بررسی شورولت کامارو SS 1LE مدل ۲۰۱۵

با ۳۵۰۰ دلار هزینه اضافی برای استفاده از آپشن 1LE، کامارو SS تبدیل به یک خودرو با هندلینگ فوق‌العاده و مدلی آماده برای پیست در کلاس پورشه 911 GT3 می‌شود. حتی اگر کاماروی خود را اصلاً به جاده نبرید، 1LE پکیچی کامل برای عاشقان رانندگی خواهد بود. البته امکان انتخاب گیربکس اتوماتیک و پکیج 1LE به صورت همزمان برای شما وجود نخواهد داشت.

2015 Chevrolet Camaro SS 1LE
2015 Chevrolet Camaro SS 1LE

تغییرات انجام شده در شاسی بسیار گسترده هستند و 1LE به صورتی دقیق و جزئی در جهت هندلینگ بهتر عمل کرده است. در مقایسه با مدل استاندارد SS، میله‌های ضدّ لغزش جلو و عقب بزرگتر شده‌اند، ضربه‌گیرهای عقب تک سیلندر جایگزین نوع دو سیلندری آن در SS شده‌اند و چرخ‌های ۲۰ اینچی با طراحی مشکی با عرض ۱۰ اینچ در جلو و ۱۱ اینچ در عقب از تایرهای 285/35R-20 گودیر Eagle F1 Supercar G:2 استفاده کرده‌اند که از ZL1 گرفته شده است. به منظور کارایی بیشتر، از بیرینگ چرخ‌ها، محفظه ضربه‌گیر عقب و پمپ سوخت‌ها بزرگتر ZL1 نیز استفاده شده است.

2015 Chevrolet Camaro SS 1LE
2015 Chevrolet Camaro SS 1LE

علاوه بر استفاده از طرح مشکی در چرخ‌ها، در بدنه خودرو، کاپوت از طرح‌ وینیل سیاه‌رنگ بهره گرفته شده و همین‌طور اسپویلرهای جلو و عقب بزرگتری به کار رفته‌اند. تغییرات در داخل کابین، شامل پوشش میکروفیبر غربیلک فرمان و شیفتر و مشابه همان چیزی است که در ZL1 استفاده شده است. شیفترها عملکرد سریعتری دارند و واکنش گیربکس ۶ دنده نیز قابل‌توجه است.

2015 Chevrolet Camaro SS 1LE
2015 Chevrolet Camaro SS 1LE

چیزی که مدل 1LE را متمایز می‌کند، نحوه قرار دادن امکاناتش برای عوض کردن حال و هوای کامارو است. سیستم فرمان اندکی حالت الکتریکی پیدا کرده است، ولی توانایی کنترل مناسبی را ایجاد می کند. در همین حال، کامارو در تست لغزش در پیچ، چسبندگی 1.01g را نشان می‌دهد. البته باید این نکته را ذکر کنیم که هنگام وارد شدن به جاده سنگفرش، تایرهای جلو اندکی بیش از حد به کف می‌چسبند و حرکت فرمان سنگین می‌شود. کیفیت سواری، ممکن است چندان برای برخی افراد رضایت‌بخش نباشد، ولی اثر ناهمواری‌های جده به سرعت توسط ساختار صلب خودرو دفع می‌شود. این شرایط، کاملاً ارائه نشدن کیت 1LE برای کانورتیبل‌ها را توسط شورولت توجیه می کند. پنجره‌های کوچک و ستون‌های جلو و عقب ضخیم در یک خودرو، ممکن است دید داخل کابین را محدود کنند، ولی برای ایجاد یک ساختار صلب بسیار مفید هستند.

در 1LE، شورولت تمام بی‌دقتی‌ها را کنار گذاشته است. تمام نقطه‌ ضعف‌های یک مدل کامارو SS معمولی از میان رفته‌اند و تمام بخش‌های آن حالت بهینه‌ای پیدا کرده‌اند. واکنش فرمان و پدال گاز بسیار سریع است؛ ولی در همین حال، این واکنش سریع، حالتی متعادل بین عصبی‌بودن و آرامش دارد. در مورد سیستم ترمز نیز، با اینکه اندکی لغزش در هنگام اولین تماس با پدال مشاهده می‌شود، ولی عملکرد آن بسیار مناسب است و این خودروی ۱۷۶۰ کیلوگرمی را از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت در مسافت ۴۴/۱۹ متر متوقف می‌کند.

2015 Chevrolet Camaro SS 1LE Interior
2015 Chevrolet Camaro SS 1LE Interior

چیزی که با آمدن پسوند 1LE تغییری نمی‌کند، پیشرانه است. مانند تمام مدل‌های گیربکس دستس کامارو SS، 1LE نیز برای حرکت چرخ‌های عقبش از یک موتور ۶/۲ لیتری LS3 V-8 با قدرت ۴۲۶ اسب‌بخار استفاده می‌کند. در خودرویی که در اینجا تست شده، از یک آپشن سیستم اگزوز دو حالته ۸۹۵ دلاری استفاده شده که موجب باز شدن سوپاپ‌ها برای ایجاد نویز بیشتر در هنگام شتاب‌گیری و دور موتورهای بالا می‌شود. زمان شتاب‌گیری در کلاس نسخه‌های هم‌رده قیمتی مانند فورد موستانگ و دوج چلنجر قرار می‌گیرد. مسافت یک چهارم مایل در ۱۲/۹ ثانیه با سرعت نهایی ۱۷۸/۶ کیلومتر بر ساعت طی می‌شود و رسیدن به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت نیز ۴/۵ ثانیه زمان می‌برد.

2015 Chevrolet Camaro SS 1LE Interior
2015 Chevrolet Camaro SS 1LE Interior
2015 Chevrolet Camaro SS 1LE Interior
2015 Chevrolet Camaro SS 1LE Interior

2015 Chevrolet Camaro SS 1LE Interior
2015 Chevrolet Camaro SS 1LE Interior

فارغ از آپشن ۱۹۹۵ دلاری صندلی‌های «ریکارو» و متریال به کار رفته در پوشش فرمان وشیفتر، بقیه قسمت‌های کابین کامارو، مار رابه یاد ورشکستگی جنرال‌موتورز می‌اندازد. البته به جز شرایط کابین، دیگر بخش‌های 1LE به هیچ‌وجه ظاهری ارزان ندارند.

2015 Chevrolet Camaro SS 1LE
2015 Chevrolet Camaro SS 1LE
2015 Chevrolet Camaro SS 1LE
2015 Chevrolet Camaro SS 1LE
2015 Chevrolet Camaro SS 1LE
2015 Chevrolet Camaro SS 1LE

2015 Chevrolet Camaro SS 1LE
2015 Chevrolet Camaro SS 1LE

مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل عقب، ۴ سرنشین، ۲ در کوپه.
  • قیمت مدل تست: ۴۱۸۸۰ دلار (قیمت مدل پایه: ۳۸۰۰۰ دلار).
  • نوع موتور: pushrod ۱۶ سوپاپ V-8، بدنه و رویه آلومینیومی، پورت انژکتور سوخت.
  • گنجایش: ۶۱۶۲ سی‌سی.
  • قدرت: ۴۲۶ اسب بخار در ۵۹۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۵۶۹/۴۴ نیوتن‌متر در ۴۶۰۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: ۶ دنده دستی.

ابعاد:

  • فاصله محوری: ۲/۸۵۲ متر.
  • طول ماشین: ۴/۸۴۱ متر.
  • عرض: ۱/۹۱۸ متر.
  • ارتفاع: ۱/۳۷۷ متر.
  • وزن کلی: ۱۷۶۱ کیلوگرم.

تست‌های سرعت:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴/۵ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۰/۳ ثانیه.
  • صفر تا ۲۴۱/۴ کیلومتر بر ساعت: ۳۰/۲ ثانیه.
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵/۱ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۲/۹ ثانیه با سرعت نهایی ۱۷۸/۶۴ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی (با محدودیت قانونی) : ۲۵۱/۰۵ کیلومتر بر ساعت.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴۴/۱۹۶ متر.

مصرف سوخت:

  • تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۴/۷ لیتر در شهر و ۹/۸ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
  • مصرف سوخت در تست: ۱۳/۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

44 دیدگاه

  1. Frankenstein
    سوابق: (77 دیدگاه) ,

    از همه بیشتر اون دنده دستی خوشگل نظرمو جلب کرد…..

    قشنگه..

    پاسخ
  2. تصویر پروفایل amir
    amir
    سوابق: (177 دیدگاه) ,

    ماشین خوبیه ولی اینکه نوشته با 911 رقابت میکنه قابل قبول نیست.پرچم اروپایی ها بالاست.
    911(اروپایی) لایک +
    کامارو(امریکایی)دیسلایک _

    پاسخ
    1. شروین
      سوابق: (517 دیدگاه) ,

      نه تنها رقابت میکنه، بلکه خیلی هم بهتره

      پاسخ
      1. سعید
        سوابق: (2 دیدگاه) ,

        کامارو حرف نداره واقعا عالیه … من از اول طرفدار کامارو بودم و هستم و هرگز با هیچ منطقی قانع نمیشم که از رقباش کم داره
        و از نظر من بهترین پونی کار/ماسل کار آمریکاییه , دلیل هم دارم:

        1/ضریب آیرودینامیک بالاتر از رقبا
        2/بهترین زمان طی پیست نسبت به ماستنگ و چلنجر
        3/هندلینگ فوق العاده
        4/سیستم فنر بندی و شاسی بهتر
        5/کسب بهترین ضریب نیروی جی و…
        6/قیمت منطقی پکیج 1le با ارتقای بیشتر
        دوج و فورد شاید از نظر شتاب و قدرت بهتر باشند ولی بالاتر بودن قدرت همیشه شرط ماسل کار بودن نیست!!
        این نظر شخصی منه , کلا کامارو و ماستنگ و چلنجر سه برادر اصیل از ماسل کار ها هستند
        ولی اگه واقع بین باشیم بیشتر نشریه های آمریکایی از ماستنگ بیشتر تعریف و تمجید میکنند شاید بعلت آمریکایی اصیل بودنه که تو خود آمزیکا تولید میشه و ماشین محبوب آمریکایی هاست ولی کامارو تو کانادا شاید واقعا ماستنگ برتره و در صدر جدوله تا کامارو و چلنجر رو به ادامه ی این رقابت تنگاتنگ دعوت کنه.
        زنده باد کامارو

        پاسخ
        1. سعید
          سوابق: (355 دیدگاه) ,

          کامارو حرف نداره ولی حرفای زیادی برای گفتن داره.

    2. ASTON MARTin
      سوابق: (828 دیدگاه) ,

      اصلا حال نکردم شویو برابر یروایی ها ضعیف نشون دادیا

      پاسخ
    3. تصویر پروفایل BMW4ever
      BMW4ever
      سوابق: (151 دیدگاه) ,

      چراغ عقبش اون حالت ساده و مغرور رو دیگه نداره ولی هر چی باشه یه کامارو اون روحیه ی قلدری رو داره

      پاسخ
  3. re8889
    سوابق: (55 دیدگاه) ,

    مصرف سوختش با ماشینای ما 2-3 لیتر فرق داره که نسبت به شتاب وهیجانش میرزه.

    پاسخ
    1. ASTON MARTin
      سوابق: (828 دیدگاه) ,

      جانا سخن از زبان ما میگویی 🙂
      چقد سر این قضیه حرص میخورم من
      ینی واقعا ماشینای ما تو هر صد کیلومتر هشت لیتر مصرف میکنن؟ ینی باور کنم؟

      پاسخ
    2. تصویر پروفایل فریا
      فریا
      سوابق: (687 دیدگاه) ,

      2-3 لیتر هم فرق نداره کاملا با مصرف پرشیا 98 اسبی برابر هست 🙂

      پاسخ
    3. حسین
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      تو عمل وقتی سوارش میشی میبینی که خیلی بیشتر از 2_3لیتر اختلاف داره. ولی بازم می ارزه.

      پاسخ
  4. مصطفی
    سوابق: (213 دیدگاه) ,

    من خودم عاشق کامارو بودم اما از وقتی که فیس لیفت شده گند خورده تو طراحیش مخصوصا عقبش که ورداشتن چراغاشو یکی کردن از حالت اسپرتی در اومده شبیه سدان ها شده !!

    پاسخ
    1. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
      سوابق: (811 دیدگاه) ,

      خدمت دوستان عارض شوم که به دور از هر گونه تعصبی کامارو با قیمت کمترش خیلی از رقبای اروپاییش رو شکست میده حتی 911.هم چنین دوست عزیز کامارو پلتفرم بدنش سدان هست از ابتدا همین طور بوده و همین حجیم بودن و یوقور بودنش جذابش کرده.مواد داخلیش عالیه و درجه یک. اتفاقاً چند روز پیش مقایسه ی کامارو و موستانگ و چلنجر بود که احمد جان نوشته بودن مواد داخلیش بسیار با کیفیته.
      در آخر هم از جناب انیس حسینی تشکر میکنم.

      پاسخ
    1. شروین
      سوابق: (517 دیدگاه) ,

      از نزدیک قشنگه. تو عکس شاید خودش رو نشون نده

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل M Power///
        M Power///
        سوابق: (416 دیدگاه) ,

        آخه از نزدیک هم خوشگل نیست. دوستم اسباب بازی کاماروی ۲۰۱۴ رو داره. حتی وقتی با ذره بین هم نگاه کردم خوشگل نبود.

        پاسخ
        1. شروین
          سوابق: (517 دیدگاه) ,

          آخه حرفه میزنی؟ اسباب بازی چیه. خودش رو از نزدیک ببین. اسباب بازی!!!

        2. تصویر پروفایل فریا
          فریا
          سوابق: (687 دیدگاه) ,

          اون منطقت تو حلقم برادر مجهز به کیت M

          چند سالته حاجی ؟

        3. مجتبی(ساروی)
          سوابق: (551 دیدگاه) ,

          من شورلت کامارو زرد رنگ رو از نزدیک دیدم انگار که تو یه جمعیت 500نفری سیاه پوست یک سفید پوست باشه البته از نظر تفاوت رو میگم و صد البته زیباییش فوق العادست واقعا نازه

    2. من
      سوابق: (193 دیدگاه) ,

      به نظر من پیکان از سال 69 این قشنگتره و 2014 اش فوق العاده زیبا است

      پاسخ
  5. Just germany...
    سوابق: (264 دیدگاه) ,

    حتی اگه نسل قبلیش خوشگل تر بوده نمیشه گفت این زشته اینم خیلی خوشگله و زیبایی خاص خودشو داره….
    اما در حال حاضر از چلنجر و موستانگ عقب افتاده ( از نظر طراحی )
    همچنان zl1 2013 زیباترین کامارویی هست که دیدم.البته این سلیقه منه…!!!

    پاسخ
  6. تصویر پروفایل A
    A
    سوابق: (1407 دیدگاه) ,

    این ماشین خوبه . ولی قیافش یه خورده قدیمی شده باید تغیرات بیشتر تو طراحیش انجام بشه در کل عالیه
    رتبه بندی من =
    1 فورد ماستنگ
    2 شورلت کامارو
    3 داج چلنجر

    پاسخ
  7. تصویر پروفایل Ali
    Ali
    سوابق: (266 دیدگاه) ,

    به نظر من این نسلش خیلی خوشگلتر شده
    یعنی مردونه تر شده یه چیزی تو ای مایه ها

    پاسخ
  8. تصویر پروفایل پوری پوریا
    پوری پوریا
    سوابق: (322 دیدگاه) ,

    کامارو ماشینی با موتور قوی و هندلینگ و همچنین امکانات عالی هست. تو پکیج 1le شورلت سعی در کم کردن وزن خودرو و کارایی بیشتر موتور داشته که ماشین رو برای پیست آماده کنه!
    کامارو حرف نداره!

    پاسخ
  9. تصویر پروفایل Mostafa Vp
    Mostafa Vp
    سوابق: (451 دیدگاه) ,

    911 یا هر خودروی اروپایی رقیبش هست ولی رقیب واقعیش بدون شک ماستنگه.

    پاسخ
  10. تصویر پروفایل Mostafa Vp
    Mostafa Vp
    سوابق: (451 دیدگاه) ,

    چراغ عقبشو از مدلای قدیمی گرفته که زیاد جالب نیست ولی با این وجود قشنگه.

    پاسخ
  11. مهران72
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    من تو نسل قبل ماسل کار ها کامارو رو خیلی با ابهت تر از مستانک میدونستم.فورد فقط جلوش خوف بود
    اما تو نسل جدید کامارو خوب کار نکرده
    ظاهرش فانتزی شده.
    اما ماستانک عالیه

    پاسخ
  12. امیرحسین
    سوابق: (30 دیدگاه) ,

    دوستان ماسل کار یعنی چی؟کلمه ماسل چه معنی داره؟

    پاسخ
    1. شروین
      سوابق: (517 دیدگاه) ,

      ماسل به معنی عضله و ماهیچه است. muscle. و ماسل کار به ماشینای عضلانی امریکا مثل کامارو و چلنجر و … میگن. مثل آدمای بدنسازی کار!

      پاسخ
  13. آرش آمریکایی
    سوابق: (96 دیدگاه) ,

    کامارو یه ماشین عالی بوده و عالی هم میمونه کلا سال 2016-17 هم که دیگه سال شکوفایی آمریکاییاست

    پاسخ
  14. سامان از تبریز
    سوابق: (1472 دیدگاه) ,

    من تو تبریز سوار ss. Rs . zl1 شدم
    زد ال وان دو دیفرانسیل هست که یه چیز دیگست جلو . من بیشتر با چراغهای کامارو و ماستنگ خال میکردم ولی مدلهای جدیدش. چشمهاش کوچیک شده
    عقبش زیاد جالب نشده مدل قبلی از این بهتر بود . همین بلا رو فورد سر ماستنگ اورده چراغهای گرد رو کشیده تر کرده به نظر من زیبایی ماشین رو از بین برده
    چند روز پیش تو پیست یادگار امام ماستنگ هرتز 600 اسب بخاری با زد ال وان درگ گذاشتند که هرتز با اختلاف برنده شد
    اینم بگم که ماشینهای اروپایی از امریکایی ها فنی تر با ایمنی بیشتر و کم مصرفتر هستند
    ماشینهای امریکایی اصلا به ریز کاری ها توجه نمیکنند
    . هرکی هر سوال یا عکس بخواد در خدمتم
    کلی عکس دارم که خودم گرفتم

    پاسخ
  15. شروین
    سوابق: (517 دیدگاه) ,

    حالت خوبه؟؟؟!!! ماسل کارای امریکایی همه دف عقبن. دو دف و جلو کجا بوده؟؟!!! به حق چیزای نشنیده!!!

    پاسخ
  16. تصویر پروفایل Ahmad..F12
    Ahmad..F12
    سوابق: (2517 دیدگاه) ,

    انیس جان ممنون عالی بود

    بی صبرانه منتظر نسخۀ Z28 هستم که در سال 2015 تولید بشه

    پاسخ
  17. حمید
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    سلام.من اهل تبریزم.اینجا ماشین ارس خیلی است.پره از فورد.چند بار که میبینیش دیگه به دل نمیچسبه.ولی یا خدا این کامارو که از نزدیک میبینی,خونت به جوش میاد.اصلا خون تو رگ ماشین دوستاراست.

    پاسخ
  18. hossein
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    هرچقدر جلوشو قشنگ کردن ولی عقبش رو خیلی زشت کردن ولی بازم دمشون گرم کامارو کجا و ماشین های ما کجا

    پاسخ
  19. sam
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    باسلام!!خداییش کامارو سالاره جاده هاس صدای مموتورشم که حرررررفففففففففف نداره

    پاسخ
  20. جواد
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    هرکی میخواد با 235میلیون تومان.پلاک ملیشو براش میارم.اما گمرکش پرداخت نشده.یه جورایی قانون رو دور زدیم.بگیرنشم میره گمرک.اول جریمش میکنن.شایدم به نفع گمرک از دستت بره.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.