زورآزمایی دو بدنساز آمریکایی

رقابت فورد موستانگ و شورولت کامارو از قدیم برقرار بوده و بسیار قدیمی‌تر از آن چیزی است که شما در این مطلب می‌خوانید. از نظر قدرتی، هر دو خودرو بسیار قدرتمند و با صدایی پر طنین و خشن هستند و چون عنوان “ماسل کار” بودن را به دوش می‌کشند، ظاهر عضلانی خود را هم حفظ کرده‌اند.

فورد موستانگ GT در برابر شورولت کامارو SS
فورد موستانگ GT در برابر شورولت کامارو SS

پکیج GT برای موستانگ 2015 و پکیج SS برای کامارو 2015، هر دو سطح فنی خودروها را به شکل قابل‌توجهی افزایش داده‌اند. امور ارتقاء داده شده در موستانگ GT شامل، ارتقاء ترمز استاندارد به سیستم ترمز بزرگ برمبو، میل محور عقب جدید مجهز به سیستم ضد لغزش دیفرانسیل، رادیاتور بزرگ‌تر، فنر بندی جدید و رینگ و لاستیک بزرگ‌تر است. قیمت موستانگ GT نیز 32.925 دلار می‌باشد.

فورد موستانگ GT در برابر شورولت کامارو SS
فورد موستانگ GT در برابر شورولت کامارو SS

شورولت هم پکیج 1LE را به کامارو SS اضافه کرده است که شامل دامپر جدید، سیستم ترمز برمبو، میل محور عقب جدید مجهز به سیتم ضد لغزش دیفرانسیل، رینگ‌های 20 اینچی آلومینیومی سبک، و چند عنصر دیگر از نمونهٔ ZL1 می‌باشد. برچسب قیمت این مدل از کامارو نیز 37.305 دلار می‌باشد.

2015 شورولت کامارو SS
2015 شورولت کامارو SS

با وجود اندازه کوچک‌تر موستانگ نسبت به کامارو، تنها 32 کیلوگرم سبک‌تر است و شتاب 0 تا 60 مایل خودروها تقریباً مساوی می‌باشد که البته موستانگ در مسافت 400 متر، کمی سریع تر است. در همین حال کامارو در تست مسافت ترمز از 60 تا 0 مایل، موستانگ را شکست می‌دهد و در تست نیروی جانبی در پیچ نیز کامارو عملکرد بهتری از خود نشان داد.

2015 فورد موستانگ جی تی
2015 فورد موستانگ جی تی

حال می‌خواهیم به ادامه مقایسه این دو قلچماق آمریکایی در جاده بپردازیم و عملکرد موتورهای عظیم V8 آن‌ها را در دور موتورهای بالاتر و سرعت‌های بیشتر ببینیم.

2015 شورولت کامارو SS
2015 شورولت کامارو SS

2015 فورد موستانگ جی تی
2015 فورد موستانگ جی تی

همان‌طور که می‌دانید، هر دو از یک پیشرانهٔ V8 تنفس طبیعی بهره می‌برند. موتور فورد موستانگ GT به حجم 5.0 لیتر است که قدرت 435 اسب بخار و گشتاور 542 نیوتن متر دارد که با یک گیربکس شش سرعته دستی، قدرت را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. همچنین موتور شورولت کامارو SS به حجم 6.2 لیتر است که قدرتی معادل 426 اسب بخار و گشتاور 570 نیوتن متر دارد که توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی و یا شش سرعتهٔ اتوماتیک قدرت را به دیفرانسیل عقب انتقال می‌دهد.

2015 فورد موستانگ جی تی
2015 فورد موستانگ جی تی

2015 شورولت کامارو SS
2015 شورولت کامارو SS

شتاب 0-60 مایل شورولت کامارو برابر 4.8 ثانیه و سقف سرعت آن بر روی 250 کیلومتر در ساعت محدود شده است؛ شتاب فورد موستانگ نیز برابر با 4.4 ثانیه می‌باشد و سقف سرعت آن هم مانند کامارو بر روی 250 کیلومتر در ساعت محدود شده است. به ادعای GM، کامارو پیست نوربرگرینگ را در مدت زمان 8:20 ثانیه طی کرده است. در مورد موستانگ جدید هم باید بگوییم که هنوز زمانی ثبت نکرده است. ولی از پیست که بگذریم، هر دو خودرو بسیار چابک، قدرتمند و پایدار هستند.

2015 شورولت کامارو SS
2015 شورولت کامارو SS

2015 فورد موستانگ جی تی
2015 فورد موستانگ جی تی

در بهترین حالت، تخت گاز در مسیر مستقیم درگ می‌کنیم و طی فاصلهٔ 400 متر، کامارو در زمان 12.9 ثانیه و با سرعت 177.03 کیلومتر در ساعت، و موستانگ در زمان 12.8 ثانیه و با سرعت 180.57 کیلومتر در ساعت از خط عبور کردند. در این مدت، فورد با میانگین مصرف سوخت 12.3 لیتر بر 100 کیلومتر و کامارو با میانگین 11.7 تا 12 لیتر در 100 کیلومتر از این آزمون بیرون آمدند.

2015 Ford Mustang GT 2015 Chevy Camaro SS
قیمت پایه 32.925 دلار 33.550 دلار
قیمت مدل تست 46.380 دلار 37.550 دلار
کلاس خودرو موتور جلو، دیفرانسیل عقب،
2 درب، کوپه، ماسل کار
موتور جلو، دیفرانسیل عقب،
2 درب، کوپه، ماسل کار
موتور V8 5.0 لیتری، DOHC، 32 سوپاپ V8 6.2 لیتری، DOHC، 32 سوپاپ
گیربکس شش سرعته دستی شش سرعته دستی و اتوماتیک
قدرت 435 اسب بخار در 426 اسب بخار در 5900 rpm
گشتاور 542 نیوتن متر 570 نیوتن متر در 4600 rpm
شتاب 0-60 مایل 4.4 ثانیه 4.8 ثانیه
حداکثر سرعت 250 کیلومتر در ساعت (محدود) 250 کیلومتر در ساعت (محدود)
عبور از ¼ مایل 12.8 ثانیه / 180.57 کیلومتر در ساعت 12.9 ثانیه / 177.03 کیلومتر در ساعت
مسافت ترمز 60-0 32.64 متر 30 متر
مصرف میانگین سوخت 12.37 لیتر 11.7 تا 12 لیتر
وزن 1730 کیلوگرم 1772 کیلوگرم
ابعاد (طول/عرض/ارتفاع) 478.28 / 191.52 / 139.45 سانتی متر 484.12 / 191.77 / 137.67 سانتی متر
گاز CO2 480.81 گرم بر مایل 467.20 گرم بر مایل

هر دو خودرو نظر مارا به خود جلب کردند، هر دو ماسل کارهای قدرتمند هستند که صدایی پرطنین و ظاهری زیبا و مردانه دارند. اکنون در یک نظرسنجی، این دو را شاخ به شاخ هم، با هم مقایسه می‌کنیم. مسئله اینجاست، شما کدامیک را انتخاب می‌کنید؟

درباره نویسنده

تصویر پروفایل Ahmad..F12

احمد نیشابوری، دانشجوی کارشناسی رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار، علاقه‌مند به تکنولوژی و خودرو

109 دیدگاه

  1. محمد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    به نظر من شورولت کامارو از عقب زشته به خصوص چراغ های عقبش

    پاسخ
  2. سوابق: (3 دیدگاه) ,

    شورلت خراب كرده
    ولي فورد بر عكسش …

    پاسخ
  3. مهدوى
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    توى اهواز سه چهار تا پلاك اروندى ازشون توى خيابانها ميچرخه البته اكثر اونها ٢٠١٣و گاهى ٢٠١٤ رنگهاى سفيد مشكى و زرد از ١٢ شب به بعد ميشه غرش اگزوز اونها رو از توى خونه بشنوى كه براى دوست داران خودرو صدايى دلنشين تر از لالايى است از دوستانى كه به خودرو علاقه دارن دعوت ميشه تا خصوصاپنج شنبه و جمعه ها اواخر شب در خيابان هاى اهواز از كلكسيون خودروهاى خارجى ديدن كنن اين بهترين فرصته البته با ممنوعيت واردات خودرو بالاى ٢٥٠٠ به بهانه توهمى و عجيب لوكس و مصرف بالا شاهد مدلهاى ٢٠١٥ به ندرت هستيم توهمى از اونجهت كه قيمت ٢٠١٤ اونها اينجا در مدل صفر ١٣٠ ميليون و كار كرده ٢٠١٣ صد ميليون هست در صورتيكه يك هيونداالنترا ١٨٠٠ سي سي كه پلاك ملى باشه همين قيمته اما لوكس حساب نميشه انواع مدلهاى كرايسلر اپل شورولت فورد بى ان و بنز اس ٥٠٠ و لكسوس و نيسان اينفينيتى ماگزيما 2014 كه بسيار زيبا و بسيار پر شتاب هست برندهاى كيا و هيوندا نيز به وفور در اين دو شب در حال ويراژ و خود نمايى در تردد هستند و اكثر راننده ها جوانهاى محدوده سنى ٢٠ سال من كه از لذت بردن اونها خوشحالم چون روندن اونها در سنهاى بالا ديگه لذتى نداره

    پاسخ
  4. میلاد
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    اگه کسی خودش این دوتا ماشینو رونده باشه بی شک میگه کامارو یه سرو گردن بالاتر از موستانگه، هر چیزی رو کاغذش با در عمل فرق داره،پس بدون جانب داری از برند خاصی مقایسه کنید

    پاسخ
  5. SINA
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    داداش من 18 سالمه فورد رو روندم بهترین ماشینه خیلی عالیه از همه بیشتر با صدای اگزوزش حال کردم فقط باید سوارش بشیو پاتو بزاری رو گاز

    پاسخ
  6. Mohsen
    سوابق: (47 دیدگاه) ,

    به نظر من کامارو با این مدل از نظر طراحی یه قدم به عقب برداشته!

    پاسخ
  7. الیکا
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    کامارو یه وحشی به تمام معناس اگه یه نگاه به تاریخچه ی این دیو عضلانی و در عین حال دلبر خشن وجسور و جذاب کنین این واقعیت و درک میکنین هر عشق چهار چرخی که پشت فرمون این ماسل نشسته باشه احساسی تو مایه های زئوس بهش دست میده…
    تو مدل z28 قدیمی که اکثرا بابا هامون تو جوونی باهاش خاطره دارن تا مدل ناز و جیگر 2013 zl1 که تو مناطق آزاد مثل کیش و اهواز و تبریز و … سوار شد میشه این وافعیت رو لمس کرد…از ظاهر ارضا ء کننده تا صدای دلفریب و موتور هیولای این وزنه ی بزرگ . اعتبار کلاس ماسل و پونی کار گرفته تا اسم دهن پر کن این خودرو بی شک یکی از خفن ترین لذت ها رو به هر انسانی میده من یه دخترم اما اخم و ابهت کامارو رو به تموم تیتیش مامانی های اروپا نمیدم .. البته با احترام به سلیقه همه اروپایی سوارا و عشق برند های دیگه ی ماسل آمریکایی .. یه نظر شخصی بود … ممنون واسه مطلب باحالتون … موئد و پیروز باشید

    پاسخ
  8. حامد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    زیباست camaro
    مرگ آور دیوانه گننده
    خون آشام
    قدرتمند
    خشن

    پاسخ
  9. Ali
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    تو خوزستان این دوتا پره خود برادر بزرگم کامارو ss پلاک منطقه داره سوار بشی دگه پیاده نمیشی ﷼

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.