شورولت FNR با راننده خودکار، نگاهی به آینده

با نگاهی به خودروی نمایشی و کانسپت شورولت FNR در نمایشگاه خودروی شانگهای، احتمال می‌دهیم که دنیای فانتزی فیلم‌های علمی تخیلی به واقعیت نزدیک شده و یا فضایی‌ها، چنین خودرویی را برای ما طراحی کرده‌اند.

Chevrolet FNR Concept
Chevrolet FNR Concept

در واقع این محصول شورولت، طرحی مطالعاتی است که توسط مرکز GM-SAIC خلق شده و توسعه می‌یابد. شاید به همین دلیل است که این خودرو بیشتر به اسباب بازی های فضایی شباهت دارد تا یک خودروی آمریکایی.

Chevrolet FNR Concept
Chevrolet FNR Concept

طراحی FNR با دیدگاهی رادیکالی و افراطی صورت گرفته است. سقف شیشه ای محدب، با طراحی یکدست و مشابه کاکپیت هواپیماهای جنگنده بوده و از جلو تا انتهای خودرو امتداد یافته است. درب‌ها نیز همانند بال سنجاقک همراه با قسمتی از سقف باز و بسته می‌شوند. درب جلو روی محور جلو و درب عقب روی لولایی در عقب آن باز می‌شوند تا امکان ورود به کابین نیز بدون مانعی برقرار باشد.

Chevrolet FNR Concept
Chevrolet FNR Concept

جالب‌تر از سقف، چرخ‌های خودرو می‌باشند که فرمی کاملاً عجیب دارند و در آنها خبری از محور چرخ مرسوم نیست. هر کدام از چرخ‌ها با یک موتور الکتریکی در ارتباط است.

Chevrolet FNR Concept
Chevrolet FNR Concept

چراغ‌های کریستالی جلو و عقب با لیزر نورافشانی می‌کنند. در اطراف بدنه نیز نورپردازی آبی رنگی با استفاده از لامپ‌های LED مخفی صورت گرفته است.

Chevrolet FNR Concept
Chevrolet FNR Concept

داخل کابین، چهار کرسی بزرگ و مستقل درنظر گرفته شده که همانند مرسدس بنز F 015 صندلی‌های جلو را می‌توان با گردشی 180 درجه ای، روبروی صندلی‌های پشتی قرار داد. بدین ترتیب فضای صمیمانه‌تری بین سرنشینان ایجاد می‌شود. راننده می‌تواند در این حالت رانندگی را به خودرو بسپارد.

Chevrolet FNR Concept
Chevrolet FNR Concept
Chevrolet FNR Concept
Chevrolet FNR Concept

Chevrolet FNR Concept
Chevrolet FNR Concept

شارژ این خودرو از طریق شارژرهای بی‌سیم و به صورت مغناطیسی صورت می‌گیرد. رانندگی خودکار نیز از طریق سنسورهای مختلف و رادار نصب شده در سقف با ایجاد نقشه ای محیطی صورت می‌گیرد. هرچند می‌توان دستیار شخصی رانندگی را در حالت رانندگی دستی فعال نمود و ایده آل ترین مسیر و نحوه رانندگی را با کمک آن انتخاب کرد.


شورولت یک خودروی غیرقابل وصف را به نمایش گذاشته که می‌تواند مورد توجه و استفاده مشتریان جوان در بیست سال آینده قرار گیرد. اما آیا واقعاً آینده خودروها همین‌قدر فانتزی و رؤیایی خواهد بود؟

23 دیدگاه

  1. behdad
    سوابق: (21 دیدگاه) ,

    قشنگه ولی دیگه خیلی افراط کردن ولی کلا خوشم اومد

    پاسخ
    1. من
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      سلام من یه سوال دارم این کمپانی سیزتا مال کدوم کشوره و چند تا مدل میخاستم نام ببرید مرسی…

      پاسخ
  2. amir
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    این طرح های مفهومی کی میده ؟چرا تو ایران از این طرح ها نیست

    پاسخ
  3. تصویر پروفایل ALL CARS
    ALL CARS
    سوابق: (467 دیدگاه) ,

    مهم(لطفا)
    ازهمه بچه های پدال و دوستانی که زحمت ترجمه ی مطالبو میکشن خواهش میکنم اگه مطالبی مستند در مورد موضوعی که ذکر میکنم دارین ارائه بدین
    وقتی میخونیم :فیات در سال ۱۹۶۸ لانچیا را بدست آورد، در ۱۹۶۹ فراری و در ۱۹۸۶ شرکت آلفا رومئو را از دولت ایتالیا خریداری نمود، در ۱۹۹۳ خودروسازی مازراتی را تصاحب کرد، در سال ۲۰۱۱ نیز به‌ترتیب کرایسلر، دوج و جیپ را بدست آورد.
    تو قسمت انتهایی پاراگراف میخونیم (فیات ، کرایسلرودوج وجیپ را خریداری کرده) : حالا میخوام بدونم آیا سودی از فروش محصولات کرایسلرودوج وجیپ به دست امریکا میرسه یا نه ویا اینکه کلا سود و منفعتی برای امریکا باقی میمونه ویا اینکه تماما به فیات میرسه؟
    و
    بنتلی در سال ۱۹۹۸ توسط گروه فولکس‌واگن خریداری شد. حلا همون سوالو اینجاهم دارم که آیا سود ومنفعتی (مخصوصا مالی) به انگلیس میرسه یانه؟
    و
    بوگاتی(یک شرکت خودروسازی فرانسوی با عملکرد بالاست که در سال ۱۹۰۹ توسط یک صنعت‌گر نابغه ایتالیایی به نام اتوره بوگاتی به منظور تولید خودروهای سفارشی تاسیس شد) در سال ۱۹۹۸ توسط گروه فولکس‌واگن خریداری شد . وباز همون سوال که آیا سودی به فرانسه میرسد یانه؟
    و
    در جون ۲۰۰۹، شرکت چینی Sichuan Tengzhong Heavy Industrial Machinery Company ، هامر را خریداری کرد . وباز همون سوال ؟
    و
    در سال ۱۹۹۰ تمامی سهام جگوار، توسط شرکت آمریکایی فورد خریداری شد، ودر ۲۰۰۸ شرکت تاتا موتورز، جگوار را از فورد خریداری نمود. سپس با ادغام لندرور و جگوار، گروه جگوار لندرور را راه‌اندازی کرد . وباز همون سوال ؟
    و
    لامبورگینی در سال ۱۹۹۸ توسط گروه فولکس‌واگن خریداری شد . وبازهم همون سوال؟
    و
    رولزرویس در ۱۹۸۷ توسط گروه فولکس‌واگن خریداری شد، که در نهایت در سال ۱۹۹۸ به ب ام و واگذار گردید. وباز همون سوال ؟
    و
    ولوو در سال ۱۹۹۹ اقدام به فروش بخش خودروهای سبک خود، تحت نام ولوو کارز، به ارزش ۶٫۴۵ میلیارد دلار، به شرکت آمریکایی فورد نمود. در سال ۲۰۱۰ میلادی فورد نیز ولوو کارز را با قیمت ۱٫۸ میلیارد دلار به شرکت چینی جیلی فروخت. وبازهم هون سوال ؟
    کلا میخوام بدونم چیزی به کشورهایی که این خودروها توشون به وجود اومدن میرسه.واگه میرسه فقط مالیه ویا هر چیز دیگه ی که میخوام کمکم کنید تا منم مطلع باشم، وباز ازهمتون خواهش میکنم اگه اطلاعاتی دراین مورد دارین بهم بدین
    باتشکر از همه ی شمااا

    پاسخ
    1. شروین
      سوابق: (517 دیدگاه) ,

      به نظر من درسته که از نظر مالکیت فیات مالک شرکت امریکایی کرایسلر محسوب میشه، اما سود حاصل از فروش کرایسلر در عین حال که متعلق به شرکت مادر فیاته، باید در اختیار شرکت امریکایی کرایسلر قرار بگیره که دوباره به تولیدش ادامه بده. پس بهر حال اون پول دوباره تو خاک امریکا داره میچرخه نه تو خاک ایتالیا و چرخه تولید تو امریکا باعث رونق میشه اما سود نهایی رو مالک ایتالیلیی میبره نه کشور امریکا. مثل اینکه X یه پولی بده دست Y و ازش سودش رو بگیره اما این وسط X هم برای خودش کسب و کاری راه انداخته که هرچند سودش مال Y هست اما اعتبار و نام و گردش مالیش مال X هست.
      و علت اینکه اون برند ها با همون استراتژی قبلی به کار ادامه میدن اینه که با اون مشخصات بین مردم پذیرفته و خواسته شده اند.
      نمیدونم شاید هم اشتباه میگم اما نظرم اینه. باز دوستان اگه اشتباه میکنم راهنمایی کنن و به بزرگواریشون ببخشن.

      پاسخ
    2. تصویر پروفایل محمد
      محمد
      سوابق: (135 دیدگاه) ,

      این امور بیشتر بسته به توافقات دو شرکت داره مثلا 2سال پیش که شرکت تسلا در حال ضرر های سنگین قرار گرفته بود ایلان ماسک تصمیم گرفت که شرکتشو به گوگل بفروشه ولی دو طرف در نهایت راجع به مسائل مالی و همین تقسیم درامد ها به توافق نرسیدن و زمانی هم که شرکت تسلا در اولین 3ماهه سال 2013 به سود رسید دیگه کلا ماسک از تصمیمش برای فروش منصرف شد

      پاسخ
    3. تصویر پروفایل محمد
      محمد
      سوابق: (135 دیدگاه) ,

      بوگاتی برای فولکس واگن ضرر داره نه سود چون هزینه تولید هر ویرون بسیار بیشتر از قیمت این خودرو هست ولی درخرید یک چنین شرکت هایی که اتومبیل های خاص وتعداد محدود تولید می کنند سود مهم نیست بیشتر اون اسم و شهرتو و اعتبار هست که برای مالک این شرکت ها مهمه مثلا لکسس با فروش هر LFA نه تنها سودی نکرد بلکه ضرر های زیادی هم متحمل شد ولی اگر چنین خودرویی تولید نمی کرد هیچ وقت لکسس این ارزش و اعتبار و در دنیا به دست نمی آورد در مورد نیسان جی تی آر هم شرایط به همین گونه ست برای نیسان

      پاسخ
    4. تصویر پروفایل ALL CARS
      ALL CARS
      سوابق: (467 دیدگاه) ,

      تا به اینجا از نظرات شما دو بزرگوار (…×شروین×…و…×محمد×…عزیز) ممنونو سپاسگذارم
      امیدوارم دیگر پدالی های عزیزو دوستانی که کار ترجمه ی اطلاعات وبارگذاریشون در پدالو انجام میدن هم مطالبی در همین زمینه پیدا و ارائه بدن

      سپاس

      پاسخ
    5. تصویر پروفایل صادق
      صادق
      سوابق: (2130 دیدگاه) ,

      درود

      ببین داداش پول یه شرکت به چند طریق هزینه میشه
      یکی سود شرکت مادر که به صلاح دید شرکت مادر یا به خود شرکت یا به دیگر زیرمجموعه های شرکت مادر میرسه (توی اکثر موارد به خود شرکت اصلی برای بهبود روند تولید برمیگرده)

      یکی دیگه برای مالیاتِ کارخونه ها و نمایندگی هاست که توی این مورد بستگی داره مرکز اصلی شرکت کجا باشه، مثلا برای کرایسلر توی آمریکاس پس این قضیه فقط و فقط مختص دولت آمریکا میشه

      یه مورد دیگه کارمزد و حقوق کارکنان شرکت و کارخونه اس که این هم به مکان شرکت بستگی داره (باز هم برای کرایسلر بخش عمده ای از این پول توی آمریکا به گردش در میاد، چون دفتر مرکزی و کارخونه های اصلیش توی آمریکان)

      مورد بعدی میزان سهامه شرکته، تا ببینیم شرکت مادر چند درصد سهام رو خریداری کرده، خب به طبع همون میزان سودش هم کم و زیاد میشه

      یه نکته ی دیگه هم هست که مربوط به بحث فروش میشه، خب جدای از سود فروش موضوع بیمه هم که توی کشورای آمریکایی و اروپایی قیمت بیمه نسبتا زیاده، پس حالا بر حسب میزان فروش توی اون کشور بیمه ی اون کشور هم سودی دریافت میکنه که دوباره به دولت و جامعه ی همون کشور برمیگرده

      امیدوارم کمکی کرده باشم

      ارادت

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل ALL CARS
        ALL CARS
        سوابق: (467 دیدگاه) ,

        ممنونم صادق عزیز متشششششششششششششششکر

        همچنان امیدوارم دوستانی که ترجمه ی مطالب پدالو به عهده دارن وهم چنین دوستانی که معمولا بحث های تخصصی تری در مورد مطالب و موضوعات مرتبط انجام میدنهم بیان ونظری بدن
        بازم ممنون

        پاسخ
  4. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2211 دیدگاه) ,

    با اینکه کلا از این طراحی های تخیلی متنفرم اما این یکی عالی از آب دراومده.بخصوص چراغای ابی رنگش عالیه

    پاسخ
  5. کافر مقدس
    سوابق: (498 دیدگاه) ,

    دوستان کارChevrolet miray که چندسال پیش رونمایی شد کجا کشید؟ جز اینکه چندتا کمپانی ژاپنی کره ای از روش اسکی برن:|

    پاسخ
  6. تصویر پروفایل Ahmad..F12
    Ahmad..F12
    سوابق: (2517 دیدگاه) ,

    اصلاً دوس ندارم در آینده سوار یه همچین ماشین هایی بشم، ماشین باید ماشین باشه

    پاسخ
  7. تصویر پروفایل فریا
    فریا
    سوابق: (687 دیدگاه) ,

    واقعا زیباست . با اینکه طراحی کانسپت هایی که برای سال های دور برنامه ریزی شدن

    چندان با سلیقه امروزی مردم (شایدم فقط من ) سازگار نیست ولی کانسپت های شورولت

    همیشه شاهکارن . این و Miray واقعا طراحی وصف ناپذیری دارن 😎

    پاسخ
  8. سینا
    سوابق: (122 دیدگاه) ,

    انقد بدم میاد از این طرح ماشینا (خودرو آینده ه ه ه ه ه ه ه مسخره ) دم خودروهای حال حاضر گرم

    پاسخ
  9. mostafa dashti
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام دوستان عزیز
    باید اعتراف کنم که بی نهایت از این ماشین خوشم آمده چون این ماشین فوق العاده زیبا و جذاب هست .
    درضمن از تکنولوژی به روز رانندگی اتو ماتیک استفاده کرده که همین برای من یک امتیاز مثبت هست . ( هر چند که فکر نمی کنم به درد ایران بخوره )
    طراحی داخل این شورولت هم زیباست هم اسپرت و هم مدرن و امروزی .
    البته شرکت شورولت فضای داخلی را برای 6 نفر طراحی کرده که با توجه به تمامی کانسپت ها و یا ماشین های اسپرتی که تا به حال ساخته شده بهتر و باحال تر هست چون هیچ شرکت خودروسازی تا به حال چنین خورویی را با ظرفیت 2 و 3 و یا نهایتا 4 نفر تولید کرده است .
    در کل باید بگم این ماشین یکی از برترین ها در بین خودرو های مفهومی ( کانسپت ) هست .
    من که عاشق این ماشین شدم و باید بگم اصلا طرفدار برند شورولت نیستم اما این مدل fnr اولین مدل از این شرکت خودرو سازی هست که توانسته من رو تا این حد مجذوب خودش کنه .
    ممنون از سایت خوبتون
    بای تا های

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.