7 نکته درباره شورولت کاماروی 4 سیلندر

در بازار امروزی شورولت کامارو یکی از هیجان‌انگیزترین خودروها است. این خودرو شیک و درگیر کننده بوده و هنوز هم از بهایی مناسب برخوردار است.

2016-Chevrolet-Camaro-1LT-Grille-01
هم‌اکنون نسخه‌های 6 سیلندر و SS این خودرو طرفداران زیادی داشته و البته بررسی‌های زیادی نیز درباره‌ی آن‌ها صورت گرفته اما گزینه‌ی سومی نیز وجود دارد که کارایی بالا و مصرف سوخت کمتر را پیشنهاد می‌دهد.

2016-Chevrolet-Camaro-1LT-Rear-01
برای رانندگانی که به مصرف سوخت اهمیت می‌دهند جنرال موتورز تصمیم گرفته تا پیشرانه ی 4 سیلندر را نیز در این خودرو بکار بگیرد. این خودرو چیزی بیش از آنچه که انتظار دارید را تحویلتان می‌دهد. پس از سپری کردن یک هفته با کامارو 1LT با پکیج سفارشی RS این 7 نکته توجه ما را به خود جلب کرد.

  1. پیشرانه برنده است

شاید گنجایش پیشرانه تنها 2 لیتر باشد اما این نسخه کاملاً احساس‌برانگیز است. با تزریق مستقیم سوخت، وجود توربو و دیگر تکنولوژی‌ها، پیشرانه 4 سیلندر توانایی تولید 275 اسب بخار قدرت را دارد. اما حتی بهتر از این عدد، گشتاور 400 نیوتون متری آن است.

2016-Chevrolet-Camaro-1LT-Engine-02
متأسفانه حداکثر گشتاور تا دور پیشرانه‌ی 3 هزار حاصل نمی‌شود. پیشرانه طوری تنظیم شده که در دورهای بالا به‌طور قوی عمل کند و واقعاً در دور بالای 4 هزار سرزنده و چالاک نشان می‌دهد. ردلاین پیشرانه نیز از دور 7 هزار شروع می‌شود.

2016-Chevrolet-Camaro-1LT-Engine-01
این پیشرانه نرم، آرام و عضلانی است. طبق گفته‌های جنرال موتورز، کامارو با این پیشرانه در مدت کمتر از 6 ثانیه به تندی 96 کیلومتر در ساعت می‌رسد.

  1. اما پیشرانه فاقد نیروی درنده و حیوانی است

مطمئناً پیشرانه‌ی کامارو سریع است اما در سرعت‌های نرمال خوی درندگی ندارد و البته مقداری تاخیر توربو نیز به چشم می‌خورد. با فشار دادن پدال گاز باید زمان نسبتاً زیادی را برای بیدار شدن پیشرانه منتظر بمانید.

2016-Chevrolet-Camaro-1LT-Tachometer-01
در مقام مقایسه، مدل‌های SS با پیشرانه‌ی 8 سیلندر 6.2 لیتری به‌طور آنی و در هر سرعت و دنده‌ای واکنش نشان می‌دهند. با تغییر کمی در پدال گاز دماغه‌ی خودرو به جلو می‌پرد. پیشرانه‌ی 4 سیلندر برای اثبات خود به زمان نیاز دارد.

متأسفانه پس از بیدار شدن پیشرانه از خواب نیز صدای آن غیر جذاب بوده و شبیه جیغی است که از مطب دندان‌پزشک به گوش می‌رسد. کاماروهای 8 سیلندر صدای گیرایی دارند اما این درباره‌ی کاماروی مورد بحث ما صدق نمی‌کند.

  1. مشکلات گیربکس

نسخه‌ی RS که تست شد به گیربکس دستی مجهز است که در ابتدا باعث خوشحالی شد اما پس از سفری کوتاه در حومه شهر امید من به یاس بدل گردید. گیربکس آن‌گونه که مورد انتظار بود عمل نمی‌کرد.

2016-Chevrolet-Camaro-1LT-Interior-04
گیربکس در مجموع رضایت‌بخش نیست. هر تعویض دنده این احساس را دارد که انگار آسیبی جبران‌ناپذیر را به اجزای داخلی گیربکس وارد می‌کنید. برای تعویض دنده تلاشی زیاد لازم است. گیربکس استفاده شده در نسخه‌های SS و دیگر خودروهای پرفورمنس قطعاً تعویض‌های راضی‌کننده‌تری دارند.

به خاطر تلاشی که باید برای تعویض دنده صورت بگیرد، این بار از معدود دفعاتی است که ما استفاده از گیربکس اتوماتیک را توصیه می‌کنیم.

  1. نگاه به نیمه پر لیوان

جدای از پیشرانه‌ی پایه و گیربکس کامارو، موارد دوست داشتنی زیادی درباره‌ی این خودرو وجود دارند. برای شروع می‌توان به ظاهر زیبا و سواری بهتر آن اشاره کرد. به لطف معماری مستحکم و سبک‌وزن آلفای جنرال موتورز، این خودرو همانند یک رقاص باله در دستان راننده عمل می‌کند.

2016-Chevrolet-Camaro-1LT-Interior-03
کامارو به‌طور شگفت‌انگیزی کم‌مصرف نیز هست. طبق رتبه‌بندی EPA در رانندگی شهری/بزرگراهی، این خودرو مصرف 11.2/7.8 لیتری دارد. البته در حالت واقعی ما به مصرف متوسط بسیار بهتر 8.7 لیتری دست یافتیم. باور کنید که این مصرف در حالی به دست آمد که دور پیشرانه به در موارد متعددی به ردلاین می‌رسید.

  1. هنوز هم دید خودرو چندان جالب نیست

دید بیرونی کامارو هنوز هم مسئله‌ای باقی مانده از قبل است صرف‌نظر از اینکه خودرو چه تعداد سیلندر در پیشرانه داشته باشد.

2016-Chevrolet-Camaro-1LT-Interior-02

  1. جادوی شاسی

با پکیج 1950 دلاری RS، کامارو 1LT پایه به رینگ‌های شیک 20 اینچی و لاستیک‌های ران فلت، چراغ‌های جلوی مقاوم، چراغ‌های عقبی LED و برخی ریزه‌کاری‌های دیگر مجهز شده است.

2016-Chevrolet-Camaro-1LT-Engine-03-2
سیستم تعلیق خودرو کاملاً سفت است. خودرو هر دست‌انداز و ناهمواری را با پایداری خوب پشت سر گذاشته و البته سواری را از حالت ایده آل دور می‌کند. کامارو همانند کودک گرسنه‌ای که به کیک‌های خوشمزه حمله می‌کند از پس پیچ‌ها برمی‌آید.

ارتباط سیستم فرمان با راننده خوب است و تغییر جهت خودرو به آسانی صورت می‌گیرد اما در این مورد هم نسخه‌های SS دل‌چسب‌تر هستند.

  1. آینده، امروز

شاید یک پیشرانه‌ی 4 سیلندر احساس چندانی در یک خودروی عضلانی نداشته باشد اما نتایج حاصله را نمی‌توان نادیده گرفت. شورولت کامارو 1LT کوپه به‌طور باورنکردنی‌ای زیبا و درگیر کننده بوده و به‌طور معقولی سریع است به علاوه اینکه مصرف سوخت خوبی دارد.

منبع: autoguide

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

22 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل اسطوره
    اسطوره
    سوابق: (3759 دیدگاه) ,

    تنها نکته ی مثبتش فقط و فقط و فقط مصرف سوخت کمتره. کسی که به مصرف سوخت اهمیت میده کامارو نمیخره. میره پریوس میگیره. خریداران کامارو عاشق صدای وحشی و عملکرد چابک پیشرانه و نبود توربولگ هستند. حیف صدا و عملکرد 8 سیلندر ها… ولی مثل اینکه چاره ای نداریم…

    پاسخ
    1. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      همون صدای وحشی هم خودش لذت برای عشق ماشین های امریکایی هستن

      پاسخ
    2. CORVETTE Z06
      سوابق: (219 دیدگاه) ,

      به نظر من یک بدنساز باید در حد هیکلش غذا بخوره نه در حد یه بچه یا آدم معمولی- کامارو هم اگه قراره کامارو باشه باید 8 یا 6سیلندر وحشی باشه 4 سیلندر کم مصرف فس فس به درد کامارو نمیخوره

      پاسخ
      1. tv
        سوابق: (199 دیدگاه) ,

        مثل اینه که بخوای با رژیم گیاه خواری بدنساز با کلی عضله بشی

        پاسخ
  2. uss zumwalt DDG-1000
    سوابق: (4441 دیدگاه) ,

    بطور باورنکردنی زیباست و درگیرکننده و به طئر معقول سریع است.
    چه جالب

    پاسخ
  3. Alireza
    سوابق: (18 دیدگاه) ,

    سلام.ببخشید میشه کامل برای آواتار راهنماییم کنید؟ مرسی…

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل اسطوره
      اسطوره
      سوابق: (3759 دیدگاه) ,

      آسون ترین روش..
      از همین بالای صفحه کلیک روی اسم پروفایل
      بعد کلیک روی زبانه ی Profile
      change profile photo
      انتخاب گزینه ی select your file در کادر آبی
      انتخاب عکس
      crop کردن عکس

      پاسخ
      1. Alireza
        سوابق: (18 دیدگاه) ,

        منظورت از اسم پروفایل چیه میزنم رو اسمم هیچی نمیشه

        پاسخ
  4. حميد
    سوابق: (868 دیدگاه) ,

    رینگهای مشکی طراحی عضلانی خیلی محشره
    فقط یکم رؤستایی به نظر میاد

    پاسخ
  5. احسان امریکایی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    ای کاش طراحی چراغهای عقبش رو تغییر میدادن چراغ های کامارو ۲۰۱۰ دیوانه کننده بود یا شبیه به کوروت هم بود عالی میشد

    پاسخ
  6. تصویر پروفایل BMW E9
    BMW E9
    سوابق: (395 دیدگاه) ,

    درکل میخواست بگه که برو مدل ۸ سیلندر رو بگیر که گیربکس خوب و شتاب عالی داره ولی اگه دوستداری مصرف کم داشته باشی و گیربگس و شتاب بدرد نخور مدل ۴ سیلندر رو بگیر ( مدلی که خیلی ها گفتن بدترین اتفاق برای کامارو هست ).
    بابا کامارو آمریکاییه تشنه ی بنزین ( البته کلمه ی کلیشه ای هست و مدل های جدید مصرف سوخت خیلی خوبی دارن. )

    پاسخ
  7. کاوه آهنگر
    سوابق: (333 دیدگاه) ,

    درسته که مصرف سوخت کمتر مهمه ، اما یک قلدر آمریکایی با رخ خشمگین مثل کامارو حداقل باید 6 سیلندر باشه و اگه 8 سیلندر باشه که عالیه

    پاسخ
  8. jalal
    سوابق: (13 دیدگاه) ,

    بنظر من اصالت کامرو را با ساخت این مدل به باد دادن ! الآن قیافش شبیه به دایناصوره ولی عملکردش شبیه به یک گربه شده !

    پاسخ
  9. تصویر پروفایل mohammad
    mohammad
    سوابق: (79 دیدگاه) ,

    خدایی صاحبش روش میشه بگه من کامارو دارم ولی با موتوره 4سیلندر 2لیتری!
    اصن ابهته اسمشم زیره سوال میره!!!
    کامارو باید موتورش 8سیلندر و 6.2 لیتری باشه…
    تموم

    پاسخ
  10. Alireza
    سوابق: (18 دیدگاه) ,

    من متوجه نمیشم رو چی کلیک کنم رو اسمم میزنم میاد برای کپی.ببخشید وقتتو میگیرم دوست عزیز….

    پاسخ
  11. سعید
    سوابق: (39 دیدگاه) ,

    می ترسیم چند روز دیگه بوگاتی و فراری چهار سیلندر بزنه به بهانه کاهش مصرف سوخت

    پاسخ
    1. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      فرض کن بوگاتی از تولید 16 سیلندر بکشه بیرون. عمرا

      پاسخ
  12. احمد باقری
    سوابق: (4344 دیدگاه) ,

    در کل، یکی از ماشینهای ماندگار تاریخ هست.

    پاسخ
  13. آرش آمریکایی
    سوابق: (96 دیدگاه) ,

    ماسل کار باید 8 سیلندر باشه

    کامارو 4 سیلندر مثل اینه که آرنولد شواتزینگر یه لباس پشمی صورتی بپوشه و
    تو تبلیغ بستنی یخی بازی کنه

    پاسخ
  14. تصویر پروفایل ALIREZA034
    ALIREZA034
    سوابق: (71 دیدگاه) ,

    ماسل کار باید پر غرش باشه نه اینکه جیغ بکشه.موتورشم باید سریع پاسخ بده و هار باشه ولی با همه اینها 275 تا از موتور 2000 بگیری نتیجه ی خوبیه.تازه مصرفش هم که در مقاله میگه به طور شگفت انگیزی کمه کم نیست تازه به زور قابل قبوله.بی ام و x5 با موتور 4400 در این حدود مصرف میکنه البته در تجربه کمی بیشتره.در کل خیلی کار داره که به اروپا برسه

    پاسخ
  15. 1A1
    سوابق: (143 دیدگاه) ,

    بابا ینی چی اینقدر نقد میکنید از هر کجا میگید
    بابا برای شما پر تنشا خاهان پر مصرفااا غرشیاااا نمونه 8 سیلندر وو zl1 و داده شورولت
    کامارو هر چی باشه میخامش😮😮

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.