شورلت

اولین رانندگی با شورولت کلرادوی ۲۰۱۵

شورولت با ارائه تراک متوسط خود با عنوان کلرادو سعی داشته تا بخشی از بازاری را که متعلق به تویوتا تاکوما بوده، از آن بگیرد. همان‌طور که بسیاری از مهندسان و طراحان شورولت گفته‌اند، در طول توسعه شورولت کلرادو توجه زیادی به تویوتا تاکوما شده است.

2015 Chevrolet Colorado Z71
۲۰۱۵ Chevrolet Colorado Z71
اولین چیزی که در مورد شورولت کلرادو جلب توجه می‌کند، سکوت و آرامش داخل کابین کلرادو در شلوغی ترافیک است. پوشش سه لایه برای درها، استفاده گسترده از مصالح عایق صدا و طراحی پیشرفته در تایرهای گودیر رنگلر و همچنین توجه به طراحی ساختار عقب کابین برای کاهش نویز ناشی از باد، همه و همه باعث این شرایط در داخل کابین کلرادو شده است. این آرامش در بزرگراه پرسرعت بسیار بیشتر از تاکوما است؛ چیزی که بیش از هر چیزی راننده پشت فرمان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

2015 Chevrolet Colorado Z71
۲۰۱۵ Chevrolet Colorado Z71
طبق گفته «برد اسکریبر»، مدیر عملکرد سواری و هندلینگ تراک‌های متوسط در این کمپانی، ساختار کلرادو یک طراحی کوچک شده از سیلورادو است. وی همچنین اضافه می‌کند که این ساختار قوی باعث شده تا به‌کارگیری سپرها و کمک‌فنرها آسان‌تر شود.

2015 Chevrolet Colorado Z71
۲۰۱۵ Chevrolet Colorado Z71
فضای داخل کابین بسیار جادار است و هیکل‌های تنومند نیز به راحتی می‌توانند در آن جای بگیرند؛ ۱۰۵۲ میلی‌متر فضا برای سر و ۱۱۴۳ میلی‌متر فضا برای پاها در صندلی‌های جلو درنظر گرفته شده است. در همین حال، فرمان نیز قابل تنظیم است و درنتیجه فردی با قد بالای ۲ متر می‌تواند بدون هیچ مشکلی موقعیت رانندگی مناسب خود را پیدا کند. البته مواد و پلاستیک‌ها به کار رفته، در سطح پایین‌تری قرار دارند و بیشتر از نوع مات به رنگ‌های مشکی و خاکستری هستند.

2015 Chevrolet Colorado Interior
۲۰۱۵ Chevrolet Colorado Interior
اگر سرویس‌های تحویل و مصارف شغلی را کنار بگذاریم، بسیاری از مشتریان از گزینه پیشرانه ۳/۶ لیتری V-6 با قدرت ۳۰۵ اسب‌بخار استفاده می‌کنند؛ قدرتی که از طریق یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک منتقل می‌شود. در همین حال، گزینه موتور چهار سیلندر ۲۰۰ اسب‌بخاری قدرتی مناسب برای کلرادو برای روزهای کاری ایجاد می‌کند. امّا بایستی اذعان کرد که موتور بزرگ‌تر، هیجان بیشتری را در رانندگی ایجاد می‌کند. همچنین باید اشاره کرد که یک گیربکس ۶ دنده دستی نیز برای مدل‌های چهار سیلندر در دسترس قرار می‌گیرد.

2015 Chevrolet Colorado Interior
۲۰۱۵ Chevrolet Colorado Interior
سیستم فرمان الکتریکی حس کنترل بسیار خوبی را در اختیار راننده قرار می‌دهد و واکنش‌های آن بسیار سریع و منطقی هستند. عملکرد این سیستم به مراتب بهتر از کلرادوی قبلی یا فورد رنجر قدیمی است. به همین ترتیب، سیستم ترمز به شکلی مدرن ارتقا یافته است. یک پدال تنظیم‌شونده و با اطمینان می‌تواند با قدرت و صلابت تراک را متوقف کند. شاسی نیز طوری بهینه‌سازی شده که می‌تواند هر موج ترمزی را در خود هضم کند.

2015 Chevrolet Colorado Z71
۲۰۱۵ Chevrolet Colorado Z71
تمام کلرادوها یک ظرفیت یدک‌کشی ۱۵۸۷ کیلوگرمی به صورت پیش‌فرض دارند؛ در همین حال، خریداران مدل‌های V-6 می‌توانند پکیج تریلرینگ Z82 را با قیمت ۲۵۰ دلار تهیه کرده و ظرفیت یدک‌کشی را به دو برابر برسانند (۳۱۷۵ کیلوگرم). در نتیجه حتماً این پکیج ارزش هزینه کردن ۲۵۰ دلار را خواهد داشت.

2015 Chevrolet Colorado Z71
۲۰۱۵ Chevrolet Colorado Z71
حالت رانندگی tow/haul که البته در تراک‌های چهار سیلندر وجود ندارد، در عین‌حال که سر و صدای موتور را در دور موتور بالا درمی‌آورد، برای انتخاب بهترین دنده و تأمین گشتاور لازم بسیار مفید است. این عملکرد چندان با یک پیشرانه HD دیزل یا یک V-8 بزرگ قابل‌مقایسه نیست. ولی شورولت در کلرادو می‌خواسته حداکثر استفاده را از حجم موتور کمتر ببرد و همین‌طور تنوع بیشتری برای کلاس پیکاپ‌های متوسط ایجاد کند. هدف از یک کلرادو را می‌توان به شکلی ساده بیان کرد؛ قابلیت بارگیری و یدک‌کشی مناسب و یک کابین ساکت با فضای بزرگ و جادار نسبت به رقبا.
مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل عقب یا چهار چرخ متحرک، ۵ سرنشین، ۴ در تراک.
  • قیمت مدل پایه: ۲۰۹۹۵ دلار؛ WT: ۲۲۶۵۰ دلار؛ LT: ۲۶۰۴۵ دلار؛ Z71: ۲۸۵۰۵ دلار.
  • پیشرانه ۱: DOHC ۱۶ سوپاپ ۲/۵ لیتری چهار سیلندر، قدرت ۲۰۰ اسب‌بخار و گشتاور ۲۵۸/۹ نیوتن‌متر.
  • پیشرانه ۲: DOHC ۲۴ سوپاپ، ۳/۶ لیتری V6، قدرت ۳۰۵ اسب‌بخار و گشتاور ۳۶۴/۷ نیوتن متر.
  • گیربکس: ۶ دنده دستی، ۶ سرعته اتوماتیک با قابلیت پدل‌شیفتر.

ابعاد:

  • فاصله محوری: ۳/۲۶ – ۳/۵۷ متر.
  • طول ماشین: ۵/۴ – ۵/۷۱ متر.
  • عرض: ۱/۸۸۷ متر.
  • ارتفاع: ۱/۷۸۶ – ۱/۷۹۶ متر.
  • وزن کلی (تقریبی): ۱۷۹۱ – ۲۰۴۱ کیلوگرم.

تست‌های سرعت:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶/۶ – ۷/۴ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۵/۲ – ۱۵/۹ ثانیه.
  • سرعت نهایی (با محدودیت قانونی): ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت.

مصرف سوخت:

  • تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۳/۸ – ۱۱/۸ لیتر در شهر و ۹/۷ – ۸/۷ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۳ دیدگاه‌ها

  1. mahdi

    ۸ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (47 ديدگاه)

    امریکایی ها هم وانت دارن ما هم وانت داریم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Just germany...

      ۸ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (264 ديدگاه)

      البته بستگی به نیازت داره
      اونا باهاش تانک هم حمل میکنن….!!!!
      هفته پیش یه سایپا 151 دیدم عقبش 6 تا مرغ بود :((((:)))))):)()()(

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ASTON MARTin

        ۸ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (1346 ديدگاه)

        حالا ما نمیخوایم وانتو نیسانای مام اینطوری بشه!
        گمرک بی تعرفه هم نمیخوایم!
        حتی نمیخوایم یه ذره ظاهره این قبیل خودرو های داخلی یه ذره خوشگل تر بشه تا وقتی نگاشون میکنیم غذای سال پیش رو هم بالا نیاریم!
        فقط میخوایم یه تسته صحت روان برا رانندگان این قبیل خودرو ها بزاریم تا وقتی میبینیم دارن بهمون نزدیک میشن یا ما بهشون نزدیک میشیم طی کل این مدت از ترس شیش کیلو کم نکنیم :|
        فقط همین

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. ASTON MARTin

      ۸ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1346 ديدگاه)

      آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند و ما هم آمریکا را زیر پا میگذاریم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Just germany...

        ۸ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (264 ديدگاه)

        بحث،بحث ماشینه بحث سیاست که نیستش.
        تو دنیای خودرو هم انقدر فاصله داریم باهاشون که تا 100 سال دیگه هم بهشون نمیرسیم.
        البته از ما هیچ تلاشی هم در این رابطه سر نمیزنه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ASTON MARTin

          ۸ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (1346 ديدگاه)

          همین ک بعد این همه سال با این سخنان از بحث سیاسی اجتناب کردید باعث شد ک سطح دانش سیاسی جامعه بالا نره و الان پراید بشه 20 میلیون تومن! پس نگید به ماشین ربط نداره که اتفاقا بیشترش به ماشین مرتبطه!
          من هم اگر توی کامنت هام هرازگاهی گزر به این مباحث میزنم فقط بخاطره فشاره ناراحت کننده از وضعیته اعیانه وطنه که داره به معنی واقعی کلمه تیکه تیکه میشه!
          وقتی هیچ دلخوشی ای به آینده ی روشن نداشته باشی و در عین حال هم شدیدا به خودرو عشق بورزی اون وقته که مجـــبوری ازینبحث ها هم بکنی! بالاخره ادم باس خالی بشه

          وحید جان منم اگر چیزی گفتم از رو شرارت ک نبوده!
          مسلما اگر ما یه طوری نمیکردیم الان اینطوری نمیشد و شرایط خیلی بهتر میبود
          مخصوصا در زمینه ماشین

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. وحید

        ۸ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (399 ديدگاه)

        جناب آستون مارتین منو گذاشتی تودوراهی الان لایک کنم یا دیس لایک

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. امید

        ۹ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (233 ديدگاه)

        بت مثبت دادم میدونم به مسخره نوشتی

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ASTON MARTin

          ۱۰ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (1346 ديدگاه)

          اره دیگه :)

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. mahdi

    ۸ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (623 ديدگاه)

    درود به همه دوستان
    اول : هنوز میلاد جان نیومده و این باعث رنجش من میشه
    دوم : این مدل شورلت بسیار زیباست
    سوم : رقیبی برای فورد 150 و تویوتا
    و
    و
    و
    بازهم میلاد نیومده، منتظریم
    سپاسگزارم
    مهدی (فرزند کوروش)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. زیگما

      ۸ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (3072 ديدگاه)

      سلام مهدی جان
      خوبی؟
      اف 150 جزو کلاس تراک های فول سایز هست و در کلاس شورلت سیلورادو، جمس سیرا، رم، تویوتا تندرا و نیسان titan هست داداش
      کلرادو سایز متوسطه و هم کلاس تاکوما(همون هایلوکس که مخصوص بازار امریکاس و قیافش فقط تغییر اساسی کرده) نیسان فرانتیر، یه مدل هوندا که اسمشو یادم رفته و اون فولکس پیکاپ که اونم اسمش یادم نمیاد هست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mahdi

        ۸ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (623 ديدگاه)

        درود زیگماجان
        ممنون از راهنماییت
        در واقع من با توجه به تصویری که از کلرادو دیدم (بزرگ بودنش) فکر کردم که جزء کلاس فول سایز هست
        اما اشتباه برداشت کردم
        یه نکته ای که هست اینه که کمپانیهای آمریکایی توی کلاسهای که نام بردی واقعا شاهکارند
        به بیان ساده تر حرف اول رو میزنند
        در مورد کلرادو باید بگم زیباست و با محیط داخلش خوب ارتباط برقرار میکنم
        همه چیز ساده واندازه خوبی داره توی آفرود بهت کمک میکنه
        کلیدها سایزشون خوبه و نمایگرش هم مناسبه
        در یک کلام
        کار برای رقیبانش سخت شده
        طراحی بیرونش هم که حرف نداره
        سپاسگزارم
        مهدی (فرزند کوروش)

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. mahdi

        ۸ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (623 ديدگاه)

        و
        ممنون زیگماجان از احوال پرسی شما دوست گرامی
        سپاسگزارم
        مهدی(فرزند کوروش)

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. زیگما

          ۸ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (3072 ديدگاه)

          اره شاهکارن
          من انتخابم تو فول سایزا اف 150 نسل جدیده بعدش سیلورادو بعدش تندرا
          راستی دوستان بهتره 151 رو با ماشین های هم کلاسش مقایسه کنید
          ماشینایی مثل شورلت مونتانا(مخصوص جهان سومی ها) ال نود وانت و….

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

        ۸ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (810 ديدگاه)

        فکر کنم منظورت فولکس آماروک بود زیگما جان.
        به هر حال مشخصه که کلرادو پیکاپ قابل و مورد اعتمادی است.طراحیش هم زیباست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. زیگما

          ۹ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (3072 ديدگاه)

          اره اره باربد جون
          آماروک هست

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. زیگما

    ۸ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    کلرادو جدید و جمس کانیون جدید بنظر من نقطه قوتشون نسبت به رقبا، طراحی و موتوراشون هست
    جی ام به خاطر مشکلات مالی، با تاخیر فراوان کلرادوی مخصوص بازار امریکا رو معرفی کرد
    یه هوندا داریم که پیکاپه و با برخی چشم پوشی ها، مید سایز حساب میشه
    بنظر من ماشین خیلی خوبیه اون هوندا (فقط در مدل 2 کابین و یه اندازه بار و با یه موتور وی6 عرضه میشه و شاسی و موتورش از پایلوته)
    در نمایشگاه های پیش رو نسل جدیدش معرفی میشه
    فکر کنم نسل جدید هوندا، از کلرادو هم بهتر باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. saji

    ۸ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (119 ديدگاه)

    به نظر من تو این رده دوج رام حریف نداره بعدشم تاکوما

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

      ۸ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (810 ديدگاه)

      طبق مطالبی که تو مجله ی ماشین خوندم، شورولت سیلورادو برتر از فورد F150 و دوج رام بود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. پیکان جوانان

        ۹ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (205 ديدگاه)

        اون مقایسه واسه 2014 بود الان فورد مدل 2015 حرف اول و آخر رو میزنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. hrf

      ۸ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (381 ديدگاه)

      دوج رم وانت فول سایز هست دوست عزیز با اینا مقایسه نمیشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

        ۹ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (810 ديدگاه)

        hrf جان من در جواب saji عرض کردم و اطلاع دارم که اون سه تا فول سایز اند.
        اما کلرادو و آماروک و… اینا سایز متوسط هستن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. e36

    ۸ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (918 ديدگاه)

    خداوکیلی قیمتشو ببینید واقعا مفته واسه همچین تراک باارزشی
    ماها با این شرایط خودرو کشور از یکی از برترین تکنولوژی های بشر که همون خودروهای به روز با قیمت روز باشه محرومیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. lamborghini REVENTON

    ۸ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (47 ديدگاه)

    مگه کسی میتونه از پراید 151 بالا تر وانت بزنه!!!!!!!!!!!!!!
    منظورم شوخی بود!
    REVENTON only italy supercar

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. tadano

    ۸ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (176 ديدگاه)

    آقای انیس حسینی ممنون مثل همیشه عالی بود
    بی زحمت اگه مقدوره در مورد کامیونت هم مطلب بذارید اگه توجه کرده باشید در مورد کامیون موتور هواپیما قایق کشتی و … مطلب داشتیم غیر از کامیونت .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Frankenstein

    ۸ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (77 ديدگاه)

    رقیب جدی برای این خودروها..
    در رده اول فورد رنجر
    دوم فولکس واگن اماروک
    در رده سوم تویوتا تاکوما
    چهارم نیسان ناوارا (این موردو شک دارم o_0

    اگه اشتباه میگم دوستان اصلاح کنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. datsun

    ۸ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (3496 ديدگاه)

    پیکاپ خوبیه طراحی و کابین زیبایی داره
    قیمتش هم پایینه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. 4MATIC

    ۸ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1054 ديدگاه)

    عالیه ولی نمی دونم چراسیلورادورو بیشتر دوست دارم
    وانت پراد باظرفیت چندجعبه میوه خالی رو عشقه
    خخخخ مگه نه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. farzad

    ۸ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (180 ديدگاه)

    چه غول باحالی عاشق ماشینای شورلت هستم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. esi

    ۹ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (387 ديدگاه)

    همین الان دو دستگاه از این Colorado در ابادان موجود میباشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. ارباب امیر پاشا خان

    ۹ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (59 ديدگاه)

    من تو منطقه آزاد ارس مدل 6 سیلندر فول این ماشینو سوار شدم و همچنین سوار رقیب این ماشین یعنی تویوتا هایلوکس هم شدم.واقعا این ماشین از نظر هیجان رانندگی بیش از دو برابر هایلوکس هست و امکاناتش هم بیشتره ولی به نظر پر خرج تر از هایوکسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. امید

    ۹ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    وانت فقط امریکایی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. Ahmad..F12

    ۹ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (2543 ديدگاه)

    واااای عالیه

    ینی شما حساب کن با این هیبت و قدرت در برابر پراید 151 قیمتش یکسانه

    تازه پراید 2 میلیون گرون تر از اینه :)

    20 هزار دلار تو کشورشون 20 میلیون تومنه ایران میشه واقعاً جالبه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا