژ، روز به روز از حجم و اندازه پیشرانه‌ها کاسته شده است و دیگر آنکه، آنچه در یک پیشرانه مهم است توان و گشتاور خروجی آن است نه صرف حجمش. بگذریم!

2016 DS6
DS6، یک شاسی‌بلند جمع‌وجور فرانسوی است که ویژه بازار چین طراحی شده است. این خودرو با مشارکت کمپانی چانگان،شریک فرانسوی کمپانی PSA (پژو – سیتروئن) ساخته می‌شود و برای نخستین بار در ماه آوریل سال 2014 میلادی به نمایش نهاده شد. فروش آن نیز کمی بعد، یعنی در پاییز همان سال آغاز گردید. این خودرو از پلت‌فرمی مشترک با مدل DS5 بهره می‌برد. این پلت‌فرم PSA F2 نام دارد و به غیر از این دو خودرو در پژو 3008 نیز به کار می‌رود. برخلاف DS5 که تولید آن توأمان در دو کشور فرانسه و چین صورت می‌پذیرد، این کراس‌اوور مجلل فرانسوی‌تبار تنها در خاک چین تولید می‌شود. در حال حاضر، این خودرو تنها با یک پیشرانه 1.6 لیتری توربو (بنزینی) عرضه می‌شود. این پیشرانه در دو نسخه متفاوت THP160 و THP200 عرضه می‌شود که در کشورمان فعلاً تنها نسخه THP160 آن به فروش می‌رسد. ناگفته نماند که پیشرانه THP160 نیز با همکاری گروه خودروسازی ب‌ام‌و تکوین و توسعه یافته است.
در همان آغاز ورود این خودرو به بازار، سایت «AUTO EXPRESS» بریتانیا نسخه THP160 آن را مورد تست و ارزیابی خود قرار داد که در اینجا برگردان متنش را تقدیم شما عزیزان می‌نمایم.

2016 DS6
داوری
امتیاز این خودرو: 4 از 5
DS6 نخستین حمله از طرف برند DS به بازار خودروهای شاسی‌بلند است. بازاری که حال مقدر شده تنها چین باشد. آیا DS6 خودروی خوبی است؟
با عرضه این خودروی شاسی‌بلند، برند DS سیتروئن، نخستین ضربه به‌موقع و به‌جای خود را وارد نمود. این خودرو، جذاب و جادار است و جای شگفتی است که تنها در چین عرضه می‌شود. تک – پیشرانه بنزینی که برای این خودرو عرضه می‌شود، مورد علاقه خریداران در این گوشه از دنیا نیست (منظور بازار بریتانیا است)، ولی بی‌شک کیفیت، تجهیزات و منش جاده‌ای آبرومندانه آن مورد پسند خواهد بود. پس از دلسردی از خودروهای بزرگتر برند DS، مایه تأسف است که این مدل برتر، تنها در چین اقامت می‌گزیند.
فروش این بهترین شاسی‌بلند فرانسوی، در اینجا صورت نمی‌پذیرد و این خودرو، حتی در خود فرانسه هم فروخته نمی‌شود. درواقع، DS6 را تنها می‌توان در کشور چین خریداری نمود. ضمن اینکه این خودروی تازه‌وارد در همین کشور نیز ساخته می‌شود. با تولید این خودرو، برند DS یک جایگزین مقرون‌به‌صرفه را برای رقابت با مدل‌های پریمیوم کوچک‌تری همچون رنجروور اووک (AURORA در چین) عرضه نموده و یک شاسی‌بلند مدعی را برای برند DS تدارک دیده است.

2016 DS6
یکی از مواردی که از همان آغاز مواجهه با این خودرو جلب نظر می‌کند، نبود هیچ آرم و نشانی از سیتروئن بر روی بدنه آن است. در عوض، نشان و اثر DS، در جای‌جای آن به طرزی سخاوتمندانه قابل مشاهده است. ضمن اینکه،هر رد و نشانی از نیاکانش نیز در آن حذف شده تا پیرو آن، جایگاه بهتری برای DS، به‌عنوان یک برند مستقل در این کشور فراهم آید (منظور کشور چین است).
قطعاً این خودرو در مکانی همچون بریتانیا مشاهده نخواهد شد. نیمرخ جذاب و گیرای این خودرو از این قابلیت برخوردار است که لحظاتی چند، خریداران نیسان قشقایی و ولو XC60 را به فکر وا‌دارد. ضمن اینکه جزییات کرومی که محبوب مالکان چینی است با پرداخت مات با ذوق و سلیقه‌تری در مکان‌هایی همچون ریل سقفی آن به کار رفته‌اند. ریل سقفی که تا ستون عقب آن امتداد می‌یابد.
بی‌شک در داخل کابین این خودرو، بیش از همتای هم قیمت بریتانیایی‌اش، چرم به کار رفته است. این پوشش چرمی که بر روی داشبورد و نیز رو دری‌ها امتداد یافته، از درجات بالایی از پرستیژ و اعتبار برخوردارند. درمجموع کیفیت داخل کابین در حد و اندازه خوبی است. در این زمینه هم می‌توان پنل پلاستیکی که کنترلرهای دما بر روی آن جای گرفته‌اند را مثال آورد. تنها مورد نازلی از کیفیت که در این کابین به چشم می‌خورد مربوط به زمانی است که شما بالاجبار برای کار با صفحه نمایشگر لمسی 7 اینچی، دستتان را بر روی چوب مصنوعی (با کیفیت مشکوک) پیرامون این تجهیز، تکیه می‌دهید.

2016 DS6
از آنجایی که بیشتر خریداران چینی از پیشرانه‌های دیزلی دوری می‌جویند، این خودرو با پیشرانه دیزلی عرضه نمی‌شود. ولی در عوض، DS6 با پیشرانه 1.6 لیتری بنزینی توربو ساخت پژو – سیتروئن عرضه می‌شود. پیشرانه‌ای که با دو نسخه متفاوت از توان خروجی عرضه می‌شود: 158 و 197 اسب بخار. هر دوی این نسخه‌ها هم به همراه یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک فروخته می‌شوند.
این خودرو با سیستم چهار چرخ محرک عرضه نمی‌شود ولی در عوض گفته شده که سامانه “کنترل چسبندگی ” این خودرو، اقدام به بهینه‌سازی کشش محور جلویی آن در سطوح مختلفی از زمین می‌نماید. شما حتی می‌توانید نوع زمین مورد نظرتان را توسط یک مهره گردان که در کنسول میانی این خودرو جای گرفته و شکل آن نیز از لندروور الهام گرفته شده است، انتخاب نمایید؛ اما ما تردید داریم که این سامانه بتواند عملکردی بهتری نسبت به آن نسخه‌ای که در سیتروئن کاکتوس نصب شده به ارمغان آورد.

2016 DS6
ما نسخه 158 اسب بخاری DS6 را رانده و این نکته را دریافتیم که هماهنگی ضعیفی (بین پیشرانه و گیربکس) در آن وجود دارد. خودرویی همچون DS6، که از طولی 4.5 متری و وزن 1.5 تنی برخوردار است، نیاز به پیشرانه‌ای دیزل جهت کسب گشتاورهای بالا دارد و یافته‌های ما نیز مؤید همین مطلب است. ضمن اینکه پیشرانه این خودرو در حالت تحت فشار، بسیار پر سر و صدا ظاهر می‌شود.

2016 DS6
البته خصوصیات دیگر DS6، خیلی بهتر از این هستند و در این میان، کفه ترازو به سمت هدایت عالی این خودرو و نیز مهار خوب بدنه آن در سر پیچ‌ها سنگینی می‌کند. ما باید قدردان رقبای آلمانی DS6 باشیم که این شرایط را برای خریداران چینی‌شان فراهم آورده‌اند تا بلکه آنها بتوانند هر چه بیشتر سبک رانندگی اروپایی را تجربه کنند تا آنجایی که می‌توان گفت که این خودرو هم در همان مسیر گام برمی‌دارد (منظور سبک رانندگی تقریباً همسان این خودرو با رقبای ژرمنی‌اش است). درعین‌حال، DS6 از سواری خوبی هم بهره می‌برد. مثلاً هیچ نوع تکان و یا نوسان شدیدی در بدنه آن به هنگام ترمزگیری مشاهده نشد. گاهی مواقع حرکات این خودرو نشان و دلالتی بر فنربندی بسیار نرم آن است.

2016 DS6
بهای معقول این خودرو با ارزش پرداخت خوبی معادل 20,142 پوند استارت می‌خورد. در مقایسه، بهای آئودی Q5 معادل 37,170 پوند است. درعین‌حال،گستره سخاوتمندانه‌ای از تجهیزات هم در آن به کار رفته است که شامل مواردی همچون صندلی‌های چرمی، سیستم هوشمند ورود بدون کلید و نیز نمایشگر فشار باد لاستیک‌ها در چهار مدل از شش مدل انتخابی، می‌گردد. خودروی در اختیار ما با بهایی معادل 28,350 پوند، از تجهیزاتی ازجمله دوربین دید عقب، درب برقی صندوق عقب و حتی از کنترلرهای ماساژور صندلی‌های جلو بهره می‌برد.

2016 DS6
مالکان چینی،خواستار یک فضای خوب برای صندلی‌های عقب هستند، حتی اگر خودشان با خودروی خود رانندگی کنند و قطعاً DS6 چنین امکانی را برایشان فراهم می‌آورد. ضمن اینکه حجم فراوانی از فضا، معادل 500 لیتر در صندوق عقب وجود دارد. حتی اگر این خودرو نسخه تحت تست ما باشد، خودرویی که از یک سیستم صوتی پریمیوم با ساب ووفرهای مارک دنون (DENON) بهره می‌برد.
بنا به گفته سیتروئن، هیچ شانسی برای ورود این خودرو به اینجا وجود ندارد (منظور بازار بریتانیا است)، که البته وجود این امر مایه تأسف و شرمساری است. اصولاً خودروهای بزرگتر برند DS، ناامیدکننده بوده‌اند ولی این یکی، یعنی مدل DS6 به این‌گونه نبوده و از این لحاظ استثناست. پس تنها باید امیدوار بود که طرحی برای DS6 MK2 ریخته شود.

2016 DS6

مشخصات فنی DS6 (نسخه سفارش ایران)

نوع پیشرانه: THP160 – 4 سیلندر توربوشارژر
حجم موتور: 1598 سی‌سی
توان: 158 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه (در برخی منابع رقم 165 اسب بخار ذکر شد)
گشتاور: 240 نیوتن‌متر در 1400 – 4000 دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد: 9.5 ثانیه
حداکثر سرعت: 195 کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ترکیبی: 6.7 لیتر در هر یک‌صد کیلومتر مسافت
سیستم فنربندی جلو: مک‌فرسون استرات
سیستم فنربندی عقب: غیرمستقل، محور پیچشی
نوع کالیپرهای ترمز جلو و عقب: دیسکی خنک شونده
نوع گیربکس: 6 سرعته اتوماتیک ساخت کمپانی AISIN ژاپن


ابعاد
طول/عرض/ارتفاع: 4553/1858/1588 میلی‌متر
فاصله بین دو محور: 2732 میلی‌متر
وزن: 1525 کیلوگرم
ظرفیت باک بنزین: 60 لیتر
گنجایش صندوق عقب: 500 لیتر
ایمنی
6 عدد کیسه هوای ایمنی (راننده،سرنشین جلو،جانبی و پرده‌ای)
سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS)
سیستم کمکی ترمز (BA)
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBV)
سیستم کنترل چسبندگی چرخ‌ها (ALL GRIP)
سیستم کنترل پایداری (ESP)
سیستم کنترل لغزش (ASR)
سیستم کمکی شروع حرکت از سربالایی (HILL ASSIST)
سیستم هشداردهنده نقاط کور اطراف خودرو (BLIS)
سیستم هشدار پیرامونی
ترمز الکترونیکی اتوماتیک
سیستم ISOFIX برای صندلی کودک
لاستیک‌های یخ‌شکن مارک میشلن
و…

2016 DS6
تجهیزات (نسخه سفارش ایران)
سانروف پانورامیک و درب آفتاب‌گیر برقی
روکش صندلی‌ها از چرم اعلای ناپا با طرح بند ساعت
سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای با کانال‌های تهویه برای سرنشینان عقب
کروز کنترل با محدودکننده سرعت
سامانه ورود بدون کلید هوشمند + دکمه استارت
دوربین دید عقب
درب صندوق عقب برقی
صندلی‌های جلو دارای گرم‌کن و قابلیت تنظیم الکتریکی
ساپورت ناحیه کمر صندلی‌ها با تنظیم برقی و امکان ماساژ در صندلی‌های جلو
آینه‌های جانبی تاشوی برقی به همراه گرم‌کن و دارای چراغ‌های راهنمای LED
امکان تنظیم زاویه صندلی‌های عقب
سنسورهای پارک جلو و عقب
داشبورد،پنل درب‌ها و تکیه‌گاه دست چرمی
دکوراسیون داخلی چوبی/آلومینیمی
فرمان با پوشش چرمی
فرش کف‌پوش جلو
صفحه نمایش لمسی به سایز 7 اینچ با قابلیت پخش رادیو،CD و بلوتوث و هندزفری
کنترل سیستم صوتی از فرمان + CD + DVD + MP3 و پورت USB و AUX و اتصالات بلوتوث و هندزفری
سیستم تهویه هوا با یونایزر
بازکن الکتریکی درب باک بنزین
چراغ‌های جلو زنون دوکاره با امکان جهت‌یابی
سیستم همراهی چراغ‌های جلو در نقاط تاریک
برف‌پاک‌کن اتوماتیک
خاموش و روشن شدن اتوماتیک چراغ‌های جلو
فرمان هیدرولیک با قدرت متغیر + قابلیت تنظیم ارتفاع
مه‌شکن‌های جلو با گردش اتوماتیک
چراغ‌های روشنایی در روز از جنس LED
آینه داخلی وسط از جنس الکتروکرومیک
قاب متالیک محافظ پادری جلو
رینگ‌های آلیاژی طرح الماس 18 اینچی
لوله‌های اگزوز دوگانه طرح کروم
نوارهای جانبی کرومی
و…

2016 DS6

2016 DS6
قیمت
در ایران: 218,900,000 تومان
در چین: 193,900 الی 272,900 یوآن (نسخه 165 اسب بخاری)


منبع اصلی:
AUTOEXPRESS.CO.UK
دیگر منابع:
WIKIPEDIA.ORG
CHINAAUTOWEB.COM
و…
نوشته: سام کاویانی

درباره نویسنده

تصویر پروفایل سام کاویانی

کارشناس مکانیک، مترجم و نویسنده مطالب خودرویی

31 دیدگاه

  1. محمدرضا
    سوابق: (14 دیدگاه) ,

    ماشین وحشتناک خوبیه. اپشن های زیاد با قیمت مناسب خودرو. ولی بازم جا داشت ارزونتر باشه. من خیلی خوشم اومد از طراحیش .

    پاسخ
    1. Armin
      سوابق: (335 دیدگاه) ,

      اخه با چه استانداردی شتاب ماشین لوکس ٩.۵ ثانیه میشه؟

      پاسخ
      1. یو اس اس اینترپرایز
        سوابق: (4441 دیدگاه) ,

        ارمین عزیز شما قدرت و حجم موتور هم بررسی کن بعدش نظر بده

        پاسخ
        1. Armin
          سوابق: (335 دیدگاه) ,

          قدرت و حجم موتورش و شتابش در حد ماشین لوکسه که نظر میدی؟ اصلا میدونی لوکس چیه؟

        2. یو اس اس اینترپرایز
          سوابق: (4441 دیدگاه) ,

          شما که بلدی بگو مایکل شوماخر.
          تورو جو گرفته انتظار داری ماشینی که زیر 160 اسب بخار قدرت داره چه شتابی داشته باشه نخببببببببببببه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
          مگه بوگاتی که 2.5 ثانیه شتاب 0 تا 100 داشته باشه

    2. ali
      سوابق: (116 دیدگاه) ,

      این چه ماشین چینیه که اینقدر گرونه ؟

      پاسخ
      1. یو اس اس اینترپرایز
        سوابق: (4441 دیدگاه) ,

        علی عزیز لطفا متن کامل بخون

        پاسخ
  2. اسماعیل
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    وقتی یه خودروی فرانسوی توسط انگلیسی ها بررسی میشه بابد به نتیجه بررسی شک کرد. من که ازش خوشم اومد .

    پاسخ
  3. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2207 دیدگاه) ,

    بفرما.قیمتو ببین…218 میلیون براچی اخه…

    پاسخ
  4. Mohammad
    سوابق: (34 دیدگاه) ,

    شانس خیلی کمی داره تو ایران مگه این که بازاریابی فوق العاده ای داشته باشه ،یه چیزی بالاتر از فوق العاده

    پاسخ
  5. احمد باقری
    سوابق: (4268 دیدگاه) ,

    ماشین خیلی خوبیه، ولی قدرت و گشتاور موتورش یه خورده کمه که برای بعضی ها مشکل ساز هست.

    پاسخ
    1. محمد
      سوابق: (3 دیدگاه) ,

      با ماشین های هم ردیف قیمتش وقتی مقایسه میکنی میبینی خیلیم زیاده

      پاسخ
  6. یو اس اس اینترپرایز
    سوابق: (4441 دیدگاه) ,

    قدرت موتورش خوبه
    با مصرف سوختش خیلی حال کردم.شاسی بلند همچین مصرف پایینی عالیه
    افرین به فرانسه

    پاسخ
  7. جواد
    سوابق: (20 دیدگاه) ,

    کاشکی مدل 197اسب بخاریشو وارد میکردن.

    پاسخ
  8. محمد رضا
    سوابق: (66 دیدگاه) ,

    هیج شانسی نداره آکورد که خیلی شانسش بیشتر بودوهمه موفقیتشو قطعی میدونستن یا CR-V نابود شدن این که هیچ
    وباز هم بی ارزش ترین چیز در ایران جون مردم شناخته میشه .حداقل انتظار از یک خورو لوکس تو این دوره زمونه داشتن رادار هست (ترمز اضراریه هم بسیار مهمه ولی ما حد اقل رو کفتیم ) که توی نمونه وارداتی موجود نیست.

    پاسخ
  9. Archi KHAN
    سوابق: (1653 دیدگاه) ,

    البته از قدیم‌الایام باید می گفتن که “ دیدن کی بود مانند سوار شدن ”

    خخخخ …

    پاسخ
  10. Kasra
    سوابق: (20 دیدگاه) ,

    سیستم تعلیق عقب غیر مستقل! براى یه لوکس نکته منفیه،مدل ١۶۵ تو چین در گرونترین نسخه حدود ١۵٠ ملیونه آخه اینا چی میخوان از جون ملت

    پاسخ
  11. مهدی
    سوابق: (33 دیدگاه) ,

    من 200 میلیون بخوام پول بدم برای خودرو، میرم هیوندای سوناتا LF یا تویوتا آریون 2012 یا هیوندای وراکروز میخرم.
    تو طراحی خارجیش از سورنتو و اسپورتیج تقلید کرده و طراحی داشبورد هم بیشتر شبیه خودروهای ژاپنی است. فقط یک قسمت ماوسش رو از خودروهای اروپایی مثل BMW تقلید کرده.

    پاسخ
    1. لانتا
      سوابق: (36 دیدگاه) ,

      چطوری به این نتیجه رسیدی جلوش شبیه سورنتو اسپورتیج !!!!!!! من هرچی نگاه میگنم طراحی پژو دیده میشه ولی اصلا هیچ طرحی از خودرو های کره ای که گفتید دیده نمیشه فرمون خودرو هم شبیه محصولات پژو و اگه ماشین ژاپنی یه همچین طراحی داخلی دارن حتما ژاپن شما جای که ما خبر نداریم طراحی داخلی کاملا ساده هست و با اصالت و هیچ نشانه از طراحی شلوغ خودرو های اسیای توش دیده نمیشه .

      پاسخ
    2. محمد
      سوابق: (3 دیدگاه) ,

      مهدی جان این کراس اور هست داری با سدان مقایسه میکنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      پاسخ
  12. ساسان
    سوابق: (19 دیدگاه) ,

    با این قیمتش تو ایران نمیتونه فروش خوبی داشته باشه همه دنباله مارکهای مشهور هستن قیافه ی خوبی هم نداره به جای این میرم کیا سورنتو میگیرم

    پاسخ
    1. یو اس اس اینترپرایز
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      خوب ساسان عزیز قیمت ها در ایران افسانه ای هستن و غیرواقعی

      پاسخ
      1. ساسان
        سوابق: (19 دیدگاه) ,

        دقیقا ,,,من خودم تو منطقا آزاد زندگی میکنم اینجا کیا سورنتو قیمتش 1.5 میلیونه ببین چقدر روش میکشن که میشه 230 میلیون 🙂 🙂 🙂

        پاسخ
        1. یو اس اس اینترپرایز
          سوابق: (4441 دیدگاه) ,

          منظورت 105 میلیون بود دیگه؟؟؟؟؟؟

    2. علی
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      یعنی کیا از DS(CITROEN)معروف تره!!!!!!!!!!!!!!!
      دیگه چی بگم برات):
      خدا عاقبت به خیرمون کنه.

      پاسخ
  13. حسين
    سوابق: (67 دیدگاه) ,

    من که خیلی خوشم. اومد اما حیف که فقط می تونیم توی سایتها این ماشینها رو ببینیم و تو خیابونا با حسرت نگاهشون کنیم ، مبارک کسایی که میخرن باشه و حالشو ببرن ، و امیدوارم هرکس به هر چیزی دوست داره برسه

    پاسخ
  14. erfan
    سوابق: (224 دیدگاه) ,

    یعنی این از راوفور بهتره؟ من که شک دارم

    پاسخ
    1. بابک
      سوابق: (5 دیدگاه) ,

      قطعا روفور از این بهتره. روفور یک تویوتاست.
      لوکس بودن به معنای تجهیزات و امکانات و آپشن و متریال و روکش استفاده شده است و نه استهلاک موتور و قطعات.

      شما ماشینت سوپر لوکس باشه ولی هزینه نگهداری بالا و استهلاک زیادی داشته باشه ، فقط به درد پز دادن به مردم می خوره و خودت لذت نمی بری.

      پاسخ
  15. نا شناس
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    ضمن احترام به نظر دیگران به نظر من 220 میلیون بدی یه پرادو مدل 2010 یا 2011 خیلی از این بهتره.

    پاسخ
    1. محمد
      سوابق: (3 دیدگاه) ,

      من بجای این ماشین ولو xc60 یا میتسوبیشی اوتلندر رو ترجیح میدم با این قیمت و زیبایی و سواری

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.