شورلت

بررسی شورولت کوروت گرند اسپورت 2017

شورولت مدل پایه‌ی استینگری را به عنوان یک کوروت “اساسی” معرفی کرده است، خودرویی که بسیاری از مردم می‌توانند آن را بخرند و به کار بسیاری از رانندگان می‌آید. پس از برآورده کردن احتیاجات این طیف، شورولت به نسخه‌ی Z06 به عنوان یک مدل “حد نهایی” فکر کرد. نسخه‌ای که قدرت و سرعت زیادی داشته و به راحتی می‌تواند در جاده به تاخت‌وتاز بپردازد؛ اما این کوروت گرند اسپورت جدید یک نسخه‌ی “اصیل” است. همانند نسخه‌های گرند اسپورت C4 و C6 نسل‌های پیشین، این مدل جدید کوروتی است که تغییرات زیادی داشته و درباره‌ی اسپورت بودن تأمل بیشتری را به خرج داده است.

2017 Chevy Corvette Grand Sport
۲۰۱۷ Chevy Corvette Grand Sport
شاید یک نام مستعار مناسب برای این نسخه “Z06 لایت ” باشد. شما تمام خوبی‌های مربوط به هندلینگ و ترمز مدل Z06 را در این خودرو می‌یابید اما اذیت کردن لاستیک‌ها با پیشرانه‌ی سوپرشارژر ۶۵۰ اسب بخاری وجود ندارد. قدرت پیشرانه ۴۶۰ اسب بخار بوده که از قلب آهنین ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری LT1 بیرون می‌آید. گرند اسپورت در مدت زمان ۳.۶ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت رسیده و مسافت ۴۰۰ متر را نیز در ۱۱.۸ ثانیه طی می‌کند. هندلینگ بالا و عبور از پیچ‌ها نیز همانند سرعت در خط مستقیم از اولویت‌های این کوروت هستند.

2017 Chevy Corvette Grand Sport
۲۰۱۷ Chevy Corvette Grand Sport
دستورالعمل ساخت این خودرو با کیت بدنه‌ی عریض‌تر نسبت به استینگری آغاز می‌شود. این کیت بدنه برای پذیرا شدن لاستیک‌ها و رینگ‌های فربه‌تر عریض‌تر بوده به علاوه اینکه ورودی‌های هوای بیشتری برای خنک نگه داشتن پیشرانه، ترمزها و دیفرانسیل دارد. ترمزهای ساخت برمبو با ۶ پیستون در کالیپرهای جلو نیروی بالایی برای توقف ایجاد می‌کنند. سیستم تعلیق نیز بازنگری شده و دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی نیز دوباره برنامه ریزی شده است. شورولت می‌گوید این خودرو در سر پیچ‌ها می‌تواند شتاب جانبی ۱.۰۵ جی داشته باشد که در مقایسه با شتاب جانبی ۱.۰۳ جی استینگری عادی و با پکیج پرفورمنس Z51 بهتر است.

2017 Chevy Corvette Grand Sport
برای اولین بار این خودرو با پکیج Z07 متعلق به کوروت Z06 نیز قابل سفارش است. این پکیج لاستیک‌های چسبنده‌تر، ترمزهای جلویی ۱۵.۵ اینچی کربن سرامیکی و بال و اسپلیتر جلوی جدید را به خودرو اضافه می‌کند. با این کار شتاب جانبی به ۱.۲ جی رسیده که رقمی باورنکردنی برای یک خودروی خیابانی است.

2017 Chevy Corvette Grand Sport
تنها بخشی از Z06 که در این خودرو قابل سفارش نیست پکیج احساس‌برانگیز آئرودینامیک است. مهندس ارشد اجرایی شورولت Juechter می‌گوید: “هنوز هم بال و اسپلیتر پکیج Z07 در سرعت ۲۴۰ کیلومتر در ساعت نیروی داون فورس ۸۴.۸ کیلوگرمی تولید می‌کند.”

2017 Chevy Corvette Grand Sport
تصور می‌شود در راه‌های عمومی اثرات این بهبودها به فوریت مشهود نشود. همانند پیشرانه‌ی موجود در هر کوروت استینگری C7 دیگر، تحویل قدرت پیشرانه‌ی ۸ سیلندر و غرش سیستم اگزوز آن بر هر چیز دیگری غالب است. سیستم فرمان فوق‌سریع این خودرو از کوروت خودرویی چابک ساخته است. با قرار دادن خودرو در حالت اسپورت شاهد سفت‌تر شدن سیستم تعلیق کنترل سواری مگنتیک خودرو هستیم که بدون اذیت کردن ما باعث کاهش تکان‌های بدنه می‌شود. البته احساس مربوط به پیست برای این نوع خودرو بسیار ناراحت است؛ اما در حالت Tour، سواری خودرو آرام و راحت است و شاید بتوان کیفیت سواری آن را با یک سدان جمع‌وجور مقایسه کرد.

2017 Chevy Corvette Grand Sport
با رانندگی بیشتر شاهد واضح‌تر شدن مزیت‌های این خودرو هستیم. ترمزها به خوبی خودرو را متوقف می‌کنند و با چندین بار استفاده از آن‌ها خللی در عملکردشان به وجود نمی‌آید. لاستیک‌های میشلین پایلوت سوپر اسپورت چسبندگی فوق‌العاده زیادی را ایجاد می‌کنند و شما را ترغیب می‌کنند تا سیستم کنترل کشش را در جاده‌های عمومی خاموش کنید. اندکی ناهنجاری نیز در سیستم تعلیق در راه‌های ناهموار مشاهده می‌شود.

گرند اسپورت در پیست نیز شایستگی‌های خود را نشان می‌دهد. من در کوپه‌ای با گیربکس ۷ سرعته دستی و پکیج Z07 قرار گرفته‌ام، یک ترکیب فوق‌العاده برای خریدارانی که می‌خواهند پیست را به آتش بکشند.

2017 Chevy Corvette Grand Sport
پس از طی هر دور پیست من پدال ترمز را در سر پیچ‌ها سفت‌تر فشار داده و زودتر بر پدال گاز پا گذاشتم. در بخش انتهایی خودرو چسبندگی بالایی وجود دارد. من مجبورم تا برای فشردن پدال ترمز صبر کنم و خودم را مجبور می‌کنم تا زودتر شتاب بگیرم.

2017 Chevy Corvette Grand Sport
کوروت گرند اسپورت واقعاً خودروی سرسختی است. دمای پیست در روز آزمایش واقعاً بالا بود اما برخلاف راننده‌ها که کلافه شده بودند گرند اسپورت همچنان سرحال به نظر می‌رسید. برای اینکه خودرو با دمای بالا کنار بیاید مهندسان شورولت از روغن با گرانروی بیشتر استفاده کرده و از روغن ترمز DOT 4 با تحمل دمای بالاتر سود برده‌اند. فشار باد لاستیک‌ها نیز روی ۲۸ psi تنظیم شده‌اند. این تنظیمات در همه‌ی نمایندگی‌های شورولت انجام شده و تأثیری روی گارانتی خودرو ندارند.

2017 Chevy Corvette Grand Sport
آیا نقطه ضعفی وجود دارد؟ شورولت انتظار دارد که مصرف سوخت شهری/بزرگراهی خودرو ۱۴.۷/۹.۴ لیتر در هر صد کیلومتر باشد که بیشتر از مصرف کوروت معمولی با گیربکس دستی است. البته استفاده از کیت بدنه‌ی کم ارتفاع‌تر و لاستیک‌های پهن‌تر باعث شده تا خودرو را نتوان به کارواش اتوماتیک برد. البته که این موارد برای خودرویی چون گرند اسپورت مسائل کوچکی هستند.

2017 Chevy Corvette Grand Sport
با بهای آغازی ۶۶۴۴۵ دلاری (۷۰۴۴۵ دلار برای کانورتیبل)، کوروت گرند اسپورت ارزش در برای بهای پرداختی باورنکردنی‌ای را ارائه می‌دهد. هیچ خودروی دیگر نمی‌تواند چنین ارزشی را پیشنهاد دهد. این خودرو با چنین مشخصاتی در مرتبه‌ای مابین کوروت Z51 460 اسب بخاری و Z06 650 اسب بخاری قرار می‌گیرد. گرند اسپورت در برابر برخی خودروهای اسپورت مشابه نیز دست بالاتر را از نظر قیمتی و ارزش می‌گیرد. برای مثال پورشه ۹۱۱ کررا S و جگوار اف تایپ R به ترتیب بهای آغازی ۱۰۴۴۵۰ و ۱۰۶۳۹۵ دلاری دارند.

2017 Chevy Corvette Grand Sport
گرند اسپورت در پیست در بهترین حالت خود قرار دارد. رینگ‌های ۱۹/۲۰ اینچی خودرو، جزئیات آئرودینامیکی خودرو و نوارهای متضاد سفارشی جلوه‌ای بی‌نظیر به این خودرو داده‌اند. این خودرو برخلاف نسل قبلی خود هم به فرم کوپه و هم کانورتیبل در دسترس بوده و گیربکس اتوماتیک نیز قابل سفارش است.

2017 Chevy Corvette Grand Sport
برای کسی که به هیجان و لذت رانندگی بیشتر از قدرت خام ارزش می‌دهد گرند اسپورت همانی است که می‌خواهد. این خودرو در بحث عملکرد رانندگی می‌درخشد اما در شهر نیز می‌تواند نسبتاً متمدن باشد. این خودرو خلوص و توازن خودروهای اسپورت اصیل اروپایی گران‌قیمت را دارد به علاوه اینکه یک آمریکایی تمام‌عیار است. اگر یک کوروت سریع می‌خواهید، این همانی است که به دردتان می‌خورد.

مشخصات شورولت کوروت گرند اسپورت

پیشرانه: ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری
قدرت/گشتاور: ۴۶۰ اسب بخار/۶۳۰ نیوتون متر
گیربکس: ۷ سرعته دستی،۸ سرعته اتوماتیک
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: ۳.۶ ثانیه (نمونه اتوماتیک)
مصرف سوخت شهری/بزرگراهی: ۱۴.۷/۹.۴ لیتر در هر صد کیلومتر
وزن خالص: ۱۵۵۵ کیلوگرم (کوپه)
بهای پایه: ۶۶۴۴۵ دلار (کوپه)

[دانلود ویدئو]

منبع: motor1

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. uss zumwalt DDG-1000

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    قیمت 66445 دلار میشه 232557500 تومن
    پیشرانه و قدرت و شتابش هم عالیه
    مصرف سوختش هم بلاخره خودرو امریکایی باید بنزین بخوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ali

      ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (204 ديدگاه)

      خیلی ممنون بابت تبدیل واحدات راحتمون میکنی :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. uss zumwalt DDG-1000

        ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        فدات علی جون

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. My world BMW

      ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (395 ديدگاه)

      معرکه اس !!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. CORVETTE Z06

      ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (225 ديدگاه)

      یعنی فقط آرزوم اینکه بعد از خدمت یک گذرموقتشو بیارم.خدایا یعنی میشه….!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. احمد باقری

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    از همه نظر عالیه، این رنگ زرد هم خیلی جذابش کرده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. titan

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (91 ديدگاه)

    من تو کلانتری 20 تبریز راننده بودم یه دونه کوروت سفید ارس پلاک تازه اومده بود مدارکش همراهش نبود بردیمش کلانتری از در ورودی کلانتری رد نشد کفش میخورد به بست در دلمون نیومد بیخیالش شدیم ماشینو برد اما ماشین باابهتی بود مخصوصا اون سه تا اگزوزش با صدای خیلی خوف

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد امین

      ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (4 ديدگاه)

      جسارتا اگزوز های عقبش 4 تاییه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. حمید

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    تو کروتها این اخری طراحی خوبی داره قیمتش هم مناسبه
    ولی من هر چه فکر میکنم نمی دونم کجا میشه سوارش شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. great britain

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2777 ديدگاه)

    من معمولا اینجور جملات رو نمیگم ولی:
    جگوار اف تایپ svr:لایک
    کوروت گرند اسپورت دیسلایک(البته نه خیلی یکم دیسلایک!!)
    مشخصات svr:
    قیمت:110 هزار پوند
    پیشرانه: 8 سیلندر 5 لیتری سوپرشارژر
    قدرت/گشتاور: 568 اسب بخار/700 نیوتون متر
    گیربکس: 8 سرعته ی اتوماتیک، چهارچرخ محرک
    شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 3.5 ثانیه
    حداکثر سرعت: 322 کیلومتر در ساعت
    مصرف سوخت: 9.4 لیتر در هر صد کیلومتر(اینا رو همش کپی کردم از بخش پدال در مورد svr یه موقع فکر نکنید خودم نوشتم)
    کوروت هم که بالا نوشته و لی من اینجا کپی میکنم مقایسه بهتر بشه.
    پیشرانه: 8 سیلندر 6.2 لیتری
    قدرت/گشتاور: 460 اسب بخار/630 نیوتون متر
    گیربکس: 7 سرعته دستی،8 سرعته اتوماتیک
    شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت: 3.6 ثانیه (نمونه اتوماتیک)
    مصرف سوخت شهری/بزرگراهی: 14.7/9.4 لیتر در هر صد کیلومتر
    وزن خالص: 1555 کیلوگرم (کوپه)
    بهای پایه: 66445 دلار (کوپه)
    فقط حداکثر سرعته گرند اسپورت چقدره؟

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. ferrari

      ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1883 ديدگاه)

      جگوار اف تایپ svr ماشین فوق‌العاده لوکس و زیباییه ولی اگه قرارباشه با کوروت مقایسه بشه بهتره با مدل z06 باشه که یه سرو کردن از نظر فنی بالاتر از اف تایپ svr هستش.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. rrr

      ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (80 ديدگاه)

      البته اف تایپ دو برابر کوروت قیمت داره، بدون در نظز گرفت قیمت قطعا اف تایپ، ولی در محدوده قیمتی کوروت و حتی بالاتر واقعا کوروت بی رقیبه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. سعید

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (496 ديدگاه)

    مصرف زیاد ماشینای آمریکایی یه افسانه قدیمیه که الان دیگه اعتبار نداره، این ماشین نسبت به سمند و پارس لگن حدود ۴ برابر حجم و ۵ برابر قدرت تولیدی داره در صورتی که مصرفش فقط حدود ۳۰ درصد بیشتره، پیدا کنید پرتقال فروش را!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. great britain

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2777 ديدگاه)

    این کلیپه قدیمی رو کسایی نگاه کنن که عاشقه جگوار هستن و منتظرن این شرکت یه سوپرکار جدید بده بیرون.c-x75
    http://www.aparat.com/v/SZq6k

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ALIREZA034

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (75 ديدگاه)

    یکی از اشکالاتی که اکثر امریکایی ها در این کلاس دارن خشک بودنشونه که کوروت اینم بر طرف کرده .بقول دوستان خیلی دوست داشتنیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. سعید

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (43 ديدگاه)

    وحشی دوست داشتنی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. ali

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (6801 ديدگاه)

    کوروت افسانه ای ماندگار برای تمام دوران
    ای جونم امریکن کارز

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Porsche

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سالهای قبل ماشین های امریکایی به نسبت اروبائی ها کیفیت بایین تری داشتند از نظر متریال به کار رفته ،همجنین بازده موتور کمتری داشتند
    ولی واقعا خودشونو تکون دادند مخصوصا فورد که با ارائه موتورای اکو بوست واقعا یه جهش کرده
    ولی کوروت هر جور باشه من قبولش دارم
    به سختی ماشینی با این قدرت و لذت رانندکی و استایل تو این رنج قیمت بیدا میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. 911@

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (36 ديدگاه)

    یه خودروی اسپرت همه چی تمومه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. PlymouthBarracuda

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (130 ديدگاه)

    فوق العادس این ماشین….
    به قیمتش نگاه کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. saeid

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (163 ديدگاه)

    این ماشین رو فقط باید بشینی ساعت ها نگاش کنی و اون صدای موتورش رو گوش کنی
    از وقتی این نسل کوروت معرفی ، من همه جا گفتم بهترین ماشین دنیاست تو کلاس خودش از همه لحاظ
    (ظاهری ، فنی و قیمت)
    این ماشین رو هر جای دیگه می ساختش راحت 200 هزار قیمت می خورد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. uss zumwalt DDG-1000

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    اسم کامنتو عوض کردی عجب چیزی گذاشتی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی"عضو انجمن حمایت از لگن سازان ایرانی"

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (204 ديدگاه)

      خخخخخ اره به نظرم جالب اومد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. پوریا

    ۱۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (26 ديدگاه)

    سلام دوستان بنظر شما ماشین گذر موقت بگیرم ک مد نظرم همین گرند اسپورته یا ماشینی ک پلاک ملی میشه؟
    قیمت گذر این ماشین 561میلیون میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا