شورلت

تاریخچه شورولت سابربان

شورولت تاکنون ۱۰ میلیون دستگاه سابربان را در مرکز مونتاژ آرلینگتون جنرال موتورز تولید کرده است. این موضوع نشان می‌دهد که این SUV بزرگ چقدر محبوب بوده است. نسل دوازدهم این خودرو در سال ۲۰۱۵ معرفی شده و ادامه دهنده راه این خودرو از زمان معرفی آن در سال ۱۹۳۳ است. البته این خودرو برادران مشابهی با نشان هولدن استرالیا و GMC یوکان دارد.

Chevrolet Suburban
Chevrolet Suburban
در ادامه با هم به تماشای آلبوم تصویری سیر تکاملی این خودرو در نسل‌های متفاوت آن می‌نشینیم.
نسل اول شورولت سابربان در سال ۱۹۳۳ معرفی و در سال ۱۹۳۵ وارد بازار شد. این خودرو ظرفیت ۸ سرنشین داشت. فضای بار آن ۱.۹۱ متر طول داشت و موتوری شش سیلندر خطی با قدرت ۶۰ اسب بخار، آن را به حرکت در می‌آورد. جالب اینکه این خودرو تنها دو درب داشت و روی یک شاسی نیم تنی قرار گرفته بود.

Chevrolet Suburban 1930's
Chevrolet Suburban 1930’s
Chevrolet Suburban 1930
Chevrolet Suburban 1930’s
نسل دوم در سال ۱۹۳۷ وارد بازار شد و تا سال ۱۹۴۰ با یک طراحی به روز شده ساده و افزایش نیروی موتور به میزان ۷۹ اسب بخار، حضور داشت.

1935 Chevrolet Suburban
Chevrolet Suburban
نسل سوم در سال ۱۹۴۱ معرفی شد. در این هنگام تقریباً تولید تمام وسایل نقلیه غیر نظامی به علت ورود امریکا به جنگ جهانی دوم متوقف شده بود. بنابراین کارایی این خودروها در ارتش بیشتر مد نظر بود.

1941 Chevrolet Suburban
۱۹۴۱ Chevrolet Suburban
1941 Chevrolet Suburban
۱۹۴۱ Chevrolet Suburban
نسل چهارم در سال ۱۹۴۷ معرفی شد. طراحیان به شکل قابل توجهی ارتقا یافته بود. موتور شش سیلندر آن نیز گشتاور ۲۳۶ نیوتن متر را در دور موتور ۱۲۰۰ ارائه می‌کرد که برای آن زمان، بسیار چشمگیر بود و قابلیت یدک کشی عالی برای آن به هعمراه می‌آورد.

1949 Chevrolet Suburban
۱۹۴۹ Chevrolet Suburban
1949 Chevrolet Suburban
۱۹۴۹ Chevrolet Suburban
نسل پنجم با یک انقلاب در طراحی در سال ۱۹۵۵ معرفی شد. در این مدل برای اولین بار از موتور افسانه‌ای V-8 بلوک کوچک جنرال موتورز همراه با انتقال نیرو به هر چهار چرخ استفاده شده بود.

1955 Chevrolet Suburban
۱۹۵۵ Chevrolet Suburban
Chevrolet Suburban 1950's
Chevrolet Suburban 1950’s
نسل ششم سابربن در سال‌های ۱۹۶۰ تا ۱۹۶۶ در مدل‌های تک و دو دیفرانسیل و با موتورهای شش و هشت سیلندر با طراحی ظاهری ارتقا یافته در دسترس بود.

1960 Chevrolet Suburban
۱۹۶۰ Chevrolet Suburban
1965 Chevrolet Suburban
۱۹۶۵ Chevrolet Suburban
1965 Chevrolet Suburban
۱۹۶۵ Chevrolet Suburban
نسل هفتم در سال ۱۹۶۷ با طراحی مجدد با آرایش سه درب منحصر به فرد که یک درب عقب اضافی در سمت سرنشین داشت و با پیکره‌بندی آسان منطقه بار، یکی از خودروهای محبوب زمان خود مخصوصاً برای کاربری آمبولانس بود.

1967 Chevrolet Suburban
۱۹۶۷ Chevrolet Suburban
1967 Chevrolet Suburban
۱۹۶۷ Chevrolet Suburban
نسل هشتم برای اولین بار با آرایش چهار درب و با تمرکز بر راحتی و امکانات داخلی در سال ۱۹۷۳ ارائه شد. این مدل مجهز به پیشرانه تزریق سوخت با کنترل الکترونیکی و سیستم انتقال نیروی چهار سرعته اوردرایو برای بهره‌وری بیشتر بود.

1973 Chevrolet Suburban
۱۹۷۳ Chevrolet Suburban
1973 Chevrolet Suburban
۱۹۷۳ Chevrolet Suburban
Chevrolet Suburban 1980
Chevrolet Suburban 1980
نسل نهم به سال ۱۹۹۲ برمی‌گردد که طراحی به‌روز و استفاده از کامپوزیت، ترمزهای چهار چرخ دیسکی همراه با ضد قفل ABS و تعلیق مدرن برای سواری راحت‌تر را دربر داشت.

1992 Chevrolet Suburban
۱۹۹۲ Chevrolet Suburban
نسل دهم در سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۶ روانه بازار شد. طراحی ظاهری جدید، فضای بیشتر و پیشرانه‌های ۶.۰ لیتری و ۵.۳ لیتری بلوک کوچک و سیستم تعلیق ارتقا یافته از ویژگی‌های این مدل بودند.

Chevrolet Suburban 2000
Chevrolet Suburban 2000
نسل یازدهم سابربان، در سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۴ در بازار حضور داشت. طراحی آئرودینامیک تر و کارآمدی بالاتر در این خودرو بیشتر مدنظر قرار گرفته بود.

2009 chevrolet suburban
۲۰۰۸ chevrolet suburban
2010 chevrolet suburban
۲۰۱۰ chevrolet suburban
نسل دوازدهم که آن را باید پیشرفته‌ترین و کاربردی‌ترین سابربن تاریخ دانست در سال ۲۰۱۵ معرفی شد. این خودرو از فناوری‌های پیشرفته، طراحی آئرودینامیک و موتور ۵.۳ لیتری با تزریق مستقیم سوخت بهره می‌گیرد.

Chevrolet Suburban 2016
Chevrolet Suburban 2016

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. حميد

    ۶ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    مدل های اولش به نظر با حالتره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. king 918

    ۶ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    دوستان یه شاسی بلندی بود قدیما بعضی بش میگفتن اهو بیابان بعضی هم میگفتن سیمرغ همین
    Chevrolet Suburban نبود ؟

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. حمید

      ۶ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (7 ديدگاه)

      سلام
      نه دوست عزیز، اون جیپ واگونیر هست.

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. king 918

        ۶ بهمن ۱۳۹۴
        سوابق: (2493 ديدگاه)

        دمت گرم داداش واقعا نمیدونستم جیپ بوده ولی خیلی شبیه این بوده …..

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. BMW ///M

    ۶ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (398 ديدگاه)

    سابربن های سال ۷۳ و ۸۰ عاشق اون دوتا هستم و بنظرم زیباترین سابربن های تاریخ تولید این ماشین هست. و از نظر تکنولوژی و… ۱۰۰٪ مدل ۲۰۱۶ برتره.

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. ax1

      ۷ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (23 ديدگاه)

      تو GTA sanAndrias اگه درست نوشته باشم فکر کنم بودن، چقدر حال میداد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. مهران

    ۶ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (191 ديدگاه)

    مدل 2016 ش واقعا عالی از اب در اومده و قابل قیاس با لندکروز و اسکالید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Reza :: Deutschland :: Mercedes

      ۷ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      تفاوت چندانی ک با اسکلید و یوکان نداره هر سه رو یه پلتفرمن
      لندکروزر مخصوص افروده خب اینا توانایی افرودشون به مراتب خیلی کمتره تو محصولات تویوتا بهتره با سکویا قیاس بشه

      موافقم 1
      مخالفم 0
  5. بنتلی

    ۶ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    ‏ ‏king918جان اگه اشتباه نکنم اون جیپ واگنر بود ک تو ایران بهش آهو میگفتن،اون سیمرغ هم اسم ی وانت جیپه ک دوتاشون هنوز تو شهرمون برا حمل داربست استفاده میشن و با وجود فشار زیادی ک بهشون میاد هنوز سرپان،در مورد سابرین هم باید بگم خیلی خوشم میاد ازش،خیلی باکلاس و خوشگل و بزرگه،اون دریچه ها و نمایشگر های روی سقفش هم خیلی باحاله،ی جورایی احترام ب عقبیا و مخصوصا ردیف سوم هس

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. king 918

      ۶ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      مرسی داش :-) :-) :-) :-)
      نه باریکلا نه باریکلا نه بارییکلا

      موافقم 1
      مخالفم 0
  6. احسان(احسان)

    ۶ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    مشخصا نسل اخر رو به خاطر امکانات الکترونیکی و زیبایی چشمگیر بیشتر از همه دوس دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Archi KHAN

    ۶ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (2165 ديدگاه)

    وارث یک دنیا عظمت …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. رضا

    ۶ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (25 ديدگاه)

    یه سوال؛ چرا سایت زیر مجموعه های جنرال موتورز با آی پی ایران باز نمیشه فقط با شیلترشکن باز میشه کادیلاک و شورولت و بیوک و جمس یه صفحه خالی میاد که نوشته: Access Denied
    You don’t have permission to access “http://www.cadillac.com/” on this server.

    Reference #18.4c476c68.1453820680.15e00a8c

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. احمد باقری

    ۶ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    دست خوش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. moein

    ۶ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (856 ديدگاه)

    حالا بیا سیر تکاملی پراید و خوانواده سمند رو نیگا کن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. reza

    ۸ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ایا کسی اطلاعی داره که این ماشین قبل انقلاب به ایران وارد شد یا نه ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. usa

      ۳۱ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      یدونه مدل 1980 قرمز دیدم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Adel.K

      ۲۵ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام، نسل ٧تا ٨ توی ایران وارد شد، اما از بلیزر کمترن، به این سایز معمولا super suv میگن که از فول سایز ها کمی بزرگترن و خاطر خواه های خودشون رو دارن. مدل ٧۵ تا ٨٢ میلادیش تک و توک هنوز سرپان

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. سیّدمحمّدزعفرانچی

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اواخر بهمن نودوهشت من این مقاله را مطالعه کردم.

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا