کلُرادو ZR2، دست‌پرورده شورولت برای آفرودبازان

شورولت در نمایشگاه لس‌آنجلس نسخه‌ای تازه از پیکاپ دوست‌داشتنی خود، کُلرادو را معرفی کرد که به‌صورت اختصاصی برای استفاده‌های تفریحی و کاری خارج جاده طراحی شده است.

2017-chevrolet-colorado-zr2-9
خلقت آن بر اساس مدل استاندارد صورت گرفته اما درمجموع تغییرات زیادی به چشم می‌خورد.

2017-chevrolet-colorado-zr2-6
ازنظر ظاهری، شباهت زیادی با مدل مفهومی به نمایش درآمده در نمایشگاه 2014 لس‌آنجلس دارد. کلیدی‌ترین تفاوت‌ها را می‌توان پروفایل جانبی جدید و گیرا، رینگ آلومینیومی 8×17 و لاستیک‌های 31 اینچی دوراتراک (DuraTruck) آفرود گودیِر، محافظ‌های لوله‌ای از جنس فولاد مقاوم، عرض بیشتر بدنه در جلو و عقب (به میزان 88.9 میلی‌متر) و محافظ‌های جدید برای زیر بنده و برخی قطعات فنی دانست.

2017-chevrolet-colorado-zr2-7


سامانه تعلیق ارتفاع بیشتری از سطح زمین داشته و برای اولین بار فناوری DSSV یا همان Dynamic Suspensions Spool Valve damper Multimatic را برای آفرود استفاده می‌کند. این نوع تعلیق نخستین بار در کالبد شورولت کامارو Z/28 مدل 2014 قرار گرفت و طبق گفته‌های خودِ کمپانی، در مقایسه با انواع دیگر از مزیت‌های زیادی همچون راحتی سواری فوق‌العاده و هندلینگ بسیار خوبِ داخل و خارج جاده بهره می‌برد.

2017-chevrolet-colorado-zr2-3
یکی از جالب‌ترین نکات کلرادو ZR2، گزینه‌های متنوع برای نحوه انتقال قدرت است، بدین صورت که با کنار هم قرار دادن 2WD یا 4WD، قفل دیفرانسیل عقب و محافظ تجهیزات فنی مجموعاً 9 حالت مختلف ایجاد می‌شود که راننده می‌تواند از بینشان انتخاب کند. نتیجه نهایی نیز مرکبی خواهد بود که تنها با یک تغییر حالت رانندگی، تمامی سطوح و انواع مسیرها را فتح می‌نماید.

2017-chevrolet-colorado-zr2-1
قلب آن را فراموش نکنیم. برای تأمین انرژی موردنیاز، بلوک 3.6 لیتری شش سیلندر V شکل زیر کاپوت آرمیده و بیشینه قدرت و گشتاور به ترتیب 308 اسب بخار و 372.8 نیوتون‌متر تولید می‌کند. در ادامه این مجموعه، جعبه‌دنده هشت سرعته خودکار قرار می‌گیرد. البته اشاره کنم که یک گزینه دوراماکس (Duramax) گازوئیلی 181 اسب بخاری و 500 نیوتون‌متری نیز در دسترس خریداران است.


منبع: carscoops

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امین قوام‌ صفری

نویسنده و مترجم اخبار و مقالات خودرو.

24 دیدگاه

  1. ونوم
    سوابق: (404 دیدگاه) ,

    انشالله موفق باشه در فروش و نسخه ی قویتر هم برای رقابت با رپتور بزنه

    پاسخ
    1. ونوم
      سوابق: (404 دیدگاه) ,

      بگو که ساخت ترک ؛؛تخصص کیست / ونوم به تو گوید تخصص یانکیست ….. ونوم که هلاک و فدایی انهاست / به فکر افروده ویه جاده ی خاکیست……

      پاسخ
  2. مجید
    سوابق: (468 دیدگاه) ,

    ای قلبم!!!!!!!!!!
    همونجوری که شورولت کامارو برای رقابت فورد موستانگ اومده این هم برای رقابت با F-150 رپتور اومده!!!!!!!!!!!!!!
    ای ول شوی!!!!!!!!!!!!!!ممنون!!!!!!

    پاسخ
    1. کامیاب
      سوابق: (28 دیدگاه) ,

      f150 و کلرادو در یک کلاس نیستن.
      پیکاپ مید سایز در مقابل پیکاپ فول سایز؟؟؟؟
      رقیب f150 شورلت سیلورادو و جی ام سی سیرا هس.

      پاسخ
    2. تصویر پروفایل MPH
      MPH
      سوابق: (153 دیدگاه) ,

      مگه سیلورادو رقیب F150 نیست؟؟؟؟؟
      در هر صورت svt raptor خیلی شاهکاره.من که جنازشو به صدتا ازینا نمیدم(نه که این بده خیلی چیزاش خوبه ولی فورد همه چیزش خوبه البته فروششم همه چیزو عنوان میکنه)

      پاسخ
    3. فورد
      سوابق: (287 دیدگاه) ,

      ادم دیونه میشه اینا رو میبینه چقدر تنوع بازار دارن پدرت بسوزه
      فورد رپتور +
      شورولت zr2 —
      هایلوکسیاش کف مرتب

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل MPH
        MPH
        سوابق: (153 دیدگاه) ,

        هایلوکس که تو رنج رپتور نیست.ولی تو کلاس خودش قطعا اگه از رنجر بهتر نباشه بدتر نیست که البته فکر میکنم باید بهتر باشه

        پاسخ
        1. مهرداد
          سوابق: (339 دیدگاه) ,

          دوست عزیز mph ….من ساکن ایران نیستم و جایی که هستم هر دوتای هایلوکس و رنجر موجود هست و شخصا تجربه رانندگی با هر دوتاشو دارم خیلی زیاد و البته اول هایلوکس داشتم ولی دوساله با رنجر عوض کردم چون رنجر واقعا لذت بخشه و تجربه ۶٠٠٠٠ کیلومتر باهاش دارم .. همش هم آفرود سنگین میرم حاضر نیستم دوباره هایلوکس سوار شم … ا

        2. تصویر پروفایل MPH
          MPH
          سوابق: (153 دیدگاه) ,

          شما که سوار شدی بهتر میتونی بگی. من با هایلوکس زیاد تجربه دارم ولی حتی تا حالا رنجر رو حتی ندیدم!!!!

      2. Daniel
        سوابق: (279 دیدگاه) ,

        هایلوکس!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
        نخندون مارو داداش
        هایلوکسو با این دوتا گولاخ مقایسه میکنی ؟؟؟

        پاسخ
  3. Daniel
    سوابق: (279 دیدگاه) ,

    یا جد سادات
    چه وحشتناکه.ایول شورولت
    آفرود بری.رو ژاپونی هارو کم کنی.به قلعه های مرتفع درخشش برسی. فتات بوس بوس … .

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل MPH
      MPH
      سوابق: (153 دیدگاه) ,

      ژاپونی ها!!!ماشینای خیلی کارآمدی تو آفرود دارن
      سلطانشونم لند(قلبم گرفت)ک ر و ز ر ه

      پاسخ
      1. Daniel
        سوابق: (279 دیدگاه) ,

        احتمالا وسط لندکروز گفتن عطسه کردی تا این که قلبت گرفته باشه.
        به لندکروز حساسیت داری… .

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل MPH
          MPH
          سوابق: (153 دیدگاه) ,

          بهر حال منطقی هم که به قضیه نگاه کنیم میبینیم لندکروزر جزء بهترینهای دنیای آفروده
          والبته سخت جونه

        2. تصویر پروفایل MPH
          MPH
          سوابق: (153 دیدگاه) ,

          واقعا به لندکروزر حساسیت شدید دارم. ماشین که نیست لامصب صخرست

      2. AK_007
        سوابق: (82 دیدگاه) ,

        رقیب فورد اف ۱۵۰
        تویوتا تندرا هست
        رقیب این هم تاکوما

        پاسخ
  4. تویوتا مویوتا
    سوابق: (121 دیدگاه) ,

    من ک رپتور رو ب این ترجیح میدم ب نظرم این خیلی از مد افتادست کلا .جالبه یه مقایسه ای بین این و تویوتا تاکوما کنیم ببینیم سوسک میشه یا نه

    پاسخ
  5. احمد باقری
    سوابق: (4334 دیدگاه) ,

    عجب چیزیه، همه کارمیکنه.

    پاسخ
  6. حميد
    سوابق: (868 دیدگاه) ,

    چه کمکهایی جون میده برا اف رد

    پاسخ
  7. تصویر پروفایل DODGE
    DODGE
    سوابق: (113 دیدگاه) ,

    چرا خودروسازای ما به فکر مردمشون نمیوفتن و علاقه ی اونارو در نظر نمیگیرن؟

    پاسخ
    1. AK_007
      سوابق: (82 دیدگاه) ,

      خودروسازای ما جون مردم هم در نظر نمیگیرن چه برسه به علاقه!

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.