شورلت

کاهش وزن شورولت مالیبو

جنرال موتورز سعی بسیاری درزمینهٔ کاهش وزن مالیبو ۲۰۱۶ کرده است به‌طوری‌که در نهایت وزن مالیبو را نسبت به مدل پیشین ۱۳۶ کیلوگرم کاهش داد.
بیش از یک‌سوم کلیهٔ عواملی که دست‌به‌دست هم دادند تا وزن مالیبو را کاهش دهند مربوط به ساختار بدنهٔ کاملاً جدید آن می‌باشد که در آن از اجزایی نظیر فولاد نازک‌تر با مقاومت بالا استفاده شده است که در برخی از بخش‌های بدنه به چشم می‌خورد. این ساختار جدید، نسبت به مدل پیشین سبک‌تر، قوی‌تر و مستحکم‌تر است.

2016 Chevrolet Malibu
علاوه بر این، کاهش وزن مالیبو به بهبود عملکرد سیستم تعلیق و مقاومت بیشتر در تست تصادف کمک شایانی کرده است.

2016 Chevrolet Malibu
۲۰۱۶ Chevrolet Malibu
مهندسان ساخت مالیبو از آلومینیوم نیز در بخش کاپوت، سگدست تعلیق و دیگر اجزای شاسی استفاده کردند. به آلومینیوم در سیستم تعلیق از جهت کاهش جرم فنربندی نشدهٔ مالیبو مفید بوده است که این ویژگی هندلینگ بهتری را برای خودرو فراهم آورده است. تمامی این تلاش‌ها به خارج خودرو خلاصه نمی‌شود چراکه نزدیک به ۲ کیلوگرم تنها با جایگزینی تنظیم‌کننده‌های سبک پنجره‌ها از وزن خودرو کاسته شده است. هم‌چنین یک پنل ابزار ساده، کنسول مرکزی یک‌تکه و صندلی‌های چرمی درمجموع ۱۸ کیلوگرم سبک‌تر از اجزای داخلی مدل پیشین‌اند.

2016 Chevrolet Malibu
۲۰۱۶ Chevrolet Malibu
جسی اورتگا، مهندس ارشد تیم ساخت مالیبو، در مورد کاهش وزن می‌گوید:

تصور کنید یک بازیکن ۱۳۶ کیلوگرمی فوتبال آمریکایی بر روی سقف خودروی شما نشسته باشد؛ هنگامی‌که او تصمیم به پایین پریدن بگیرد شما شاهد تغییر قابل‌توجهی در عملکرد خودرو خواهید بود. تیم ساخت مالیبو تلاش کردند تا وزن هر بخشی از این اتومبیل را کاهش دهند. مهم نیست این کاهش چه قدر باشد چراکه هر یک گرم نیز می‌تواند خودرو را به چالش بکشد.

2016 Chevrolet Malibu
۲۰۱۶ Chevrolet Malibu
2016 Chevrolet Malibu interior
۲۰۱۶ Chevrolet Malibu interior
2016 Chevrolet Malibu
۲۰۱۶ Chevrolet Malibu
2016 Chevrolet Malibu interior
۲۰۱۶ Chevrolet Malibu interior
این کاهش وزن به بهبود مصرف سوخت نیز کمک شایانی کرده است. مالیبو ۲۰۱۶ هایبریدی در هر ۱۰۰ کیلومتر در بزرگراه ۵.۹ لیتر و در هر ۱۰۰ کیلومتر در شهر برای پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربو ۷.۲ لیتر سوخت مصرف می‌کند.

2016 Chevrolet Malibu weight savings infographic
۲۰۱۶ Chevrolet Malibu weight savings infographic
ترجمه: باربد حبیبی
منبع: worldcarfans

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. huayra

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (84 ديدگاه)

    کامنت اولی ساعت 6 سحر…
    از بعد سحری نخاسم بخابم…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. huayra

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (84 ديدگاه)

      ضمنن هر چ قد هم شورلت تلاش کنه و حتی اگ تجهیزات مرسدس اس روش بزاره بازم مالیبو جلو فورد فیوژن و موندیو لنگ پهن میکنه…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. نوید جهرمی

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (3685 ديدگاه)

    به نظرم ک خوشکله. هم قیافش گیراست و هم با ابهت. یه دیترویتی اصیل.تنها سنت شکنی ای ک کردن اینه ک مصرفش رو تا تونستن کم کردن برخلاف اجدادش.
    اگه ماشینای امریکایی با قیمت مناسب وارد میشدن فروش مناسبی هم داشتن . شبیه مناطق آزاد ک ماشینای ژاپنی و امریکایی بسیار پرطرفدارن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شلبى

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (685 ديدگاه)

      دوستان این بحث مصرف ماشیناى امریکایى بارها در پدال راه افتاده و یه چند نکته به ذهنم رسید که بگم
      اگر منظور شما ماشیناى قدیمیه امریکاییه که باید بگم اونا با توجه به تکنولوژیه زمان ساختشون پر مصرف نبودن،بسیارى از ماشین هاى کلاسیک امریکایى حجم موتور هاى بالا و در بسیارى از مواقع بالاى پنج لیتر رو داشتن،شما یه ماشین غیر امریکایى با حجم موتور کادیلاک سویل در اون سال به من نشون بده که مصرفش صدى بین چهارده تا شونزده لیتر باشه،یا مثل بیوک هایى که وارد ایران شدن و در اینجا مونتاژ شدن،نیسان پاترول ژاپن چند سال بعد از این خودروها ساخته و حجم موتورش به مراتب کم تر از اوناست،مصرف نیسان پاترول چقدره؟پاترول رو صدى شونزده هفده مصرف میکنه
      اگر منظور شما ماشیناى جدیدشونه،که واقعا از نظر مصرف عالى عمل کردن،شما یه ماشین مثلا ژاپنى به من نشون بده که با حجم موتور 6.2 لیترى مثل کوروت صدى نه لیتر مصرف کنه!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شروین

        ۳۰ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (515 ديدگاه)

        شلبی جان حرفت رو باید طلا گرفت.
        البته امیدواریم گوش شنوا هم براش وجود داشته باشه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ALL CARS

          ۳۰ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (467 ديدگاه)

          گوش شنوا زیاده(چشمی که ببینه وبخونه)
          اما کسی که بخواد قبول وتایید کنه کمه
          چون میخوان بگن حر فحرف ماست

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. رضا

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    من که ازین ماشین خیلی خوشم میاد چه داخلش چه بیرونش
    اگه این وارد ایران میشد کسی اپتیما و سوناتا نمیخرید دیگه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (810 ديدگاه)

      حق با شماس رضا جان.مطمئنم اگر وارد میشد کسی سمت اپتیما هم نمیرفت هرچند رقیب مستقیمش هم اپتیما است و اونم طرفدارهای خودش رو داره اما چیزی که الان من در مالیبو میبینم اینه که طراحی داخلش واقعاً نوآورانه و خلاقانه انجام شده و خارجش هم به نظرم ابهت بیشتری داره.
      در کل تو این نسل شورولت سعی کرده تمام نقاط ضعفش رو برطرف کنه.
      یه نقطه ضعفی هم که به نظر بنده اپتیمای جدید داشت علیرغم کابین زیباش شباهت غیر قابل انکار طراحی داخلش با خودروهای ب ام و است.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Archi KHAN

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2165 ديدگاه)

    ماشین های امریکایی که کلا کارشون درسته ،
    اما در جواب تصور غلط همه که فکر می کنن ماشین های امریکایی پر مصرف هستن
    این واقعا مصرف سوختش عالیه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. شلبى

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (685 ديدگاه)

    کاهش وزن رو این روزا تو اکثر مدل هاى جدید جى ام شاهد هستیم ودر عین اینکه وزناشون کم شده ولى مقاومت خودروها افزایش پیدا کرده
    مالیبوى جدید داراى ظاهر و داخل به مراتب زیباتر از نسل قبل و طراحیه خیلى خوبى داره
    روى کاغذ هم از نظر فنى مالیبو از رقباش یه سر و گردن بالاترِ ،فکر میکنم بتونه یه جهش فروش خوب رو تجربه کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. امیر

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (392 ديدگاه)

    نمیدونم چرا انقد طراحی های شورولت کادیلاک عالی شدن مالیبو جدید هم بسیار زیبا خشن وجذابه وداخلشم خوبه کلارقییاش گردن کلفتن وپرفروش فیوژن اپتیما سوناتا که همین رقابت فشرده سبب پیشرفتشون میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. احسان(احسان سابق)

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    اون تصویر که بازیکن فوتبال اون بالا نشسته تبلیغ فوق العاده ای برای این ماشین هست.تا حالا به کم شدن وزن ماشین از این دید نگاه نکرده بودم!احتمالا این تبلیغ جنرال موتورز بخوبی یادم بمونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. فریا

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (684 ديدگاه)

    باربد جان خسته نباشی . عالی بـــود .

    چراغای جلوی نسل قبل قشنگتر نبودن ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (810 ديدگاه)

      قربانت فریا جان. ;)
      نمیتونم نظر خاصی بدم اما در کل جلوپنجره،نمای پشت و داخلش بهتر شده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. ارمان

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    واقعا زیباست میتونه یکی از گزینه های خوب خرید منطقه ازاد باشه
    در حالی که جلوش یه ته مایه از کامارو داره
    پشتش هم که مثل ایمپالاست دقیقا
    طراحی داخلی حرف نداره مشیه از 10 بهش 8.5 داد تا قیمتش بیاد ببینیم میشه خریدش یا نه :|

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. soroush shirazi

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (77 ديدگاه)

    ب نظرم عقبش شبیه ائودی شده البته ب نظره من جلوشم بی شباهت ب کاماروی جدید نیس یعنی ی جورایی دوتاش از ی چیز الهام گرفته شده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا