استفاده مشترک کامارو و موستانگ از گیربکس 10 سرعته اتوماتیک

با شروع سال آینده دو نمونه از بزرگ‌ترین خودروهای رقیب و نماد این صنعت از گیربکسی مشابه اما با تنظیمات متفاوت استفاده خواهند کرد.

Chevrolet Camaro SS VS. Ford Mustang GT
درحالی‌که این اولین باری نیست که جنرال موتورز و فورد به‌طور مشترک روی پروژه‌ای کار می‌کنند، اما بحث درباره‌ی موستانگ و کامارو چیزی متفاوت‌تر از فیوژن و مالیبو یا اسکیپ و اکوئینوکس است که به‌صورت مشترک گیربکس‌های 6 سرعته اتوماتیک را توسعه داده اند.

camaro-mustang-tranmission-3

camaro-mustang-tranmission-1
Gale Halderman مسئول طراحی ظاهری اولین موستانگ می‌گوید:

این سورپرایز کننده است. در زمان ما حتی نمی‌توانستیم با هیچ‌یک از افراد جنرال موتورز صحبت کنیم.

هم‌اکنون، کامارو ZL1 مدل 2017 اولین خودرو از 8 خودرویی خواهد بود که از گیربکس 10 سرعته هیدراماتیک استفاده خواهد کرد و طبق گفته‌های Autonews در سال 2018 نیز موستانگ از همین گیربکس بهره خواهد برد.


این گیربکس و گیربکس 9 سرعته اتوماتیک ساخته شده برای مدل‌های دیفرانسیل جلو به‌صورت مشترک توسط فورد و جنرال موتورز توسعه یافته‌اند.

Craig Renneker مهندس ارشد فورد در بخش گیربکس و قطعات سیستم نیروی محرکه در سال 2013 و هنگام اعلام برنامه‌های مشترک دو خودروساز گفته بود:

هر خودروساز از نرم‌افزار کنترل خاص خود به منظور اطمینان از اینکه هر گیربکس با دقت به مدل‌های خاص با DNA خود کمپانی متصل شده استفاده خواهد کرد.

به خاطر صرفه‌جویی‌های عظیم هزینه‌ها در صنعت خودروی امروزی، همکاری با یکدیگر می‌تواند به عنوان یک ضرورت در نظر گرفته شود.

3.5-liter EcoBoost engine and 10-speed transmission
دوین لیندزی، مهندس بخش قوای محرکه می‌گوید:

شما به هزینه‌های ساخت نگاه کنید، پس چرا آن را دو برابر کنید؟ همکاری به خودروسازان اجازه می‌دهد تا از منابع خود در بخش‌های دیگر استفاده کنند. شاید شما بخواهید در برخی موارد همکاری کنید اما مواردی هم وجود دارند که به‌صورت مخفی و راز بوده و همین تفاوت‌ها باعث جلب خریدار می‌شود.

درباره‌ی همکاری فورد و جنرال موتورز چه احساسی دارید؟

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

15 دیدگاه

  1. سیدعلیرضا
    سوابق: (52 دیدگاه) ,

    عالیه.
    باعث پیشرفتشون میشه.

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل اسطوره
      اسطوره
      سوابق: (3779 دیدگاه) ,

      دقیقا….
      دنیای امروز دنیای همکاریه. با مشکلاتی که برای اقتصاد جهانی بوجود آمده شرکت ها همکاری با هم رو برای کاهش هزینه ها انتخاب کردن. این هیچ اشکالی نداره و باعث پیشرفت شرکت ها و کاهش قیمت ها میشه.

      پاسخ
    2. "فقط انگلستان"
      سوابق: (437 دیدگاه) ,

      اولین باری که کامارو دیدم چند ساله پیش بود که یه دونه زرد رنگ اومده بود شهرمون سوار هر ماشینی که می شدی مردم می گفتن یه دونه لامبورگینی اومده ادم سیر نمی شه از زیباییش منم می دونستم کاماروه به چند نفری هم گفتم این اسمش کاماروه واقعا به معنای واقعی کلمه زیبا و جذاب بود با دوستم با ماشین یه چند روزی دنبالش بودیم واز دیدنش لذت می بردیم ولی گاهی اوقات گاز می داد و تا ما از گرد وخاک می اومدیم بیرون نمونده بود

      پاسخ
      1. علي
        سوابق: (902 دیدگاه) ,

        مطمئنی اونجا که میگی شهره؟!! روستا نیست؟ فرق لامبو با کامارو نمیدونن. تازه دارم به مکتب حرفات بیشتر نزدیک میشم.

        پاسخ
        1. "فقط انگلستان"
          سوابق: (437 دیدگاه) ,

          علی نمی دونم با این حرفا به کجا می خوای برسی یعنی فکر می کنی همه مردم ماشین ها رو می شناسن مطمئن باش نودونه درصد مردم اصلا نمی دونن کدوم ماشین چه اسمی داره درضمن کسی که اسم چند تاماشین رو ندونه تو بهش می گی روستایی منم دارم به مکتب حرفات می رسم

        2. علي
          سوابق: (902 دیدگاه) ,

          حالا ناراحت نشو و سخت نگیر دوست من. یاد جرمی کلک سون بیوفت که عاشقشی همه چی یادت میره. راستی حالا کجا هست اونجا که میگی.

        3. تصویر پروفایل اسطوره
          اسطوره
          سوابق: (3779 دیدگاه) ,

          علی آقا با این دوست گلمون درست صحبت کن. ما اگه به هم انتقاد کنیم توهین نمیکنیم. بین انتقاد و توهین خیلی فاصلست. من به ایشون میگم تعصب نداشته باش دلیل بر این نیست که خودم یا بقیه دیگه تعصب نداریم.
          “فقط انگلستان” از بچه های گل این سایت هست و خوب هر کسی نظر داره. اگه ایشون طرفدار انگلستان یا خودروهای انگلیسیه مشکلی نیست. من با تعصب و طرفداری کورکورانه مخالفم وگرنه علایق هر کسی به خودش مربوطه و ما حق نداریم دخالت کنیم.

    3. ali
      سوابق: (1299 دیدگاه) ,

      یاشاسین ماشین امریکایی
      ای جونم ماسل کارز

      پاسخ
  2. تصویر پروفایل سامان اذری
    سامان اذری
    سوابق: (1480 دیدگاه) ,

    دلخوشیم این بود که تو منطقه ازاد زندگی میکنم هروز انواع و اقسام ماشین میبینم
    اما با وضع 2 قانون مسخره (ممنوعیت پلاک گذاری خودروی امریکایی و خودروهای بالای 2.5 لیتر)
    کلا بازار خودروهای مناطق ازاد دو دستی تقدیم کره ای ها شد
    چندتایی ماستنگ جدید وارد شد ولی ارزوی دیدن جمال کامارو تودلم موند

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل اسطوره
      اسطوره
      سوابق: (3779 دیدگاه) ,

      آره واقعا حق داری. من منطقه ی آزاد نیستم اما بعضی ماشین ها رو وقتی میبینم خیلی هیجان زده میشم. اولین باری که ماستنگ دیدم یا لامبورگینی یا فراری هیچ وقت فراموشم نمیشه. تو اینجور خیابونا گشتن واقعا مثل یک تور تفریحی میمونه. وقتی خودروی جدید وارد نشه همینایی که هستن روز به روز کمتر میشن.

      پاسخ
  3. مایکوباکتریوم توبرکلوسیز
    سوابق: (96 دیدگاه) ,

    هردوتاشون جزء بهترین ها هستن
    واردات ایناکه ممنوعه هیچ تو منطقه ازاد هم نمیشه اوردشون
    من نمیدونم اخه مگه اقتصاد امریکا وابسته به چندتا ماشینه که به ایران فرستاده میشه؟!

    پاسخ
  4. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2213 دیدگاه) ,

    دیروز رفته بودم مرکز خرید. تو پارکینگ ماشین رو جایی پارک کردم که یدونه شورولت کولورادو رو به روم بود و کنارم یدونه چلنجر مشکی با رینگ های مات پارک بود.جالبتر اینه که روبه روی چلنجر و کنار کولورادو یدونه موستانگ پارک بود!(خوزستان که منطقه ازاده). واقعا منظره ی جالبی بود و حتی دوستام که زیاد عشق ماشین نیستن از دیدن این منظره کف کرده بودن.مشکل اینه که با وضع قوانین بی خود جدید دیگه تو منظقه ازاد قرار نیست امریکایی های نو نوار رو ببینیم.اسمش منطقه ازاده اما تنها چیزی که نیست ازاده

    پاسخ
    1. Pagerrari
      سوابق: (319 دیدگاه) ,

      شنیدم برای مناطق آژاد جنوبی قانون زیر ۱۰۰هژار دلار گذاشتن و هنوزم میشه بالای ۲۵۰۰cc غیر آمریکایی آورد.

      پاسخ
  5. مهدی
    سوابق: (95 دیدگاه) ,

    تو دهه های قبل همپیش اومد ک گیربکس هیدرودینامیکی شورلت رو محصولات فورد سوار بشه. شاید جالب باشه اما گیربکس تی اچ ۴۰۰ شورلت رو یکی دوتا از محصولات فراری هم بود.

    پاسخ
  6. احمد باقری
    سوابق: (4358 دیدگاه) ,

    اینجوری خیلی خوبه و پیشرفت سریعتر میشه.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.