شورلت

شورلت ایمپالا 2014 یک بز کوهی تنومند

این بار قصد داریم یکی از معروف‌ترین سدانهای فول سایز دنیا را به شما معرفی کنیم! شورلت ایمپالا. شورلت بعد از کوتاهی در طراحی چند نسل ایمپالا حالا نسل جدید این خودرو را به بهترین نحو ممکن طراحی و تولید کرده است.

Chevrolet Impala 2014
Chevrolet Impala 2014

طراحی

طراحی نمای جلو و عقب این خودرو به راستی ما را به یاد ایمپالاهای دهه ۷۰ می‌اندازد. چهره ای خاص و نگاهی رمز آلود از ویژگی‌ها طراحی ایمپالا است.
در نمای داخلی اولین چیزی که جلب توجه می‌کند باریکه‌ای دوخته شده است که دور تا دور اتومبیل کشیده شده. این کار از روی طراحی داخلی بیوک لاکراسه الگو برداری شده. این ناحیه با چرم دوزی بسیار زیبا جلوه می‌کند. در بقیه قسمت‌های داشبورد نیز از مواد نرم استفاده شده. نوع چوب‌های به کار رفته حس لوکس بودن را به سرنشین القا می‌کند.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

Chevrolet Impala 2014 Interior
Chevrolet Impala 2014 Interior

امکانات

۲ رینگ ۱۸ اینچی، ۲ رینگ ۱۹ اینچی، یک رینگ ۲۰ اینچی، کروز کنترل تطبیقی (در برخی مدل‌ها)، سیستم هشدار نقطه‌ی کور، سیستم کمک پارک عقب و جلو، ۱۰ ایربگ، دریچه تهویه هوا برای سرنشینان عقب، سرد کن و گرم صندلی‌ها جلو، صندلی چند حالته برقی برای سرنشینان جلو، صفحه نمایش ۸ اینچی همراه با رهیاب ماهواره‌ای و سیستم استارت بدون کلید و …. از امکانات این خودرو می‌باشد.

kia cadenza, toyota avalon, chrysler 300s, chevrolet impala, hyudnai azera and dodge charger
شورولت ایمپالا در مقابل رقبا: دوج چارجر، هیوندای آزرا، کیا کادنزا، تویوتا آوالون و کرایسلر ۳۰۰

مشخصات فنی

برای این خودرو سه پیشرانه در نظر گرفته شده. یک موتور ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری با ۱۹۵ اسب بخار یک موتور ۲.۴ لیتری با ۱۸۲ اسب بخار قدرت و موتور ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری با قدرت ۳۰۵ اسب بخار. این خودرو دارای یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک می‌باشد که نیرو را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. جالب است که خودرویی با این ابعاد و وزن با موتور ۶ سیلندر تنها در ۶.۸ ثانیه ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را می‌پیماید.

ایمپالا خودرویی با ابعاد بسیار بزرگ است. ایمپالا خودرویی ایده آل برای افرادی است که خودرویی بزرگ با صندوق عقب بزرگ و جای پای زیاد می‌خواهند. قیمت این خودرو از ۲۶,۸۶۰$ شروع و تا ۴۰,۰۰۰$ می‌باشد. [دانلود ویدئو] [jwplayer mediaid=”55890″] *ایمپالا نام نوعی بز کوهی است که در جنگلهای جنوب و شرق آفریقا زیست می کند.
تهیه و ترجمه: مهندس رامین شهیدی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۴۲ دیدگاه‌ها

  1. شروین

    ۳۰ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (515 ديدگاه)

    حرف نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مسعود

      ۳۰ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (323 ديدگاه)

      دوستا یه سوال دارم از کسایی که به صورت تخصصی از ماشین سر در میارن
      اینکه مدل های با حجم موتور بیشتر قیمت بیشتری داره علتش چیه؟ واقعا هزینه بیشتری میبره ساختنش ( در حد 10 هزار ولار) یا علتش سودجویی سازندگانه؟؟

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. محسن.د

        ۳۰ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (1447 ديدگاه)

        من اطلاعاتم زیاد نیست فقط چیزایی که میدونم رو میگم.حتما خودت خیلی ازین چیزارو میدونی.خب طبیعیه که موتور بزرگتر همه چیش بیشتره یعنی از وقتی که بلوک موتور ریخته گری میشه فلز بیشتری استفاده میشه تا میل لنگ و پیستون و میل بادامک و…(مخصوصا قسمتهایی که از فلزهای نسبتا گرون ساخته میشن مثل بعضی فولادها یا آلومینیوم).موتور حجم بالاتر فقط به این ختم نمیشه که قطرسیلندرها بزرگترن!ممکنه بخاطر قدرت بالاتر موتور مجبور بشن جنس بعضی قطعات مثل میل لنگ رو قوی تر از میل لنگ موتور پیشفرض انتخاب کنند که باز قیمت میره بالاتر.حجم موتور بیشتر،ماشینکاری(تراشکاری و…)بیشتری هم میخواد که باز هزینه ساخت رو بالا میبره.من فکر میکنم مهم ترین دلیلی که قیمت رو تا این اندازه بالا میبره همینه که تقریبا سفارشی محسوب میشه،چون مطمئنا تولید موتورهای حجم بالتر رو کمتر از موتور پایه درنظر میگیرن.یعنی برای هر قطعه(بلوک،میل لنگ،پیستون و…) باید یه قالب متفاوت طراحی کنند + ماشینکاری متفاوت که هزینه رو بالا میبره.بگذریم که ممکنه خیلی از چیزهای دیگه هم متفاوت باشن مثل سیستم سوخت رسانی و حتی سیستم برق! اما اینکه “آیا همه ی اینها 10 هزار دلار میشه یا نه؟!؟! من نمیدونم.مثل همین که ایرانخودرو واسه یه رنگ سفارشی چندین میلیون بیشتر میگیره! مواد بیس رنگ که فرقی نمیکنه پس یعنی واقعا چند میلیون واسشون هزینه داره؟!؟!

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. مسعود

          ۳۰ آذر ۱۳۹۲
          سوابق: (323 ديدگاه)

          ممنون محسن جان . خیلی خوب توضیح دادی. تقریبا پس میشه گفت واقعا هزینه بیشتری داره اما خدا داند چقدر!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. میلاد . فقط المان . فقط بنز .

          ۳۰ آذر ۱۳۹۲
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود.

          محسن افرین.

          خیلی قشنگ توضیح دادی.

          ((( ایران و المان )))

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. محسن.د

          ۳۰ آذر ۱۳۹۲
          سوابق: (1447 ديدگاه)

          مسعودجان،من کاری نکردم.

          آقا میلاد،شما لطف دارین!

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. علیرضا

        ۱ دی ۱۳۹۲
        سوابق: (3 ديدگاه)

        قیمت گرانتر ماشینهایی با حجم موتور بالاتر چند دلیل دارد
        1. اگر اتومبیل یک موتور با حجم کمتر تولید انبوه شده باشد، نصب موتورهایی با حجم بالاتر به نوعی سفارشی بودن است که مانند هر مورد سفارشی دیگر افزایش قیمت قابل توجهی ایجاد می کند.

        2. موتورهایی با حجم بالاتر معمولا بر روی خودروهایی با امکانات بیشتر نصب می شوند(مثلا گیربکس اتوماتیک،سیستم صوتی قویتر،صندلیهای چرمی و…) و بطور سنتی روی خودروهای بزرگتر نصب می شوند. بنابراین کل خودرو گرانتر می شود.

        3.همانطور که دوست دیگری توضیح دادند ساخت موتورهایی با حجم بالاتر بطور کلی هزینه بیشتری می خواهد علاوه بر خود موتور، ممکن است تجهیزات انتقال قدرت و.. هم براساس موتور با حجم بالاتر بر روی خودرو نصب شوند که در عمل یعنی هزینه بیشتر

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. علی

      ۱ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (513 ديدگاه)

      آمریکایی ها دارن دوباره به اوج برمیگردن و گل سرسبد محصولاتشونم کادیلاکه که واقعا عالی داره کار میکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Reza

    ۳۰ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (73 ديدگاه)

    منظور موتور 6 سیلندر 3.6 لیتری با قدرت 305 اسب بخار

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. PEUGEOT

      ۳۰ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (999 ديدگاه)

      باسلام
      آپشن هایی که داره خوبه
      طراحی داخلش زیباست و طراحی بدنش هم زیباست اما عالی نیست.
      همتون هم از کیفیت ماشین های آمریکایی خبر دارین.
      یه ماشین ایده اله برای سوار شدن اما حیف که ما ایرانیها نمى تونیم و باید آشغال های ایران خودرو و سایپا رو سوار بشیم.
      P E U G E O T

      موافقم 2
      مخالفم 0
  3. sajad

    ۳۰ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (100 ديدگاه)

    عجب جیگریه داشبوردش بسیار خوب طراحی شده یادش به خیر دوران قبل انقلاب Chevrolet پر بود در شهر اما…
    دوستان امروز یک استاد داریم همیشه طرفدار […] هست و عقیدهاش اصلا قابل تغییر نبود اما اخر خودش اعتراف کرد که ماشین های داخلی اشغال هست وبازار ایران انحصاری هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. زیگما

    ۳۰ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    اول ایمپالا بعد چارجر بعد ماکسیما بعد کرایسلر 300 بعد آوالون بعد هم کره ای ها
    ایمپالا 50 سال است دل مرا ربوده….(هرچند 50 سالم نیست)

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. میلاد . فقط المان . فقط بنز .

      ۳۰ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      خیلی خوشم اومد ازش.

      ولی 1 مساله خورد تو ذوقم.

      اینکه این ماشین نباید یا بهتره بگم ماشین امریکایی در این اندازه نباید

      دیفرانسیل جلو باشه.مخصوصا اینکه امریکایی هست.

      بچه ها کسی میدونه که چرا 2تا موتور 4 سیلندر داره اونم با اختلاف 100

      سی سی ؟؟؟؟؟؟خیلی برام عجیبه.

      ((( ایران و المان )))

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محسن.د

        ۱ دی ۱۳۹۲
        سوابق: (1447 ديدگاه)

        میلادجان فقط همینقد میدونم که این امپالا 4تا تیپ داره:LS,ECO,LT,LTZ که موتور2.4لیتری 182اسب بخار، فقط مخصوص تیپECO هست که میشه گفت ارزون ترین تیپشه. یخرده امکانتش نسبت به بقیه کمتره(مالتی مدیای ضعیف تر،رینگ های کوچکتر و…)درعوض تو این تیپ چندتا سیستم داره که مخصوص کاهش مصرف سوخت هست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. میلاد . فقط المان . فقط بنز .

          ۱ دی ۱۳۹۲
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود.
          افرین محسن.

          رابطتت با امریکا هم خوبه ها.

          اخه 100 سی سی مگه فرقش چقدره تو مصرف؟؟؟؟

          (((( ایران و المان ))))

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. زیگما

          ۱ دی ۱۳۹۲
          سوابق: (3072 ديدگاه)

          اولا محسن eco ارزون ترینش نیست.ls ارزون ترین مدلشه
          دوما.میلاد.100 سی سی موتورش کم حجم تره ولی علت اینکه مصرفش خیلی کمتره اینه که از یه سری باتری استفاده میکنه این موتور.این باتری ها در صندوق عقب جای میگیرن و یه جور هیبریدی ضعیف حساب میشن.جنرال موتورز با این کار میخواسته نه به گرونی یه هیبرید کامل موتور بسازه.نه تمام موتوراش معمولی باشه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. محسن.د

          ۱ دی ۱۳۹۲
          سوابق: (1447 ديدگاه)

          میلادجان گفتم که مسئله فقط اون 100cc نیست. کلی سیستم مخصوص کاهش مصرف داره که تو بقیه موتورهاش نیست.

          آره زیگما درست میگی،LS البته”با حداقل آپشن” قیمتش ازECO هم کمتر میشه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  5. ART

    ۳۰ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    نمای جلوی ماشین پرابهت ، ولی طراحی عقب چنگی به دل نمیزنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. MBS

    ۳۰ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (144 ديدگاه)

    من که پول این ماشین های عروسک را ندارم چرا باید نظر بدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. e36

    ۳۰ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (918 ديدگاه)

    اینا که ظاهرشن ببین سواریش چه لذتی داره با اون اصالت آمریکاییش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. www.aparat.com/sportageman

    ۳۰ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (86 ديدگاه)

    ایمپالا پشنش یذره زشته و اون بیشتر با کادنزا 2014 مقایشه می کنند ، کادنزا خوشگل تره ولی داخل ایمپلا باحال تره.فیلم های بیشتر از ایمپالا در کانال آپارات منwww.aparat.com/sportageman

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. حمزه

    ۳۰ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (136 ديدگاه)

    همه چیزش عالی. فقط ای کاش دیفرانسیل عقب بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. میلاد

      ۳۰ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (56 ديدگاه)

      باید ببینید هدفشون از تولید این ماشین چی بوده.می خواستن خانواده (که توی آمریکا عموما پر جمعیته!) واسه مسافرت رفتن توش راحت باشه.
      همون طور که می دونید دیفرانسیل عقب نیاز به گاردان داره که از وسط ماشین می گذره و عملا ماشین سدان رو 4 نفره می کنه چون جای پای وسط رو می گیره.
      من خودمم دیفرانسیل عقب رو خیلی خوشم میاد چون واقعا رانندگی لذتبخشی داره.
      همون طور هم که می بینید ماشینایی مثل کامارو دف عقب هستند.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. احسان(احسان سابق)

    ۳۰ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    به شکل عجیبی از این ماشین خانوادگی و بزرگ خوشم اومده.کار شورولت و جنرال موتورز در ساخت این ماشین باریکلا داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. e.scamp

    ۳۰ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (1884 ديدگاه)

    پدال مصرفش چقدره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام دوست عزیز.. من خودم دارم استفاده میکنم صدی ۱۲.۵ زیر پام تو شهر میسوزنه تو جاده هم رو حالت کروز کنترل صدی ۸.۵ هم زده..

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. ESI

    ۳۰ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (387 ديدگاه)

    رتبه اول همیشه برای امریکائی ها دومم برای کره ای های کم مصرف و بی مصرف ها

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. فرامرز

    ۳۰ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (1595 ديدگاه)

    من نمیدونم مشکل ماشین های آمریکایی چیه که این قدر ارزون هستن. همین رو با آزرا که مطلب بعدی هست مقایسه کنید یا مثلاْ با بی ام و سری ۵ که تو آلمان قیمت پایه ۴۰۰۰۰ یورویی داره (بیش از ۲ برابر قیمت ۲۶۰۰۰ دلاری این)! شایدم این قیمت هایی که پدال اعلام میکنه بعضاْ شامل مالیات هم هست!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. زیگما

      ۳۰ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (3072 ديدگاه)

      1.این فول سایز هست.بی ام و سری 5 مید سایز
      2.این معمولی حساب میشه.بی ام و سری 5 خودروی لوکس
      3.از 60 سال پیش تا الان هدف از تولید ایمپالا خودرویی خانوادگی با قیمت مناسب بوده ولی هدف از تولید سری 5 خودرویی لوکس با امکانات عالی بوده.
      والسلام

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. محسن.د

    ۳۰ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (1447 ديدگاه)

    همه چیزش خیلی خوبه فقط حیف که محرک جلوئه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. محمدرضا

    ۳۰ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (206 ديدگاه)

    من که چارجر رو به شخصه ترجیح می دم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. توفیقی

    ۳۰ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (1122 ديدگاه)

    زیباست و دیگر هیچ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. زیگما

    ۳۰ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    از نظر من آزرا فول سایز نیست.چون روی پلتفورم سوناتا که مید سایزه ساخته شده.

    موافقم 0
    مخالفم 1
  18. حامد MASERATI GT

    ۱ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (308 ديدگاه)

    خیلی بزرگه یخورده جمع و جور تر بود بهتر میشد

    موافقم 0
    مخالفم 1
  19. جواد

    ۳ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (33 ديدگاه)

    ماشینم و بعد از ازادی سازی واردات انتخاب کردم به شرطی که تا انوقت مدل جدیدترش نیومده باشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. احمد

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    هییییییییییییییییییی فقط سهم ما ایرانیا افسوس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. sohaib

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا ابهت داره.خوش استیله.عاشقشم.فقط چراغ های عقبش مونده تکمیل بشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. یونس

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باعرض سلام به دوستان من یکی ازایمپالا6سیلندر رودارم واقعاخیلی باحاله درست میگن چراغهای عقبش یکمی مونده تکمیل بشه و موقع پیچیدن به طرفین چراغ راهنما زیاد به چشم نمی خوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. حسین

    ۱ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (39 ديدگاه)

    من از نزدیک دیدمش،خیلی خوشگلو با ابهته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. امين

    ۲۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من که عاشقشم از وقتى که گرفتمش نشده خسته شم از سواریش مثل گاو وحشى میمونه جاتون خالى خوبى که منطقه آزاد اروند داره فقط همین آزادى انتخاب و داشتن این ماشینهاست جونممممممم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. احمد

    ۹ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فوووق العاده س من ااز نرمی و سرعت تعویض دنده ش واقعا لذت بردم از دیزاین داخلی هرچی بگم کم گفتم ۲۲۰ تا روندمش انگاری ۵۰ تا داری میری کاش پلاک ملی ش هم آزاد شه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. مهران

    ۶ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خسته نباشین ، آغااا حجم گیربکس ایمپالا ۲۰۱۴ چند لیتره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا