شورلت ایمپالا 2014 یک بز کوهی تنومند

این بار قصد داریم یکی از معروف‌ترین سدانهای فول سایز دنیا را به شما معرفی کنیم! شورلت ایمپالا. شورلت بعد از کوتاهی در طراحی چند نسل ایمپالا حالا نسل جدید این خودرو را به بهترین نحو ممکن طراحی و تولید کرده است.

Chevrolet Impala 2014
Chevrolet Impala 2014

طراحی

طراحی نمای جلو و عقب این خودرو به راستی ما را به یاد ایمپالاهای دهه 70 می‌اندازد. چهره ای خاص و نگاهی رمز آلود از ویژگی‌ها طراحی ایمپالا است.
در نمای داخلی اولین چیزی که جلب توجه می‌کند باریکه‌ای دوخته شده است که دور تا دور اتومبیل کشیده شده. این کار از روی طراحی داخلی بیوک لاکراسه الگو برداری شده. این ناحیه با چرم دوزی بسیار زیبا جلوه می‌کند. در بقیه قسمت‌های داشبورد نیز از مواد نرم استفاده شده. نوع چوب‌های به کار رفته حس لوکس بودن را به سرنشین القا می‌کند.

Chevrolet Impala 2014 Interior
Chevrolet Impala 2014 Interior

امکانات

2 رینگ 18 اینچی، 2 رینگ 19 اینچی، یک رینگ 20 اینچی، کروز کنترل تطبیقی (در برخی مدل‌ها)، سیستم هشدار نقطه‌ی کور، سیستم کمک پارک عقب و جلو، 10 ایربگ، دریچه تهویه هوا برای سرنشینان عقب، سرد کن و گرم صندلی‌ها جلو، صندلی چند حالته برقی برای سرنشینان جلو، صفحه نمایش 8 اینچی همراه با رهیاب ماهواره‌ای و سیستم استارت بدون کلید و …. از امکانات این خودرو می‌باشد.

kia cadenza, toyota avalon, chrysler 300s, chevrolet impala, hyudnai azera and dodge charger
شورولت ایمپالا در مقابل رقبا: دوج چارجر، هیوندای آزرا، کیا کادنزا، تویوتا آوالون و کرایسلر 300

مشخصات فنی

برای این خودرو سه پیشرانه در نظر گرفته شده. یک موتور 4 سیلندر 2.5 لیتری با 195 اسب بخار یک موتور 2.4 لیتری با 182 اسب بخار قدرت و موتور 6 سیلندر 3.6 لیتری با قدرت 305 اسب بخار. این خودرو دارای یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک می‌باشد که نیرو را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. جالب است که خودرویی با این ابعاد و وزن با موتور 6 سیلندر تنها در 6.8 ثانیه 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت را می‌پیماید.


ایمپالا خودرویی با ابعاد بسیار بزرگ است. ایمپالا خودرویی ایده آل برای افرادی است که خودرویی بزرگ با صندوق عقب بزرگ و جای پای زیاد می‌خواهند. قیمت این خودرو از 26,860$ شروع و تا 40,000$ می‌باشد. [دانلود ویدئو]

[jwplayer mediaid=”55890″]
*ایمپالا نام نوعی بز کوهی است که در جنگلهای جنوب و شرق آفریقا زیست می کند.
تهیه و ترجمه: مهندس رامین شهیدی

41 دیدگاه

    1. مسعود
      سوابق: (325 دیدگاه) ,

      دوستا یه سوال دارم از کسایی که به صورت تخصصی از ماشین سر در میارن
      اینکه مدل های با حجم موتور بیشتر قیمت بیشتری داره علتش چیه؟ واقعا هزینه بیشتری میبره ساختنش ( در حد 10 هزار ولار) یا علتش سودجویی سازندگانه؟؟

      پاسخ
      1. محسن.د
        سوابق: (1422 دیدگاه) ,

        من اطلاعاتم زیاد نیست فقط چیزایی که میدونم رو میگم.حتما خودت خیلی ازین چیزارو میدونی.خب طبیعیه که موتور بزرگتر همه چیش بیشتره یعنی از وقتی که بلوک موتور ریخته گری میشه فلز بیشتری استفاده میشه تا میل لنگ و پیستون و میل بادامک و…(مخصوصا قسمتهایی که از فلزهای نسبتا گرون ساخته میشن مثل بعضی فولادها یا آلومینیوم).موتور حجم بالاتر فقط به این ختم نمیشه که قطرسیلندرها بزرگترن!ممکنه بخاطر قدرت بالاتر موتور مجبور بشن جنس بعضی قطعات مثل میل لنگ رو قوی تر از میل لنگ موتور پیشفرض انتخاب کنند که باز قیمت میره بالاتر.حجم موتور بیشتر،ماشینکاری(تراشکاری و…)بیشتری هم میخواد که باز هزینه ساخت رو بالا میبره.من فکر میکنم مهم ترین دلیلی که قیمت رو تا این اندازه بالا میبره همینه که تقریبا سفارشی محسوب میشه،چون مطمئنا تولید موتورهای حجم بالتر رو کمتر از موتور پایه درنظر میگیرن.یعنی برای هر قطعه(بلوک،میل لنگ،پیستون و…) باید یه قالب متفاوت طراحی کنند + ماشینکاری متفاوت که هزینه رو بالا میبره.بگذریم که ممکنه خیلی از چیزهای دیگه هم متفاوت باشن مثل سیستم سوخت رسانی و حتی سیستم برق! اما اینکه “آیا همه ی اینها 10 هزار دلار میشه یا نه؟!؟! من نمیدونم.مثل همین که ایرانخودرو واسه یه رنگ سفارشی چندین میلیون بیشتر میگیره! مواد بیس رنگ که فرقی نمیکنه پس یعنی واقعا چند میلیون واسشون هزینه داره؟!؟!

        پاسخ
        1. مسعود
          سوابق: (325 دیدگاه) ,

          ممنون محسن جان . خیلی خوب توضیح دادی. تقریبا پس میشه گفت واقعا هزینه بیشتری داره اما خدا داند چقدر!!

        2. میلاد . فقط المان . فقط بنز .
          سوابق: (6524 دیدگاه) ,

          درود.

          محسن افرین.

          خیلی قشنگ توضیح دادی.

          ((( ایران و المان )))

        3. محسن.د
          سوابق: (1422 دیدگاه) ,

          مسعودجان،من کاری نکردم.

          آقا میلاد،شما لطف دارین!

      2. علیرضا
        سوابق: (4 دیدگاه) ,

        قیمت گرانتر ماشینهایی با حجم موتور بالاتر چند دلیل دارد
        1. اگر اتومبیل یک موتور با حجم کمتر تولید انبوه شده باشد، نصب موتورهایی با حجم بالاتر به نوعی سفارشی بودن است که مانند هر مورد سفارشی دیگر افزایش قیمت قابل توجهی ایجاد می کند.

        2. موتورهایی با حجم بالاتر معمولا بر روی خودروهایی با امکانات بیشتر نصب می شوند(مثلا گیربکس اتوماتیک،سیستم صوتی قویتر،صندلیهای چرمی و…) و بطور سنتی روی خودروهای بزرگتر نصب می شوند. بنابراین کل خودرو گرانتر می شود.

        3.همانطور که دوست دیگری توضیح دادند ساخت موتورهایی با حجم بالاتر بطور کلی هزینه بیشتری می خواهد علاوه بر خود موتور، ممکن است تجهیزات انتقال قدرت و.. هم براساس موتور با حجم بالاتر بر روی خودرو نصب شوند که در عمل یعنی هزینه بیشتر

        پاسخ
    2. علی
      سوابق: (500 دیدگاه) ,

      آمریکایی ها دارن دوباره به اوج برمیگردن و گل سرسبد محصولاتشونم کادیلاکه که واقعا عالی داره کار میکنه

      پاسخ
  1. Reza
    سوابق: (73 دیدگاه) ,

    منظور موتور 6 سیلندر 3.6 لیتری با قدرت 305 اسب بخار

    پاسخ
    1. PEUGEOT
      سوابق: (997 دیدگاه) ,

      باسلام
      آپشن هایی که داره خوبه
      طراحی داخلش زیباست و طراحی بدنش هم زیباست اما عالی نیست.
      همتون هم از کیفیت ماشین های آمریکایی خبر دارین.
      یه ماشین ایده اله برای سوار شدن اما حیف که ما ایرانیها نمى تونیم و باید آشغال های ایران خودرو و سایپا رو سوار بشیم.
      P E U G E O T

      پاسخ
  2. sajad
    سوابق: (100 دیدگاه) ,

    عجب جیگریه داشبوردش بسیار خوب طراحی شده یادش به خیر دوران قبل انقلاب Chevrolet پر بود در شهر اما…
    دوستان امروز یک استاد داریم همیشه طرفدار […] هست و عقیدهاش اصلا قابل تغییر نبود اما اخر خودش اعتراف کرد که ماشین های داخلی اشغال هست وبازار ایران انحصاری هست

    پاسخ
  3. زیگما
    سوابق: (3078 دیدگاه) ,

    اول ایمپالا بعد چارجر بعد ماکسیما بعد کرایسلر 300 بعد آوالون بعد هم کره ای ها
    ایمپالا 50 سال است دل مرا ربوده….(هرچند 50 سالم نیست)

    پاسخ
    1. میلاد . فقط المان . فقط بنز .
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      خیلی خوشم اومد ازش.

      ولی 1 مساله خورد تو ذوقم.

      اینکه این ماشین نباید یا بهتره بگم ماشین امریکایی در این اندازه نباید

      دیفرانسیل جلو باشه.مخصوصا اینکه امریکایی هست.

      بچه ها کسی میدونه که چرا 2تا موتور 4 سیلندر داره اونم با اختلاف 100

      سی سی ؟؟؟؟؟؟خیلی برام عجیبه.

      ((( ایران و المان )))

      پاسخ
      1. محسن.د
        سوابق: (1422 دیدگاه) ,

        میلادجان فقط همینقد میدونم که این امپالا 4تا تیپ داره:LS,ECO,LT,LTZ که موتور2.4لیتری 182اسب بخار، فقط مخصوص تیپECO هست که میشه گفت ارزون ترین تیپشه. یخرده امکانتش نسبت به بقیه کمتره(مالتی مدیای ضعیف تر،رینگ های کوچکتر و…)درعوض تو این تیپ چندتا سیستم داره که مخصوص کاهش مصرف سوخت هست.

        پاسخ
        1. میلاد . فقط المان . فقط بنز .
          سوابق: (6524 دیدگاه) ,

          درود.
          افرین محسن.

          رابطتت با امریکا هم خوبه ها.

          اخه 100 سی سی مگه فرقش چقدره تو مصرف؟؟؟؟

          (((( ایران و المان ))))

        2. زیگما
          سوابق: (3078 دیدگاه) ,

          اولا محسن eco ارزون ترینش نیست.ls ارزون ترین مدلشه
          دوما.میلاد.100 سی سی موتورش کم حجم تره ولی علت اینکه مصرفش خیلی کمتره اینه که از یه سری باتری استفاده میکنه این موتور.این باتری ها در صندوق عقب جای میگیرن و یه جور هیبریدی ضعیف حساب میشن.جنرال موتورز با این کار میخواسته نه به گرونی یه هیبرید کامل موتور بسازه.نه تمام موتوراش معمولی باشه.

        3. محسن.د
          سوابق: (1422 دیدگاه) ,

          میلادجان گفتم که مسئله فقط اون 100cc نیست. کلی سیستم مخصوص کاهش مصرف داره که تو بقیه موتورهاش نیست.

          آره زیگما درست میگی،LS البته”با حداقل آپشن” قیمتش ازECO هم کمتر میشه.

  4. ART
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    نمای جلوی ماشین پرابهت ، ولی طراحی عقب چنگی به دل نمیزنه

    پاسخ
  5. MBS
    سوابق: (144 دیدگاه) ,

    من که پول این ماشین های عروسک را ندارم چرا باید نظر بدم

    پاسخ
  6. e36
    سوابق: (753 دیدگاه) ,

    اينا كه ظاهرشن ببين سواريش چه لذتي داره با اون اصالت آمريكاييش

    پاسخ
  7. www.aparat.com/sportageman
    سوابق: (81 دیدگاه) ,

    ایمپالا پشنش یذره زشته و اون بیشتر با کادنزا 2014 مقایشه می کنند ، کادنزا خوشگل تره ولی داخل ایمپلا باحال تره.فیلم های بیشتر از ایمپالا در کانال آپارات منwww.aparat.com/sportageman

    پاسخ
  8. حمزه
    سوابق: (136 دیدگاه) ,

    همه چیزش عالی. فقط ای کاش دیفرانسیل عقب بود

    پاسخ
    1. میلاد
      سوابق: (56 دیدگاه) ,

      باید ببینید هدفشون از تولید این ماشین چی بوده.می خواستن خانواده (که توی آمریکا عموما پر جمعیته!) واسه مسافرت رفتن توش راحت باشه.
      همون طور که می دونید دیفرانسیل عقب نیاز به گاردان داره که از وسط ماشین می گذره و عملا ماشین سدان رو 4 نفره می کنه چون جای پای وسط رو می گیره.
      من خودمم دیفرانسیل عقب رو خیلی خوشم میاد چون واقعا رانندگی لذتبخشی داره.
      همون طور هم که می بینید ماشینایی مثل کامارو دف عقب هستند.

      پاسخ
  9. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2212 دیدگاه) ,

    به شکل عجیبی از این ماشین خانوادگی و بزرگ خوشم اومده.کار شورولت و جنرال موتورز در ساخت این ماشین باریکلا داره

    پاسخ
    1. محمد
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      سلام دوست عزیز.. من خودم دارم استفاده میکنم صدی ۱۲.۵ زیر پام تو شهر میسوزنه تو جاده هم رو حالت کروز کنترل صدی ۸.۵ هم زده..

      پاسخ
  10. ESI
    سوابق: (389 دیدگاه) ,

    رتبه اول همیشه برای امریکائی ها دومم برای کره ای های کم مصرف و بی مصرف ها

    پاسخ
  11. فرامرز
    سوابق: (743 دیدگاه) ,

    من نمیدونم مشکل ماشین های آمریکایی چیه که این قدر ارزون هستن. همین رو با آزرا که مطلب بعدی هست مقایسه کنید یا مثلاْ با بی ام و سری ۵ که تو آلمان قیمت پایه ۴۰۰۰۰ یورویی داره (بیش از ۲ برابر قیمت ۲۶۰۰۰ دلاری این)! شایدم این قیمت هایی که پدال اعلام میکنه بعضاْ شامل مالیات هم هست!

    پاسخ
    1. زیگما
      سوابق: (3078 دیدگاه) ,

      1.این فول سایز هست.بی ام و سری 5 مید سایز
      2.این معمولی حساب میشه.بی ام و سری 5 خودروی لوکس
      3.از 60 سال پیش تا الان هدف از تولید ایمپالا خودرویی خانوادگی با قیمت مناسب بوده ولی هدف از تولید سری 5 خودرویی لوکس با امکانات عالی بوده.
      والسلام

      پاسخ
  12. محسن.د
    سوابق: (1422 دیدگاه) ,

    همه چیزش خیلی خوبه فقط حیف که محرک جلوئه!

    پاسخ
  13. محمدرضا
    سوابق: (206 دیدگاه) ,

    من که چارجر رو به شخصه ترجیح می دم.

    پاسخ
  14. زیگما
    سوابق: (3078 دیدگاه) ,

    از نظر من آزرا فول سایز نیست.چون روی پلتفورم سوناتا که مید سایزه ساخته شده.

    پاسخ
  15. حامد MASERATI GT
    سوابق: (281 دیدگاه) ,

    خیلی بزرگه یخورده جمع و جور تر بود بهتر میشد

    پاسخ
  16. جواد
    سوابق: (33 دیدگاه) ,

    ماشینم و بعد از ازادی سازی واردات انتخاب کردم به شرطی که تا انوقت مدل جدیدترش نیومده باشد

    پاسخ
  17. احمد
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    هییییییییییییییییییی فقط سهم ما ایرانیا افسوس

    پاسخ
  18. sohaib
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    واقعا ابهت داره.خوش استیله.عاشقشم.فقط چراغ های عقبش مونده تکمیل بشه.

    پاسخ
  19. یونس
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    باعرض سلام به دوستان من یکی ازایمپالا6سیلندر رودارم واقعاخیلی باحاله درست میگن چراغهای عقبش یکمی مونده تکمیل بشه و موقع پیچیدن به طرفین چراغ راهنما زیاد به چشم نمی خوره

    پاسخ
  20. حسین
    سوابق: (14 دیدگاه) ,

    من از نزدیک دیدمش،خیلی خوشگلو با ابهته

    پاسخ
  21. امين
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    من كه عاشقشم از وقتى كه گرفتمش نشده خسته شم از سواريش مثل گاو وحشى ميمونه جاتون خالى خوبى كه منطقه آزاد اروند داره فقط همين آزادى انتخاب و داشتن اين ماشينهاست جونممممممم

    پاسخ
  22. احمد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    فوووق العاده س من ااز نرمی و سرعت تعویض دنده ش واقعا لذت بردم از دیزاین داخلی هرچی بگم کم گفتم ۲۲۰ تا روندمش انگاری ۵۰ تا داری میری کاش پلاک ملی ش هم آزاد شه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.