آیا کوروت C8 موتور وسط این شکلی است؟

درحالی‌که شورولت هم‌اکنون در حال کار بر روی نسخهٔ نهایی و پرچم‌دار ZR1 از نسل فعلی کوروت C7 است، همزمان در حال آماده‌سازی نسل آینده یا همان کوروت C8 هم هست که تغییری چشمگیر و رادیکال در آن ایجاد شده است. کوروت در این مدل به خودرویی موتور وسط تبدیل شده است. چندی پیش پروتوتایپی از کوروت C8 موتور وسط شکار دوربین جاسوسان صنعتی شد و با توجه به این تصاویر مشخص شده که این مدل دارای دماغه‌ای کوتاه‌تر و قسمت عقبی کشیده‌تر جهت نصب موتور است. البته هنوز مشخص نیست که این مدل موتور وسط به‌عنوان نسل جدید کوروت معرفی شده و جایگزین نسل موتورجلوی فعلی خواهد شد یا اینکه به‌عنوان مدلی مکمل به‌طور همزمان در کنار مدل موتورجلو به تولید خواهد رسید.

درهرحال، پروتوتایپی که بیش از یک ماه پیش دیده شد تا حد زیادی توسط پوشش‌های استتاری پنهان شده بود اما بااین‌وجود می‌توان به طرح کلی آن پی برد. به همین دلیل سعی کرده‌ایم با طراحی رندری تا حدودی نشان دهیم که چه چیزی در زیر استتار کوروت موتور وسط جدید پنهان شده است. سقف شیب‌دار کوروت C8 به همراه گلگیرهای عریض‌تر عقب، ظاهری تهاجمی‌تر به خودرو بخشیده و آن‌را به یک سوپراسپرت تمام‌عیار تبدیل کرده است. همچنین در قسمت عقب نیز کوروت بار دیگر به اصالت و ریشه‌های اولیهٔ خود یعنی استفاده از چهار چراغ گرد بازگشته است.

chevy-corvette-c8-mid-engin

گفته می‌شود نیروی موردنیاز کوروت C8 از یک پیشرانهٔ V8 بای‌توربو با نام تجاری جدید LT5 تأمین خواهد شد که با کوروت C7 ZR1 مشترک است. انتظار می‌رود این موتور بیش از 700 اسب بخار قدرت داشته باشد. اگر این گفته‌ها درست باشد بدین معنی است که این موتور جدید حداقل 50 اسب بخار قوی‌تر از موتور 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ LT4 فعلی کوروت Z06 خواهد بود. در نسل آیندهٔ کوروت نیروی موتور تنها توسط یک گیربکس 7 سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه که به‌تازگی توسعه یافته است انتقال پیدا می‌کند و گفته می‌شود که شورولت علیرغم ناامیدی طرفداران برنامه‌ای جهت ارائهٔ گیربکس دستی برای کوروت C8 ندارد. علاوه بر سوئیچ کردن به طرح موتور وسط و ارائهٔ تنها یک گیربکس دوکلاچه، همچنین انتظار می‌رود که کوروت جدید جهت بهبود عملکرد برای اولین بار به قطعات آئرودینامیکی فعال مجهز گردد.

بازهم گفته می‌شود که کوروت C8 در نمایشگاه خودروی دیترویت 2018 رونمایی شده و چند ماه بعد با مدل 2019 به بازار خواهد آمد. برخی گزارشات نشان می‌دهند که کوروت‌های C7 و C8 برای چندین سال در کنار هم تولید خواهند شد درحالی‌که منابع نزدیک به جنرال موتورز میگویند تنها مدل‌های گرند اسپرت و Z06 از نسل C7 کوروت تا سال 2021 و در کنار نسل جدید C8 تولید خواهند شد. در همین حال شورولت قرار است به‌زودی در ماه ژانویه در نمایشگاه دیترویت 2017 مدل ZR1 کوروت C7 را رونمایی کند.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

20 دیدگاه

  1. (ali (CHEVY NOVA
    سوابق: (1266 دیدگاه) ,

    خبر مهم و فوری دارم دوستان
    به مناسبت 50 سالگی عزیز دل امریکایی بازها یعنی کاماروی افسانه ای جمعی از طرفداران سینه چاک امریکایی روز 14 ابان ماه همایش بزرگی در ورزشگاه ازادی برگزار میکنند که مثل دفعات قبل بیش از 300 شاهکار کلاسیک امریکایی در اون شرکت میکنند
    این برای بار دوم هست که تولد ماشین امریکایی رو جشن میگیرند سری اول برای 50 سالگی موستانگ همیشه محبوب بود که عکسهاش رو برای کمپانی فورد هم از ایران فرستادند
    لذا دوستان علاقه مند به خصوص امریکایی بازهای عزیز این فرصت رو از دست ندن
    ادرس هم درب غربی ورزشگاه ازادی هست و از ساعت10 تا1 بعد از ظهر همایش هستش
    سایت پدال هم اگه بیاد و گزارشی ترتیب بده عالی هست منم هر کمکی از دستم بیاد برا سایت انجام میدم اگه سایت شماره ی همراه منم بخواد برا کمک به ایمیل من بفرسته تا شمارم رو بدم
    منم با تنی چند از رفقای ماشین بازم که چندتاشون امریکایی باز قهاری هم هستن داریم میریم زیارت این ماشینهای جواهر گونه

    پاسخ
    1. مصطفی
      سوابق: (213 دیدگاه) ,

      ممنون از اطلاع رسانیت علی جان.
      سایت پدال نیز به عنوان سایت خبری می بایست این گردهمایی ها و نمایشگاه هایی از این دست را اطلاع رسانی و از آن ها گزارش تهیه کند.

      پاسخ
      1. (ali (CHEVY NOVA
        سوابق: (1266 دیدگاه) ,

        خواهش میکنم مصطفی جان
        دوست دارم همه بیان و لذتشو هم ببرن
        البته یه نکته ای بگم این همایش رو بچه های امریکایی باز ترتیب دادن و تو ف ی س ب و ک انتشار دادن منم شانسی متوجه شدم

        پاسخ
  2. (ali (CHEVY NOVA
    سوابق: (1266 دیدگاه) ,

    حالا بریم سر بحث کوروت
    خوب مثل همیشه مشخصات فنیش خوبه
    طراحیش خوبه و دوست دارمش اما اگه کوروت موتور جلو رو میخواستن کنار بزارن برا همیشه و موتور وسط رو جایگزینش میکردن من یکی میزدم به دشت و بیابون
    اما نیما گفتش این مدل رو در کنار مدل موتور جلو میسازند و خوشحالم کرد
    منتظر یه نبرد سنتی امریکایی بین کوروت و gt جدید هستم من

    پاسخ
    1. ونوم
      سوابق: (365 دیدگاه) ,

      خدمت علی اقای گل بگم به نظر من موتور وسط برا سوپر اسپرت خیلی بهتره ولی خوبه که موتور جلو هم تولید میشه که علاقه مندا همه جوره حال کنن ضمنا اگه بشه ایشالله حضوری ببینمت اونجا

      پاسخ
    2. تصویر پروفایل اسطوره
      اسطوره
      سوابق: (3625 دیدگاه) ,

      .
      کوروت موتور وسط نه !!
      این طوری اصالتش از بین میره.
      نیمه ی عقبی بدنه کاملا یادآور سوپراسپرت های ایتالیایی هستت.
      این وحشتناکه !!
      .
      حیف اصالتش 😢

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل نوید جهرمی
        نوید جهرمی
        سوابق: (1441 دیدگاه) ,

        منم موافقم. میخوان موتور وسط بزنن خب بزنن ب یه اسم و مدل دیگه.
        اما کوروت باید موتورجلو با دماغه کشیده باشه. ب هر حال کمپانی نمیاد کاری کنه که تیشه ب ریشه کوروت با اینهمه قدمت بزنه.مثل نمونه هایی که برای کامارو زدن و از اصالت دورشدن اما فهمیدن و برگشتن به اصل خودشون.

        پاسخ
  3. Ali.usa
    سوابق: (103 دیدگاه) ,

    کوروت یعنی عششششق یعنی نفس
    مرسی شورلت مرسی آمریکا بابت کوروت

    پاسخ
  4. mojtabaaston
    سوابق: (156 دیدگاه) ,

    از کنار خیلی شبیه فراری شده
    مدل قبلی کوروت ابهت بیشتری داشت و عضلانی تر بود

    پاسخ
  5. GOD BLESS AMERICA
    سوابق: (538 دیدگاه) ,

    موتور جلو ام آرزوست.
    روزی کلکسیونر بشم فقط ZR1 و Z06 های کوروت رو جمع میکنم.

    پاسخ
    1. (ali (CHEVY NOVA
      سوابق: (1266 دیدگاه) ,

      به GOD BLESS AMERICA
      داداش ایشالا به این ارزوی زیبات میرسی

      پاسخ
  6. آرش آمریکایی
    سوابق: (95 دیدگاه) ,

    داره میره که سوپراسپرتهای خفن رو شکار کنه
    هر چند zo6 و گرند اسپرت قبلا این کارو کردن

    خدا کنه نسل بعدیه وایپر هم تا اون موقع معرفی بشه و وایپر برا مدت طولانی از صحنه دور نباشه

    پاسخ
    1. (ali (CHEVY NOVA
      سوابق: (1266 دیدگاه) ,

      ارش جون داداش وایپر قلدر تر و وحشی تر برمیگرده خیالت جم دادا
      فقط امیدوارم اون اصالت امریکاییش رو تا جایی که میشه حفظ کنه
      اگر هم وایپر برنگشت کوروت و فورد gt جای داداششون وایپر رو تا حدودی پر میکنن

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل Nima
        Nima
        سوابق: (789 دیدگاه) ,

        فکر میکنم کوروت این سرى با نسل آینده رقیبى براى هایپرکارها باشه. با قیمت خیلى مناسب احتمالا 1.5 کوروت موتور جلو و اما درباره ZR1 من مطمئنم بالاى 700 اسب قدرت داره اصلا شک نکنید و به نظرم تا 2021 یا شاید زودتر کنار موتور وسط تولید میشه.
        اما درباره وایپر من فکر میکنم!!!! فقط فکر میکنم که با یکى از پلت فرم هاى فرارى برگرده. شاید با پلت فرم 458 یا 488
        امیدوارم ولى هرجورى میاد همون حس سابق رو یعنى رابطه مستقیم بین راننده و ماشین بدون هیچ تجهیزات الکترونیک منتقل کنه.(و البته صداى زیبایى هم داشته باشه)

        پاسخ
  7. بنتلی
    سوابق: (1016 دیدگاه) ,

    تا جایی ک اطلاع دارم قراره نسل فعلی کوروت تا 2021و در کنار نسل جدید موتور وسط تولید شده و بعد گذشت چن سال از تولید کوروت موتور وسط دوباره نسل جدید کوروت موتور جلو تولید میشه…البته موتور وسط خیلی مناسب تر از موتور جلو هس و باعث بهبود عملکرد خودرو میشه(البته همین الانشم کوروت توزیع وزن و هندلینگ خوبی داره)… ولی خب موتور جلو و کاپوت کشیده جذابیت خاص خودشو داره…درمورد چراغ عقب نسل جدید کوروت هم فک کنم اون چراغای گرد برا تردد در خیابون و پنهان ماندن شکل واقعی چراغای عقب روی خودرو نصب شده…درمورد مشخصات فنیش هنوز چیزی مشخص نیس پس بهتره نظر ندم…فقط میتونم بگم بالای 700اسب قدرت خیلی عالیه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.