شورلت

مقایسهٔ تصویری نسل جدید و قدیم شورولت تراورز

پیش‌ازاین، نسل نخست شورولت تراورز به‌عنوان یک کراس‌اوور فول سایز سه ردیفه بر اساس پلت‌فرم مشترکی با نسل قبلی جی‌ام‌سی آکادیا و بیوک انکلاو ساخته می‌شد و هر سهٔ این کراس‌اوورها ابعاد مشابهی داشتند؛ اما هنگامی‌که نسل جدید آکادیا معرفی شد، راه متفاوتی را از برادران خود پیش گرفته و با کاهش ابعاد به یک کلاس پایین‌تر نقل مکان کرد. حال به‌تازگی نسل جدید شورولت تراورز هم در نمایشگاه دیترویت رونمایی شده است که مسیر متفاوتی از آکادیا را پیموده است زیرا همان‌طور که اشاره شد، درحالی‌که آکادیا در نسل جدید خود کوچک‌تر از قبل شده است، نسل جدید تراورز در ابعاد خود رشد داشته است. به همین دلیل در حال حاضر تراورز جدید بیشتر به SUV بزرگ تاهو شبیه شده است. درهرحال قصد داریم در این مطلب یک مقایسهٔ تصویری میان نسل اول و نسل دوم شورولت تراورز انجام دهیم.

chevrolet-traverse-2013-vs-2018

تراورز جدید از یک جلوپنجرهٔ بزرگ‌تر و چراغ‌های جلوی نازک‌تر استفاده می‌کند درحالی‌که کاپوت نیز فرمی مربع‌تر به خود گرفته است. نسل جدید تراورز در دو نسخهٔ مختلف بنام‌های High Country و Sport عرضه خواهد شد که در اولی به‌عنوان تیپ لوکس، تریم کرومی زینت‌بخش جلوپنجره خواهد بود درحالی‌که نسخهٔ اسپرت از عناصر و المان‌های مشکی‌رنگ استفاده می‌کند.

در نمای جانبی اما نسل دوم تراورز حالا شباهت بیشتری به یک پیکاپ تراک پیدا کرده است به‌گونه‌ای که خطوط پنجره‌ها، درِ صندوق بار و تمامی لبه‌های گِرد و منحنی با اشکال مربع شکل جایگزین شده‌اند. همچنین کاملاً مشابه چراغ‌های جلو، چراغ‌های عقب هم باریک‌تر از قبل شده‌اند.

در داخل خودرو نیز یک صفحه‌نمایش لمسی بزرگ‌تر ۷ اینچی یا ۸ اینچی جایگزین نمونهٔ ۶.۵ اینچی قدیمی نسل قبلی شده است درحالی‌که اطراف آن‌هم از دکمه‌ها و کلیدها خبری نیست. شورولت همچنین در پشت این نمایشگر فضایی برای قرار دادن اشیاء تعبیه کرده است و در کل کابین بازتر و جادارتر از قبل به نظر می‌رسد. در نسل جدید تراورز بجای روش Smart Slide Setup صندلی‌های نسل قبلی، از تقسیم‌بندی تا شوندگی جدید در ردیف دوم صندلی‌ها استفاده شده است. بدین ترتیب حتی در صورت نصب بودن صندلی کودک نیز امکان کشیدن صندلی‌های ردیف دوم به سمت جلو یا خم کردن پشتی آن‌ها وجود دارد که دسترسی راحت‌تری را به ردیف سوم صندلی‌ها فراهم می‌کند.

مشخصات فنی

نسل اول تراورز نسل دوم تراورز
پیشرانه ۳.۶ لیتری V6 ۳.۵ لیتری V6
قدرت ۲۸۸ اسب بخار ۳۰۵ اسب بخار
گشتاور ۳۶۶ نیوتن متر ۳۵۲ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک ۹ سرعته اتوماتیک
طول/عرض/ارتفاع ۵.۱۷/۱.۹۹/۱.۸۴ متر ۵.۱۹/۲.۰/۱.۸۰ متر
فاصلهٔ محوری ۳ متر ۳ متر

 

منبع: MotorTrend

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. فورد

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (856 ديدگاه)

    فوق العاده است البته بعد از سایپا کوییک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. امیر

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (92 ديدگاه)

    کلا طراحیای شورولت خیلی خوب شده جز سونیک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. علي

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (848 ديدگاه)

    خیلی دوسش دارم . وقار و ابهت از این ماشین میباره .
    نهایت جاداری همراه با ی طراحی عالی داخل و خارجه . مشخصات موتورشم که نشان از برتریه .
    با تچکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Madjid

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    با وجود این که یک کراس اووره ولی ابهت یک SUV رو داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ونوم اف ۵

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    صدایی در سرم میکرد وزوز / که این تاهو بود یا که تراورز ……. ز بس هستی تو قلدر ای شوی جان / رقیبان از برایت میدهند تز ….. ونوم اف ۵

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. حمیدرضا

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    چقدر طراحی های شورلت قشنگن این ماشین قشنگ داره میره بزنه تو گوش هایلندر و سانتافه بگه بزنید گاراژ من دارم میام تو

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. moein

      ۱۶ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (856 ديدگاه)

      آخه سانتافه مومن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. saeed-m

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (12 ديدگاه)

    نسل قدیمشو در منطقه ازاد روندم . برخلاف ظاهر زیبا سواری بسیار خشکی داره و اصلا چنگی به دل نمیزنه متاسفانه به حدی کابین سر و صدا داره که دلت میخواد پیاده بشی حالا تعلیق وحشتناک خشکش بماند! . نیاز شدیدی به نسل جدیدش بود و متاسفانه که در متطقه ازاد هم دیگه ممنوعه و نمیشه تستش کرد تا فرقشون رو احساس کرد!
    در کل فورد اکسپولرر رو ترجیح میدم!
    البته نظر شخصیه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا