شورلت

آزمایش هم‌زمان کوروت موتور وسط و کوروت ZR1 جدید در کنار همدیگر

زمستان امسال سرِ مهندسان قسمت شورولت کوروت بسیار شلوغ است چراکه جنرال موتورز به‌صورت همزمان در حال توسعهٔ چند نسخه از این خودرو است و حالا دو نمونهٔ کوروت موتور وسط و کوروت ZR1 در کنار هم در حال آزمایش دیده شده‌اند. از این خودروها تصاویری جاسوسی منتشر شده است که نمایی فوق‌العاده از این دو نسخهٔ کوروت را نشان می‌دهند و اولین فرصت را برای ما فراهم می‌آورند که آن‌ها را در کنار یکدیگر مقایسه کنیم.

chevy-mid-engine-corvette-spy-pics1

دماغه‌ای کوتاه و شیب‌دار و بخش کشیدهٔ عقبی، طراحی آشنایی برای یک سوپراسپرت موتور وسط هستند که در کوروت زردرنگ در حال آزمایش نیز دیده می‌شوند. در روی کاپوت آن نیز استتار موج‌داری دیده می‌شود که ممکن است ورودی هوا باشد درحالی‌که برای ایجاد فضای سر بیشتری برای راننده و سرنشین، در طرفین سقف نیز دو برآمدگی به چشم می‌خورد درحالی‌که بخش مرکزی سقف ارتفاع کمتری دارد.

chevy-mid-engine-corvette-spy-pics13

در گلگیرهای عقب کوروت موتور وسط نیز یک دهانه یا ورودی هوای مخفی دیده می‌شود که احتمالاً وظیفهٔ تأمین هوای موردنیاز پیشرانه را بر عهده دارد. قسمت عقبی این سوپراسپرت هم کاملاً استتار شده است اما بااین‌حال چراغ‌های عقب نسبتاً مشخص هستند. همچنین در این قسمت چهار سر اگزوز نیز به‌خوبی نمایان هستند اما نکتهٔ تعجب‌آور اینکه در عقب کوروت موتور وسط هیچ اسپویلر و دیفیوزری دیده نمی‌شود آن‌هم درحالی‌که این دو قطعهٔ آئرودینامیک در عقب بسیاری از سوپراسپرت‌های امروزی وجود دارند.

chevy-mid-engine-corvette-spy-pics17

علاوه بر این، تصاویر جاسوس نشان می‌دهند که در مسیر آزمایش، یک کوروت موتور وسط دیگر هم وجود دارد که به‌شدت استتار شده است به‌گونه‌ای که این نمونه علاوه بر پوشش‌های استتاری مرسوم که کل بدنهٔ آن‌را پوشانه است، با یک پوشش گستردهٔ دیگر نیز به‌طور کامل مخفی شده است. همچنین در طرفین این کوروت نیز دو وانت شورولت سیلورادو به چشم می‌خورند.

chevy-mid-engine-corvette-spy-pics18

در سوی دیگر، کوروت ZR1 جدید قرار دارد که کمی ارتفاع بیشتری از کوروت موتور وسط دارد اما هنوز هم یک سوپراسپرت کم ارتفاع به نظر می‌رسد. این تصاویر جاسوسی نشان می‌دهند که ZR1 دارای دو اسپویلر مجزا است که یکی بسیار بلند و با سطحی بزرگ بوده و دیگری کوچک‌تر است. علاوه بر این، کوروت‌های ZR1 در حال آزمایش دارای کاپوت برآمده و دماغهٔ تهاجمی هستند.

chevy-mid-engine-corvette-spy-pics12

انتظار می‌رود که کوروت ZR1 در سال جاری و با مدل ۲۰۱۸ معرفی گردد و ممکن است که مجهز به پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 جدید LT5 شورولت باشد. شاید وجود اسپویلرهای متفاوت در این خودرو به معنای ارائهٔ یک پکیج حتی اسپرت‌تر برای ZR1 جدید باشند.

chevy-mid-engine-corvette-spy-pics15

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. GOD BLESS AMERICA

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (758 ديدگاه)

    این ZR1 احتمالا آخرین پرچمدار و قدرتمند ترین ساخته شورلت از نسل کوروت های موتور جلو/محور عقب باشه.
    برای من حکم ( آخرین هفت تیرکش) از غرب وحشی رو داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Madjid R8 V12 TDI Le Mans

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    سلام ، خوبه که دوستان بدونن کوروت یکی از اصیل ترین و با سابقه ترین خودروهای تولید شده در دنیاست. از 64 سال قبل داره تولید میشه.
    در طول این 64 سال از موتور های بسیار مختلفی در این ماشین استفاده شده. از موتور های کوچک 6 سیلندر خطی Blue Flame تا موتور 454 با 7.5 لیتر حجم که حدود 300 اسب بخار و 650 نیوتن متر گشتاور در بعضی مدل ها تولید می کرد.
    اینم لیست مدل های شوی کوروت :
    C1: 1953–1962
    C2: 1963–1967
    C3: 1968–1982
    C4: 1984–1996
    C5: 1997–2004
    C6: 2005–2013
    C7: 2014–now

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Madjid R8 V12 TDI Le Mans

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      حجم دقیق موتور 454 برابر با 7440 سی سی بود و جزو موتور های بیگ بلاک محسوب میشه.
      موتور 6 سیلندر BlueFlame هم 3.8 لیتری بود.
      در مورد این موتور ها اطلاعات بسیار بسیار کامل و جامع و تصاویر خیلی دقیقی در اینترنت هست که با سرچ نام این موتور ها به دست میاد.
      به راحتی میتونید با دیدن تصاویر با کیفیت ، با این موتور ها انگار از نزدیک آشنا بشید.
      یک نکته ی دیگه این که موتور 454 حدود نیم قرن پیش این همه قدرت و گشتاور داشت.
      صدای بسیار زیبا و خشن از ویژگی های این موتور بود.

      ______________________________________________________

      تا حالا کوروت موتور وسط نداشتیم. بی تعارف بگم از اینکه یک خودروساز سبکی که 6 قرن * در یک ماشین یعنی کوروت* استفاده میکرده رو کنار بزنه اصلا خوشم نمیاد.
      موتور جلو و محور عقب یکی از اصولی ترین مفاهیم طراحی سوپراسپرت های امریکایی هست.
      شورلت باید ضعف های موتور جلو رو با فناوری پوشش میداد.

      از موتور عقب ترکیبی بدتر برای یک سوپراسپرت نداریم. سنگینی اکسل عقب، کاهش شتاب، عدم تعادل قوی ، تهویه ی نامناسب ، کم شدن ایمنی تصادفات از جلو و …. .
      اما پورشه ظرف 54 سال تمام ایراد های موتور 911 رو گرفت و تبدیل به بهترین ماشین در کلاس قیمتی خودش کرد. بدون این که اصالتش رو با یک موتور وسط از بین ببره و خودش رو راحت کنه.
      این کاری هست که شورلت باید انجام میداد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. us army

        ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (2354 ديدگاه)

        گفتم با خودت لج کردى نمیبىنى موتور جلو منطورم زی ال وان کنارشه. من موتور جلو میپسندم ولی موتور وسط به دلیلھ تقسیم وزن عالی و هدر نرفتن نیرو به خاطره نبوده گاردان بهترین ترکیبه ریسه. پورش که بدترھ موتور عقبه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Madjid R8 V12 TDI Le Mans

          ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          کامنتم رو درست حسابی نخوندی یا اینکه منظورم رو نفهمیدی داری نظر میدی.

          اولا که پورشه، نه پورش.
          ثانیا میل کاردان یا Cardan Shaft نه میل گاردان.
          ثالثا میل کاردان وزنش 40 کیلو هست. نه بیشتر.
          رابعا در مورد پورشه من همین چیزی رو که تو گفتی نوشتم. پورشه همون موتور عقب * بد * رو با دانش بالای خودش اینقدر توسعه داده که دهن هزار تا موتور وسط رو باهاش آسفالت میکنه. اصالتش هم حفظ شده.

          اگر کوروت موتور وسط میخواست به عنوان یک مدل در کنار کوروت موتور جلو عرضه بشه کسی حرفی نداشت. اما متاسفانه کوروت موتور وسط قراره نسل هشتم کوروت باشه یعنی C8 .

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. us army

        ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (2354 ديدگاه)

        برو دمه میکانیکی بگو کاردان تا کلى بخندن. خوب اگه اینجوری باشھ مثال کادىلاک نھ کدیلاک ،دوج نه داج ،بیوک نه بیوءیک ، مثال اسپانیولی میگن شافی ولى ما میگیم ژاوی . به BMWباز میگن بیمر باز وپورشھ سوارھا میگن پورش .گاردان کوروت کربن 13 کیلوست .دوم خواهشن به زبون بیگانه عربی چیزی نگو اینو جدن خواھش میکنم .پورش تو عمله انجام شدست روش نمیشه عوص کنه اگه خوب بود رو918 میزاشت. اینم بگم توربو اس تو پیست از کامارو z28 نسله قبل شکست خورد بقیه بماند

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. asa

          ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (569 ديدگاه)

          ای قربون دهنت برم us army.
          رو حرف راست و منطقی هرکی حرف بزنه یعنی خودش یک مشکلی داره .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. امیرحسین

          ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (102 ديدگاه)

          Z28 این نسل هم نمیتونه رکورد 911 turbo s رو بزنه
          پورشه زمان اعلامی رو 7:18″ اعلام کرده که بیش از 10 ثانیه با zl 1 جدید فاصله داره

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Madjid R8 V12 TDI Le Mans

          ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          نمیدونم متاسفانه همه ی این امریکایی باز ها هر چی من میگم رو از جنبه ی دشمنی میبینن.
          برای من این که کامارو از 911 توربو رکورد بهتری زده باشه خیلی هم خوشحال کنندست.
          .
          بحث من فقط در مورد اصالت بود که یکی از مهم ترین فاکتور های ماشین های امریکایی هست.
          اگر یک مدل فرعی از کوروت میخواست موتور وسط باشه از نظر من هیچ مشکلی نداشت.

          .

          متاسفانه دلیل این جور دشمنی بی دلیل و بی مورد شما رو درک نمیکنم که در مقایل تمام کامنت های من موضع میگیرید.
          .
          من با هیچ کدوم از ماشین های امریکایی مشکلی ندارم.
          بلکه به دلایلی مثل قیمت خیلی مناسبشون طرفدارشون هستم.
          .
          .
          مشکل این جاست که یکی از بزرگواران در این سایت ماشین های امریکایی رو به اسم خودش سند زده و ماشین های آلمانی رو هم به اسم من !!!
          هر جا من کوچکترین حرفی میزنم بحث درست میشه.
          در حالی که من اصلا خواهان همچین چیزی نیستم.

          .

          .

          هم از اون دوستمون علی شوی نوا خواهش میکنم طرز تفکرش رو عوض کنه هم از شما دو سه نفر مثل ASA و Us Army.
          ما با هم رفیقیم و بحث دوستانه میکنیم.

          من هیچ وقت قصد بحث و دعوا نداشتم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. reza

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (309 ديدگاه)

      متاسفانه یکی پس از دیگری دارن بهبود عملکرد رو جایگزین اصالت می کنن..ماستنگ2018 کم بود..حالا کوروت موتور وسط هم اضافه شد…درسته که هردو شون بهتر از نسل های قبلی شونن..ولی در حیطه اصالت بهشون نمی رسن..

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Madjid R8 V12 TDI Le Mans

        ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        البته دوست عزیز در مورد ماستنگ موتور 8 سیلندر هنوز هست.
        فقط V6 رو دیگه نمیزنن.
        ماستنگ 2018 اصالتش رو از دست نداد. قیافش هم بد نشده. اتفاقا خشن تر و طراحیش امریکایی تر شده.
        سلطان ماسل کار های امریکایی کماکان با اقتدار دوج چلنجر هلکت ، عشق خودم ، هست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. Muhamad

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (688 ديدگاه)

      C7 ی سال فک کنم زودتر اومد

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Madjid R8 V12 TDI Le Mans

        ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        اوفففف.
        من نمیدونستم.

        وقتی داشتم قدرت هاش رو نگاه می کردم دنبال بیشترین عدد گشتم.
        ولی این رو ندیدم.

        مدرک هم اصلا لازم نداره.

        من تا حالا از کسی مدرک خواستم ؟ مخصوصا از تو ؟ هر چی بگی چشم بسته قبوله.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Nima

          ۱۵ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (1658 ديدگاه)

          فدات بشم داداش

          نمیدونم چرا جا به جا میاد جواب ها!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
    4. Nima

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (1658 ديدگاه)

      مجید جان
      کوروت با موتور 454 سال 1970 توان 710 اسبى اتمسفریک داشته
      اینم مدرک:
      http://fastestlaps.com/models/chevrolet-corvette-stingray-454-lt2

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Madjid R8 V12 TDI Le Mans

        ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        نیما جان جوابت رو بالا دادم.
        نمیدونم چرا رفت اونجا.

        چرا حس کردی باید لینک بدی ؟؟؟
        حتما حس کردی من قبول نمیکنم و میگم نه این موتور بیشتر از 300 PS نداشته آره؟
        به خدا من خوشحال شدم دیدم این قدر قدرت داشته این موتور.

        من دنبال دوستی با همه ی کاربران این سایتم. از روز اول.
        اینقدر جبهه نگیرید…. .

        من هر انتقاد یک خطی به ماشین امریکایی کردم بعدش دعوا شد.
        همین الان تو پست لکسوس RC-F و BMW M4 از لکسوس انتقاد کردم. ببین یک نفر هست که مثل Ali Chevy Nova ی عزیز بیاد روی سر من آوار بشه و بحث درست کنه؟؟
        همین انتقاد رو اگر به ماستنگ میکردم الان باید در مورد دیزل گیت بحث میکردیم.

        خواهشا تغییر رویه بدید.
        من همتون رو بلااستثنا مثل برادر خودم دوست دارم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Nima

          ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (1658 ديدگاه)

          مجید جون من لینک رو براى تو نفرستادم داداش. فرستادم که شما و بچه ها ببینین و سایر جزئیات و مشخصات دیگه این اسطوره هم بشناسین.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. MOHAMMAD. M4

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (63 ديدگاه)

    ZR1فرمانده قلچماق های امریکایی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. silver

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (226 ديدگاه)

    بذارید وارد بازار بشه یا نمونه اولیه اش بدون پوشش و با دست باز آزمایش بشه بعد ببینیم خوبه یانه.
    مطمینا شورلت نمیاد با اعتبار و سابقه چند دهه ای کوروت بازی کنه ،حتما نقطه ی قوتی داشته که ایده اش تا این مرحله رسیده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. نوید جهرمی

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (3680 ديدگاه)

    اگه من مسئولش بودم کوروت رو با همون سیستم نوستالژیکش حفظ میکردم. مدل موتور وسط و هایبریدی رو با اسم جدید روانه بازار میکردم برای رقابت با آکورا NSX .
    کوروت باید کوروت بمونه. حیف این اسطورس که خرابش کنی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. jtr

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (30 ديدگاه)

    شاید چیز خوبی از اب در اومد ،حالا شما اجازه بدید !موتور وسط بیاد تو بازار ببینیم چجور ماشینی هست ؟ البته برای بازار ایران دارن امادش میکنن ،چون مردم از موتور جلو راضی نیستند ! میگن موتور وسط باشه بهتره؟ !؟!؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا