شورلت

بهترین و بدترین رکوردهای شورولت کامارو در نیم قرن تست

با عرضه‌ی هر نسل از کامارو ما آنجا بوده‌ایم. از اولین تست ما روی مدل‌های ۶۷ در دسامبر سال ۱۹۶۶ تا جدیدترین تست‌ها در آگوست ۲۰۱۶ ما همیشه با اعداد مربوط به پرفورمنس سروکار داشته‌ایم و برخی از آن‌ها شما را شگفت‌زده می‌کنند. روش‌های اندازه‌گیری شتاب در طی سالیان تغییر کرده‌اند (استفاده از زمان‌سنج در سال‌های اولیه تا قرار دادن چرخ پنجم روی سپر و استفاده از رادار و نهایتاً رکوردرهای داده‌ی ماهواره‌ای) اما نتایج ما از ۱۰۴ دستگاه کاماروی تست شده در طی نیم‌قرن به دست آمده است. تعداد کاماروهایی که در هر نسل توسط موتورترند تست شده‌اند عبارت‌اند از: ۱۰ (اول)، ۹ (دوم)، ۱۸ (سوم)، ۳۴ (چهارم)، ۲۹ (پنجم) و ۴ (ششم).

2017-Chevrolet-Camaro-50th-Anniversary-front-end-top-view

  • پیشرانه‌های کاماروهای تست شده

2017-Chevrolet-Camaro-50th-Anniversary-engine
کوچک‌ترین: ۲ لیتری/۲۷۵ اسب بخار، ۴ سیلندر توربو (۲۰۱۶ RS)

بزرگ‌ترین: ۹.۴ لیتری/۷۲۵ اسب بخار، ۸ سیلندر (۹۶ ZL-1 متعلق به تیم خودروهای مخصوص “Secret Toy Box” شورلت)

بزرگ‌ترین (خودروی تولیدی): ۷ لیتری/۴۲۵ اسب بخاری، ۸ سیلندر (۶۷ ینکو، ۶۹ دانا) – ۷ لیتری/۵۰۵ اسب بخاری، ۸ سیلندر (۲۰۱۴-۲۰۱۵ Z/28)

کم‌توان‌ترین: ۲.۸ لیتری/۱۳۵ اسب بخار، ۶ سیلندر (۸۷ RS)

قدرتمندترین: ۹.۴ لیتری/۷۲۵ اسب بخار، ۸ سیلندر (۹۶ ZL1 متعلق به تیم خودروهای مخصوص “Secret Toy Box” شورلت)

قدرتمندترین (خودروی تولیدی): ۶.۲ لیتری/۵۸۰ اسب بخار، ۸ سیلندر سوپرشارژردار (۲۰۱۲-۲۰۱۴ ZL1)

کمترین تراکم قدرت (اسب بخار بر لیتر): ۲۷.۲ (۷۵ LT، ۵.۷ لیتری/۱۵۵ اسب بخار،۸ سیلندر)

بالاترین تراکم قدرت: ۱۳۷.۶ (۲۰۱۶ RS، ۲ لیتری/۲۷۵ اسب بخار، ۴ سیلندر توربو)

  • رکوردهای مسافت ۴۰۰ متر

2016-Chevrolet-Camaro-RS-front-three-quarters-in-motion
اولین نمونه‌های تولیدی کامارو که رکورد خوبی داشتند ۱۹۶۷ Z/28 و SS396 بودند و مسافت ۴۰۰ متر را به ترتیب با زمان های ۱۴.۸ ثانیه و ۱۴.۵ ثانیه و با سرعت‌های ۱۵۵ و ۱۵۳ کیلومتر در ساعت طی کرده‌اند. هر دو مدل به گیربکس ۴ سرعته دستی مجهز بوده‌اند.

بعدها اولین نمونه‌ی تولیدی کامارو که به زمان ۱۳ ثانیه‌ای و سرعت بیش از ۱۶۰ کیلومتر در مسافت ۴۰۰ دست یافت مدل Z28 SS بود که از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۵.۷ لیتری ۳۰۵ اسب بخاری بهره می‌گرفت. این خودرو مسافت ۴۰۰ متر را در زمان ۱۳.۸ ثانیه و با سرعت ۱۶۳ کیلومتر در ساعت طی نمود. جالب اینکه کامارو RS 2016 که به پیشرانه‌ی ۴ سیلندر توربوی ۲ لیتری با قدرت ۲۷۵ اسب بخار مجهز نیست رکوردی تقریباً مشابه دارد و ۴۰۰ متر را در ۱۳.۹ ثانیه و با سرعت ۱۶۲.۵ کیلومتر در ساعت طی می‌کند.

۱۴ سال پس از مدل Z28 SS کامارو به کانال ۱۲ ثانیه وارد شد و کامارو SS 2010 با پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری ۴۲۶ اسبی این مسافت را در ۱۲.۹ ثانیه و سرعت ۱۷۸ کیلومتر در ساعت طی نمود. تا کنون هیچ کاماروی تولیدی به زمان ۱۱ ثانیه نرسیده است اما دو کاماروی ساخت هنسی که پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۶ لیتری سوپرشارژردار دارند رکورد ۱۱.۹ ثانیه و سرعت ۱۹۶/۱۹۵ کیلومتر در ساعت را برجای گذاشته‌اند.

تنها کامارو MT توانسته رکورد ۱۰ ثانیه را ثبت کند. این خودرو که توسط تیم خودروی مخصوص جان موس ساخته شده پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۶.۶ لیتری ۵۳۰ اسبی دارد و رکورد ۱۰.۲ ثانیه و سرعت ۲۱۵ کیلومتر در ساعت را ثبت کرده است.

کندترین زمان: ۱۸.۷ ثانیه (۶۸ ۴.۱ لیتری/۱۵۵ اسب بخار، ۶ سیلندر)

سریع‌ترین زمان: ۱۰.۲ ثانیه (۹۸ Toy Box Drag race، ۶.۶ لیتری/۵۳۰ اسب بخار، ۸ سیلندر)

سریع‌ترین زمان (خودروی تولیدی): ۱۲.۱ ثانیه (۲۰۱۲ ZL1، ۶.۲ لیتری/۵۸۰ اسب بخار، ۸ سیلندر سوپرشارژردار)

کندترین سرعت: ۱۱۹.۴ کیلومتر در ساعت (۶۸ ۴.۱ لیتری/۱۵۵ اسب بخار، ۶ سیلندر)

تندترین سرعت: ۲۱۵ کیلومتر در ساعت (۹۸ Toy Box Drag race، ۶.۶ لیتری/۵۳۰ اسب بخار، ۸ سیلندر)

تندترین سرعت (خودروی تولیدی): ۱۸۹ کیلومتر در ساعت (۲۰۱۲ ZL1، ۶.۲ لیتری/۵۸۰ اسب بخار، ۸ سیلندر سوپرشارژردار)

  • شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت

2014-Chevrolet-Camaro-Z28-front-three-quarter-in-motion-031
اولین رکورد زیر ۸ ثانیه: (۷ ثانیه) ۶۷ Z/28، SS396

زیر ۷ ثانیه: ۶.۹ ثانیه (’۸۵ IROC-Z)

زیر ۶ ثانیه: ۵.۸ ثانیه (’۹۰ IROC-Z 1LE)

زیر ۵ ثانیه: ۴.۷-۴.۵ ثانیه (۲۰۱۰ SS)

زیر ۴ ثانیه: ۳.۸ ثانیه  (۲۰۱۲ ZL1)

کندترین زمان: ۱۳.۶ ثانیه  (’۶۸ ۴.۱L I-6)

سریع‌ترین زمان: ۲.۳ ثانیه (’۹۸ “Toy Box” Drag Car)

سریع‌ترین زمان (خودروی تولیدی): ۳.۸ ثانیه  (۲۰۱۲ ZL1)

  • مسافت توقف ۹۶ کیلومتر در ساعت تا صفر

2017-Chevrolet-Camaro-50th-Anniversary-rear-end-02
طویل‌ترین توقف: ۵۱.۵ متر (’۶۸ “۲۵۰”)

کوتاه‌ترین توقف: ۲۹.۵ متر (۲۰۱۴ Z/28)

بیشترین بهبود: رسیدن از ۴۳.۵ متر به ۳۳.۵ متر (مدل‌های ۹۳-۹۲ با اضافه شدن سیستم ABS)

  • هندلینگ

2012-Chevrolet-Camaro-ZL1-front-three-quarter-turn-2
کمترین شتاب جانبی: ۰.۷۱ جی (’۸۴ Berlinetta)

بیشترین شتاب جانبی: ۱.۰۸ جی (۲۰۱۵ Z/28)

کندترین تست اسلالوم: ۹۶ کیلومتر در ساعت (’۸۸ IROC-Z)

سریع‌ترین تست اسلالوم: ۱۱۲.۳ کیلومتر در ساعت (’۹۴ Hennessey RS330, Paxton GSS)

سریع‌ترین تست اسلالوم خودروی تولیدی: ۱۱۱ کیلومتر در ساعت (’۹۴ Z28)

کندترین دور فیگور اِیت: ۲۶.۶ ثانیه (۲۰۱۰ Camaro V-6)

سریع‌ترین دور فیگور اِیت: ۲۳.۳ ثانیه (۲۰۱۴-’۱۵ Z/28)

از زمان متولد شدن کامارو در سال ۱۹۶۷، ما آن را بیش از ۲۰ بار با فورد موستانگ شاخ‌به‌شاخ کرده‌ایم. هر بار این یک مقایسه‌ی عاطفی و احساسی بین دو پونی کار سنگین وزن بوده است. امیدواریم در آینده نیز مقایسه‌ای جالب بین این دو خودرو را ببینیم.

منبع: motortrend

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. (ali (CHEVY NOVA

    ۲ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (6779 ديدگاه)

    هیچ کاری به این گزارشات ندارم
    من عاشقتم شوی کامارو
    نفس منی
    50 ساله داری از امثال من دلبری میکنی اونم چه دلبری
    از چی کامارو بگم من از نعره موتور هیولاش بگم یا از اون قیافه وحشیش که هر زمان چشم بهش میخوره وسط خیابونم باشم خشکم میزنه یا از افتخارات متعدد طی این 50 سال
    امریکن کارز تا اخر دنیا من رو به عنوان یه عاشق سینه چاک خودتون قبول کن و بپذیر

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. GT

      ۲ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (544 ديدگاه)

      داداش مواظب خودت باش انقد قربون ماشینای آمریکایی میری.تو ارزشت خیلی بالاتره که اینطور خودتو فدای ماشینای آمریکایی میکنی .فدا

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. (ali (CHEVY NOVA

        ۲ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (6779 ديدگاه)

        بهGT
        هرکی تو دنیا عاشق یه چیزه دیگه منم دیونه امریکن کارزم دست خودمم نیست والا
        اییییییییی جونننننننننم خوشگل ماشینهای امریکایی

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Elemento

        ۲ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        این عشقه.
        فقط یک عاشق میتونه اینطوری باشه.
        فقط یک عشق ماشین حال ایشونو میفهمه.

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. (ali (CHEVY NOVA

          ۳ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (6779 ديدگاه)

          چاکرتم داداش گلم المنتوی عزیز

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. uss zumwalt DDG-1000

          ۳ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          درود برشما دوستان عشق ماشین های عضلانی ایالات متحده

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. حميد

      ۲ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (1724 ديدگاه)

      خیلی هم قشنگ نیستند ظرافت که ندارند مثل کسائی هستند که میرند بدنسازی پهلوان تو خالی

      موافقم 0
      مخالفم 2
  2. فرامرز

    ۲ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1595 ديدگاه)

    فکر کنم سرعت ها به مایل بر ساعت باشه وگرنه با خودروی ۲۰ اسب بخار هم میشه ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت رفت چه برسه با خودروی ۱۵۵ اسب بخار.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۲ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (4492 ديدگاه)

      دوست عزیز واحدها درست هستن. اون سرعت ها توی تست 400 متر ثبت شدن و حداکثر سرعت خودرو نیستن.
      ارادتمندم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Elemento

        ۳ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        محض اطلاع الان طی مسافت 400 متر در 10 ثانیه با سرعت 200 km برای یک خودروی اسپرت بسیار بسیار عالی محسوب میشه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. (ali (CHEVY NOVA

    ۲ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (6779 ديدگاه)

    حالا میخوام از شور علاقم کم کنم و به بخش مورد علاقم برای شوی کاماروی پر افتخار بگم
    بر میگردیم به 1969
    در این زمان شورولت کامارو بهترین نسل کامارو رو به بازار عرضه کرد
    در جشن تولد100 سالگی شورولت عزیزم در 2011 شورولت یه نظر سنجی کرد که در این 100 سال فعالیت افتخار افرین بهترین مدلش که ساخته کدوم ماشینه
    همه ی طرفداران سینه چاک شورولت به کاماروی 69 رای دادن و محبوب ترین ساخته تمام ادوار شورولت نام گرفت
    http://cdn.pinthiscars.com/images/chevrolet-camaro-ss-1969-wallpaper-2.jpg

    http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Chevrolet-Camaro-Z28-RS.jpg
    این مدل در مسابقات درگ دهه ی60 بسیار موفق بود و شرکتهای بسیاری اونرو تیون کردند از شرکت ینکو بگیرید تا بالدیون موشن که امروزه این مدلها تا 1 میلیون دلار قیمت دارند
    البته من هم تجربه سواری از کاماروی 69 کروک رو دارم که یادم نمیره اون تجربه شیرین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حمیدرضا

    ۲ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    خیلی متن جالبی بود از نویسنده تشکر میکنم حالا میفهمم چرا به این ماشین میگن ماسل کار حجم موتورش اندازه یه کامیونه ولی اون تست ترمز که زیر سی متر خودرو از 96 کیلومتر به سکون رسیده برام خیلی جالب بود جالب تر اینکه با گذر زمان و پیشرفت بیشتر دلیل نداشته تا همه فاکتورهام بهتر بشه مثلا مدلای 2010 سرعت بیشتری نسبت به مدلای جدید داره و این خودش خیلی جذاب بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مجید

    ۲ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (681 ديدگاه)

    اعجوبه و اسطوره تکرار نشدنی!!!!!!!!!!یکی از شاهکار های دنیای خودرو و یک ماسل کار اصیل که هر رنج سن که علاقه مند به ماشین باشه رو به وجد میاره!!!!!!فکر کنم اگه خود شخص لوییس شورولت زنده بود به این ماشین حسابی افتخار میکرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Nima

    ۲ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1658 ديدگاه)

    نتونستم ساکت ساکت باشم.
    فقط چون دیدم کامارو هست. واقعا خوشحال شدم
    ولى زبونم بند اومده و چیزى نمیتونم بگم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۳ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      درود بر عشق امریکایی ها

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. uss zumwalt DDG-1000

    ۲ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    امار جالبیه.
    دمت گرم شاهین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. مهدی drift

    ۲ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (14 ديدگاه)

    برای دوج چلنجر هم یه مطلب بیارید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Ali.usa

    ۲ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (335 ديدگاه)

    کامارو همش خوبه خوب یه فراز او نشیب های داشته ولی بازم کامارِ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. احمد باقری

    ۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    طراحی این ماشین، خیلی باحاله.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا