ماسل‌کارهای آمریکایی در آزمون ایمنی IIHS

در آزمون‌های تصادف IIHS ، چلنجر در پس کامارو و موستانگ قرار گرفت

اگرچه سه خودروی عضلانی دیترویتی یعنی شورلت کامارو، فورد موستانگ و دوج چلنجر درزمینهٔ عملکرد حرف‌های زیادی برای گفتن دارند اما هیچ‌یک از آنها نتوانستند در آزمون ایمنی IIHS امتیاز بالایی کسب کنند. مدل 2016 کامارو، موستانگ و چلنجر هیچ‌کدام موفق به کسب رتبهٔ ایمنی بالا در آزمون تصادف نشدند و در این میان چلنجر بدترین عملکرد را داشت.

2016-camaro-mustang-challenger-iihs
ازآنجایی‌که این سه خودرو بیشترین فروش را در کلاس خود دارند، مهندسین IIHS تصمیم به ارزیابی ایمنی آن‌ها با موتور V8 گرفتند.

Chevrolet Camaro 2016 IIHS Test
Chevrolet Camaro 2016 IIHS Test

کامارو و موستانگ با توجه به نداشتن سیستم پیشگیری از تصادف روبرو، در ردهٔ ایمنی متوسط قرار گرفتند و برای مقاومت سقف نیز رتبهٔ پایین را به خود اختصاص دادند. این در حالی است با توجه به آزمون IIHS، دوج چلنجر بیشترین نیاز به بهبود و تجدیدنظر در ایمنی را دارد.

Ford Mustang 2016 IIHS Test
Ford Mustang 2016 IIHS Test

در آزمون برخورد از جلو با موانع باریک که نشان می‌دهد زمانی که یک خودرو با سرعت 64 کیلومتر در ساعت با یک درخت یا تیر برخورد می‌کند چه اتفاقی روی می‌دهد، کامارو امتیاز خوب، موستانگ رتبهٔ قابل‌قبول و چلنجر امتیاز پایین را کسب نمود. موستانگ در آزمون مقاومت سقف امتیاز خوب و دو خودروی دیگر رتبهٔ قابل‌قبول را دریافت کردند و در برخورد از روبرو با موانع متوسط (موانعی که نیمی از عرض یک خودرو را پوشش می‌دهند) نیز هر سه امتیاز خوب را کسب کردند.

Dodge Challenger 2016 IIHS Test
Dodge Challenger 2016 IIHS Test

Adrian Lund رئیس IIHS دراین‌باره می‌گوید:

با توجه به اینکه خودروهای اسپرت نرخ تصادف بالایی دارند، ارائهٔ بهترین حفاظت از سرنشینان در تصادفات در آن‌ها بسیار اهمیت دارد.

وی ادامه داد:

موستانگ فقط یک امتیاز خوب دیگر نیاز داشت تا رتبهٔ سطح ایمنی بالا را کسب کند و همچنین اتاق کامارو به‌طوری طراحی‌شده است که مقاومت خوبی در برخورد از روبرو با موانع کم‌عرض (موانعی که 1/4 از عرض یک خودرو را پوشش می‌دهند) دارد و این خبر خوبی برای رانندگان کامارو است».

دوج چلنجر قدیمی‌تر از دو خودروی دیگر است و همچنان بر روی همان پلت‌فرم سال 2008 ساخته می‌شود. Lund بر این اساس می‌گوید:

در تصادف از روبرو با موانع کم‌عرض، چرخ جلوی چلنجر به داخل اتاق نفوذ کرده و موجب گیرکردن و تغییر شکل مچ پای آدمک درون خودرو شد. گیرکردن درون خودروی مورد آزمون بسیار نادر است و تنها پنج بار در آزمون‌های برخورد از جلو با موانع کم‌عرض رخ‌داده است.

Camaro Mustang Challenger 2016

با توجه به نتایج آزمون‌های تصادف IIHS، نسل ششم شورلت کامارو و فورد موستانگ ازلحاظ ایمنی در شرایط نسبتاً خوبی قرار دارند اما اوضاع ایمنی چلنجر وخیم است و دوج باید هرچه سریع‌تر به فکر ساخت و معرفی نسل جدید آن باشد.

[دانلود ویدئو]
منبع: caranddriver

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

24 دیدگاه

  1. sajjad
    سوابق: (89 دیدگاه) ,

    البته تست های IIHS نسبت تست های ایمنی دیگر بسیار سخت گیرانه ترن و شاید اگر این خودرو ها جای دیگری تست میشدن امتیاز بهتری میگرفتن. خوش بحالشون که که صد تا شرکت اینچنینی بر ماشین های بازارشون نظارت میکنن

    پاسخ
    1. GT
      سوابق: (251 دیدگاه) ,

      آره دیگه چون ایمنیشون پایینه باید تستای آسون تری میگرفتن که امتیازشون بالاتر باشه : |
      چه استدلالی.داداش با 64 کیلومتر در ساعت تو هرجای دنیا با اینا تصادف کنی همینجوری داغون میشن دیگه قرار نیس مبنا به این باشه که کی سخت میگیره کی نمیگیره.مهم اینه که مشخص شده که این ماشینا ایمنی لازم و درست حسابی ندارن نه چیز دیگه

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل Das Beste Oder Nichts
        Das Beste Oder Nichts
        سوابق: (169 دیدگاه) ,

        حرفت بیراه نیست. اما به نظر من ایمنی مهم ترین فاکتوره .از پرفرمنس بینهایت مهم تره. پدرم کاماروی مدل 1975داشت. 30 سال استفاده کردیم. خوشبختانه پدرم خیلی اهل قانونه. هیچ وقت از موتور v8 یا 200 اسب بخار این ماشین استفاده نکردیم. همیشه زیر 120 تا تو جاده میرفتیم با وجود این که تا 220 راحت کشش داشت. اما وقتی قدر این ماشین رو دونستیم که به خاطر بی دقتی طرف مقابل تو جاده شاخ به شاخ به یک سمند خوردیم. سمند که کاملا له شد. متاسفانه از 4 سرنشینش 3 تا قربانی اشتباه رانندشون شدن و جونشون رو از دست دادن ولی تو ماشین ما فقط من چون ریزه میزه بودم به جلو پرت شدم و دستم شکست… فقط همین… ماشین هم فقط سپر جلوش ترک برداشت و کاپوتش خم شد. خوشبختانه روشن شد و با همون ماشین تونستیم یک نفرشونو برسونیم بیمارستان!
        دوستان همیشه سعی کنید ایمن ترین ماشین رو انتخاب کنین به سرعت شتاب یا ظاهر ماشین اصلا فکر نکنین. جونتون از همه چی مهم تره.

        پاسخ
      2. فورد
        سوابق: (288 دیدگاه) ,

        در کل ادمای باحالی هستیم تو اینجا میریم پراید حلبی و میخریم بعدش میایم اینجا درباره ایمنی خودرو های روز نظر میدیم میگیم نه بدرد نمیخوره .

        پاسخ
        1. Developer
          سوابق: (117 دیدگاه) ,

          این چه حرفیه میزنین ؟؟ یعنی هر کی (به خاطر یه سری تبعیض ها تو مملکت) پراید داره حق نداره در مورد خودروهای دیگه نظر بده ؟؟ واقعا که طرز فکر جهان سومی بودن رو به وضوح میشه دید !

      3. تصویر پروفایل Carbonado Aventador
        Carbonado Aventador
        سوابق: (3638 دیدگاه) ,

        جناب GT
        ایکاش ما یاد میگرفتیم درمورد چیزی که نمیدونیم نظر چرت و پرت ننویسیم…
        این تستی که میگیرن و تو تو عکس میبینی تا ستون ماشین جمع شده
        ماشین رو با سرعت 64 تا از یه گوشه میزنن به دیوار بتونی!
        یعنی مستقیم از جلو نمیزنن!
        اگه مستقیم از جلو بزنن من بهت قول میدم تا وسط های کاپوت هم جمع نمیشه چه برسه تا ستون!
        الان تو همین عکس که چلنجر رو بعد از تصادف نشون داده , اگه از اون طرف ماشین عکس بگیرن کاملا صاف و سالمه!

        خلاصش این نوع تصادف ها که یه گوشه از ماشین رو میکبونن به مانع بتونی سخت ترین نوع تست تصادف هست!
        یه ماشینی تو این تست قبول بشه یعنی دیگه خیال رانندش جمعه که تو تصادف نمیمیره!

        پاسخ
        1. GT
          سوابق: (251 دیدگاه) ,

          آها یعنی موقع تصادف اصلا یه درصدم امکان نداره ماشین از گوشه تصادف کنه.خیلی ممنون کاملا توجیه شدم??
          قرار نیست که همیشه تصادف شاخ به شاخ باشه.اتفاقا این نوع تصادفات خیلی بیشتر رخ میده

        2. تصویر پروفایل Carbonado Aventador
          Carbonado Aventador
          سوابق: (3638 دیدگاه) ,

          خب عزیز من
          این ماشینا کیسه هوای پرده ای و جانبی و زانویی و جلو داره…
          یعنی موقع تصادف راننده اصا بهش صدمه انچنانی وارد نمیشه!!!!
          تصادف از جلو اکثر تصادف هارو تشکیل میده!!!!
          حتی بعد این همه حرف بازم نفهمیدی من چی میگم یا نمیخوای بفهمی!!!!
          میگم گوشه ی جلوی ماشین رو میزنن تو دیوار…تو میگی تصادف از بغل!
          من چی میگم , فکر تو تو کجا سیر میکنه!!!

        3. GT
          سوابق: (251 دیدگاه) ,

          اصلا تو حرفای من کلمه ای در مورد بغل ماشین دیده میشه؟؟؟؟؟:|
          چرا حرف تو دهن آدم میذارید؟؟

  2. احمد باقری
    سوابق: (4379 دیدگاه) ,

    خیلی خوبه که پشت سر هم و بر روی ماشینهای مختلف و نسلهای مختلف، این آزمون انجام میشه تا همیشه شرکتهای خودروسازی، حواسشون جمع باشه و ماشینهای ایمن تری تولید کنن.

    پاسخ
  3. peyman.german
    سوابق: (79 دیدگاه) ,

    میگم این ماشینارو بعد تصادف نمیدن به ما که درستش کنیم برا خودمون؟

    پاسخ
    1. احسان(احسان سابق)
      سوابق: (2213 دیدگاه) ,

      اگر ایران بود همینا رو مینداختن پشت کامیون میدادن دست مشتری

      پاسخ
    2. REZA
      سوابق: (219 دیدگاه) ,

      داداش اگه بخوای اینارو تعمیر کنی باید یه 70 80 میلیونی واسه هر کدومشون کنار بزاری چون هیچی از قسمت جلوشون نمونده-یه مازراتی تصادف کرده بود یکم گلگیرش و سپرش و گوشه های کاپوتش آسیب دیده بود حدود 100 میلیون خسارت برآورد کرده بودند.

      پاسخ
    3. edris
      سوابق: (108 دیدگاه) ,

      داداش این لاشه ماشینا رو خود کمپانی میبره چند سال روش تحقیق میکنن ببینن کجای ماشین خوب عمل کرده و کجاش ایمنی کافی رو نداشته واسه همین سال به سال پیشرفت میکنن

      پاسخ
    1. ali
      سوابق: (1317 دیدگاه) ,

      ماشینهای امریکایی انقدر پیش طرفداراشون عزیز اند که
      این تستها هیچ براشون مهم نیست

      پاسخ
  4. ATS
    سوابق: (18 دیدگاه) ,

    تو اون تست ماشینای کوچیک هند که کویید اینا بودن ایمنی بیشتری از اینا داشتن D:?

    پاسخ
  5. بهنام طیبی
    سوابق: (4441 دیدگاه) ,

    ایران خودرو و سایپا اگه غیرت داشته باشن که ندارن یک مقداری یاد بگیرید و به ملت ارزش قائل باشید

    پاسخ
  6. ali
    سوابق: (1317 دیدگاه) ,

    فعلا فورد موستانگ با تمام بدیهاش که اصلا من و دوستان عشق امریکایی قبول نداریم
    پرفروش ترین کوپه جهانه

    پاسخ
  7. یاسین
    سوابق: (92 دیدگاه) ,

    سلام و عرض بامداد بخیری به همگی.منم به شک افتادم که تست اینا با تست اون مطلب که توی هند بود،چه فرقی داره مگه.نمی دونم فک کنم اونا از رودرو با مانعِ پوشش کامل تست می کردن.بگذریم!من فک می کردم این اندامی خودروها می بایستی سفت و سخت تر از این حرفا باشن!که میشه گفت دوج که دیگه واقعا سهل انگاری کرده،که جالب اینجاست نیروی پلیس از دوج چارجر استفاده می کنه اگه درست گفته باشم!و بهتر نبود از چارجر تست می گرفتن! در آخر جای پونتیاک جی تی اُ هم خالیه!و ممنون از مطلب گرانقدرتون جناب دستگردی!

    پاسخ
  8. Cadillac
    سوابق: (54 دیدگاه) ,

    ای برادران.در تست تصادف اون ماشین های هندی نصف ماشین با مانع برخورد میکنه. ولی در اینجا یک چهارم ماشین . برخورد میکنه. و همچنین اگر به ویدئو های بعضی ماشین هایی که هم در iihs و euro necap تست میشن . هنگامی که در iihs کم میگیرن در euro ncap پنج ستاره میگرن.پس بدون اطلاعات کامل نگین که ماشین های آمریکایی از ماشین های هندی بدترن

    پاسخ
  9. ساسان
    سوابق: (10 دیدگاه) ,

    متاسفانه بعضی از دوستان هیچی از خودرو نمیدونن فقط حرف میزنن. حتی در مورد تست آلودگی تو آمریکا خیلی سخت گیرانه تر از اروپاست چه برسه به تست ایمنی. برای نمونه فولکس واگن میزان آلودگیش حتی بدون استفاده از اون نرم افزار تقلب برای اروپا و منجمله آلمان قابل قبول بود اما برای آمریکا مساله فرق میکرد و مجبور بود که از نرم افزار تقلب استفاده کنه تا بتونه خودروهاش رو به آمریکا صادر کنه. اما تو اروپا مشکلی نداشت و این نرم افزار بیشتر برای خودروهای صادرشده به آمریکا بود. که آخر سر هم فهمیدن و ضرر زیادی رو متحمل شد. پس انقدر نگید آلمان چون واقعا نسبت به آمریکا هیچی نیست

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.