بررسی شورولت کوروت استینگری Z51 کانورتیبل

وقتی در یک کوروت استینگری را باز می‌کنید، با بوی رزین پلاستیک مواجه می‌شوید. اگر از بوی ناخوشایند خودرو شکایت داشته باشید، شاید جنرال‌موتورز باید مانند مرسدس‌بنز کلاس S از یک پخش‌کننده عطر استفاده کند، یا اینکه یک مدل کانورتیبل از کوروت استینگری انتخاب کنید. سقف کانورتیبل تنها ۲۱ ثانیه طول می‌کشد که کاملاً جمع شود. همین‌طور با شروع پروسه می‌توانید راه بیفتید؛ چرا که سقف تا سرعت زیر ۴۸ کیلومتر بر ساعت به کار خود ادامه می‌دهد و احتمالاً تا خارج شدن از پارکینگ به این سرعت نخواهید رسید.

2014 Chevy Corvette Stingray Z51 Convertible
2014 Chevy Corvette Stingray Z51 Convertible

وقتی پشت فرمان نشسته باشید، تا زمانی که به آینه عقب نگاه نکنید، فرق بین کانورتیبل و کوپه را متوجه نخواهید شد. شاید با جاگیری سقف کوپه در صندوق عقب، به همان اندازه آفتاب دریافت کنید؛ ولی راحتی و سرعت عملکرد جمع شدن سقف کانورتیبل با پنل سه‌تکه سقف کوپه قابل‌مقایسه نیست. همین موضوع باعث می‌شود که از رانندگی با سقف باز لذت بیشتری ببرید.

2014 Chevy Corvette Stingray Z51 Convertible
2014 Chevy Corvette Stingray Z51 Convertible

با این حال، به مدل کانورتیبل، ایرادهایی نیز وارد است. از جمله اینکه این مدل مخزن سوخت کوچکی دارد و برای شرایط مسابقه مناسب نیست و هنگام بالا بودن سقف ظاهر عجیب و غریبی پیدا می‌کند. به‌علاوه، همانند هر سقف از جنس مصالح نرم، نگرانی‌هایی از بابت امنیت خودرو وجود خواهد داشت. ولی در همین حال، نگرانی بابت عملکرد خودرو وجود ندارد. شورولت وقتی C7 کوروت را به بازار معرفی کرد، تصمیم گرفت که مدل کانورتیبل کاملاً عملکرد مشابه مدل کوپه داشته باشد. بررسی این خودرو نیز همین موضوع را نشان خواهد داشت.

2014 Chevy Corvette Stingray Z51 Convertible
2014 Chevy Corvette Stingray Z51 Convertible

هر دو مدل کوپه و کانورتیبل در مدت ۳/۹ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسند؛ ولی در تست یک‌چهارم مایل، کانورتیبل یک‌دهم ثانیه از مدل کوپه عقب‌تر است و در ۱۲/۳ ثانیه این مسافت را با سرعت نهایی ۱۸۸/۳ کیلومتر بر ساعت طی می‌کند که این سرعت نهایی حدود ۱/۶ کیلومتر بر ساعت کمتر از مدل کوپه است. در تست لغزش در پیچ، هر دو مدل نیروی 1.0g را نشان داده‌اند. البته سرعت نهایی کوپه به دلیل وضعیت بهتر آئرودینامیک کوپه ۴/۸ کیلومتر بر ساعت بیشتر است. ولی با این وجود، سرعت نهایی کانورتیبل با محدودیت دراگ به میزان ۲۸۶ کیلومتر بر ساعت، سرعت چندان کمی نیست. در واقع، این سرعت حدود ۱۱ کیلومتر بر ساعت بیشتر از جگوار اف‌تایپ و حتی ۳/۲ کیلومتر بیشتر از میزان در پورشه باکستر S است.

2014 Chevy Corvette Convertible Interior
2014 Chevy Corvette Convertible Interior

کوروت استینگری وقتی با حالت اسپرت وارد خیابان می‌شود، رفتار خشن از خود نشان می‌دهد؛ مخصوصاً اگر پکیج عملکرد اگزوز را مانند خودروی تست اضافه کرده باشید (۱۱۹۵ دلار) که در این صورت هم سر و صدای بیشتری از موتور خواهید شنید و هم شتاب بیشتری خواهید داشت. البته باید در استفاده از قدرت این خودرو محتاط باشید؛ چرا که با پیشرانه ۴۶۰ اسب‌بخار و ۶۳۰ نیوتن‌متر گشتاور از یک موتور ۶/۲ لیتری V-8 طرف هستید.

قیمت پایه مدل ۲۰۱۴ این خودرو با کیت Z51 به اندازه ۶۲۹۹۵ دلار است و کانورتیبل‌های غیر Z51، از ۵۸ هزار و ۹۹۱ دلار شروع می‌شوند. کوروت با سیستم فرمان فوق‌العاده‌ای که دارد، هیجان زیادی در رانندگی به همراه خواهد داشت و بیشتر از اینکه یک ربات بدون احساس باشد، به نظر می‌رسد یک موجود زنده با طراوت و شاداب باشد.

2014 Chevy Corvette Stingray Z51 Convertible
2014 Chevy Corvette Stingray Z51 Convertible

شاید مسئله راحتی در سال‌های گذشته، از اولویت کمتری برخوردار بوده، ولی بهینه‌سازی‌های انجام شده در کابین و صندلی‌ها، باعث شده تا این کوروت بیش از پیش یک خودروی راحت و دلپذیر باشد. البته تعویض هنوز نیاز به یک بازوی قوی دارد و همچنین محل آزاد بین دنده سوم و چهارم برای دسته‌دنده، باعث می‌شود تا دقت بیشتری در تعویض دنده‌ها نیاز داشته باشید؛ در همین حال، خودرو خودش راحت‌تر و بدون معطلی وارد دنده سه خواهد شد. البته اگر به دنبال محیطی راحت و بدون دردسر در کابین هستید، بهتر است به سراغ خودروهایی غیر از اسپرت بروید.

مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل عقب، ۲ سرنشین، ۲ در رودستر.
  • قیمت مدل تست: ۷۶۴۶۵ دلار (قیمت پایه: ۶۲۹۹۵ دلار)
  • نوع موتور: pushrod 16-valve V-8، بدنهٔ و رویه آلومینیومی، انژکتور سوختمستقیم.
  • گنجایش: ۶۱۶۲ سی‌سی.
  • قدرت: ۴۶۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۶۳۰/۴۵ نیوتن‌متر در ۴۶۰۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: ۷ دنده دستی.

ابعاد:

  • فاصله محوری: ۲/۷۱ متر.
  • طول ماشین: ۴/۴۹ متر.
  • عرض: ۱/۸۸ متر.
  • ارتفاع: ۱/۲۳ متر.
  • وزن کلی: ۱۵۸۳ کیلوگرم.

تست‌های سرعت:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۳/۹ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۸/۹ ثانیه.
  • صفر تا ۲۰۹/۲ کیلومتر بر ساعت: ۱۵/۳ ثانیه.
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴/۵ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۲/۳ ثانیه با سرعت نهایی ۱۸۸/۳ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی (با محدودیت دراگ) : ۲۸۶/۴ کیلومتر بر ساعت.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴۲/۰۶ متر.

مصرف سوخت:

  • تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۳/۸ لیتر در شهر و ۸/۱ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
  • مصرف سوخت در تست: ۱۱/۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

22 دیدگاه

    1. فورد
      سوابق: (13 دیدگاه) ,

      آخ آخ آخ ….. هوس کردم برم سقف ماشینمو ببرم

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل Mostafa Vp
        Mostafa Vp
        سوابق: (350 دیدگاه) ,

        یکی از اقواممون یه پیکان جوانان داشت که سقفشو بریده بود!خیلی باحال بود با هاش به زور 100 تا می رفتیم انگار ماشین داشت300تا می رفت!

        پاسخ
  1. reza
    سوابق: (157 دیدگاه) ,

    عاليه مخصوصا اون 4 تا اگزوزش يه هيجان خاصي داره 🙂

    ولي اگه رو داشبوردش بيشتر كار ميكردن بهتر بور
    اون دسته دنده چيه باوووو

    پاسخ
      1. تصویر پروفایل K.MAK.MISEL
        K.MAK.MISEL
        سوابق: (2635 دیدگاه) ,

        یاشار جان اگر اینطوری باشه که خیلی خوبه!
        داخلش خیلی خوشگله انصافا

        پاسخ
  2. مجتبی
    سوابق: (137 دیدگاه) ,

    قیمتش هم عالیه

    “ساقی بیار باده که ماه صیام رفت درده قدح که موسم ناموس و نام رفت”

    پاسخ
  3. تصویر پروفایل I love Germany and Porsche
    I love Germany and Porsche
    سوابق: (124 دیدگاه) ,

    ماشین کروکی با همون بی سقف وقت یه کاربرد داره اونم این که تو یه روز آفتابی با سرعت 30 کیلومتر درساعت درحالی نامزد یا دوست دخترتون کنارتون نشسته در کنار ساحل رانندگی کنید. دلیل چون وقتی سرعت ماشین از 110 کیلومتر رد بشه دیگه تمام فکر و ذهن شما میشه باد و نمی تونید با نامزد یا دوست دخترتون حرف بزنید.

    پاسخ
  4. توفیقی
    سوابق: (1124 دیدگاه) ,

    ماشین خوبیه ولی حیف که نامردهای بی صفت درستش کردن.

    پاسخ
  5. علی
    سوابق: (72 دیدگاه) ,

    کوروت استینگری وقتی با حالت اسپرت وارد خیابان می‌شود، رفتار خشن از خود نشان می‌دهد.من هم عاشقتم

    پاسخ
  6. تصویر پروفایل vahid jinpachi
    vahid jinpachi
    سوابق: (860 دیدگاه) ,

    توو عکس که چیزی معلوم نمیشه….

    من هم وقتی که بی ام و سری 5 اومده بود می گفتم زشته….

    ولی موقعی که از نزدیک دیدم نظرم کاملا راجبش تغییر کرد …..
    اون وقت بود که گفتم زنده باد بی ام و

    پاسخ
  7. مجتبی (ساروی)
    سوابق: (551 دیدگاه) ,

    ما از دور هم میگیم خوشچله

    پاسخ
  8. عسگری
    سوابق: (51 دیدگاه) ,

    من فکر کنم اگه مثلا سه یا چهار هزار دلار بیشتر روش میذاشت ولی یکم از متریال بهتری تو فضای داخلی استفاده میکرد بهتر بود حداقل داشتن داشبورد چرم واسه خودرو 80 هزار دلاری چیز زیادی نیست

    پاسخ
  9. امید
    سوابق: (1324 دیدگاه) ,

    ماشین ارزان و دوس داشتنیه واقعا عالیه

    پاسخ
  10. میلاد
    سوابق: (208 دیدگاه) ,

    بوی پلاستیک؟
    اینو که همشون می گفتن کیفیتشو برده بالا؟!…یعنی همش تبلیغات الکی بود؟

    پاسخ
  11. سامان از تبریز
    سوابق: (1472 دیدگاه) ,

    سه تا از این تو تبریز هستش سفید زرد و قرمز ادم وقتی از نزدیک میبینه اب دهنش خشک میشه من عاشق چشاشم که نصبت به مدل قبلی خیلی خوشگل تر شده
    اینم عکسهاشه
    یه کارواش عادی تو تبریز http://www.8pic.ir/images/tusnow76isxlw2lbnwzl.jpeg
    اینم روبازش پشت حضرت چلنجر
    http://www.8pic.ir/images/jsnr812p2g9azcks8bcv.jpeg
    دوتا بی ام دبلیو و یه ماستنگ در کنار کوروت
    http://www.8pic.ir/images/6contrqueoa7p83umw2z.jpeg
    اینم گرد همایی امریکایی ها در تبریز
    http://www.8pic.ir/images/o7pboabl8ge68c20bfxo.jpg

    پاسخ
  12. Ferya
    سوابق: (687 دیدگاه) ,

    حالا کجاشو دیدیــن ؟؟ وایسین ZR1 نسل جدید بیاد ، اونوقته که که خیلی ها برای نمونه اونتادور باید بیان لنگ بندازن :))))

    پاسخ
      1. تصویر پروفایل فریا
        فریا
        سوابق: (687 دیدگاه) ,

        از اونجایی که توی نسل قبلشم یک سال بعد مدل پایه معرفی شد 😉

        پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.