دیدار با شورولت کامارو SS کانورتیبل 2016

نسل ششم شورلت کاماروی افسانه‌ای که سال قبل رونمایی شد تحسین اکثر منتقدین را برانگیخت. چندی بعد نسخهٔ کانورتیبل این خودرو نیز معرفی شد که لذت رانندگی با آن‌را دوچندان می‌کند. حال در تعطیلات آخر هفته یک دستگاه شورلت کامارو SS کانورتیبل مدل 2016 در اختیار من است. پس از رانندگی با این ماسل کار اصیل آمریکایی دلایل فراوانی در آن یافتم که ثابت می‌کردند این کامارو بهترین کامارویی است که تاکنون رانده‌ام.

2016-chevy-camaro-ss-1

محاسن

لازم به گفتن نیست که من قطعاً گیربکس دستی را برای این ماشین ترجیح می‌دهم اما درواقع فکر می‌کنم گیربکس 8 سرعتهٔ اتوماتیک نیز گزینهٔ خوبی برای کامارو SS است. گیربکس اتوماتیک خودرو همواره تمام گشتاور موتور V8 بزرگ SS را بدون لحظه‌ای تردید منتقل می‌کند و به همین دلیل همواره گشتاور یکنواختی برای شتاب گیری در اختیار داشتم.

قصد ندارم در بررسی این خودرو صرفاً به بیان اعداد و ارقام بپردازم اما آیا می‌توان دربارهٔ این موتور فوق‌العاده صحبت نکرد؟ موتور 6.2 لیتری V8 خشن تنفس طبیعی که 455 اسب بخار قدرت و 615 نیوتن متر گشتاور ناب را در اختیار راننده قرار می‌دهد. هنگام رانندگی با کامارو SS جدید عاشق شخصیت آن می‌شوید. ماشینی که در نزدیک به 4 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر در ساعت رسیده و هیچ‌گونه تنبلی در آن احساس نمی‌شود.

2016-chevy-camaro-ss-11

هر آنچه که تاکنون دربارهٔ خودروهای عضلانی کانورتیبل قدیمی ازجمله لرزش بدنه، ترمزهای بد و لاستیک‌های باریک شنیده‌اید را فراموش کنید زیرا هندلینگ و چسبندگی این کامارو عالی است. هیچ افتی در داینامیک و کیفیت رانندگی کامارو کانورتیبل نسبت به نسخهٔ کوپه ایجاد نشده است و سواری خودرو در جاده‌های پرپیچ‌وخم و بالا و پایین مسیر هنوز هم بهترین است.

معایب

من داخل کامارو را چندان نپسندیدم. هرچند که کامارو در نسل ششم گام بزرگی روبه‌جلو در این زمینه برداشته است اما هنوز آن میزانِ کاملاً خوبی که من انتظار دارم نیست خصوصاً زمانی که باید 54 هزار دلار را برای خرید آن صرف کنید. هرچند مقداری چرم در داخل اتاق خودرو بکار رفته اما کاربرد پلاستیک مشکی موجب ضعف آن شده و نقطهٔ منفی بشمار می‌رود. البته این مشکلی ذاتی در خودروهایی است که در مدل‌های مختلف با طیف قیمتی متنوع عرضه می‌شوند.

2016-chevy-camaro-ss-12

هرچند وجود پیشرانهٔ V8 در زیر کاپوت کامارو SS را بسیار دوست دارم اما دربارهٔ نسخهٔ کانورتیبل موتور V6 را بیشتر دوست دارم خصوصاً که بسیار هم ارزان‌تر است. بااینکه فشار دادن دکمهٔ استارت موتور V8 و استفاده از 455 اسب بخار قدرت آن بیشتر سرگرم‌کننده است اما موتور کوچک‌تر V6 هنوز هم هندلینگ خوبی را در کنار مقدار زیادی قدرت ارائه می‌کند. آن‌هم با صرف چندین هزار دلار پول کمتر.

2016-chevy-camaro-ss-2

حذف سقف از جذابیت‌های کامارو کاسته است. هرچند هنوز هم از هر زاویه‌ای که به آن نگاه کنید زیبا است اما شیب شیشهٔ جلو زیاد بوده و بیش‌ازاندازه به نظر می‌رسد. بعلاوه اسپویلر نیز بیش‌ازحد به درِ صندوق چسبیده است به‌گونه‌ای که در بیشتر موقعیت‌ها اثر چندان زیادی در برابر باد و ایجاد نیروی داون فورس ندارد.

2016-chevy-camaro-ss-5

مشخصات فنی

Chevrolet Camaro SS Convertible 2016
پیشرانه 6.2 لیتری V8
قدرت 455 اسب بخار
گشتاور 615 نیوتن متر
گیربکس 8 سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب
مصرف سوخت 11.7 لیتر
وزن خالص 1814 کیلوگرم
ظرفیت سرنشین 4 نفر
قیمت پایه 44,295 دلار
قیمت مورد آزمایش 54,075 دلار

رقبا:
فورد موستانگ کانورتیبل و نیسان 370Z رودستر

منبع: Motor1

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

14 دیدگاه

    1. ارش
      سوابق: (143 دیدگاه) ,

      کاش ورود ماشینای امریکای به حداقل به منطقه ازاد رو ازاد کنن😢😢

      پاسخ
  1. Nima
    سوابق: (790 دیدگاه) ,

    قیمت پایه رو فکر میکنم اشتباه نوشته ها!!!!
    آخه 34-35 هزار دلاره.
    خدایا مصرف سوخت رو ببین 11.7 ترکیبى
    با پول ماسل ها هیچ ماشینى شتاب و سرعتشون رو نداره.

    پاسخ
  2. 제네시스
    سوابق: (266 دیدگاه) ,

    همسایمون یه کامارو قرمز 2015 چند ماه پیش خرید زیبائیش دیوانه واره، بعد ازش عکس میگیرم میذارم تو سایت

    پاسخ
  3. Amir Kral
    سوابق: (26 دیدگاه) ,

    حیف شد از اینها تو منطقه آزادهامون وارد نشدن…….):
    کاش کامارو جدید رو کمی زود تر معرفیش میکردن …………….. ):

    پاسخ
  4. سعید
    سوابق: (85 دیدگاه) ,

    داخل کابین و جلو داشبورد در اوج بی سلیقگی و با کیفیت پائین کار شده، حیفه این ماشین که اینقدر سرسری گرفته بشه بعضی قسمتهاش

    پاسخ
  5. احمد باقری
    سوابق: (4260 دیدگاه) ,

    با این قدرت و گشتاور، مصرف سوخت خوبی داره، طراحیش هم که حرف نداره.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.