خودروی سال پیست EVO: شورولت کامارو Z/28

با فکر کردن به خودروهای خاص پیست، عضلانی‌های آمریکایی به فوریت به ذهن نمی‌رسند. عموماً این نوع خودروها بیش از تمرکز روی پیچ، بیشتر روی سرعت در خط مستقیم حساب باز کرده‌اند.

Chevrolet Camaro Z/28
Chevrolet Camaro Z/28

شورولت کامارو Z/28 کمی متفاوت است. با لاستیک‌های 305، ترمزهای کربن سرامیک، عدم وجود سیستم تهویه برای کاهش وزن و حتی شیشه‌های نازک‌تر، این خودرو به طور جدی کارایی در پیست را سرلوحه‌ی کار خود قرار داده است.

Chevrolet Camaro Z28
این خودرو علیرغم وزن 1732 کیلویی خود از پس کاترهام Seven 420R برآمد.

2014-Chevrolet-Camaro-Z28-Carlos-Lago
ما انتظار داشتیم که کامارو حتی بهتر از زمان 7:37.47 ثانیه‌ای خود عمل کند اما وزن زیاد این خودرو اثر خود را روی لاستیک‌ها و ترمزها گذاشت.

2014-Chevrolet-Camaro-Z28-engine-02
در ویدئویی که تهیه شده می‌توانید زمان طی یک دور پیست توسط این هیولا را مشاهده نمایید.

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

11 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل Lord Cezar
    Lord Cezar
    سوابق: (305 دیدگاه) ,

    وزنش هنوزم زیاده . چرا خودرو های امریکایی اینقدر سنگین هستن نمیدونم!!!

    پاسخ
    1. سامان
      سوابق: (1460 دیدگاه) ,

      چون ارزون هستند

      استفاده وسیع از فیبر کربن و الومینیوم و فولاد سبک وزن باعث میشه قیمت تمام شده خودرو بالا بره
      ضمنا موتور 7 لیتری v8 هم یه علتش هستش

      پاسخ
    2. تصویر پروفایل اسطوره
      اسطوره
      سوابق: (3640 دیدگاه) ,

      سنگینی چیز بدی نیست اگه ماشین خرفت نشه.
      شما وقتی پشت یک چلنجر 2 تنی بشینی اعتماد به نفس نمیگیری؟

      پاسخ
      1. mehran911
        سوابق: (790 دیدگاه) ,

        دقت کن دوست من این خودرو برای پیست و ثبت زمان پایین ساخته شده و یکی از مهم ترین عوامل در این خودرو ها وزن کمتر هستش

        پاسخ
      2. Hj
        سوابق: (66 دیدگاه) ,

        باوو ماشین امریکایی یکی از خاصیتاش سنگینیه الکی که نمی گن بهش عضلانی

        پاسخ
  2. ali a.j.g
    سوابق: (235 دیدگاه) ,

    شاهین جان دستت درد نکنه

    پاسخ
  3. ali
    سوابق: (1266 دیدگاه) ,

    شورولت کامارو با همین وزنش 2 سال پیش رکورد لامبورگینی مورسیه لگو رو تو پیست نوربرنگ رینگ زد
    و از تجهیزات گرون فیبر کربن هم درش نبود به هیچ وجه
    ماشین امریکایی حرف نداره

    پاسخ
  4. مهدی
    سوابق: (95 دیدگاه) ,

    کامارو‌ زد تو بعضی پیستها بهتر از خیلی از سوپراسپرتها بوده اگه اینو در کنار وزن بالا و قدرت تقریبا پایین نسبت به رقبا بسنجیم میفهمیم پک تعلیق زد چه هیولایی هست

    پاسخ
  5. احمد باقری
    سوابق: (4265 دیدگاه) ,

    این ماشین، یکی از بهترین طراحی ها رو داره.

    پاسخ
  6. مسعود
    سوابق: (540 دیدگاه) ,

    تا زمانی که ایمنیش زیر سوال نره مورد قبوله .
    ولی حذف سیستم برودتی اشتباه بوده شک نکنید.
    در ضمن با باز نشسته شدن دوج وایپر الآن حجیم ترین پیشرانه تنفس طبیعی تو دل همین کامارو جا خوش کرده.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.