نسخه گایگر از کوروت Z06

C7 استینگری، به ویژه در نسخه Z06 یک پکیج کامل ارائه کرده است، با این وجود، «گایگر» باز هم احساس کرده که هنوز جا برای کار و بهینه‌سازی بیشتر در مورد این خودرو وجود دارد.

Corvette Z06 Geiger
Corvette Z06 Geiger

وقتی نسل کنونی C7 توسط شورولت معرفی شد، بسیاری با شک و تردید به آن نگاه می‌کردند؛ چرا که داشتن عنوان «استینگری» در دنباله این مدل، انتظارات زیادی از آن ایجاد می‌کرد و خیلی‌ها را به یاد مدل‌های قبل‌تر C2 و C3 می‌انداخت. خوشبختانه کوروت جدید با ظاهر و طبیعت تهاجمی و عملکرد در دسترس خود، در سطح خودش ظاهر شد و انتظارات را برآورده کرد. البته قطعاً مدل‌های گذشته آن به صورت «افسانه‌ای» باقی خواهند ماند، ولی این C7 زمان زیادی در اختیار دارد تا بتواند به تالار افتخارات خودروهای اسپورت وارد شود؛ به‌خصوص در نسخه Z06 با موتور ۶/۲ لیتری به قدرت ۶۴۰ اسب‌بخار و گشتاور ۸۸۱ نیوتن‌متر که خود را در اختیار دستان تیونرها قرار داده است.

Corvette Z06 Geiger
Corvette Z06 Geiger

در بین تمام تیونرهای مستعد برای این کار، «گایگر کارز»، تیونر ویژه خودروهای امریکایی که پایگاه آن در مونیخ آلمان است، به سراغ کوروت Z06 رفته است. گایگر در این تیونینگ، یک نسخه آبی‌رنگ از Z06 ارائه کرده و ظاهر آن را با قطعات و طرح‌های فیبرکربنی تغییر داده است. این خودرو با طراحی با ارتفاع پایین‌تر و تهاجمی‌تر، در عین حال، با کمک کیت بدنه‌ای که در تونل باد توسعه داده شده، عضلات خود را به نمایش گذاشته است. درست شنیده‌اید، تونل باد؛ یادتان باشد که «گایگر» یک تیونر آلمانی است.


لبه فیبر کربنی از نیروی بالا برنده بر روی محور جلو می‌کاهد و در همین حال، باله‌های کوچک‌ در هر کدام از لبه‌ها به کاهش توربولانس در پیرامون چرخ‌های جلو کمک می‌کند. این کیت، همچنین دارای یک «لبه زیرین» در پایین سپر جلو است که برای اثر «کفِ تخت» استفاده می‌شود. در واقع، همه تغییرات ظاهری ایجاد شده در کوروت، به منظور ایجاد کانال و افزایش داون‌فورس صورت گرفته‌اند؛ از لبه‌های کناری گرفته تا دیفیوزر زیر بدنه و طراحی برجسته اسپویلر عقب.


حتی اگر سیستم تعلیق کوروت به منظور هندلینگ و چسبندگی بهتر، تغییری پیدا نکرده باشد، ارتقای آئرودینامیک بدنه در کنار قدرت شگفت‌انگیز ۷۳۰ اسب‌بخاری که گایگر از موتور V8 بیرون کشیده، می‌تواند نگاه بسیاری را به سمت خود جلب کند. گایگر در نسخه تیونینگ خود از موتور ۶/۲ لیتری V8، خروجی‌ای به میزان ۷۳۰ اسب‌بخار و ۹۴۴ نیوتن‌متر ایجاد کرده و در نتیجه به نوعی یک «استینگریِ» خام تولید کرده است. همچنین در ازای ۵۴۸۵ دلار اضافه، این تیونر یک سیستم اگزوز ۹۴ دسی‌بل با کنترل سوپاپ در اختیار قرار می‌دهد که تجربه رانندگی با یک کوروت سفارشی را از این هم لذت‌بخش‌تر می‌کند.

Corvette Z06 Geiger
Corvette Z06 Geiger
Corvette Z06 Geiger
Corvette Z06 Geiger

Corvette Z06 Geiger
Corvette Z06 Geiger

حالا کمی بیشتر در مورد قیمت صحبت کنیم؛ ارتقای عملکرد هزینه‌ای برابر ۳۳۴۶ دلار دارد و در همین حال برای کیت پایین‌آورنده ارتفاع و ارتقای سیستم فرمان، مبلغی برابر ۶۱۵۵ دلار باید پرداخت. ضمن اینکه هزینه کلی کیت بدنه برابر ۱۱۰۸۲ دلار است. اگر به کل مجموعه تیونینگ، سیستم اگزوز را نیز اضافه کنیم، مبلغ کلی ۲۶ هزار و ۱۸۴ دلار خواهد بود.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

16 دیدگاه

  1. Salfa22xxx
    سوابق: (39 دیدگاه) ,

    واقعا این ماشین در مقابل مبلغ پرداختی یه غول به تمام معناست
    درود USA

    پاسخ
    1. SARD
      سوابق: (77 دیدگاه) ,

      فقط 26 هزار دلار!
      اگه حقوقت تو آمریکا ماهی هزار دلار باشه(که هیچ وقت هم اینقدر کم نیست) میشه مثل پراید ما!
      پراید 26 میلیون = کوروت 26 میلیون

      پاسخ
      1. VENENO
        سوابق: (54 دیدگاه) ,

        داداش 26 هزار تا هزینه تغییراته
        در ضمن این کوروت Z07 هستش ؛ Z06 نسل قبل بود

        پاسخ
  2. شایان
    سوابق: (1312 دیدگاه) ,

    هفتصد و سی اسب قیمتش هست زیر سی هزار تا آدم میمونه چی بگه به دلار سه هزار و چهارصد تومن قیمتش نصف کمری هست چه دنیای مزخرفیه این ***

    پاسخ
    1. مجید
      سوابق: (7 دیدگاه) ,

      قیمتش 30 هزار دلار نیست
      اون 30 تا مقدار اضافه شده به قیمت اصلیه
      قیمت پایه خود ماشین 55 هزار دلاره
      البته حتی با این حساب هم ماشینی 55 هزار دلاری ( نسخه استینگری ) یا 79 هزار دلاری ( z06 ( که جلو لامبورگینی و فراری و جی تی آر قد علم میکنه و حتی بهشون غلبه میکنه خیلی حرفه
      صفر تا صد Z06 زیر 3 ثانیس ! ( 2.95 )
      کدوم ماشین 79 هزار دلاری آلمانی یا ژاپنی اینطوری پرفورمنس داره ؟

      پاسخ
      1. شایان
        سوابق: (1312 دیدگاه) ,

        باشه اصلا پنجاه و چنج تا تازه با همون دلار میشه اندازه کمری بازم مسخرست

        پاسخ
    2. POLARIS
      سوابق: (149 دیدگاه) ,

      قیمت کیتشه ک اونقده دادا،ولی در کل نسبت ب قیمتش عالی تر از عالیه

      پاسخ
  3. آرش آمریکایی
    سوابق: (97 دیدگاه) ,

    ینی ماشین آمریکایی هر چیم خوب باشه جا داره خودت دست ببری توش و بهترشم بکنی {برنامه دنده 5} ایول آمریکا
    خدایا این ماشین موتور وسط بشه چی بشه

    پاسخ
  4. ali
    سوابق: (126 دیدگاه) ,

    همه چی تموم
    به این میگن یه ماشین اقتصادی
    غول ارزان قیمت البته برای کشورهای خارجی ایران بیاد میلیاردی دلال ها میخورند اینقدر که دلال ها سود می کنند شرکت های ماشین سازی خارجی سود نمی کنند.

    پاسخ
  5. احمد باقری
    سوابق: (4379 دیدگاه) ,

    با این قیمت اضافه هم این ماشین، یکی از بهترین ماشینها از نظر داشتن تکنولوژی و امکانات نسبت به قیمتش هست. این ماشین همیشه جاودانه میمونه.

    پاسخ
  6. محمد رومیانی
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    ۲۶ هزار و ۱۸۴ دلار خودش پول یه موستانگه!!!

    پاسخ
  7. حامد MASERATI GT
    سوابق: (281 دیدگاه) ,

    قیمت این خودرو در منطقه ازاد اروند 270 تومن با تمام هزینه ها

    پاسخ
    1. HUMMER
      سوابق: (78 دیدگاه) ,

      اینجا ایران بود¿¿¿¿¿¿¿¿!!!!!!!

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.