شورلت

دیدار با شورولت کامارو SS کانورتیبل 2016

نسل ششم شورلت کاماروی افسانه‌ای که سال قبل رونمایی شد تحسین اکثر منتقدین را برانگیخت. چندی بعد نسخهٔ کانورتیبل این خودرو نیز معرفی شد که لذت رانندگی با آن‌را دوچندان می‌کند. حال در تعطیلات آخر هفته یک دستگاه شورلت کامارو SS کانورتیبل مدل ۲۰۱۶ در اختیار من است. پس از رانندگی با این ماسل کار اصیل آمریکایی دلایل فراوانی در آن یافتم که ثابت می‌کردند این کامارو بهترین کامارویی است که تاکنون رانده‌ام.

2016-chevy-camaro-ss-1

محاسن

لازم به گفتن نیست که من قطعاً گیربکس دستی را برای این ماشین ترجیح می‌دهم اما درواقع فکر می‌کنم گیربکس ۸ سرعتهٔ اتوماتیک نیز گزینهٔ خوبی برای کامارو SS است. گیربکس اتوماتیک خودرو همواره تمام گشتاور موتور V8 بزرگ SS را بدون لحظه‌ای تردید منتقل می‌کند و به همین دلیل همواره گشتاور یکنواختی برای شتاب گیری در اختیار داشتم.

قصد ندارم در بررسی این خودرو صرفاً به بیان اعداد و ارقام بپردازم اما آیا می‌توان دربارهٔ این موتور فوق‌العاده صحبت نکرد؟ موتور ۶.۲ لیتری V8 خشن تنفس طبیعی که ۴۵۵ اسب بخار قدرت و ۶۱۵ نیوتن متر گشتاور ناب را در اختیار راننده قرار می‌دهد. هنگام رانندگی با کامارو SS جدید عاشق شخصیت آن می‌شوید. ماشینی که در نزدیک به ۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت رسیده و هیچ‌گونه تنبلی در آن احساس نمی‌شود.

2016-chevy-camaro-ss-11

هر آنچه که تاکنون دربارهٔ خودروهای عضلانی کانورتیبل قدیمی ازجمله لرزش بدنه، ترمزهای بد و لاستیک‌های باریک شنیده‌اید را فراموش کنید زیرا هندلینگ و چسبندگی این کامارو عالی است. هیچ افتی در داینامیک و کیفیت رانندگی کامارو کانورتیبل نسبت به نسخهٔ کوپه ایجاد نشده است و سواری خودرو در جاده‌های پرپیچ‌وخم و بالا و پایین مسیر هنوز هم بهترین است.

معایب

من داخل کامارو را چندان نپسندیدم. هرچند که کامارو در نسل ششم گام بزرگی روبه‌جلو در این زمینه برداشته است اما هنوز آن میزانِ کاملاً خوبی که من انتظار دارم نیست خصوصاً زمانی که باید ۵۴ هزار دلار را برای خرید آن صرف کنید. هرچند مقداری چرم در داخل اتاق خودرو بکار رفته اما کاربرد پلاستیک مشکی موجب ضعف آن شده و نقطهٔ منفی بشمار می‌رود. البته این مشکلی ذاتی در خودروهایی است که در مدل‌های مختلف با طیف قیمتی متنوع عرضه می‌شوند.

2016-chevy-camaro-ss-12

هرچند وجود پیشرانهٔ V8 در زیر کاپوت کامارو SS را بسیار دوست دارم اما دربارهٔ نسخهٔ کانورتیبل موتور V6 را بیشتر دوست دارم خصوصاً که بسیار هم ارزان‌تر است. بااینکه فشار دادن دکمهٔ استارت موتور V8 و استفاده از ۴۵۵ اسب بخار قدرت آن بیشتر سرگرم‌کننده است اما موتور کوچک‌تر V6 هنوز هم هندلینگ خوبی را در کنار مقدار زیادی قدرت ارائه می‌کند. آن‌هم با صرف چندین هزار دلار پول کمتر.

2016-chevy-camaro-ss-2

حذف سقف از جذابیت‌های کامارو کاسته است. هرچند هنوز هم از هر زاویه‌ای که به آن نگاه کنید زیبا است اما شیب شیشهٔ جلو زیاد بوده و بیش‌ازاندازه به نظر می‌رسد. بعلاوه اسپویلر نیز بیش‌ازحد به درِ صندوق چسبیده است به‌گونه‌ای که در بیشتر موقعیت‌ها اثر چندان زیادی در برابر باد و ایجاد نیروی داون فورس ندارد.

2016-chevy-camaro-ss-5

مشخصات فنی

Chevrolet Camaro SS Convertible 2016
پیشرانه ۶.۲ لیتری V8
قدرت ۴۵۵ اسب بخار
گشتاور ۶۱۵ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب
مصرف سوخت ۱۱.۷ لیتر
وزن خالص ۱۸۱۴ کیلوگرم
ظرفیت سرنشین ۴ نفر
قیمت پایه ۴۴,۲۹۵ دلار
قیمت مورد آزمایش ۵۴,۰۷۵ دلار

رقبا:
فورد موستانگ کانورتیبل و نیسان ۳۷۰Z رودستر

منبع: Motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. علی"mf"

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (204 ديدگاه)

    خیلی خشنه ولی این رنگ بهش نمیاد قرمز با رینگای سیاه بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ali

      ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1203 ديدگاه)

      اینجا کجاست که دما 69 درجه است

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حميد

        ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (1724 ديدگاه)

        این درجه فارنهایت هست

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. ارش

      ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (2033 ديدگاه)

      کاش ورود ماشینای امریکای به حداقل به منطقه ازاد رو ازاد کنن??

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Nima

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1658 ديدگاه)

    قیمت پایه رو فکر میکنم اشتباه نوشته ها!!!!
    آخه 34-35 هزار دلاره.
    خدایا مصرف سوخت رو ببین 11.7 ترکیبى
    با پول ماسل ها هیچ ماشینى شتاب و سرعتشون رو نداره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. 제네시스

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (402 ديدگاه)

    همسایمون یه کامارو قرمز 2015 چند ماه پیش خرید زیبائیش دیوانه واره، بعد ازش عکس میگیرم میذارم تو سایت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. 창세기

      ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (36 ديدگاه)

      2016 نه 15:)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Amir Kral

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (28 ديدگاه)

    حیف شد از اینها تو منطقه آزادهامون وارد نشدن…….):
    کاش کامارو جدید رو کمی زود تر معرفیش میکردن …………….. ):

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. PlymouthBarracuda

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (130 ديدگاه)

    اون ابهت نسخه کوپه رو نداره…
    ولی خدایی قیمت نگاه کنید محشره……

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. سعید

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (496 ديدگاه)

    داخل کابین و جلو داشبورد در اوج بی سلیقگی و با کیفیت پائین کار شده، حیفه این ماشین که اینقدر سرسری گرفته بشه بعضی قسمتهاش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      چه سلیقه عجیبی داری

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. مجید.فقط لامبورگینی.

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    عالیه. بی نقص با قیمت مناسب.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. احمد باقری

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    با این قدرت و گشتاور، مصرف سوخت خوبی داره، طراحیش هم که حرف نداره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. uss zumwalt DDG-1000

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    عشق است محاسنی که داره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا