کاهش وزن شورولت مالیبو

جنرال موتورز سعی بسیاری درزمینهٔ کاهش وزن مالیبو 2016 کرده است به‌طوری‌که در نهایت وزن مالیبو را نسبت به مدل پیشین 136 کیلوگرم کاهش داد.
بیش از یک‌سوم کلیهٔ عواملی که دست‌به‌دست هم دادند تا وزن مالیبو را کاهش دهند مربوط به ساختار بدنهٔ کاملاً جدید آن می‌باشد که در آن از اجزایی نظیر فولاد نازک‌تر با مقاومت بالا استفاده شده است که در برخی از بخش‌های بدنه به چشم می‌خورد. این ساختار جدید، نسبت به مدل پیشین سبک‌تر، قوی‌تر و مستحکم‌تر است.

2016 Chevrolet Malibu
علاوه بر این، کاهش وزن مالیبو به بهبود عملکرد سیستم تعلیق و مقاومت بیشتر در تست تصادف کمک شایانی کرده است.

2016 Chevrolet Malibu
2016 Chevrolet Malibu

مهندسان ساخت مالیبو از آلومینیوم نیز در بخش کاپوت، سگدست تعلیق و دیگر اجزای شاسی استفاده کردند. به آلومینیوم در سیستم تعلیق از جهت کاهش جرم فنربندی نشدهٔ مالیبو مفید بوده است که این ویژگی هندلینگ بهتری را برای خودرو فراهم آورده است. تمامی این تلاش‌ها به خارج خودرو خلاصه نمی‌شود چراکه نزدیک به 2 کیلوگرم تنها با جایگزینی تنظیم‌کننده‌های سبک پنجره‌ها از وزن خودرو کاسته شده است. هم‌چنین یک پنل ابزار ساده، کنسول مرکزی یک‌تکه و صندلی‌های چرمی درمجموع 18 کیلوگرم سبک‌تر از اجزای داخلی مدل پیشین‌اند.

2016 Chevrolet Malibu
2016 Chevrolet Malibu

جسی اورتگا، مهندس ارشد تیم ساخت مالیبو، در مورد کاهش وزن می‌گوید:

تصور کنید یک بازیکن 136 کیلوگرمی فوتبال آمریکایی بر روی سقف خودروی شما نشسته باشد؛ هنگامی‌که او تصمیم به پایین پریدن بگیرد شما شاهد تغییر قابل‌توجهی در عملکرد خودرو خواهید بود. تیم ساخت مالیبو تلاش کردند تا وزن هر بخشی از این اتومبیل را کاهش دهند. مهم نیست این کاهش چه قدر باشد چراکه هر یک گرم نیز می‌تواند خودرو را به چالش بکشد.

2016 Chevrolet Malibu
2016 Chevrolet Malibu
2016 Chevrolet Malibu interior
2016 Chevrolet Malibu interior
2016 Chevrolet Malibu
2016 Chevrolet Malibu

2016 Chevrolet Malibu interior
2016 Chevrolet Malibu interior

این کاهش وزن به بهبود مصرف سوخت نیز کمک شایانی کرده است. مالیبو 2016 هایبریدی در هر 100 کیلومتر در بزرگراه 5.9 لیتر و در هر 100 کیلومتر در شهر برای پیشرانهٔ 1.5 لیتری توربو 7.2 لیتر سوخت مصرف می‌کند.

2016 Chevrolet Malibu weight savings infographic
2016 Chevrolet Malibu weight savings infographic

ترجمه: باربد حبیبی
منبع: worldcarfans

16 دیدگاه

    1. تصویر پروفایل huayra
      huayra
      سوابق: (76 دیدگاه) ,

      ضمنن هر چ قد هم شورلت تلاش کنه و حتی اگ تجهیزات مرسدس اس روش بزاره بازم مالیبو جلو فورد فیوژن و موندیو لنگ پهن میکنه…

      پاسخ
  1. تصویر پروفایل نوید جهرمی
    نوید جهرمی
    سوابق: (1443 دیدگاه) ,

    به نظرم ک خوشکله. هم قیافش گیراست و هم با ابهت. یه دیترویتی اصیل.تنها سنت شکنی ای ک کردن اینه ک مصرفش رو تا تونستن کم کردن برخلاف اجدادش.
    اگه ماشینای امریکایی با قیمت مناسب وارد میشدن فروش مناسبی هم داشتن . شبیه مناطق آزاد ک ماشینای ژاپنی و امریکایی بسیار پرطرفدارن.

    پاسخ
    1. شلبى
      سوابق: (563 دیدگاه) ,

      دوستان این بحث مصرف ماشیناى امریکایى بارها در پدال راه افتاده و یه چند نکته به ذهنم رسید که بگم
      اگر منظور شما ماشیناى قدیمیه امریکاییه که باید بگم اونا با توجه به تکنولوژیه زمان ساختشون پر مصرف نبودن،بسیارى از ماشین هاى کلاسیک امریکایى حجم موتور هاى بالا و در بسیارى از مواقع بالاى پنج لیتر رو داشتن،شما یه ماشین غیر امریکایى با حجم موتور کادیلاک سویل در اون سال به من نشون بده که مصرفش صدى بین چهارده تا شونزده لیتر باشه،یا مثل بیوک هایى که وارد ایران شدن و در اینجا مونتاژ شدن،نیسان پاترول ژاپن چند سال بعد از این خودروها ساخته و حجم موتورش به مراتب کم تر از اوناست،مصرف نیسان پاترول چقدره؟پاترول رو صدى شونزده هفده مصرف میکنه
      اگر منظور شما ماشیناى جدیدشونه،که واقعا از نظر مصرف عالى عمل کردن،شما یه ماشین مثلا ژاپنى به من نشون بده که با حجم موتور 6.2 لیترى مثل کوروت صدى نه لیتر مصرف کنه!!!

      پاسخ
      1. شروین
        سوابق: (517 دیدگاه) ,

        شلبی جان حرفت رو باید طلا گرفت.
        البته امیدواریم گوش شنوا هم براش وجود داشته باشه.

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل ALL CARS
          ALL CARS
          سوابق: (467 دیدگاه) ,

          گوش شنوا زیاده(چشمی که ببینه وبخونه)
          اما کسی که بخواد قبول وتایید کنه کمه
          چون میخوان بگن حر فحرف ماست

  2. رضا
    سوابق: (1690 دیدگاه) ,

    من که ازین ماشین خیلی خوشم میاد چه داخلش چه بیرونش
    اگه این وارد ایران میشد کسی اپتیما و سوناتا نمیخرید دیگه.

    پاسخ
    1. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
      سوابق: (811 دیدگاه) ,

      حق با شماس رضا جان.مطمئنم اگر وارد میشد کسی سمت اپتیما هم نمیرفت هرچند رقیب مستقیمش هم اپتیما است و اونم طرفدارهای خودش رو داره اما چیزی که الان من در مالیبو میبینم اینه که طراحی داخلش واقعاً نوآورانه و خلاقانه انجام شده و خارجش هم به نظرم ابهت بیشتری داره.
      در کل تو این نسل شورولت سعی کرده تمام نقاط ضعفش رو برطرف کنه.
      یه نقطه ضعفی هم که به نظر بنده اپتیمای جدید داشت علیرغم کابین زیباش شباهت غیر قابل انکار طراحی داخلش با خودروهای ب ام و است.

      پاسخ
  3. Archi KHAN
    سوابق: (1658 دیدگاه) ,

    ماشین های امریکایی که کلا کارشون درسته ،
    اما در جواب تصور غلط همه که فکر می کنن ماشین های امریکایی پر مصرف هستن
    این واقعا مصرف سوختش عالیه…

    پاسخ
  4. شلبى
    سوابق: (563 دیدگاه) ,

    کاهش وزن رو این روزا تو اکثر مدل هاى جدید جى ام شاهد هستیم ودر عین اینکه وزناشون کم شده ولى مقاومت خودروها افزایش پیدا کرده
    مالیبوى جدید داراى ظاهر و داخل به مراتب زیباتر از نسل قبل و طراحیه خیلى خوبى داره
    روى کاغذ هم از نظر فنى مالیبو از رقباش یه سر و گردن بالاترِ ،فکر میکنم بتونه یه جهش فروش خوب رو تجربه کنه

    پاسخ
  5. امیر
    سوابق: (227 دیدگاه) ,

    نمیدونم چرا انقد طراحی های شورولت کادیلاک عالی شدن مالیبو جدید هم بسیار زیبا خشن وجذابه وداخلشم خوبه کلارقییاش گردن کلفتن وپرفروش فیوژن اپتیما سوناتا که همین رقابت فشرده سبب پیشرفتشون میشه

    پاسخ
  6. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2211 دیدگاه) ,

    اون تصویر که بازیکن فوتبال اون بالا نشسته تبلیغ فوق العاده ای برای این ماشین هست.تا حالا به کم شدن وزن ماشین از این دید نگاه نکرده بودم!احتمالا این تبلیغ جنرال موتورز بخوبی یادم بمونه

    پاسخ
  7. تصویر پروفایل فریا
    فریا
    سوابق: (687 دیدگاه) ,

    باربد جان خسته نباشی . عالی بـــود .

    چراغای جلوی نسل قبل قشنگتر نبودن ؟

    پاسخ
    1. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
      سوابق: (811 دیدگاه) ,

      قربانت فریا جان. 😉
      نمیتونم نظر خاصی بدم اما در کل جلوپنجره،نمای پشت و داخلش بهتر شده.

      پاسخ
  8. ارمان
    سوابق: (997 دیدگاه) ,

    واقعا زیباست میتونه یکی از گزینه های خوب خرید منطقه ازاد باشه
    در حالی که جلوش یه ته مایه از کامارو داره
    پشتش هم که مثل ایمپالاست دقیقا
    طراحی داخلی حرف نداره مشیه از 10 بهش 8.5 داد تا قیمتش بیاد ببینیم میشه خریدش یا نه 😐

    پاسخ
  9. soroush shirazi
    سوابق: (44 دیدگاه) ,

    ب نظرم عقبش شبیه ائودی شده البته ب نظره من جلوشم بی شباهت ب کاماروی جدید نیس یعنی ی جورایی دوتاش از ی چیز الهام گرفته شده

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.